View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SOUL_13 Stadium Expert


Joined: 28 Apr 2004 Posts: 722 Location: Birmingham-UK
|
Posted: Fri Feb 24, 2006 6:41 pm Post subject: |
|
|
kalh h paralia alla Rio den lew alla me thn boxa kai thn vroma tou thermaikou ekei brosta den kovo na travaei pollous louomenous  |
|
Back to top |
|
 |
SpyroTheDragon Full Member


Joined: 04 Jun 2004 Posts: 249 Location: Chicago - Ilioupolis
|
Posted: Fri Feb 24, 2006 7:02 pm Post subject: |
|
|
Paidia den exo paei pote Thessaloniki kai den boro na katalavo ti ergo ginete sthn paralia... sthn foto pio pano perna dromos kai den uparxei oute 1 dendro; Afto protimoume andi tou bazomatos (Ti tha pei bazoma; an htan na valoun ammo, xortarkai kai dendra den nomizo na teriazei to "bazoma"). O dromos aftos tha figei meta thn upothallasia; An nai, ti tha ginei (elpizo oxi pezodromia... ligo prasino na bei)
H nea paralia pou anaferate ti einai; pou einai;
Perimeno mia kali perigrafi kathos sto internet den vrisko tipota!
Idea: Den tha borouse na bei prasino kai mia kali podilatodiadromi ekei otan/an figei o dromos; |
|
Back to top |
|
 |
Beethoven Stadium Expert

Joined: 09 Oct 2005 Posts: 797 Location: Greece
|
|
Back to top |
|
 |
tonibest24 Junior Member


Joined: 13 Oct 2005 Posts: 130 Location: London
|
Posted: Sat Feb 25, 2006 10:09 pm Post subject: |
|
|
chr 04
Ο Ψωμιαδης και καθε Ψωμιαδης-Παπαγεωργοπουλος-Βουγιας πρεπει να καταλαβουν καποια στιγμη οτι κατεχουν θεσεις ευθυνης και οτι αυτα που λενε πρεπει να υπερβαινουν το επιπεδο συζητησης καφενειου.
Οι κατοικοι της Πολης περιμενουν να ακουσουν φερ'ειπειν τι κυκλοφοριακες θα γινουν ενοψι τη Θεσσαλονικης ''εργοταξιο'' και οχι αν επρεπε να γινουν τα εργα ή οχι.
Καλως κατα τη γνωμη μου, κακως κατα τη γνωμη τους η Υποθαλασσια κατα πασα πιθανοτητα τους επομενους μηνες θα αρχισει να κατασκευαζεται.
Εχουν σκεφτει πως θα απαλεινουν τον κυκλοφοριακο φορτο γυρω απο τα επιμαχα κατασκευαστικα σημεια? Εχουν σκεφτει επεκτασεις και παραπλευρα συμπληρωματικα εργα? Αυτα θελω να ακουσω απο επισημα χειλη και οχι γενικολογιες και αφορισμους για δρομολογημενα εργα.
Και κατι τελευταιο η Υποθαλασσια οπως σχεδιαστηκε δεν εχει καμια σχεση με την Καλαμαρια και οπωσδηποτε θα χρειαστει επεκταση καποια στιγμη στο μελλον.
Υστερογραφο: Δεν εχω κανα προσωπικο κολλημα με τον Ψωμιαδη και μαλιστα μου ειναι και συμπαθης. Απλα πιστευω οτι ειναι ακρατα λαικιστης και δεν εχει κανενος ειδους οραμα για την Πολη.
edit Στον χρηστη που προτεινε μπαζωμα και Υποθαλασσια να απαντησω οτι τεχνικα ειναι αδυνατο καθως η Υποθαλασσια θα κατασκευαστει με τη μεθοδο του εγκιβωτισμου. Χωρις να ειμαι τεχνικος αυτο σημαινει οτι τσιμεντενια κουτια τεραστιων διαστασεων θα αγκυρωθουν στον πυθμενα του Θερμαικου και θα ενωθουν μεταξυ τους . Οπως καταλαβαινεις δεν μπορει να προστεθει το βαρος των υλικων του μπαζωματος πανω απο την Υποθαλλασια |
|
Back to top |
|
 |
kostya Full Member

Joined: 10 Jun 2004 Posts: 238 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
 |
savas Full Member


Joined: 03 Feb 2004 Posts: 287
|
Posted: Sun Feb 26, 2006 11:12 am Post subject: |
|
|
για όσους είναι λιγο άσχετοι... η υποθαλάσσια θα αντικαταστήσει κάποιον δρόμο!; |
|
Back to top |
|
 |
kostya Full Member

