View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Engineer Stadium Expert
Joined: 23 Jul 2007 Posts: 768
|
Posted: Mon Jul 04, 2022 3:39 pm Post subject: |
|
|
Όταν λες περιμετρικά απο που ακριβως εννοείς? |
|
Back to top |
|
|
cruiser Junior Member
Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Tue Jul 05, 2022 6:24 am Post subject: |
|
|
Οπως περίπου ο περιφερειακός.
Δηλαδή σε σημεία που δεν θα ενοχλεί την πόλη, ιδιαίτερα οι εμπορικές αμαξοστοιχίες, αφού πλέον το λιμάνι θα έχει περισσότερο εμπορικό χαρακτήρα, μια και η Ηγουμενίτσα μπορεί να είναι η κύρια επιβατική πύλη για την Ιταλία. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1006 Location: athens
|
|
Back to top |
|
|
Sintix New Member
Joined: 17 May 2010 Posts: 42 Location: Σιδηρόκαστρο
|
Posted: Wed Sep 28, 2022 3:07 pm Post subject: |
|
|
Σιδηροδρομικό ταξίδι Θεσ/νίκη-Αθήνα-Θεσ/νίκη 23&25/9 με ETR470 & Hellas Sprinter+βαγόνια αντίστοιχα. Χρόνος 4h 9' & 4h 15' δηλαδή 14' και 5' καθυστέρηση για το κάθε σκέλος. Μία (1) στάση στην κάθοδο, 9 στην άνοδο. Η καθυστερήσεις οφείλονταν σε αναμονή διασταυρούμενου συρμού στην Τιθορέα (κάθοδο) και Λιανοκλάδι (άνοδο) στην αρχή τμημάτων που είχαν τεθεί σε αμφίδρομη κυκλοφορία μονής γραμμής.
Τα τμήματα στα οποία είχε ανασταλεί η κυκλοφορία διπλής γραμμής ήταν:
* ΤΧ1-Σίνδος (έτοιμη η μία γέφυρα του Γαλλικού ποταμού - στα πόδια η δεύτερη και ένα μικρό δάσος ανάμεσα στις γραμμές λόγω μη κυκλοφορίας στη μία επί σχεδόν τρία χρόνια)
* Αγ. Στέφανος (Ξυνιάδα) - Λιανοκλάδι (άγνωστο γιατί)
* Τιθορέα - Λιβαδιά τουλάχιστον (προφανώς λόγω εργασιών της αιώνιας εργολαβίας ανάταξης της σηματοδότησης/τηλεδιοίκησης όπως φαινόταν από το ανοιχτό όρυγμα και τον φορέα των καλωδιώσεων).
Παντού 160 km/h εκτός από Οινόη-ΣΚΑ με τα κλασσικά 80 ή 100 λόγω της γνωστής ανεπαρκούς υποδομής & επιδομής. Εδώ δεν βλέπω σωτηρία ούτε με τα προβλεπόμενα 120 εκατομμύρια της μελλοντικής εργολαβίας εξυγίανσης. Πεταμένα λεφτά θα είναι (και μάλιστα αρκετά περισσότερα από 120). Ισως η μόνη λογική λύση είναι η νέα Γραμμή Θριάσιο - Θήβα ενσωματωμένη πιθανώς στον αναγκαίο νέο Α/Δ Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη. |
|
Back to top |
|
|
cruiser Junior Member
Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Thu Sep 29, 2022 6:44 am Post subject: |
|
|
Ακριβώς θα πρέπει να γίνει η Ελευσίνα - Θήβα και να μετατραπεί σε αμιγώς προαστιακή η Αθήνα - Θήβα. |
|
Back to top |
|
|
Sintix New Member
Joined: 17 May 2010 Posts: 42 Location: Σιδηρόκαστρο
|
Posted: Sun Mar 12, 2023 9:24 pm Post subject: |
|
|
Και ενώ έγιναν όσα τραγικά έγιναν στον ελληνικό σιδηρόδρομο πρόσφατα και ειπώθηκαν όσα ειπώθηκαν μετά, διαπίστωσα σήμερα ότι μάλλον τίποτε δεν φαίνεται να αλλάζει προς το καλύτερο έστω και τώρα, μετά τη "θυσία" - όπως χαρακτήρισε το δυστύχημα - γνωστός δημοσιογράφος.
