View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
wizard Senior Member
Joined: 30 Apr 2004 Posts: 468 Location: Athens & UK
|
Posted: Fri Jan 21, 2005 5:56 pm Post subject: |
|
|
Καλά αυτό ήταν αναμενόμενο. Του χρόνου θα έχει πτώση. |
|
Back to top |
|
|
exitmusician Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2456 Location: Athina, Hellas
|
Posted: Fri Jan 21, 2005 6:15 pm Post subject: |
|
|
Όχι και τόσο αναμενόμενο. Ενώ η αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2003 κυμάνθηκε στο 11.5%, η αύξηση σε σχέση με τον Αύγουστο του 2003 ήταν μόλις 6% για τους επιβάτες εσωτερικού, 6.7% για τους επιβάτες εξωτερικού, ήτοι 6.5% για το σύνολο των επιβατών. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρήθηκαν τον Απρίλιο (+25.2%) και τον Μάρτιο (+20.2%, λόγω εκλογών). Άρα η επίδραση των ΟΑ φαίνεται εκ πρώτης όψεως να μην είναι ιδιαίτερα σημαντική. Φαινεται ότι η ανοδική πορεία του Ελ.Βελ. είναι περισσότερο δομική παρά συγκυριακή. Τα 16 εκ. επιβάτες είναι κοντά! |
|
Back to top |
|
|
wizard Senior Member
Joined: 30 Apr 2004 Posts: 468 Location: Athens & UK
|
Posted: Fri Jan 21, 2005 8:53 pm Post subject: |
|
|
Εγώ υποψιάστηκα πως ήταν λόγω των ΟΑ. Αντε μακάρι σε 5-10 χρόνια να χρειαστεί να κατασκευαστεί και νέο τέρμιναλ |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Fri Jan 21, 2005 9:06 pm Post subject: |
|
|
Να ρωτησω κατι ασχετο ? Αν το Ελ.Βενιζελος ξεπερασει τους 15 εκ επιβατες ετησιως δεν αλλαζει κατηγορια ? Ξερει καποιος πως πανε οι κατηγοριες των αεροδρομιων αναλογα με την επιβατικη κινηση ? |
|
Back to top |
|
|
Ypsilon Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Sat Jan 22, 2005 12:58 am Post subject: |
|
|
Η πρώτη κατηγορία είναι μέχρι 5 εκατομμύρια επιβάτες, η δεύτερη μέχρι 15 εκατομμύρια και η επόμενη είναι μέχρι τα 40 εκατ. επιβάτες το χρόνο, κι εκεί πια το δικό μας αεροδρόμιο θα έχει πολύ μεγάλο ανταγωνισμό στο θέμα των διακρίσεων, γιατί είναι η κατηγορία με τα περισσότερα αεροδρόμια.
Ανάμεσά τους σχεδόν όλα τα Ασιατικά που δεν παίζονται (εμένα δεν μ’ αρέσουν, με εξαίρεση της Οζάκα που είναι χτισμένο σε τεχνητό νησί με πλήρη οδική, σιδηροδρομική ακόμα και ακτοπλοϊκή κάλυψη, και πρέπει να το δεις για να πιστέψεις ότι το έφτιαξαν ανθρώπινα χέρια).
Βέβαια οι διακρίσεις δεν σημαίνουν και πολλά πράγματα, βοηθάνε περισσότερο στο πρεστίζ του αεροδρομίου και όχι στην ουσία. Ένα καλό αεροδρόμιο δεν χάνει ποτέ την αξία του, και τον τελευταίο λόγο έχουν πάντα οι επιβάτες που το κρίνουν και όχι οι επιτροπές που γυρνάνε τον κόσμο και βαθμολογούν.
Πάντως, ακόμα κι έτσι, για την περασμένη χρονιά το δικό μας ήταν δεύτερο στον κόσμο ανεξαρτήτως επιβατικής κίνησης και δεύτερο στην Ευρώπη, πάλι ανεξαρτήτως επιβατικής κίνησης (πρώτο στην κατηγορία μέχρι 15 εκατ), κι αυτό είναι πολύ σημαντικό. Τα βραβεία δεν είναι της πλάκας, απονέμονται από το παγκόσμιο συμβούλιο αεροδρομίων (ACI) την ιστοσελίδα του οποίου μπορείτε να τσεκάρετε. http://www.airports.org/cda/aci/display/main/aci_content.jsp?zn=aci&cp=1-2^2455_9_25__
Για την ιστορία, υπάρχει και η κατηγορία 40+ εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, όπου τα σκήπτρα κρατάνε πάντα το αεροδρόμιο της Ατλάντα και το O Hare στο Σικάγο, το πρώτο με κοντά 80 εκατ. επιβάτες.
