View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EAGLE Junior Member
Joined: 26 May 2011 Posts: 100
|
Posted: Wed Oct 17, 2012 4:55 pm Post subject: |
|
|
.
Το γερμανικό κράτος δε θα παρέδιδε αστείες μελέτες, θα είχε ελεύθερους τους χώρους προς κατασκευή 4 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης, θα κατέβαλε στη ώρα του τα χρήματα που του αναλογούν, δε θα είχε στο κεφάλι του οικολόγους και αρχαιολόγους της πλάκας. Το γερμανικό κράτος δεν είναι πτωχευμένο σανείζεται με αρνητικά επιτόκια τα ομόλογα του είναι ΑΑΑ και όχι junk. Οι γερμανοί πολίτες ούτε που σκέφτονται να μη πληρώνουν φόρους με κινήματα δε πληρώνω. Οι γερμανικές τράπεζες
Oι γερμανικές τράπεζες και άλλες ξένες τράπεζες που είναι βασικός πυλώνας της χρηματοδότησης έχουν πρόσβαση στις διεθνείς χρηματαγορές δεν έχουν ανάγκη ανακεφαλαιοπόιησης. Εχουν την άνεση και την υποχρέωση απέναντι στους μετόχους τους να μη χρηματοδοτούν μη βιώσιμα έργα. Δεν είναι ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ, ΤΤ κλπ.
Η Xόχτιφ δραστηριοποιείται σε όλο το κόσμο. Δε θα ασχολείται με το κάθε άσχετο στην Έλλάδα ούτε θα πετάει τα χρήματα της σε επένδυση ζημιογόνα. Οι οδικοί άξονες είναι ΣΔΙΤ άμα ξέρεις βέβαια τι σημαίνουν τα γράμματα αυτά. Τα δε επιτόκια που δανείζεται όπως όλες οι επιχειρήσεις είναι κυμαινόμενα.
Αν το ελληνικό κράτος πιστεύει ότι έχει δίκιο ας καταγγείλει τις συμβάσεις και αν μπορεί ας κάνει τα οδικά έργα μόνο του. Τολμάει όμως?? Οχι βέβαια όταν έχει το προηγούμενο με την Κ/Ξ της υποθαλάσσιας.
ΥΓ. Οσο εγώ ξέρω από ιατρική και αστρονομία άλλο τόσο εσύ ξέρεις από οικονομικά, συμβάσεις έργων και χρηματοδοτήσεις. Βγάλε αλλού την αποτυχία σου και τα συμπλέγματα σου. |
|
Back to top |
|
|
apapa Full Member
Joined: 17 Jan 2011 Posts: 345
|
Posted: Wed Oct 17, 2012 7:08 pm Post subject: |
|
|
Arxitektonas wrote: | Θες να μας πεις δηλαδή ότι αν σε ένα υποθετικό σενάριο στη θέση του Ελληνικού ήταν το Γερμανικό Κράτος, στη θέση του Άκτωρα η Hochtief και στη θέση της Εθνικής Τράπεζας η Deutsche Bank, θα υπέγραφαν μια σύμβαση με συγκεκριμένους όρους και ρήτρες και μετά ο καθένας θα μπορούσε να υπαναχωρήσει επικαλούμενος ό,τι του καπνίσει (κρίση, μειωμένη κίνηση, τεχνικές δυσκολίες, αυξανόμενα επιτόκια).
Δηλαδή αν εγώ αύριο έχω εργοληπτική εταιρεία και υπογράψω μια σύμβαση με το Δημόσιο, πόσες πιθανότητες μου δίνεις να υπαναχωρήσω από αυτή τη σύμβαση, όσα προβλήματα κι αν αντιμετωπίζει η επιχείρησή μου; Θα σου πω εγώ. Καμία πιθανότητα. Στην Ελλαδάρα μόνο οι 2-3 γνωστές κατασκευαστικές και οι 2-3 μεγάλες τράπεζες μπορούν και υπαναχωρούν και το κάνουμε όλοι γαργάρα. Οι υπόλοιποι ας κόψουν το λαιμό τους. Υγιής επιχειρηματικότητα my ass.
ΥΓ: Απ' ό,τι βλέπω περίμενες πώς και πώς να τελειώσει ο 10ήμερος αποκλεισμός για να ξαναρχίσεις τα ίδια. Μην αγχώνεσαι. Δεν πρόκειται να ξαναγράψω. Αρκετούς σαν κι εσένα πετυχαίνω εκεί έξω στην πραγματική ζωή. Να μου λείπει κι ένας διαδικτυακός. |
Ας μου επιτραπει μια διορθωση γιατι κανεις ενα σημαντικο λαθος.