Joined: 10 Jun 2004 Posts: 238 Location: Thessaloniki
|
Posted: Sun Feb 26, 2006 11:45 am Post subject: |
|
|
Τον δρόμο που βλέπει στην φωτογραφία που έβαλε ο Σουπεράς  |
|
Back to top |
|
 |
SpyroTheDragon Full Member


Joined: 04 Jun 2004 Posts: 249 Location: Chicago - Ilioupolis
|
Posted: Sun Feb 26, 2006 6:03 pm Post subject: SpyroTheDragon |
|
|
Kai sthn thesh tou dromou ti tha bei; Yparxoun sxedia; |
|
Back to top |
|
 |
Tzinos Stadium Expert


Joined: 02 Apr 2004 Posts: 993 Location: London
|
Posted: Sun Feb 26, 2006 11:19 pm Post subject: |
|
|
Ελπιζω να γινει ενα ωραιοτατο παραλιακο μετωπο οπου ο κοσμος θα μπορει να απολαμβανει την βολτα, το ποδηλατο και τον καφε του με ησυχια, μακρια απο τα αυτοκινητα!...... |
|
Back to top |
|
 |
SpyroTheDragon Full Member


Joined: 04 Jun 2004 Posts: 249 Location: Chicago - Ilioupolis
|
Posted: Mon Feb 27, 2006 1:30 am Post subject: |
|
|
Yparxei kamia photo aapo ton pezodromo pou tha ginei; Provlepete prasino; |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Feb 27, 2006 10:28 am Post subject: |
|
|
Συνοψίζοντάς την άποψή μου.
Θεωρώ ότι η παλιά παραλία με το που θα τελειώσει το έργο της υποθαλάσσιας αρτηρίας μπορεί να γίνει ένας ωραιότατος πεζόδρομος στο πλάτος που δείχνει η φωτογραφία. Αυτό μπορεί να συνοδευτεί με πεζοδρομήσεις όλων των κάθετων οδών μέχρι το ύψος της οδού Μητροπόλεως (με την προϋπόθεση φυσικά ολοκληρωμένου συστήματος μετρό και αστικών συγκοινωνιών καθώς και ΠΑΡΚΙΝΓΚ!!!).
Από κει και πέρα υπάρχει η Νέα Παραλία. Έχει τεράστιο μήκος και πλάτος. Δυστυχώς αυτή τη στιγμή έχει μερικά άθλια πάρκα, εκτρώματα στυλ Θεσσαλονίκη παλλάς (που έχει γίνει διασκεδαστήριο interni), αμφιλεγόμενα κτίρια στυλ Μακεδονία Παλλάς (δεν με χαλάει να πω την αλήθεια αλλά, πώς να το κάνουμε είναι αμφιλεγόμενη και η θέση του και η αισθητική του)
Αυτό το παραλιακό μέτωπο με τη λεωφόρο (σε στυλ βουλεβάρτου) Κέννεντυ που υπάρχει μπορούμε να το φτιάξουμε και να το αναβαθμίσουμε στα πρότυπα Βαρκελώνης κλπ. Κατ΄αρχήν η παραλιακή λεωφόρος Κκέννεντυ με την ολοκλήρωση της υποθαλάσσιας θα αναβαθμιστεί ακόμη και θα γίνει δύο κατευθύνσεων. Από κει και πέρα... περιμένω ΠΡΑΣΙΝΟ, μαρίνες, ελαφρές κατασκευές υψηλής ποιότητας... και γιατί όχι ένα σημείο αναφοράς. (you know gm! ψηλό κτίριο... γιατί όχι; κάτι σαν την πρόταση Καλατράβα για πύργο 100 μέτρων μέσα στον Θερμαϊκό) Ας σπάσουμε τα δεσμά και ας είμαστε τολμηροί σε αυτό...η Νέα Παραλία προσφέρεται για πολλές πολλές ιδέες.
Όμως η παλιά παραλία έχει έναν άλλον χαρακτήρα, άμεσα συνδεδεμένο με την ιστορία και το πρόσωπο της πόλης. Είναι η πόλη που έχει κέντρο ΜΠΡΟΣΤΑ στη θάλασσα ΑΚΡΙΒΩΣ. Ούτε στο Βόλο υπάρχει αυτό, ούτε στην Καβάλα, ούτε στην Αλεξανδρούπολη, ούτε στον Πειραιά, ούτε στο Παλιό φάληρο, ούτε στο Ηράκλειο, ίσως λίγο στα Χανιά (δεν έχω πάει μόνο από φωτογραφίες), ούτε στην Πάτρα, ούτε σε πολλές πόλεις του εξωτερικού. Είναι κάτι μοναδικό το ΚΕΝΤΡΟ της Θεσσαλονίκης, η καρδιά πραγματικά της πόλης να ειναι όχι δίπλα αλλά ΠΑΝΩ στη θάλασσα. Και αυτόν τον χαρακτήρα δεν πρέπει να τον αλλοιώσουμε. |
|
Back to top |
|
 |
Tzinos Stadium Expert