Τέλος, για το 2005 το «Ελ. Βενιζέλος» αναγγέλει μηδενικές αυξήσεις στις χρεώσεις αεροδρομίου και νέο πακέτο αναπτυξιακών κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες, ενώ για την ιστορία, η μεγάλη έκταση με γκαζόν και δέντρα (μεταξύ πύργου ελέγχου και κεντρικού αεροσταθμού) που ξηλώθηκε για να γίνει πάρκινγκ λεωφορείων για τους Αγώνες και έξτρα έξοδοι επιβίβασης, με χαρά διαπίστωσα πρόσφατα ότι ξαναφυτεύεται. Φτου κι απ’ την αρχή βεβαίως, αλλά εφόσον ήταν αναπόφευκτο και –κυρίως- eφόσον η ζημιά αποκαθίσταται, οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε. |
|
Back to top |
|
|
exitmusician Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2456 Location: Athina, Hellas
|
Posted: Sat Jan 22, 2005 1:10 am Post subject: |
|
|
To ACI είναι το, ας πούμε, συλλογικό όργανο των αεροδρομίων, ό,τι είναι δηλ. το Eurocontrol για τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και η ΙΑΤΑ για την αεροπορική βιομηχανία. Είναι ισάξιο με το να ανακηρύξει π.χ. η ΙΑΤΑ την καλύτερη αεροπορική εταιρεία. Βέβαια, όπως είπε και ο Υ, σημασία δεν έχουν τα βραβεία αλλά το επίπεδο εξυπηρέτησης. Και όπως έχω ξαναπεί, δεν ανησυχώ καθόλου για αυτόν τον οργανισμό. Είναι πραγματικά και μακράν το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα. Οι άνθρωποι είναι επαγγελματίες με όλη τη σημασία της λέξης. Και τα 16 εκατομμύρια θα φτάσει, και τα 20, και τα 30, χωρίς να χάσει τίποτα σε επίπεδο εξυπηρέτησης.
Συγγνώμη για το λιβάνισμα αλλά έχουν ακουστεί τόσα πολλά από τους διάφορους πανταχού παρόντες "ξερόλες" που με εξοργίζει. |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
|
Back to top |
|
|
dimetro Full Member
Joined: 26 Jul 2004 Posts: 214 Location: Aeghio-Xanthi
|
Posted: Mon Jan 24, 2005 9:31 pm Post subject: |
|
|
Διαβασα σε κυριακατικη εφημεριδα οτι ετοιμαζεται να δημιουργηθει ενας συνδεσμος απο μικρα επαρχιακα αεροδρομια μεταξυ χωρων της Ευρωπης οπως Ισπανια,Ελλαδα,Ουγγαρια,Κροατια,Πορτογαλια κ.α.
Απο την Ελλαδα θα ειναι το αεροδρομιο του Αραξου που αν και δεν χαρακτηρισθει πολιτικο (δεν ειμαι σιγουρος...) δεχεται πτησεις τσαρτερ ειδικα απο Αυστρια και Γερμανια
Αντε λιγο να παρει τα πανω του... |
|
Back to top |
|
|
Mozart Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2820 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
|
GAROS Visitor
Joined: 04 Mar 2005 Posts: 2 Location: Cyprus
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 9:13 pm Post subject: |
|
|
Re paidia pistevo pos to ElVel ftanei ta oria tou etsi den ine? an den kano lathos to orio einai 16ekat. epivates etisios.... Xerei kaneis an iparxei kamia epektasi ipopsi? kanena "Athens Terminal 2"? |
|
Back to top |
|
|
savvas New Member
Joined: 10 Feb 2005 Posts: 46
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 9:21 pm Post subject: |
|
|
Re PEOS
Mathe kai tipote gia ta aerodromia stin Kupro!!!! Yparxei topic Erga kai Ypodomes stin Kupro!!! |
|
Back to top |
|
|
Nikos C. Stadium Expert
Joined: 23 Jun 2004 Posts: 1041
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 9:23 pm Post subject: |
|
|
Φίλε PEOS καλως ήρθες στο φόρουμ.
Ίσως όμως όπως μπορείς να καταλάβεις, το nick σου μπορεί είναι λίγο παρεξηγίσημο για μας τους Ελλαδίτες. Ίσως θα πρέπει να υιοθετήσεις κάτι πιο φιλικό για τους μικρούς μας φίλους.