Σε ολα τα μεγαλα οδικα εργα που εχουν σταματησει, οι ελληνικες τραπεζες ηταν η μειοψηφια ως χρηματοδοτης. Την μεριδα του λεοντος αναφορικα με τα κεφαλαια χρηματοδοτησης την ειχαν ξενες τραπεζες (γαλλικες, γερμανικες κτλ.). Αρα αυτων την υπαναχωρηση εκανε γαργαρα το ελληνικο δημοσιο.
Οι ελληνικες απλες ακολουθησαν τον αναμενομενο δρομο.
Επισης ως κοινο θα πρεπει να γνωριζουμε ολο το περιεχομενο των συμβασεων για να ειμαστε σιγουροι, αν πχ μπορουσαν να αποχωρησουν τραπεζες και κατασκευαστες χωρις αντικτυπο. Αν το ελληνικο κρατος ειναι μπανανια (που δεν αμφιβαλλω) και υπεγραψε συμβασεις ΣΔΙΤ χωρις ρητρες υπερ του τοτε καλα να παθει. Αν στη θεση του ηταν το γερμανικο δημοσιο, να εισαι σιγουρος οτι θα υπηρχαν αυστηροτατες ρητρες.
Πριν 1-2 χρονια ειχα δει ενα ντοκιμαντερ για το πως κατασκευαζονται οι Autoban στη Γερμανια. Υπαρχουν συγκεκριμενες ποιοτικες προδιαγραφες για την μεγιστη κλιση του οδοστρωματος, για το ελαχιστο παχος του οδοστρωματος κτλ κτλ. Αυτα για την Ελλαδα που το Κορινθο-Αθηνα το παρεδωσε ο Μοχλος το 1993 τελειωμενο υποτιθεται και 3-4 χρονια μετα εκανε μπαλωματα γιατι ειχε γεμισει λακουβες ο δρομος και πριν λιγα χρονια ξαναεγινε πληρης ασφαλτοστρωση (να δουμε ποσο θα κρατησει), τη στιγμη που αν εχουμε οδικο δικτυο ως χωρα το οφειλουμε σε μεγαλο βαθμο στη Χουντα.
Το Κορινθος-Πατρα σε μεγαλο βαθμο ειναι οπως το παρεδωσε η Χουντα στην 7ετια. Το ιδιο και ο ΒΟΑΚ. Τοτε που τα εργα τα εκανε η ΜΟΜΑ και δεν υπηρχαν λαμογια εργολαβοι να κανουν ξεπετες εργα και να φανε τα λεφτα.
Αλλο παραδειγμα ειναι η πιστα F1 στη Βουδαπεστη που την κατασκευασε ο στρατος αρχες της δεκαετιας του 1980, και παραμενει σταθερη στη θεση της και απο τις λιγες πιστες που δεν εχει βγει απο το καλενταρι ποτε.
Εργα δλδ που εγιναν υπο καθεστως κυβερνητικης "πειθαρχιας", αποδειχτηκαν ποιοτικά και εχουν αντεξει στο χρονο. Οσο εχουν γινει σε καθεστως "χαλαρης" και γιουχου δημοκρατιας ειναι σαθρα, σαπια και θελουν συνεχεια λεφτα για συντηρησεις.
Για πολλα απο τα κατασκευαστικα "δεινα" μας λοιπον φταιει η προχειροτητα, η ανεπαρκια και η αδιαφορια του ελληνικου κρατους. Και η δικη μας που τοσα χρονια το αφηνουμε να σκορπαει αφειδως τα λεφτα μας σε τεχνικα εργα υποδυεστερης ποιοτητας.
Με τα λεφτα πχ που κοστισε η Αττικη Οδος μπορουσαν να εχουν κανει ταυτοχρονα και το Κορινθο-Πατρα με διατομη 2+ΛΕΑ και new jersey και στα κομματια που ηταν ηδη ετοιμο (πχ στο Αιγιο) να το αφηναν ως εχει για εξοικονομηση χρηματων και να εκαναν μονο συντηρηση.
Η' πχ με τα λεφτα που κοστισε η "αχρηστη" υποθαλλασια στο Ακτιο (για να μην ενοχλει την "βλαχοαισθητικη" των Πρεβεζανων που εκαναν διαμαρτυριες εκεινη την εποχη, μια υπεργεια γεφυρα-ζευξη) θα μπορουσαν να εχουν κανει υπεργεια ζευξη στο Ακτιο, στην Λευκαδα και στη Σαλαμινα και να ειναι τελειωμενα εργα εδω και χρονια.