Joined: 02 Apr 2004 Posts: 993 Location: London
|
Posted: Mon Feb 27, 2006 10:47 am Post subject: |
|
|
Το κεντρο του Πειραια εφαπτεται στην θαλασσα φιλε μου, ακομα και το Δημαρχειο να θεωρησεις κεντρο, απεχει ουτε 300μ απο την θαλασσα!!
Επισεις, στον Βοο το εχουν εκμεταλλευτει το παραλλιακο μετωπο και δημιουργει ενα ωραιο συνολο, οπως θα γινει και στην Θεσ/νικη οταν ολοκληρωθουν τα εργα |
|
Back to top |
|
 |
billy8181 Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Mon Feb 27, 2006 11:47 am Post subject: |
|
|
όταν...(δεν είναι ειρωνικό σχόλιο αλλα κρατάμε πισινή)
να ρωτήσω με αυτή την πλατεία του λευκού πύργου(ένα έργο στο οποιο τέλος πάντων μπήκαν ήδη μπουλντόζες) τι γίνετε;  |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Feb 27, 2006 12:09 pm Post subject: |
|
|
Μα υπάρχει ήδη πλάνο για την Νεα Παραλία με 14 θεματικά πάρκα. Τα 2 πρώτα, της Μουσικής και του Νερού θα αρχισουν να κατασκευάζονται μέχρι το καλοκαίρι. Η κατασκευή θα αρχίσει από το μέγαρο μουσικής και θα έρχονται σιγά σιγά προς το Λευκό Πύργο. Θα δημιουργηθεί μια τεράστια αλέα από το μέγαρο μέχρι το Λευκό Πύργο δίπλα στην θάλασσα. |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Feb 27, 2006 11:04 pm Post subject: |
|
|
Ο Πειραιάς δεν εφάπτεται στη θάλασσα, μεσολαβεί το λιμάνι. Στον Βόλο επίσης η θάλασσα περίπου 200 μέτρα απο τα τελευταία σπίτια. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχει η διαφορά ότι μιλάμε για απόσταση το πολύ 20 μέτρων της πόλης από τη θάλασσα. |
|
Back to top |
|
 |
Tzinos Stadium Expert


Joined: 02 Apr 2004 Posts: 993 Location: London
|
Posted: Tue Feb 28, 2006 12:38 am Post subject: |
|
|
Aναρωτιεμαι αν εχεις παει ποτε σου στον Πειραια η αυτα που λες τα στηριζεις σε φωτογραφιες που εχεις δει....
Μεσολαβει ποιο λιμανι;;Του Πειραια μηπως;;;;;;;;;;
Δηλαδη αυτες οι πολυκατοικιες δεν εφαπτονται στην θαλασσα; Εκτος αν εννοεις να βρισκονται μεσα στην θαλασσα, οποτε πλεον μιλαμε για Βενετια!!! |
|
Back to top |
|
 |
tonibest24 Junior Member


Joined: 13 Oct 2005 Posts: 130 Location: London
|
Posted: Tue Feb 28, 2006 1:50 am Post subject: |
|
|
superas
Eισαι λαθος αγαπητε και χωρις παρεξηγηση να σου επισημανω τα εξης.
Το σημαντικο δεν ειναι ποσα μετρα απεχει το κεντρο της πολης απο τη θαλασσα, αλλα η σχεση των κατοικων της πολης με αυτην.
Οι θεσσαλονικεις δεν εχουν καμια σχεση με το υδατινο στοιχειο. Ποσοι παραδειγματος χαριν γνωριζουν οτι το λιμανι της Θεσσαλονικης ειναι το μεγαλυτερο σε εκταση της χωρας?
Μαλλον ελαχιστοι.
Ποσοι δουλευουν στο λιμανι, ασχολουνται με την ναυτιλια, εστω με το ψαρεμα βρε αδερφε ?
Πολυ λιγοι.
Ποσες ομαδες εχει η πολη στο πολο στην Α1 ? τι δυναμικοτητας ειναι ?ποσους ιστιοπλοικους συλλογους εχει?
ΜΗΝ το ψαχνεις, οταν ο πρωτοπορος αθλητικα ΑΡΗΣ ειναι α2, υπαρχουν 1-2 συλλογοι ιστιοπλοικοι και αυτοι στα ορια του γραφικου και μετα τις 15 Σεπτεμβριου δεν μπορεις ουτε στην Σκιαθο να πας απο το Λιμανι δεν μπορουμε να ομιλουμε περι πολης ΠΑΝΩ στην θαλασσα
Η καλλιθεα στην Αθηνα και το Μοσχατο ειναι παραλιακα σε διαβεβαιω. Οση ομως επαφη εχει η Καλλιθεα με την θαλασσα αλλη τοση εχει και η Θεσσαλονικη.
ΜΗΝ παραμυθιαζομαστε λοιπον με αναπλασεις βιτρινα εν'οψι Δημοτικων εκλογων. Αν οντως θελουνε η Θεσσαλονικη να εκμεταλευτει το παραλιακο μετωπο (που οντως εχει σε Γεωγραφικους μονο ορους) ας επιδοτησουν την θαλασσια αστικη συγκοινωνια.Αυτα εχει αναγκη η Πολη και ΟΧΙ παρκακια για να κατουρανε οι σκυλοι και να χαμουρευονται τα ζευγαρακια.
Την ολη αναλυση δεν την στηριζω σε Γεωγραφικους ορους αλλα σε πραγματικοτητες Κοινωνικες.
Κατεξοχην ''Πολεις της Θαλασσας'' στην Ελλαδα ειναι ακριβως οι υπολοιπες που αναφερεις, Πρωτος ο Πειραιας και ακολουθουν, Χανια, Βολος...
Η Θεσσαλονικη ειναι Πολη στραμενη στην ενδοχωρα και αυτο εξηγει εν πολλοις και το βαθυ συντηρητισμο της. |
|
Back to top |
|
 |
dimi Full Member