Προτείνω να υιοθετήσεις το Villa.
|
|
Back to top |
|
|
villsugar Full Member
Joined: 04 Feb 2004 Posts: 231 Location: London
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 10:09 pm Post subject: |
|
|
σε πρώτη φάση είναι δυνατόν με συμπληρωματικές εργασίες να φτάσει τα 25 εκατ.
σε δεύτερη φάση
υπάρχει πρόβλεψη για διπλασιασμό του αριθμού επιβατώνπου μπορούν να εξυπηρετηθούν (σε 50 εκατ) με κατασκευή δεύτερου τέρμιναλ στην απέναντι πλευρά του σταθμού του τρένου (η τέλος πάντων σε σημείο ώστε να κοιτάει βόρεια) |
|
Back to top |
|
|
GAROS Visitor
Joined: 04 Mar 2005 Posts: 2 Location: Cyprus
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 10:23 pm Post subject: |
|
|
Ean mou zitithei apo tous Moderatores afxaristos na to allaxo to nick...
diladi oi ergasies pou provlepontai gia tin 2i fasi einai i epxtasi tou iparxontos xtiriou epivaton?... oson afora ta aerodromia tis kyprou ta pragmata fenete na pan pros tin sosti katefthinsi entometaxi, to xriazomastan apo kairo to mini eleftherios venizlos stin larnaka... |
|
Back to top |
|
|
Nikos C. Stadium Expert
Joined: 23 Jun 2004 Posts: 1041
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 11:06 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Ean mou zitithei apo tous Moderatores afxaristos na to allaxo to nick... |
Επειδή δεν με ξέρεις, σου λέω ξεκάθαρα ότι σε πείραζα. Αλλά και συ βρε παιδί μου, nick που θα μου δίνει άφθονο υλικό πήρες! |
|
Back to top |
|
|
wizard Senior Member
Joined: 30 Apr 2004 Posts: 468 Location: Athens & UK
|
Posted: Fri Mar 04, 2005 11:45 pm Post subject: |
|
|
Βάλε ένα Μ πριν το nickname και θα είσαι εντάξει. |
|
Back to top |
|
|
Ypsilon Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Sat Mar 05, 2005 1:29 pm Post subject: |
|
|
Γεια σου PEOS, τι χαμπάρια? Kαλώς ήλθες στο forum. Δεν ξέρω κατά πόσο το nickname σου θεωρείται υβριστικό, σύμφωνα με τις παραγράφους 4α και γ του κανονισμού, γι’ αυτό και θα περιμένω να επιληφθεί του θέματος ο Admin. Για μένα πάντως, δείχνει μια περιφρόνηση προς τα υπόλοιπα μέλη του forum, και θα σου συνιστούσα να το αλλάξεις. Δηλαδή αν σε ρωτούσα τι σε έκανε να διαλέξεις αυτό το nick, φοβάμαι πως δεν θα είχες να μου δώσεις μια πειστική απάντηση.
Τέλος πάντων, θα δούμε τι θα γίνει με το θέμα, αρκεί να μην συνεχίσουμε να το συζητάμε εδώ, γιατί ήδη έχουμε ξεφύγει πολύ από το αντικείμενο του topic. |
|
Back to top |
|
|
Giannis Stadium Expert
Joined: 29 Mar 2004 Posts: 1682 Location: Ελβετία
|
|
Back to top |
|
|
Ypsilon Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Thu Mar 10, 2005 5:53 pm Post subject: |
|
|
Και λοιπόν Γιάννη? Τι σημαίνει αυτό? Αν το αεροδρόμιό μας είχε τα αστεία (αν και επιθυμητά από τις εταιρείες) τέλη του Ντουμπάι, δεν θα ήταν «Ελ. Βενιζέλος», θα ήταν «Ελ Κοτέτσι».
Θα ψάξω να βρω κατά πόσο το αεροδρόμιο του Ντουμπάι είναι αμιγώς ιδιωτική επιχείρηση, και κατά πόσο αιμοδτείται οικονομικά από το ζάμπλουτο κράτος στο οποίο ανήκει. Διότι αλλιώς ΔΕΝ εξηγείται αυτό το πράγμα….
Δεν είναι όλα τα πράγματα άσπρα ή μαύρα. Εξάλλου το Ντουμπάι είναι κομβικό αεροδρόμιο (hub) και παίζει μόνο του, τη στιγμή που εμείς ακόμα κονταροχτυπιόμαστε με Κωνσταντινούπολη, Ρώμη ακόμα και Κάιρο. Επιπλέον, οι διοικήσεις του αεροδρομίου συνειδητά βελτιώνουν διαρκώς την τιμολογιακή του πολιτική για να το κάνουν πιο ελκυστικό, πράγμα που φυσικά καταφέρνουν.