Ή οι βλαχοτοπικισμοι των συντεκνων μου για το αν θα πρεπει ο δρομος Ηρακλειο-Τυμπακι να περασει δεξια, αριστερα ή μεσα απο την Αγια Βαρβαρα εχει οδηγησει σε τεραστιες καθυστερησεις το εργο και μετα σε τεχνικα προβληματα και εκτιναξη του κοστους.
Ολοι φταιμε και ως λαος και ως τοπικες κοινωνιες.
Last edited by apapa on Wed Oct 17, 2012 7:13 pm; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
apapa Full Member
Joined: 17 Jan 2011 Posts: 345
|
|
Back to top |
|
|
AUGalos Full Member
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 382 Location: San Antonio, Texas
|
Posted: Wed Oct 17, 2012 9:22 pm Post subject: |
|
|
Καλά αυτό με τη σήραγγα μοίριζε μούφα από χιλιόμετρα. Πέρασε ένας άσχετος απέξω, είδε το νερό να στάζει και έκανε ρεπορτάζ.... |
|
Back to top |
|
|
cruiser Junior Member
Joined: 27 Feb 2010 Posts: 195
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 9:58 am Post subject: |
|
|
Tα δημόσια έργα στην Ελλάδα , όπως και ελληνικές εταιρείες δημοσίων έργων , είναι γνωστά σύντομα ανέκδοτα .
Τα έργα τα μελετάνε και τα κατσκευάζουν εταιρείες που συστήνονται μετά την ανάληψη του έργου , ενώ τα πραγματικά ίδια κεφάλαια που έχουν οι πάντοτε υπερχρεωμένες εταιρείες , είναι λιγότερα από έναν μεσαίο κατασκευαστή πολυκατοικιών .
Αλλά είναι γνωστός σε όλους ο τρόπος ανάληψης , κατασκευής και ελέγχου ποιότητας στα έργα .
Από την άλλη έχουμε και τους βλαχοδήμαρχους που θέλουν αυτοκινητόδρομο στο χωριό τους , τους βολεμένους συνήθως αργόμισθους του δημοσίου που δεν θέλουν να αλλάξει τίποτε και όλο αυτό το μπάχαλο καταλήγει εδώ που είμαστε σήμερα .
Επίσης ποτέ δεν έγινε μιά σοβαρή σύζήτηση γιά το τι είδους δρόμους χρειάζεται η χώρα και τι είδους υποδμές γενικότερα , από το τεε που ξύπνησε τώρα που χάνει τα φράγκα του 2 % και 0,2 % και παριστάνει ότι ανησυχεί .
Παλιότερα βέβαια πως να σηκωθεί από το τραπέζι με γεμάτο στομάχι .
Αρα και εδώ τα πράγματα θα ακολουθήσουν την γενικότερη κατάσταση . |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 5:07 pm Post subject: |
|
|
@apapa
Χωρίς να έχω καμία πρόσθεση να έρθω σε κάποια μορφή αντιπαράθεσης μαζί σου, νομίζω ότι έχεις πέσει και εσύ θύμα όλων αυτών των μυθευμάτων που εχούν κατακλύσει την χώρα από στόμα σε στόμα τα τελευταία χρόνια και έχουν δηλητηριάσει σε μεγάλο βαθμό την κρίση όλων μας.
Ας ξεκινήσω με μερικά σημεία από το post σου που απέχουν από την πραγματικότητα αλλά αν ρωτήσεις 10 Έλληνες οι μισοί θα σου πουν ότι είναι αλήθεια:
1) Το εκτεταμένο πρόγραμμα κατασκευής των εθνικών όδων στην Ελλάδα εκπονήθηκε αρκετό καιρό πριν από τη Χούντα κυρίως επί θητείας του Κ. καραμανλή στο υπουργείο Υποδομών.
Συγκεκριμένα μέχρι το 1967 είχαν παραδοθεί διαδοχικά στην κυκλοφορία το μεγαλύτερο μέρος των νέων οδικών αξόνων και συγκεκριμένα το Αθήνα - Κατερίνη και το Αθήνα - Κόρινθος ενώ και τα άλλα τμήματα ήταν υπό κατασκευή..Π.χ. Το Αθήνα - Πάτρα ολοκληρώθηκε το 1969. Ουσιαστικά επί Χούντας προωθήθηκε και κατασκευάστηκε μόνο το τμήμα Κατερίνη - Θεσσαλονίκη- Εύζωνοι
2) Οι οδικοί αυτοί άξονες δεν κατασκευάστηκαν από την ΜΟΜΑ όπως έχει τόσες φορές ακουστεί αλλά από τους μεγαλύτερους έλληνες εργολάβους της εποχής (με ότι αυτό συνεπάγεται).