Joined: 08 May 2004 Posts: 319 Location: Leuven Belgium
|
Posted: Tue Feb 28, 2006 2:21 am Post subject: |
|
|
tonybest24 φοβάμαι ότι και εσύ είσαι λίγο λάθος.
Το γεγονός ότι ο Superas έκανε τη σύγκριση αυτή με τον Πειραιά και τις υπόλοιπες πόλεις είναι λίγο τραβηγμένο, αλλά το να λες εσύ ότι η Θεσσαλονίκη (και οι κάτοικοι της) δεν είναι συνδεδεμένοι με το υδάτινο στοιχείο είναι ΠΟΛΥ τραβηγμένο.
Οι Θεσσαλονικείς, ακριβώς διότι ένας από τους βασικούς άξονες της κίνησης της πόλης περνά δίπλα από τη θάλασσα (στο δρόμο που παρουσιάζεται στις παραπάνω φωτογραφίες) είναι άρρηκτα δεμένοι με το υδάτινο στοιχείο και αυτός είναι και ο κύριος λόγος που αρνήθηκαν την επιχωμάτωση της παραλίας. Τους αρέσει η θάλασσα κοντά, ακριβώς όπως είναι, για να κάνουν τη βόλτα τους. Η παραλία είναι το "Κολωνάκι" της πόλης.
Όσο για το συντηρητισμό αυτής της πόλης (που δεν τον αρνούμαι) υπάρχουν πολλές άλλες ερμηνείες από τη σχέση των κατοίκων με το νερό. Ίσως θα πρέπει να σκεφτούμε το γεγονός ότι η πόλη έχει απελευθερωθεί λιγότερο απο 100 χρόνια, και επίσης είναι το μέρος όπου πολλοί πρόσφυγες κατέλησαν κυνηγημένοι όχι μόνο από τα παράλια της Μικράς Ασίας αλλά και από τον Πόντο και την Μαύρη Θάλασσα. Τέλος η εγγύτητα με τις υπόλοιπες γειτονικές χώρες (με τις οποίες ανήκαμε σε διαφορετικά "μπλοκς" πριν 20 χρόνια) μαζί με την καθυστερημένη ανάπτυξη είναι αρκετά να προκαλέσουν κάποιο "σφίξιμο" στους κατοίκους
Βεβαίως τα παραπάνω αποτελούν μία πολύ σύντομη ανάλυση από κάποιον μή ειδικό. Όποιος/α θεωρεί εαυτόν περισσότερο ειδικό/ή είναι ευπρόσδεκτος/η να με διορθώσει.  |
|
Back to top |
|
 |
jackoharas Junior Member