Αν συγκρίνουμε σε απόλυτες τιμές τα τωρινά τέλη με τα απαράδεκτα που ίσχυαν όταν πρωτοξεκίνησε, θα δούμε ότι η πρόοδος είναι τεράστια. Τα ίδια μεγέθη αποτυπώνονται και στην εμπορευματική κίνηση του αεροδρομίου, και φυσικά στο πόσες νέες εταιρείες έχουν προστεθεί στους πελάτες του από τότε που άνοιξε.
Και τα πράγματα θα γίνουν ακόμα καλύτερα όταν ολοκληρωθεί η εμπορική αξιοποίηση όλων των εκτάσεών του (βλέπεις τι γίνεται με ΙΚΕΑ και Mega Κωτσόβολο), και τέλος πάντων, έχουμε ξαναπεί πως μακάρι όλες οι ιδιωτικές επενδύσεις να λειτουργούσαν με την ίδια συνέπεια και ποιότητα με την οποία λειτουργεί ο Βενιζέλος. |
|
Back to top |
|
|
Giannis Stadium Expert
Joined: 29 Mar 2004 Posts: 1682 Location: Ελβετία
|
Posted: Thu Mar 10, 2005 7:59 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Δεν είναι όλα τα πράγματα άσπρα ή μαύρα |
Ακριβώς για το λόγο αυτό δε μπορώ να καταλάβω γιατί οι τιμές είναι τόσο ακραίες! Λες και μόνο εμείς φτιάξαμε καινούριο αεροδρόμιο...
Μια μέση κατάσταση μήπως;;; Προσαρμοσμένο στις οικονομικές δυνατότητες του Ελληνα;; Απλά το θεωρώ αδικία να μπορεί να πετά ο ελβετός (με 5πλάσιο μισθό) στη Βαρκελώνη και στο Αμστερνταμ για 40 ευρώ και ο Ελληνας να χρειάζεται 200-300 μίνιμουμ (εκτός απο easyjet που πετάει βερολίνο και λονδίνο)! Για να μην το πάω και πιό μακριά και αναφερθώ στις ευεργετικές για τη χώρα μας επιπτώσεις που θα έχει το γεγονός ότι ο Ελληνας, ταξιδεύοντας, θα δεί και κάποια πράγματα παραπάνω και θα αλλάξει νοοτροπία προς το καλύτερο. Η τουριστική ανάπτυξη της αθήνας και ελλάδας άλλο πάλι κεφάλαιο... |
|
Back to top |
|
|
Ypsilon Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Sun Mar 13, 2005 12:43 am Post subject: |
|
|
Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω το σκεπτικό σου, αλλά από κεκτημένη ταχύτητα θα διαφωνήσω μαζί σου.
Εξήγησα παραπάνω γιατί οι τιμές είναι τόσο ακραίες. Που δεν είναι δηλαδή, γιατί συγκρίνεις το δικό μας με το απολύτως λάθος αεροδρόμιο, δηλαδή αυτό του Ντουμπάι.
Για το ότι ο Ελβετός πηγαίνει στη Βαρκελώνη με 40 ευρώ, «φταίει» το φτηνό του αεροδρόμιο γι’ αυτό? Γιατί εγώ βλέπω ότι και το –απαράδεκτο- αεροδρόμιο της Ζυρίχης συγκαταλέγεται στα πολύ ακριβά, λίγες μόνο θέσεις κάτω από αυτό της Αθήνας. Τι μας διδάσκει λοιπόν αυτό? Ότι καλώς ή κακώς δεν είναι αποκλειστικά θέμα αεροδρομίου η τιμολογιακή πολιτική της εκάστοτε αεροπορικής εταιρείας. Αν ήταν έτσι, θα γινόταν της τρελλής από πτήσεις τύπου «πάρε κόσμε» στο αλήστου μνήμης Ελληνικό. Άσε που κι από δω μπορείς να φύγεις με παραπλήσιες τιμές, αρκεί να πας στο αεροδρόμιο στις 3 το πρωί.
Και φαντάζεσαι δηλαδή ότι αν ο Βενιζέλος είχε φθηνότερα τέλη, αυτό θα μετακυλιόταν στους επιβάτες υπό τη μορφή σημαντικά μειωμένων εισιτηρίων? Δηλαδή όλη η φασαρία γίνεται για 10 ευρώ –το πολύ- έκπτωση ανά επιβάτη? Με αυτήν τη λογική αν θέλω να πάω Ν. Υόρκη, συμφέρει να βρω τρόπο για να φύγω από το Ντουμπάι. Μακάρι να ήταν αυτό το κόλπο για να επιβιώσουν τα αεροδρόμια, θα το είχαν εφαρμόσει πολλοί.