3) Ο μύθος της ανώτατης ποιότητας κατασκευής καταρρίπτεται από το περιστατικό των κατολισθήσεων στην Παναγοπουλά Αιγίου το 1971. Η κατασκευή των Ν.Ε.Ο. είχε σαν αποτελέσμα την εκδήλωση της κατολίσθησης στην περιοχή που κατέστρεψε Ν.Ε.Ο , παλαιά Ε.Ο. και σιδηροδρομική γραμμή και η επικοινωνία με την Πάτρα για 1 εξάμηνο γινόταν με ferry boat.
4) Είναι τεράστιος μύθος ότι το κόστος κατασκευής των ελληνικών αυτοκινητόδρομων είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο των ευρωπαϊκών. Ισχύει το ανάποδο κιόλας και αυτό φαίνεται και στην ποιότητα κατασκευής. Γενικά αν πρέπει να εντοπίσουμε το πρόβλημα στα ελληνικά δημόσια έργα αυτό δεν είναι στο κόστος αλλά στην ποιότητα. Επιφυλάσσομαι να παραθέσω και νούμερα....
Η μεγάλη διαφορά είναι ότι στην Ελλάδα οι αυτοκινητόδρομοι (και γενικά τα δημόσια έργα) κατασκευάστηκαν χωρίς ένα συγκεκριμένο πλάνο με αποτέλεσμα να έχουμε ολοκληρωμένα τμήματα στη μέση του πουθενά και νευραλγικά τμήματα ακόμα και μετά από τόσα δις με δρόμο του 1960..
Απόψεις π.χ. ότι πληρώσαμε την Αττική Οδό 2-3 φορές πάνω από το κανονικό είναι σε μεγάλο βαθμό για λαική κατανάλωση. Δυστυχώς τα νούμερα άλλα λένε.
5) Η τεράστια διαφορά των ελληνικών δρόμων σε σχέση με τους ευρωπαϊκούς είναι η συντήρηση. Στην Ευρώπη σπαταλάνε μεγάλα ποσά και υπάρχει μία οργανωμένη διαχείριση των οδικών έργων μέσα από ένα πρόγραμμα εντατικής συντήρησης ώστε να επικημύνουν τον "χρόνο ζωής" ενός έργου και μακροπρόθεσμα να έχουν και οικονομικά οφέλη (όπως θα είχες παρατηρήσει και στο ντοκυμαντέρ για τους Autobahn).
Στην Ελλάδα δεκαετίες ολόκληρες τα έργα αφήνονται στην τύχη τους μετά την παράδοση και μετά από 5-10 χρόνια πληρώνουμε "κερατιάτικα" για εργασίες συντήρησης που δεν θα ήταν αναγκαίες τόσο άμεσα με σωστή συντήρηση. Και στο ενδιάμεσο έχεις και απαράδεκτη ποιότητα δρόμων.. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1006 Location: athens
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 5:30 pm Post subject: |
|
|
Απο το διαδικτυο το αλιευσα και ειναι καλο, οσοι κινουνται προς ηπειρο γνωριζουν την δυσκολια του
http://et.diavgeia.gov.gr/f/yme/find/unit:3144
Επισης την τεταρτη περασα απο το ακτιο προς αντιρριο και συναντησα 3 φορτηγα να δουλευουν στον αξονα, καταθλιψη |
|
Back to top |
|
|
bill77 Full Member
Joined: 15 Jan 2011 Posts: 249
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 6:45 pm Post subject: |
|
|
Γιάννη δυστυχώς υπολειτουργούν τα εργοτάξια Άκτιο-Αμβρακία σχεδόν από τον περασμένο Μάρτιο, αλλιώς θα πλησίαζαν παραδόσεις τμημάτων... Κρίμα! Έχεις τη δυνατότητα να ανεβάσεις καμιά πρόσφατη δορυφορική φώτο; |
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 7:54 pm Post subject: |
|
|
apapa wrote: |
Η' πχ με τα λεφτα που κοστισε η "αχρηστη" υποθαλλασια στο Ακτιο (για να μην ενοχλει την "βλαχοαισθητικη" των Πρεβεζανων που εκαναν διαμαρτυριες εκεινη την εποχη, μια υπεργεια γεφυρα-ζευξη) θα μπορουσαν να εχουν κανει υπεργεια ζευξη στο Ακτιο, στην Λευκαδα και στη Σαλαμινα και να ειναι τελειωμενα εργα εδω και χρονια.