Joined: 24 Jan 2006 Posts: 166 Location: Λεμπέτ
|
Posted: Tue Feb 28, 2006 8:11 am Post subject: |
|
|
Γενικά θα μπορούσα να συμφωνήσω εν μέρει με τον tonibest24 στο ότι οι Θεσσαλονοκείς δεν έχουν καμιά επαφή με τη θάλασσα, αλλά τα μπερδεύει λίγο....
Η μόνη μεγαλύτερη σχέση που έχουν, οι Πειραιώτες απο του Σαλονικείς, με τη θάλασσα είναι πως όλη η ακτοπλοϊκή κίνηση προς το αιγαίο πέλαγος γίνεται από 'κει. Με όλα τα επακόλουθα: πολλές θέσεις εργασίας στο λιμάνι και στα πλοία κτλ...δε λέω είναι ένας αρκετά σημαντικός παράγοντας....που ΔΕΝ τον συναντούμε πουθενά αλλού εκτός του Πειραιά! Δηλαδή με την λογική αυτή καμιά ελληνική πόλη, εκτός Αθήνας (δηλ.Πειραιά), Πάτρας (σε πολύ μικρότερο βαθμό) και των πόλεων στα νησιά (όχι όμως σε όλα...), δεν έχει σχέση και επαφή με τη θάλασσα...
Ο Βόλος πχ (με την ίδια λογική πάντα) έχει ακόμη μικρότερη επαφή με τη θαλάσσα απ' ότι η Θεσσαλονίκη.
Το πόση δουλειά έχει το λιμάνι της κάθε πόλης δεν έχει μεγάλη σχέση με τους κατοίκους αλλά με την πολιτική του κράτους. και ξέρουμε όλοι ποιά είναι αυτη.....
Βλέπεις όμως στην πραγματικότητα μετράνε κι άλλα πράγματα (ευτυχώς) από τον κυβερνητικό σχεδιασμό. Και συμφωνώ βέβαια με τον dimi. Οι Θεσσαλονικείς κάνουν την βόλτα τους, αθλούνται, ψαρέυουν, κάνουν βαρκάδα και ψυχαγωγούνται (με όλη την κυριολεξία) στην προκυμαία της πόλης που λέγεται "παραλλία"! (πίστεψέ με όσοι ασχολούνται με το ψάρεμα στον Πειραιά τόσοι ασχολόυνται κι εδώ....)
Δεν νομίζω πάντως να πιστεύεις το ότι να παίζεις πόλο έχει κάποια σχέση με το θέμα.... (παρεπιπτόντως στην Αθήνα μπορεί να παίζουν μεν πόλο αλλά έχουν, προφανώς, και κολύμβιτήρια ν ατο πράξουν. Οι θεσσαλονικείς που θα έπρεπε να παίζουν πόλο; στις αλάνες; )
tonibest24 wrote: |
Αν οντως θελουνε η Θεσσαλονικη να εκμεταλευτει το παραλιακο μετωπο (που οντως εχει σε Γεωγραφικους μονο ορους) ας επιδοτησουν την θαλασσια αστικη συγκοινωνια.Αυτα εχει αναγκη η Πολη και ΟΧΙ παρκακια για να κατουρανε οι σκυλοι και να χαμουρευονται τα ζευγαρακια. |
Βεβαίως και έχει η πόλη ανάγκη την θαλάσσια αστική συγκοινωνία!
Όμως ΈΛΕΟΣ! από που κι ως πού ΔΕΝ έχει ΑΝΑΓΚΗ τα πάρκα;
Ισα-ίσα αυτή είναι η ΚΥΡΙΑ ανάγκη της πόλης! Βέβαια όχι, μόνο, για να κατουράνε οι σκύλοι και τα ζευγαράκια (κι αυτό βέβαια είναι μέσα, όσο κι αν σου φαίνεται αστείο εσένα, απλά δεν είναι ο πρώτος λόγος)
Όσον αφορά την υποθαλάσσια, την θεωρώ κι εγώ καλή ιδέα όμως οχι ετσι όπως θα γίνει (ως συνήθως....)
1ο κακό: θα έχει Διόδια
2ο κακό: ο εξαερισμός (κυρίως στον πύργο) είναι μάλλον μεγαλύτερο πρόβλημα από ότι φανταζόμαστε.
Πάντως με διοδια ούτε θα αποσυμφορίσει τίποτα, και ούτε βλέπω να πεζοδρομιθεί η παλιά παραλία γιατί, υποθέτω, πως θα την αφήσουνε για εναλακτική λύση ως προς τα διόδια. |
|
Back to top |
|
 |
superas Senior Member

Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Feb 28, 2006 8:39 am Post subject: |
|
|
Tzinos δέχομαι ότι ήμουν λίγο υπερβολικός. Έχω πάει πολλές φορές στο Πειραιά όπως και στον Βόλο, συνεχίζω να θεωρώ ότι το κέντρο της Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε πιο άμεση επαφή με το κεντρικό παραλιακό της μέτωπο. Στη φωτογραφία φαίνεται το λιμάνι της Ζέας που είναι όντως σε άμεση επαφή με την πόλη, αλλά είναι ένα μικρό μέρος του παραλιακού μετώπου και όχι το βασικό της πόλης.
Για τη σχέση όμως Θεσσαλονίκης και θάλασσας θα συμφωνήσω με τον tonibest... οι Θεσσαλονικείς δεν έχουν καθόλου σχέση με το υδάτινο στοιχείο ειδικά σε σχέση με τον Πειραιά που είναι μια κατ' εξοχήν ναυτική πόλη, συνυφασμένη με τη θάλασσα.
Προσέξτε παιδιά λέγοντας περί άμεσης επαφής πόλης και θάλασσας δεν εννοούσα δεσμούς και σχέσεις με αυτή, απλώς αισθητικής σχέσης που δίνει έναν άλλον αέρα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. |
|
Back to top |
|
 |
siakabetis Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004 Posts: 1426 Location: patras
|
Posted: Tue Feb 28, 2006 11:07 am Post subject: |
|
|
επισης να συμπληρωσω οτι ενα εμπορικο λιμανι στη πολη μαζι με την εγνατια οδο εινα μια πυλη εισοδου των αγορων της νησιωτικης ελλαδας και ισως και της μεσης ανατολης με τα βαλκανια και μεσω εγνατιας με τηνδυτικη ευρωπη. για εμενα αυτο που πλεον θελουμε ειναι ανθρωπους με οραμα για το συμφερον της χωρας μας και οχι θεσαλινικαρχες, αθηναρχες, κλπ, κλπ και βλακωδεις τοπικισμους |
|
Back to top |
|
 |
tonibest24 Junior Member


