View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Nameless Senior Member
Joined: 21 Jan 2005 Posts: 412
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 6:21 pm Post subject: |
|
|
ariskop wrote: | Πάντως ως εσωτερικός οδικός δακτύλιος στους σχεδιασμούς των Ο.Α. αλλά και στη ΜΑΜ του 1996 θεωρούνταν ο δακτύλιος Λεωφ.Κηφισσού - Παραλιακή - Συγγρού - Καλλιρόης - Βασ.Κωνσταντίνου - Βασ.Σοφίας -Κηφισίας - Αττική Οδός. |
Νομίζω ότι αυτό που περιγράφεις είναι ο εΞωτερικός οδικός δακτύλιος. Ο εσωτερικός πρέπει λογικά να ταυτίζεται με τα σημερινά όρια του δακτυλίου μονών-ζυγών. |
|
Back to top |
|
|
vag3721 Stadium Expert
Joined: 06 Feb 2005 Posts: 2392 Location: Naousa/Athens
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 7:24 pm Post subject: |
|
|
Εγώ πάντως διαφωνώ τελείως με τον σχεδιασμό.
*Η Γ6 απο κέντρο προς Βόρεια Προάστια είναι παράλληλη της Μπλέ Γραμμής.Ενώ απο κέντρο προς Πειραιά είναι παράλληλη του ΗΣΑΠ.H Γ6Α έχει ενδιαφέρον.
*Η νότια επέκταση του ΗΣΑΠ είναι καλή,ενώ στην βόρεια,η ένσταση είναι το πόσο κόσμο θα εξυπηρετεί.
*Για την νότια επέκταση της κόκκινης δεν έχω άποψη.Η βόρεια πρέπει να πάει πιο ψηλά (Αγ.Ιερόθεος, Πετρουπόλεως, Ίλιον) και απο εκεί να πατήσει στην παλιά γραμμή του ΟΣΕ μέχρι τον Προαστιακό.Απο εκεί καλό θα ήταν να συνεχίσει στον Άνω Λιόσια και Μενίδι.
*Η Σκούρη Μπλέ απο το κέντρο και βόρεια είναι παράλληλη του ΗΣΑΠ μέχρι τον Περισσό.Απο Περισσό μέχρι τον προαστριακό εξυπηρετεί πολύ καλά την Ν.Φιλαδέλφια.Ενώ απο εκεί και πάνω είναι παντελώς άχρηστη.Μπορεί απλά να γίνει Τράμ απο Περισσό εως Προαστιακο.Ενώ το κομμάτι απο Σύνταγμα προς Βύρωνα είναι πολύ καλό.
*Η Γ7 στο νότιο μέρος της είναι παράλληλη με το Τράμ.Ενώ το κομμάτι που πάει παράλληλα με την Καβάλας μάλλον εξυπηρετεί λίγο κόσμο.
*Ο δακτύλιος,πρέπει να συνεχίσει,περνόντας απο Κατεχάκη,το κομμάτι Κατεχάκη-Παγκράτι της Γ4 ,και με έναν ακόμα σταθμό στον Βύρωνα να κλείσει ο κύκλος.
*Ενώ η γραμμή 4 μπορεί να γίνει ανάποδο U συνεχίζοντας απο Βείκου πρός Ειρήνη και μέσω Πεύκης να καταλήγει στο Μαρούσι.
*Η προέκταση της Γ4 προς Πετρούπολή θα ήταν καλό να γίνει μια ευθεία Πετρούπολη-Αγ.Παρασκευή.
Συμφωνώ απόλυτα με τον φίλο aikinn που γράφει ότι πρέπει να μην περνάνε όλες οι γραμμές απ Ομόνοια-Πανεπιστήμιο-Σύνταγμα.
Τα καλά κομμάτια αυτού του σχεδίου μπορούν να συνδιαστούν,όπως η Γ6Α με την νέα Μπλέ εως Βύρωνα ή Κίτρινη(Χαιδάρι-Κέντρο) με την νέα Μπλέ εώς Βυρωνα ή Γ6Α με την Γ4 προς Βείκου. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 8:16 pm Post subject: |
|
|
Ως εσωτερικός οδικός δακτύλιος έχει πάψει εδώ και καιρό να θεωρείται o μικρός δακτύλιος της Αθήνας.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ουσιαστικά στο φάκελο διεκδίκησης των Ο.Α., υπήρχαν 3 δακτύλιοι ταχείας κυκλοφορίας:
-Εσωτερικός στα όρια του υφιστάμενου μικρού δακτυλίου με πολλές παρεμβάσεις όπως τα τούνελ στην Ιουλιανού κτλ.