Ολοι φταιμε και ως λαος και ως τοπικες κοινωνιες. |
Επειδή εκτός από Πρεβεζάνος είμαι και ΒΛΑΧΟΣ από το Συρράκο, πες μας ποιο είναι και το δικό σου χωρίο, να δούμε την αισθητική του.
Παρακάτω το χωριό μου και η πόλη μου για σύγκριση.
http://sirrakiotis.blogspot.gr/2012/07/blog-post_8597.html
http://www.preveza.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=386
Μπλέκεις το χωριάτη, με το βλάχο, όπως μπλέκεις και πολλά άλλα πράγματα σε αυτά που λες. ο ariskop σου είπε κάποια πράγματα, για μένα δεν χρειάζεται κάν να επιχειρηματολογούμε για ορισμένα ζητήματα.
Και παραπληροφορείς εκτός των άλλων καθώς ποτέ δεν διαμαρτυρήθηκαν οι πρεβεζάνοι κατά της υπέργειας γέφυρας. Το αντίθετο όλοι θεωρούσαν ότι θα ομόρφαινε την πόλη σαν σημείο αναφοράς υπερτοπικού χαρακτήρα.
Εσύ που τις είδες τις διαμαρτυρίες θα με ενδιέφερε να το μάθω.
Τέλος συμφωνώ με κάτι το οποίο είπες:
Ολοι φταιμε και ως λαος και ως τοπικες κοινωνιες. Απλά για μένα αυτό το όλοι δεν είναι τόσο φλου
Last edited by prevezanos on Thu Oct 18, 2012 7:57 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
apapa Full Member
Joined: 17 Jan 2011 Posts: 345
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 7:54 pm Post subject: |
|
|
@ariskop
Δικαιωμα σου να διαφωνεις. Για την ΜΟΜΑ ομως ειμαι 1000% σιγουρος ιδιως για τον ΒΟΑΚ γιατι εκεινη την εποχη (επι χουντας) υπηρετουσε ο πατερας μου στον Στρατο και δουλεψε με την ΜΟΜΑ στη διανοιξη του ΒΟΑΚ Ηρακλειο-Ρεθυμνο. Μεχρι εκεινη τη στιγμη ο δρομος ηταν μονο ο "παλιος" (για οσους ξερουν) που περνουσε μεσα απο τα βουνα και τα χωρια, μια τραγικη και επικινδυνη διαδρομη. |
|
Back to top |
|
|
bill77 Full Member
Joined: 15 Jan 2011 Posts: 249
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 9:59 pm Post subject: |
|
|
prevezanos έχεις κανένα νέο από το Άκτιο-Αμβρακία; Δεν περνάω συχνά φέτος, γιατί δεν είμαι στην Κέρκυρα.
Υ.Γ1: Εκπληκτικό το άλμπουμ από την Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας!
Υ.Γ2: Ξέρεις υποθέτω πως στο Αγρίνιο κατοικούν αρκετοί που κατάγονται από το Συρράκο; Νομίζω και η καταγωγή του Κωστούλα (Πρόεδρος Παναιτωλικού) είναι από εκεί. Σημαντικό κέντρο για αιώνες κι ας μην το γνωρίζουμε οι περισσότεροι... |
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Thu Oct 18, 2012 10:58 pm Post subject: |
|
|
Περασα πριν δυο Σαββατα αλλα δεν ειδα ουτε μπουλντοζα. Το μονο σημειο που νομιζω οτι ειδα καποια προοδο ειναι το νοτιοτερο ακρο, στο οποιο εχω την εντυπωση προχωρησαν λιγο οι εκχερσωσεις. Δυστυχως δεν οδηγουσα εγω, να κανω κ καμια ειδικη. Επισης εχουν κλεισει τις διοδους εισοδου στο εργο με χωμα.
Για το Συρρακο: οι βλαχοι σε ολη την Ηπειρο ειναι παρα πολλοι, στην Αιτ/νια λιγοτεροι αλλα αρκετοι. Απο τα επιθετα μπορεις να καταλαβεις πολλα. Το Κωστουλας δε μου λεει κατι για συρρακιωτη, πρεβεζανος ισως. Δεν ξερω. Καποτε το χωριο ηταν πολυ μεγαλο κ ειχε πολυ κοσμο. Ολοι αυτοι σκορπιστηκαν οταν η τοτε βιομηχανια μαλλιου χαθηκε στον ανταγωνισμο με τις συνθετικες ινες.