Joined: 13 Oct 2005 Posts: 130 Location: London
|
Posted: Thu Mar 02, 2006 12:13 am Post subject: |
|
|
Eγινε μια ωραια ανταλαγη αποψεων γυρω απο το χαρακτηρα της Θεσσαλονικης και το αν μπορει να χαρακτηριστει Πολη Της Θαλασσας. Νομιζω οι περισσοτεροι συμφωνησαν με την αποψη οτι την Πολη δεν την χαρακτηριζει η θαλασσα παρα μονο αισθητικα.
Το σημαντικο ειναι, (και με δεδομενο οτι η Κεντρικη Διοικηση επιτελους κινειται και τα μεγαλα εργα που εχει αναγκη η πολη ξεκολλανε) τι μπορει να γινει σε επιπεδο τοπικο και σε μικροτερη κλιμακα για να κεφαλαιοποιησουμε τα κερδη απο τα εργα .
Τα πρωτα δειγματα ειναι δυστηχως αρνητικα. Ο δημος δειχνει να βρισκεται στο δικο του κοσμο και να μην μπορει να παρακολουθησει τις εξελιξεις. Σχεδιαζει μια αναπλαση της Νεας Παραλιας και της Πλατειας Λευκου Πυργου εντελως αποκομμενη απο τα ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ που δημιουργει η Υποθαλλασια.
Ποια ειναι αυτα τα νεα δεδομενα που καποια ειναι ορατα με γυμνο ματι και καποια απαιτουν μια στοιχειωδη γνωση της ρυμοτομιας της Πολης.
1) Η περιοχη του Λιμανιου, του Μακεδονια Παλλας, της Παλιας Ηλεκτρικης(νυν βασιλικο θεατρο) και κατ΄επεκταση ολο το μετωπο της Νεας Παραλιας μετατρεπονται σε Εργοταξιο γαι τα επομενα τουλαχιστον 5 χρονια, με εκταταμενες εκσκαφες, περιφραξη χωρων για αποθηκευση υλικων, γερανους κτλ.
2)Η Υποθαλλασια μετατρεπει την Παραλιακη Λεωφορο σε δρομο ταχειας κυκλοφοριας, την αμφιδρομει και συνεπως πολλαπλασιαζονται οι ογκοι των αυτοκινητων που κινουνται σε ολο το Παραλιακο μετωπο απο Λευκο Πυργο μεχρι την οδο Ανθεων. Αμεσος ο κινδυνος να αποκοπει η Νεα παραλια απο τον αστικο ιστο και διαπλατυνθει η Μεγ. Αλεξανδρου εις βαρος των παραλιακων παρκων.
3) Ειναι αποδεδειγμενο οτι καθε οδικο εργο με μορφη δρομου ταχειας κυκλοφοριας οδηγει μακροπροθεσμα σε αυξηση του ογκου των κυκλοφορουντων αυτοκινητων και συνεπως σε νεα κυκλοφοριακα προβληματα.
4) Ο σχεδιασμος της Υποθαλλασιας ως κομματι του περιφερειακου δακτυλιου της Πολης θα απαιτησει επεκταση της ως την Καλαμαρια με νεο Υποθαλασσιο τμημα το οποιο αναγκαστικα θα περασει καθετως απο την Νεα παραλια πριν το μεγαρο μουσικης.
Αντι λοιπον να παιρνουμε υπόψη τα παραπανω δεδομενα και να πραττουμε αναλογως εμεις κατασκευαζουμε 12 θεματικα παρκα και τριχες κατσαρες (για να μην πω τιποτα χειροτερο) τα οποια πολυ συντομα θα χρειαστει να ξηλωσουμε και τα οποια δεν διασφαλιζουμε την αρμονικη ενταξη τους στο παραλιο μετωπο και την επισκεψιμοτητα τους.
Η δικια μου προταση
1) Εκτεταμενη μελετη των επιπτωσεων της Υποθαλασσιας.
2) Παγωμα ολων των εργων ριζικης αναπλασης.
3) Μια απλη ανακαινιση-συμμαζεμα των παρκων με επιλεγμενες παρεμβασεις
4) Αστυνομευση ολης της Νεας Πραλιας η οποια εχει καταντησει ενα απεραντι παρκινγκ κυριως γυρω απο το Μεγαρο.
5) Μελετη πιθανης υπογειοποιησης της Μεγ. Αλεξανδρου σε επιλεγμενα σημεια με παραλληλη κατασκευη πεζογεφυρων για την διευκολυνση της προσβασης στην Νεα Παραλια.
6) Η ολη μελλοντικη αναπλαση να ξεκιναει και να ξεδιπλωνεται γυρω απο τις ΣΤΑΣΕΙΣ του θαλασσιου μεσου μαζικης μεταφορας που εχει αναγκη η πολη ως αντιβαρο στην αναποδραστη αυξηση της κινησης του ΙΧ που θα φερει η Υποθαλλασια
7) Πεζοδρομηση της Παλιας Παραλιας και μελετη των επιπτωσεων αυτης στην κυκλοφορια στο κεντρο
8} Πιεση απο τωρα για επεκταση της Υποθαλασσιας ωσ την Καλαμαρια.
9) Εφαρμογη της εμπνευσμενης μελετης Καλατραβα
Για τις στασεις της θαλασσιας αστικης συγκοινωνιας υπαρχει ηδη ωραιοτατη μελετη.
Ετσι με την ολοκληρωση της Υποθαλασσιας και των αλλων εργων θα εχουμε
1)μια πεζοδρομημενη Παλια Παραλια που θα εκφραζει τον παραδοσιακο χαρακτηρα της πολης και θα δωσει αλλον αερα στο ιστορικο κεντρο
2) Μια περιοχη απο την ΔΕΘ μεχρι το αγαλμα του Μεγ. Αλεξανδρου καλατραβεια ανακαινισμενη που θα εκφραζει το δυναμισμο της πολης
3) Μια νεα παραλια που θα δενει αρμονικα με τον αστικο ιστο, με θαλασσια συγκοινωνια και απεραντα βουλεβαρτα για ατελειωτες καλοκαιρινες βολτες με θεα την δυση του Ηλιου στον Πεντακαθαρο Θερμαικο.....
....και μετα ξυπνησαμε θα μου πειτε.....
ΥΣ Το ποστ κολλαει και στην Θεσσαλονικη των ονειρων μας, αλλα με αθεραπευτη αισιοδοξια οτι τουλαχιστον μερος των παραπανω ειναι σε φαση ολοκληρωσης, το τοποθετω εδω. |
|
Back to top |
|
 |
chr.04 Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Thu Mar 02, 2006 8:17 am Post subject: |
|
|
tonibest24 wrote: |
της Παλιας Ηλεκτρικης(νυν βασιλικο θεατρο) |
H παλαιά ηλεκτική βρίσκεται λίγο πιο κάτω δίπλα στο θερινό κινηματογράφο (δίπλα και στο λυόμενο σχολείο). Το βασιλικο θέατρο είναι ανέκαθεν βασιλικό θέατρο. |
|
Back to top |
|
 |
Conqui Junior Member