Στη γραμμή Παλαιός Σ.Σ. Σιδηροκάστρου ("Στρυμόνας") - Προμαχώνας ξεκίνησε η εργολαβία εξυγίανσης/αντικατάστασης της επιδομής η οποία είχε έως τώρα όπως κατασκευάστηκε και παραδόθηκε το 1964 (με μεταλλικούς στρωτήρες). Οι εργασίες ξεκίνησαν από τον σταθμό του Προμαχώνα και φαίνεται να προχωρούν σταδιακά νοτιότερα.
Σήμερα, Κυριακή, εργάζονταν δύο τουλάχιστον συνεργεία, το ένα εντός του σταθμού και το άλλο ένα περίπου χιλιόμετρο από την έξοδο του. Και ενώ τοποθετούν τουλάχιστον σιδηροτροχιές UIC 54 οι στρωτήρες είναι σκυροδέματος μεν, διμερείς δε - σαν να βρισκόμαστε στη δεκαετία του 1970! Προφανώς από γραμμή εκείνης της εποχής τους ξήλωσαν γιατί φυσικά είναι μεταχειρισμένοι!! Τέτοια έλλειψη σε ολόσωμους υπάρχει πια?
Σημειώνω ότι η γραμμή είναι κύρια, τμήμα του ΠΑΘΕ/Π[ρομαχώνας] με όλα τα "κομφορ": Σηματοδότηση & τηλεδιοίκηση (υποτίθεται σε λειτουργία ελεγχόμενη από το κέντρο που θα εγκαινίαζε ο πρωθυπουργός την 1η Μαρτίου), GSM-R, ETCS-1, και "μελλοντικά" (εδώ και 15 χρόνια και άγνωστο πόσο ακόμη) ηλεκτροκίνηση. Κυκλοφορείται (όταν...) από βαριά εμπορικά τρένα συμπληρωματικά - ή και σε αντικατάσταση όπως έχει συμβεί για μήνες στο παρελθόν - της γραμμής της Ειδομένης.
Καλά έκαναν και έβαλαν στη γραμμή Οινόης - Χαλκίδας ολόσωμους, όπως και προς τη δυτική Μακεδονία όταν ανακαίνισαν τη γραμμή εκεί, για να μην θυμηθώ και τη μετρική γραμμή Κόρινθος - Αργος όταν την ανακαίνισαν τη δεκαετία του 2000 και την έκλεισαν αμέσως μετά. Εδώ θα ψάχνονται μετά τι έφταιξε αν (ου μη γένοιτο) συμβεί κανας εκτροχιασμός με βαγόνια χημικών ή καυσίμων. |
|
Back to top |
|
|
Admin Site Owner
Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2297 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Mon Mar 13, 2023 7:25 pm Post subject: |
|
|
Ομολογώ ότι δεν ξέρω αν/γιατί οι διμερείς στρωτήρες είναι υποδεέστεροι των ολόσωμων, όπως υπονοείς. Αν δεν κάνω λάθος, τόσο στο μετρό της Αθήνας όσο και της Θεσσαλονίκης η επιδομή είναι με διμερείς. Θα ήθελες να μας το εξηγήσεις; Thanks! |
|
Back to top |
|
|
mike Full Member
Joined: 06 Oct 2006 Posts: 297 Location: Αθήνα
|
Posted: Tue Mar 14, 2023 5:52 pm Post subject: |
|
|
Και οι γραμμές TGV στη Γαλλία με διμερείς στρωτήρες είναι στρωμένες. Η γαλλική σχολή βάζει διμερείς.