Αν γυρισεις στους δρομους των ιωαννινων, της Αρτας της Πρεβεζας θα δεις πολλα μαγαζια βλαχων. Οι πιο πολλοι ειναι περηφανοι για τα βουνα τους. Και ειναι περηφανοι γενικα.
Για την πρεβεζα, εχει ωραια μερη, οπως κ πολλοι αλλοι νομοι στην Ελλαδα. Ισως καλυτερα που δεν μας ξερουν τοσοι πολλοι ακομη. Ειναι σε μεγαλο ποσοστο κ ζητημα branding.καλυτερα ετσι |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Fri Oct 19, 2012 2:01 am Post subject: |
|
|
apapa wrote: | @ariskop
Δικαιωμα σου να διαφωνεις. Για την ΜΟΜΑ ομως ειμαι 1000% σιγουρος ιδιως για τον ΒΟΑΚ γιατι εκεινη την εποχη (επι χουντας) υπηρετουσε ο πατερας μου στον Στρατο και δουλεψε με την ΜΟΜΑ στη διανοιξη του ΒΟΑΚ Ηρακλειο-Ρεθυμνο. Μεχρι εκεινη τη στιγμη ο δρομος ηταν μονο ο "παλιος" (για οσους ξερουν) που περνουσε μεσα απο τα βουνα και τα χωρια, μια τραγικη και επικινδυνη διαδρομη. |
Προφανώς και ο καθένας εδώ μέσα έχει την άποψη του και την υποστηρίζει με τον τρόπο του. Προσωπικά προτιμώ να μιλάω με αριθμούς και δεδομένα. Μετά από προσωπική έρευνα έχω φτάσει σε αυτό το συμπέρασμα ότι τα ελληνικά δημόσια έργα σε συντριπτικό ποσοστό είναι φτηνότερα ή έστω σε αντίστοιχο κόστος με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Και αυτό είναι λογικό καθώς οι προδιαγραφές (τεχνικές - περιβαλλοντικές κτλ.) είναι πιο αυστηρές στην Ευρώπη. Τα προβλήματα είναι αλλού, τον λάθος προγραμματισμό, στην έλλειψη ενός ευρύτερου σχεδιασμού που δεν επιτρέπει σε τόσα χρήματα να πιάσουν τόπο..
Χωρίς να μπορώ να το αποδείξω αυτή τη στιγμή μου φαίνεται δύσκολο η ΜΟΜΑ να είχε αναλάβει την διάνοιξη του ΒΟΑΚ αλλά θα δεχτώ την προσωπική σου μαρτυρία.
Οι ΜΟΜΑ από το 1957 που ιδρύθηκαν είχαν προσφέρει τεράστιες υπηρεσίες στην διάνοιξη κυρίως επαρχιακών δρόμων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ουσιαστικό το επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας οφείλεται στις ΜΟΜΑ. Αλλά τα μεγάλα οδικά (και όχι μόνο) έργα δίνονταν σε ιδιώτες εργολάβους.
Υ.Γ. Αυτή η χώρα ακόμα και στην περίοδο δικτατορίας που πέρασε άτυχη στάθηκε. Τουλάχιστον στις άλλες χώρες που βίωσαν φασιστικά απολυταρχικά ή διδακτορικά καθεστώτα τους έμειναν οι εκτεταμένες υποδομές ενώ σε εμάς παρά τα ευρέως θρυλούμενα δεν έγιναν και τόσα πολλά για 7 ολόκληρα χρόνια. Η προ-διδακτορική περίοδος ήταν σαφώς καλύτερη σε αυτό τον τομέα.
Οι περισσότερες από τις υποδομές που πολλοί νοσταλγοί αποδίδουν σήμερα λανθασμένα στην Χούντα είχαν ολοκληρωθεί είτε είχαν δρομολογηθεί πριν από το 1967. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1006 Location: athens
|
|
Back to top |
|
|
EAGLE Junior Member
Joined: 26 May 2011 Posts: 100
|
Posted: Fri Oct 19, 2012 7:28 pm Post subject: |
|
|
Δε σωζεται η κατάσταση με την ΑΕΓΕΚ. Είναι χαμένη υπόθεση. Πριν από 4 χρόνια είχαν πέσει επάνω της οι τράπεζες με άνωθεν πολιτική εντολή ΝΔ, έδωσαν χρήματα θαλασσοδάνεια για την ακρίβεια, άλλαξε η μετοχική σύνθεση, αλλά το καράβι ΑΕΓΕΚ βουλιάζει και πάλι.