Joined: 05 Feb 2004 Posts: 144 Location: Βορράς
|
Posted: Thu Mar 02, 2006 10:59 am Post subject: |
|
|
διάβασα την συζήτηση και ομολογώ, το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό στην σχέση Θεσ/νίκης-θάλασσας της είναι ένα : ερωτική!
ας μην επεκταθούμε στο γεγονός ότι πολύ πριν τον Πειραιά η κοσμοπολίτικη Θεσσαλονίκη είχε και ναυτική σχέση, δε διαβάζετε ιστορία;;;;
άλλο το αν έχει οικτρά παραμεληθεί τις τελευταίες δεκαετίες κι έχει χάσει μεγάλο μέρος της σημασίας του το λιμάνι(εδώ η πόλις όλη έχει παραμεληθεί)
ποιός συντηρητισμός;
τα φωτογραφικά λευκώματα και τις δουλειές αξιόλογων φωτογράφων με θέμα την Θεσσαλονίκη και την θάλασσά της, δεν τα έχω δει ούτε για τον Πειραιά ούτε γι άλλες ελληνικές πόλεις-ούτε και τα τόσα συγγράμματα, ποιήματα κτλ.
αλλά βέβαια στην οικονομία της πόλης δε συμβάλλει το λιμάνι όσο θα έπρεπε(βλέπε πάνω)
Η Θεσσαλονίκη αναπνέει με την θάλασσα της και ένα τόσο μεγάλο θαλάσσιο μέτωπο κέντρου πόλης είναι όντως σπάνιο σε Ελλάδα και εξωτερικό
στο θέμα τώρα του μπαζώματος της παλιάς παραλίας, είμαι και εγώ αντίθετος για λόγους περισσότερο νοσταλγίας και μιας αισθητικής που βιώνω από την στιγμή που γεννήθηκα(δεν μπορώ έτσι να έχω αντικειμενικότερη άποψη)
εύχομαι να γίνουν όσα ή τουλάχιστον κάποια από αυτά που προγραμματίζονται να γίνουν στην νέα παραλία αν και με τα έργα στην πόλη μας είμαστε πολύ επιφυλακτικοί |
|
Back to top |
|
 |
Tzinos Stadium Expert