-Ενδιάμεσος (ημιδακτύλιος) Κηφισσός (από παραλία έως 3 Γέφυρες) - Καυτατζόγλου - Γαλατσίου - σήραγγα Τουρκοβουνίων - Κατεχάκη (με σήραγγα επίσης μεταξύ Κηφισίας μεσογείων) - Κοκκινοπούλου - Καρέας - Ελληνικό
-Εξωτερικός ΔΠΛ Αιγάλεω - Αττική Οδός - αεροδρόμιο - σήραγγα Υμηττού - Ελληνικό - όλη η παραλιακή - νέα είσοδος Πειραιά - περιφερειακός Λιμανιού - λεωφ.Παπανδρέου - Σκαραμαγκάς
Στην πορεία και με τη ΜΑΜ του 1996 αλλά κυρίως την περίοδο προετοιμασίας των Ο.Α. φάνηκε ότι ο προηγούμενος σχεδιασμός ήταν ουτοπικός με τεράστιο κόστος και πολλές τεχνικές δυσκολίες σε πυκνοκατοικημένες περιοχές ενώ ερχόταν σε αντίθεση με το Ρυθμιστικό του 1985 για την αποθάρρυνση χρήσης του ΙΧ. Έτσι ο εσωτερικός οδικός δακτύλιος διευρύνθηκε (ουσιαστικά λόγω αδυναμίας κατασκευής του ενδιάμεσου και του εσωτερικού) και σταδιακά φτάσαμε στον Ολυμπιακό δακτύλιος, ο οποίος είναι αυτός που ανέφερα προηγουμένως, ο οποίος θεωρείται από τότε και ως ο εσωτερικός περιφερειακός δακτύλιος της Αθήνας
Με το νέο Ρυθμιστικό του Σουφλιά ο εσωτερικός περιφερειακός δακτύλιος επεκτεινόταν ακόμα περισσότερο και αντί για ανατολικό όριο τον άξονα Συγγρού - Κηφισίας χρησιμοποιούσε την ΔΠΛ Υμηττού και τη συνέχεια αυτής έως το Ελληνικό.
Πάντως το Ρυθμιστικό του 1985 (επί Τρίτση) ήταν πράγματι ένα σχέδιο με όραμα για την ανάπτυξη της Αθήνας, το οποίο δυστυχώς αλλοιώθηκε βάναυσα τα επόμενα χρόνια με τις διάφορες τροποποιήσεις και από τις 2 κυβερνήσεις με χειρότερη αυτή του 1992 επί Αχιλλέα καραμανλή στο ΥΠΕΧΩΔΕ στη θέση του Στ.Μάνου, ο οποίος δυστυχώς δεν έμεινε παραπάνω στο ΥΠΕΧΩΔΕ.
Κατά τη γνώμη αν τους Τρίτση και Μάνο τους είχαν αφήσει να κάνουν αυτά που σκεφτόντουσαν θα ήταν άλλη η εικόνα της Αθήνας σήμερα.
Στο παρακάτω link υπάρχει μία συμπερασματική έκθεση από μία ημερίδα της σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ σχετικά με το Ρυθμιστικό του Σουφλιά και τα πλεονεκτήματα και τις αντιρρήσεις των επιστημόνων.
courses.arch.ntua.gr/fsr/128333/RSAFinal%20papers_TEL.pdf
Και κάποια σχόλια σχετικά με τις γραμμές αυτές:
--Η Γ4 θα μπορούσε να ενωθεί με τη Γ8 ώστε να παρακάμπτει το κέντρο. Ουσιαστικά αφαιρώντας το κομμάτι Κυψέλη - Πανεπιστήμιο - Ευαγγελισμός. Οι χαμένες περιοχές με αυτό θα είναι το Γκύζη, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Οι 2 τελευταίες έχουν αρκετά καλή συγκοινωνιακή κάλυψη ενώ είναι δίπλα στο κέντρο. Για το Γκύζη με την κατασκευή της γραμμής τραμ Στ.λαρίσης - Αλεξάνδρας - Ζωγράφου(πολυτεχνείο - πανεπιστήμιο) (που σε τόσες μελέτες προβλέπεται) είναι σε απόσταση αναπνοής τόσο στη Βικτωρια όσο και στους Αμπελόκηπους
--Η Γ5 δεν έχει λόγω ύπαρξης καθώς πατάει στο μεγαλύτερο τμήμα της στην προτεινόμενη εδώ και χρόνια γραμμή τραμ Πατήσια - Πανεπιστημίου - Ζάππειο - Παγκράτι. Από τα Πατήσια και πάνω υπάρχει ένα θέμα με την εξυπηρέτηση της Ν.Φιλαδέλφειας.