Δεν γνωρίζω από πού είναι το απόθεμα, η ζωή τους πάντως είναι 50-60 χρόνια. Πιθανόν από τον κύριο άξονα. Κάποιοι παλαιότερου τύπου είχαν εμφανίσει ρηγματώσεις (λόγω και της τότε κακής ποιότητας σκύρου που τριβόταν) και πετάχτηκαν. Οι νεότεροι έχουν μεγαλύτερα "μαξιλάρια" και αποδείχτηκαν ανθεκτικοί.
Μην ξεχνάμε ότι η συγκεκριμένη γραμμή είναι για ταχύτητα έως 100 km/h. Πάντως μην παραξενευτείτε αν σε πολύ λίγα χρόνια ξηλωθεί πάλι η γραμμή. Το έργο τώρα είναι μια λύση ανάγκης με μικρό κόστος. |
|
Back to top |
|
|
Sintix New Member
Joined: 17 May 2010 Posts: 42 Location: Σιδηρόκαστρο
|
Posted: Sun Mar 19, 2023 3:09 pm Post subject: |
|
|
@admin: Είναι αυταπόδεικτο, θα έλεγα, ότι οι αντοχές κάμψης και στρέψης των ολόσωμων στρωτήρων είναι σημαντικά ανώτερες από αυτές των διμερών. Ακόμη και η καλύτερη επαφή/συγκράτηση με τα σκύρα παίζει το ρόλο της.
Σε ότι αφορά τα μετρό, ναι οι διμερείς είναι συνήθης πρακτική στις σήραγγες επειδή πακτώνονται σε στρώση μπετόν - όπως και στη στρώση γραμμής slab-track σε μεγάλα τούνελ (>3 km) υπεραστικών γραμμών, π.χ Τέμπη, Ορθρυς, Καλλίδρομο, Παναγοπούλα. Στη Γραμμή 1 της Αθήνας όμως που είναι κατά το πλείστον υπαίθρια μπήκαν ολόσωμοι κατά την ανακαίνιση της επιδομής της τη δεκαετία του 2000, αν και οι ταχύτητες εκεί δεν υπερβαίνουν ποτέ τα 80 km/h.
@mike: Οντως η Γαλλική σχολή φαίνεται να έβαζε διμερείς. Δεν έχω ταξιδέψει με γαλλικά υπεραστικά τραίνα και δεν έχω ιδία απόψη. Βλέπω όμως σε φωτογραφίες του 1981, όταν ξεκίνησαν τα TGV, ότι σε τμήμα τουλάχιστον της Γραμμής προς Λυών οι γραμμές είχαν ξύλινους στρωτήρες (και δεν μιλώ για τις αλλαγές τροχιάς). Σημαίνει αυτό ότι βάζουν ακόμη ξύλινους? Ειδα πάντως σε φωτογραφία της γραμμής προς Στρασβούργο που είναι και νεότερη, ότι έχουν ολόσωμους. Σε Ιταλία - Γερμανία -Σουηδία που έχω ταξιδέψει με τραίνα παίζουν μόνο οι ολόσωμοι εδώ και πολλά χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση όταν βάζεις ολόσωμους σε μετρική γραμμή που ανακαινίζεις το 2008 και δεν χρησιμοποιείς καθόλου μετά, είναι αδιανόητο να βάζεις μεταχειρισμένους διμερείς με εμφανή διάβρωση στη χαλύβδινη μπάρα το 2023 σε μια Γραμμή που θα πρέπει να αναβαθμίσεις μετά από 60 χρόνια ούτως ή άλλως! Ούτε ίσα με τους Βούλγαρους δεν μπορούμε να είμαστε που έχουν επιδομή με ολόσωμους - και φυσικά ηλεκτροκίνηση από δεκαετίες - μέχρι την Κουλάτα. |
|
Back to top |
|
|
PinkFloyd Full Member
Joined: 21 Jun 2007 Posts: 328 Location: ΠΑΤΡΑ
|
|
Back to top |
|
|
|