Joined: 02 Apr 2004 Posts: 993 Location: London
|
Posted: Thu Mar 02, 2006 12:04 pm Post subject: |
|
|
Quote: | ας μην επεκταθούμε στο γεγονός ότι πολύ πριν τον Πειραιά η κοσμοπολίτικη Θεσσαλονίκη είχε και ναυτική σχέση, δε διαβάζετε ιστορία;;;;
άλλο το αν έχει οικτρά παραμεληθεί τις τελευταίες δεκαετίες κι έχει χάσει μεγάλο μέρος της σημασίας του το λιμάνι(εδώ η πόλις όλη έχει παραμεληθεί)
ποιός συντηρητισμός;
τα φωτογραφικά λευκώματα και τις δουλειές αξιόλογων φωτογράφων με θέμα την Θεσσαλονίκη και την θάλασσά της, δεν τα έχω δει ούτε για τον Πειραιά ούτε γι άλλες ελληνικές πόλεις-ούτε και τα τόσα συγγράμματα, ποιήματα κτλ. |
χμμμ.... δεν γνωριζω την ηλικια σου και το ποσο ψαγμενος εισαι σχετικα με το αντικειμενο των λιμανιων γενικοτερα, αλλα απλα θα σε συμβουλευα να ψαξεις λιγο πιο πολυ τιο θεμα πριν λες ετσι "απλα" πως η συμπρωτευουσα ειχε πιο μεγαλη ναυτικη ιστορια απ'οτι ο Πειραιας και πως εχει παρακμασει τωρα τελευταια . Οσο για συγγραματα, ποιηματα (Καββαδια δεν εχεις διαβασει, λαικα τραγουδια δεν ακους?) και λευκωματα οταν ερθεις προς τα "χαμω" ευχαριστως να σου δειξω απειρα!
Παιδια...μην γινομαστε υπερβολικοι. Μην κρινετε ετσι αβιαστα την σχεση μιασ πολης με την θαλασσα χωρις να την εχετε ζησει εσεις οι ιδιοι. Πωτηστε πρωτα αυτους που την ζουν καθημερινα. Εγω δεν μπορω να μιλησω για αλλες πολεις που δεν ξερω, αλλα για τον Πειραια που ζω καθημερινα, μπορω να σας πω με σιγουρια πως οποια πετρα και αν σηκωσεις, οποιον και να ρωτησεις, ο συνειρμος του Πειραια ειναι κατευθειαν με το Λιμανι και την θαλασσα του. Απλα τα πραγματα.
Οσο για την Θεσ/νικη, μακαρι να ευτυχησει να δει ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ του παραλιακου της μετωπου, με πεζοδρομιση και δημιουργια ποδηλατοδρομων απο την μια ακρη της πολης ως την αλλη. Κατα τα αλλα η Θεσ/νικη οπως και η Αθηνα, προς το παρον ειναι πολεις που εχεουν την πλατη γυρισμενη στην θαλασσα. Στην Αθηνα οι προσπαθειες ξεκινησαν αλλα εχουν μεινει πισω. Το παραλιακο μετωπο βεβαια της Αθηνας ειναι τεραστιο (και το αρχιζω απο την Φρεατυδα εε? οχι απο Κερατσινι, μεχρι τουλαχιστον τα Λιμανακια) και δεν γινεται απο την μια στιγμη στην αλλη, αλλα στην Θεσ/νικη αν υπαρξει θεληση και πολιτικη βουληση και αφησουν οι δημαρχοι την μεμψιμοιρια, τοτε με την υποθαλασσια και καποιεσ συμαντικες παρεμβασεις θα γινει κουκλα και θα αναδειχθει! Απλα φανταστειτε να μπορει καποιος απο την Λ. Νικης να μπορει με τα ποδια(!!) η με το ποδηλατο να πηγαινει Καλαμαρια και παρακατω με θεα την θαλασσα και χωρις ιχνος αμαξιου!..Αντε να δουμε! |
|
Back to top |
|
 |
|