25 εκ είναι ασπιρίνη σε καρκινοπαθή στη περίπτωση της με τέτοιο άνοιγμα που έχει σε τόκους, Δε βγαίνουν με κανένα τρόπο οι απαιτούμενες ταμειακές ροές για την απρόσκοπη χρηματοδότηση των έργων που έχει αναλάβει. Το μετρό Θεσσαλονίκης μας αποχεραιτάει. Τα φράγματα που έχει αναλάβει πάνε για διακοπή. Οι επισχέσεις θα ξαναρχίσουν και η εταιρεία θα πάει φουλ για άρθρο 99.
Ο άξονας Ακτιο-Αμβρακία για να σωθεί μαζί και τα λεφτά του ΕΣΠΑ νομίζω ότι το υπουργείο πρέπει να τη πιέσει με κάθε τρόπο να παραχωρήσει τη θέση της στον επόμενο μειοδότη κατά τμήμα που είναι ο ΑΚΤΩΡ και η ΤΕΡΝΑ. Σε διαφορετική περίπτωση θα μιλάμε για επανάληψη ΑΤΤΙΚΑΤ και ΜΗΧΑΝΙΚΗ σε Μαλιιακό, Προμαχώνα. Δυστυχώς η κρίση και η ασυνέπεια του κράτους καταπίνει εκτός από ανθρώπους και εταιρείες. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1006 Location: athens
|
Posted: Sat Oct 20, 2012 12:29 pm Post subject: |
|
|
Φιλε αετε μπορει να εχουν τα πραγματα οπως τα λες.
Η βασικη μου απορια ειναι πως αν παραιτηθει η ΑΕΓΕΚ απο τις υπογραφεισες συμβασεις , τοτε καταπιπτουν και οι εγγυητικες υπερ του δημοσιου, οποτε πρεπει να βρεθει μια αλλη συμβιβαστικη φορμουλα |
|
Back to top |
|
|
EAGLE Junior Member
Joined: 26 May 2011 Posts: 100
|
Posted: Sat Oct 20, 2012 11:46 pm Post subject: |
|
|
Η ΑΕΓΕΚ είναι καθαρή περίπτωση εταιρείας που έπρεπε να είχε κλείσει διότι λειτουργεί πλέον εις βάρος των έργων και του ανταγωνισμού. Αν γίνει εθελοντική παραίτηση με αντικατάσταση της μπορεί το κράτος να μη τη κηρύξει έκπτωτη τουλάχιστον για το οδικό Ακτιο-Αμβρακία και να γίνει η αντικατάσταση της από τον επόμενο του μειοδότη του κάθε κομματιού. Με καλή διάθεση μπόλικο τράτο, συνεργασία στις πληρωμές και σίγουρα με πολιτική απόφαση να σώσει τις εγγυητικές.
Αν όχι τότε το κράτος βασιζόμενο στη μη εκτέλεση έργου με βάση τα χρονοδιαγράματτα τη κηρύσσει έκπτωση . Αυτό όμως θέλει ένα 6-8 μήνες . Τότε υπάρχουν δύο επιλογές ή να μιλήσει το κράτος με τον επόμενο μειοδότη και τα βρουν ή να κηρύξει νέο διαγωνισμό οπότε τότε μιλάμε για 2 χρόνια τουλάχιστον χαμένα μέχρι να μπει στο έργο νέος μειοδότης. Σε κάθε περίπτωση το οδικό θα πάει κατασκευαστικά πολύ πίσω με τους ρυθμούς της ΑΕΓΕΚ. Δε καλύπτονται τα τοκοχρεωλύσια και οι λειτουργικές δαπάνες με τόσο χαμηλά ίδια κεφάλαια και πληρωμές από το κράτος. Τα δάνεια απλά μεταθέτουν το θάνατο της.
Για το μετρό άστο καλύτερα. Το έργο θα ναυαγήσει ότι και να λένε. Είναι πολύ μεγάλο για τα κυβικά της και με τα χάλια που έχει. |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
|
Back to top |
|
|
malex New Member
Joined: 18 Mar 2011 Posts: 20
|
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Mon Oct 22, 2012 4:37 am Post subject: |
|
|
φοβερή η εικόνα από το digital globe. Ευχαριστούμε malex.