Αυτό λέμε λοιπόν, ότι η τιμολογιακή πολιτική κάθε αεροδρομίου είναι μια σταθερά που δεν αλλάζει απ’ τη μια μέρα στην άλλη εφόσον δεν έχει άλλους πόρους να αντεπεξέλθει τα έξοδά του και να παραμείνει υγιές και ανταγωνιστικό, όσο κι αν το τελευταίο ακούγεται αντιφατικό. Το θέμα είναι να πείσει τις αεροπορικές εταιρείες ότι με τα συγκεκριμένα τιμολόγια είναι σε θέση να τις δεχθεί χωρίς εκείνες να υφίστανται οικονομική ζημιά. Και αυτό ακριβώς γίνεται εδώ. Εκτός αν νομίζεις ότι η μοναδική low budget εταιρεία που χρησιμοποιεί το «Βενιζέλος», είναι η Easyjet. Όχι βέβαια. Και σου επαναλαμβάνω, τα τέλη είναι σε διαρκή φάση αποκλιμάκωσης. |
|
Back to top |
|
|
Aquis Granum Senior Member
Joined: 27 Feb 2004 Posts: 541 Location: Aachen/Germany
|
Posted: Mon Mar 14, 2005 1:48 pm Post subject: |
|
|
Νέοι παίκτες στα Σπάτα
Στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι η είσοδος νέων επενδυτών στα Σπάτα δημιουργεί το κατάλληλο έδαφος για νέες επιχειρηματικές συμπράξεις, καθώς επίκειται η προκήρυξη σειράς μεγάλων έργων, μεταξύ των οποίων τρία «φιλέτα» αφορούν τα αεροδρόμια των Σπάτων (β' φάση ανάπτυξης), της Θεσσαλονίκης αλλά και το νέο κύριο αεροδρόμιο της Κρήτης που σχεδιάζεται να δημιουργηθεί στο Καστέλι.
Δε βλέπω όμως κανένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και ανυσηχώ! Πολύ αερολογίες μου θυμίζουν όλα αυτά. Τόσο για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όσο και της Κρήτης, εδώ και 5-6 χρόνια, όλο εξαγγελίες ακούμε, αλλά μπουλντόζα δε βλέπουμε
Για να δούμε... |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Tue Mar 15, 2005 1:07 am Post subject: |
|
|
Παντως σημερα που ημουν στο αεροδρομιο Μακεδονια της Θεσσαλονικης παρατηρησα μεγαλη κινητικοτητα..
Γινεται δουλεια εδω και καιρο, διαμορφωνεται ο χωρος και γενικα προχωραει το project της ανακαινησης..
Δεν ξερω κατα ποσο γινεται δουλεια στους νεους αεροδιαδρομους που λενε πως θα φτιαξουν...
Ασχετο : Ηταν ενα περιπολικο στην πιατσα των ταξι και ελεγχε ολους τους ταξιτζιδες μηπως παρουν διπλη ταριφα...Καλο αυτο.. |
|
Back to top |
|
|
Mozart Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 2820 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Mar 15, 2005 10:52 am Post subject: |
|
|
Μιχάλη όντως έγινε σημαντική ανακαίνιση (ουσιαστικά διπλασιασμός του χώρου αναχωρήσεων) και διαμόρφωση των γύρω δρόμων, αλλά αυτό είναι εντελώς άσχετο με το νέο αεροσταθμό (που στη καλύτερη περίπτωση πάει για Δ ΚΠΣ). Οι αεροδιάδρομοι μάλλον πήραν το δρόμο τους και από Φθινόπωρο ίσως δούμε και έργα, ενώ επίσης έχει ήδη τελειώσει ο παράλληλος τροχιόδρομος του υπάρχοντος διαδρόμου.
Edit. Ιδού και η πρόδος της διαδικασίας δημοπράτησης. Σε 6 χρονάκια, έτοιμο.
http://www.enet.gr/online/online_text?dt=12/03/2005&c=112&id=12153304
Last edited by Mozart on Tue Mar 15, 2005 12:11 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Tue Mar 15, 2005 11:10 am Post subject: |
|
|
Το θεμα ειναι οτι εχουν πολλα ακομα να γινουν...
Εγω σχολιασα το γεγονος οτι υπαρχει κινητικοτητα στην εξελιξη του εργου και αυτο ειναι θετικο. |
|
Back to top |
|
|
|