--Η Γ6 στο βόρειο τμήμα της ακολουθεί αστεία χάραξη. Πρώτα από όλα περνάει κάτω από τον Λυκαβηττό είτε από σημεία με μεγάλες υψομετρικές (Ιπποκράτους) που καθιστά την κατασκευή μετρό δύσκολη!!! Στο Νέο Ψυχικό δεν υπάρχει λόγος και για νέους σταθμούς καθώς εξυπηρετείται άνετα από τη γραμμή 3 στη Μεσογείων και τη γραμμή 4 στην Κηφισίας. Η περιοχή του Χαλανδρίου μπορεί να συνδεθεί με τους σταθμούς σε Σίδερα και Αγ.Παρασκευή-Χαλάνδρι αν προχωρήσει η κατασκευή τραμ πάνω στον παλιό διάδρομο του τρένου του Λαυρίου (πρόταση που επίσης έχει γίνει άπειρες φορές από συγκοινωνιολόγους τόσα χρόνια) σε όλη τη διαδρομή Αγ.ανάργυροι - Ν.Φιλαδέλφεια - Ηράκλειο - ΟΑΚΑ - Αλσούπολη - Σίδερα - χαλάνδρι - Αγ.Παρασκευή. Στη συνέχεια υπάρχει ο σταθμός του προαστιακού στην Πεντέλη.
-- Το νότιο σκέλος η ιδέα της Συγγρού είναι ενδιαφέρουσα ενώ το σκέλος προς Πέραμα στο τμήμα μέχρι τη Νίκαια δεν χρειάζεται. Η περιοχή αυτή μπορεί να εξυπηρετηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον προαστιακό (Ρουφ, Ταύρος, Ρέντη) και από την πρόταση για τραμ σε όλο το μήκος της Θηβών (Πειραιάς - Αιγάλεω - Περιστέρι - Αγ,Ανάργυροι) ενώ το Πέραμα εκτός από την επέκταση της γραμμής 1 (που είναι καλή ιδέα) θα εξυπηρετείται και από μία άλλη προτεινόμενη γραμμή τραμ Πειραιάς - Νίκαια - Κερατσίνι - Πέραμα
--Για την Γ7 ο άξονας της Λεωφ. Αθηνών ίσως χρειάζεται μετρό αλλά σε καμία περίπτωση και αυτή να φτάνει στο κέντρο!!. Το επόμενος σκέλος κινείται πάνω στην υφιστάμενη γραμμή του τραμ και δεν υπάρχει λόγος να γίνει.
--Ίσως μια καλή ιδέα θα ήταν να υπάρχει μία γραμμή στον άξονα της Αθηνών η οποία μετά να συνεχίζει στην Συγγρού.
Θα προσπαθήσω σε ένα πρόχειρο χάρτη να δείξω γραφικά και τις σκέψεις μου.
Last edited by ariskop on Sat Nov 21, 2009 9:04 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 9:01 pm Post subject: |
|
|
Πολύ ωραία η έκθεση για το ΡΣΑ ariskop. Συμπερασματικά:
- Ακόμα και η έκθεση της ίδιας της Αττικό Μετρό για τις μελλοντικές επεκτάσεις δεν είχε στο σχεδιασμό της τόσο πολλές επεκτάσεις του μετρό!!
Αντίθετα για το τραμ προβλέπεται καμιά επέκταση ενώ μέχρι και η έκθεση της Αττικό Μετρό προέβλεπε.
- Οι περισσότερες επεκτάσεις και νέες κατευθύνσεις του μετρό που προκύπτουν στο ΡΣΑ δεν έχουν περάσει καν από μελέτη σκοπιμότητας ούτε από μελέτες του ΟΑΣΑ. Πράγμα που σημαίνει ότι έχουν την ίδια αξία με αυτές που σχεδιάζουν διάφορα από τα μέλη του forum μόνοι τους ή και χαμηλότερη
- Το μόνο θετικό που βλέπει η έκθεση είναι ο μη δεσμευτικός χαρακτήρας του ΡΣΑ και η απεριόριστη δυνατότητα αναπροσαρμογών!