Η Τσακώνα έχει άσφαλτο παντού και στην παρακαμψη της γέφυρας.
Αρα όντως είναι έτοιμη προς παράδοση, όταν μπουν και τα φώτα - ή μήπως το κράτος χρωστά και ο εργολάβος καλά κάνει και δε παραδίδει και μας λένε φούμαρα.
Η περιμμετρική Καλαμάτας έχει διανοιγεί μέχρι τον Νέδοντα (με εξαίρεση ένα τμήμα στα Λεϊκα) και στην απόληξή της στα Γενητσάνικα έχουν γίνει εκχερσώσεις.
Δε βλέπω λοιπόν θέμα απαλλοτριώσεων και παγώματος μετά τον Καρέλια.
Ο κόμβος και η συνδετήρια οδός στον Καρέλια έχουν αρχίσει να διαμορφώνονται.
Καλά πάμε, βλέπω κατά το Φθινόπωρο του 13 να κυκλοφοριέται μέχρι τον Καρέλια.
Υπάρχουν κάποια θέματα με αρχαία και απαλλοτριώσεις στο Ασπρόχωμα, στη γέφυρα με την ΠΕΟ στο ΤΕΙ-ΔΕΗ. |
|
Back to top |
|
|
nvb Junior Member
Joined: 09 Jan 2010 Posts: 119
|
Posted: Thu Oct 25, 2012 6:29 am Post subject: |
|
|
Καλημερα
Απο το σημερινο πρωτοσελιδο της εφημεριδας "ΦΩΝΗ":
Παει πισω η παραδοση διαψευδοντας προσδοκιες και χρονοδιαγραμματα...
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και βλεπουμε για Τσακωνα
ΠΟΙΟΣ ΜΠΛΟΚΑΡΕΙ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΠΑΡΑ ΤΗ ΡΗΤΗ ΕΝΤΟΛΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ;;;;
|
|
Back to top |
|
|
EAGLE Junior Member
Joined: 26 May 2011 Posts: 100
|
Posted: Thu Oct 25, 2012 6:32 pm Post subject: |
|
|
Μας κουνάει δυστυχώς μαντήλι ο Ε-65. Ενα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που βγάζει από την απομόνωση τη Δ. Θεσσαλία και θα συνέδεε την Θεσσαλία με την Ηπειρο μάλλον πηγαίνει για ματαίωση ολική σύμφωνα με δημοσιεύματα στον οικονομικά τύπο αλλά και στο ypodomes.com. H τεράστια μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, οι γελοίες προσφυγές του αρκτούρου, η δικαστική γραφεικρατία η χρεοκοπία της χώρας κάνουν απαγορευτική τη προοπτική κατασκευής του έργου.
Δε νομίζω να επιτρέψει η τρόικα σε καθεστώς λιτότητας να κατασκευαστεί το έργο γιατί η ρήτρα της εγγυημένης κυκλοφορίας από το κράτος συνεπάγεται καταβολές ποσών από το κρατικό προυπολογισμό.
Όταν ήταν παχιές οι αγελάδες και έβρεχε λεφτά από τα παράθυρα κάποιοι στην ελλάδα κράταγαν ομπρέλα και έστηναν βιομηχανίες προσφυγών εναντίον των έργων με οικολογικό αρχαιολογικό ιδιοκτησιακό ζωοφιλικό περιτίλυγμα......
Μακάρι να διαψευστούμε αλλά ...... Σειρά για κούρεμα με τη ψιλή μηχανή παίρνει η Ολυμπία Οδός. |
|
Back to top |
|
|
giannis p Stadium Expert
Joined: 01 Jun 2011 Posts: 1006 Location: athens
|
Posted: Fri Oct 26, 2012 12:53 pm Post subject: |
|
|
Δυστυχως ο Ε-65 μας τελειωσε.
Η προσφυγη ομως εγινε απο τους φορεις των Γρεβενων που θεωρουσαν κοπιαστικο να κανουν 30 χλμ για να συναντησουν τον Ε-65 και η νοοτροπια του ΣΤΕ που καθε προσφυγη χρειαζεται αφθονο χρονο για να εκδικασθει.
Προσωπικα βλεπω να γινονται τα τεμπη και ισως το κομματι κορινθος - ριο- κεφαλοβρυσο αγρινιου. |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
|
Back to top |
|
|
Engineer Stadium Expert
Joined: 23 Jul 2007 Posts: 768
|
|
Back to top |
|
|
|