- Αόριστες αναφορές για "μερική" πεζοδρόμηση, έμφαση σε έργα οδοποιίας και μετρό (εκεί πέφτουν και οι χοντρές μίζες)
- Η Αθήνα αναγνωρίζεται ως μητρόπολη που υπερβαίνει τα παραδοσιακά όρια του Λεκανοπεδίου και έτσι νομιμοποιείται πρακτικά ο υπερδιπλασιασμός του εμβαδού της.
-Φαίνεται πως σ’ αυτή την εκλογή μεταξύ μετρό και τραμ, το
μετρό πέραν του ότι είναι πιο κερδοφόρο τόσο στο στάδιο
κατασκευής όσο και στο στάδιο λειτουργίας, έχει το κρίσιμο
«πλεονέκτημα» ότι δεν εμπλέκεται σε σύγκρουση με
αντεκδικητές της επιφάνειας της πόλης, όπως κάνει το τραμ. Και
φαίνεται ότι σ’ αυτή την επιφάνεια της πόλης το στοίχημα έχει και
προγραμματικά κερδηθεί υπέρ των ΙΧ ή για να είμαστε ακριβέστεροι
υπέρ του οδικού χώρου. (χωρίς σχόλια) |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 9:52 pm Post subject: |
|
|
Μιας και αναφερθήκαμε στο τραμ να κάνω μια ανασκόπηση στις γραμμές που έχουν προταθεί
Στην ΜΑΜ του 1996 χαρακτήριζε ως απόλυτης προτεραιότητας τις γραμμές
1)Το υφιστάμενο δίκτυο με κάποιες διαφοροποιήσεις. Π.χ. προέβλεπε μέχρι τον Άλιμο (η προέκταση για Γλυφάδα - βούλα έγινε λόγω Ο.Α) και είσοδο στη Ν.Σμύρνη μέσω Παγκρατίου
2) Το δίκτυο του Πειραία και επέκταση προς Μέγαρα - Σαλαμίνα
3) Πατήσια - Πανεπιστημίου - Ζάππειο - Παγκράτι και μετά διακλάδωση προς Ζωγράφου και Ν.σμυρνη - Π.φάληρο (η σημερινή γραμμή)
4) Κυκλική γραμμή στο ιστορικό κέντρο με υβριδικό τραμ για λιγότερη οπτική όχληση
Πέρα από αυτές τις γραμμές που χαρακτήριζε πρώτης προτεραιότητας έκανε αναφορά και σε άλλες γραμμές. Συγκεντρωτικά οι προτάσεις αυτές (όχι μόνο από τη ΜΑΜ αλλά και από άλλες μελέτες γενικά είναι)
1) Στ.Λαρίσης - Αλεξάνδρας - Γουδή - Πολυτεχνειούπολη - Πανεπιστημιούπολη.
2) Στ.Λαρίσης - (μέσω Λιοσίων) - Αγ.Ανάργυροι - (μέσω παλιάς μετρικής) - καματερό - Ανω Λιόσια. Λόγω του προαστιακού και στενότητας στη Λιοσίων υπάρχει και η πρόταση για την παραλλαγή κάτω Πατήσια - Αγ.Ανάργυροι -Καματερό.
3)Πειραιάς - (μέσω Θηβών) - Αιγάλεω - Περιστέρι - Ίλιον - Πετρούπολη και κλάδος προς Αγ.Αναργύρους
4) Ο διάδρομος της παλιάς γραμμής Λαυρίου στο μεγαλύτερο μήκος
Αγ.Ανάργυροι - Ν.Φιλαδέλφεια - Ηράκλειο - Αλσούπολη - Χαλάνδρι - Αγ.Παρασκευή
5) Πειραιάς - Νίκαια - Κερατσίνι - Πέραμα |
|
Back to top |
|
|
vag3721 Stadium Expert
Joined: 06 Feb 2005 Posts: 2392 Location: Naousa/Athens
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 10:36 pm Post subject: |
|
|
Quote: | 4) Ο διάδρομος της παλιάς γραμμής Λαυρίου στο μεγαλύτερο μήκος
Αγ.Ανάργυροι - Ν.Φιλαδέλφεια - Ηράκλειο - Αλσούπολη - Χαλάνδρι - Αγ.Παρασκευή |
Τι ακριβώς είναι η γραμμή του Λαυρίου?Πραγματικά πρώτη φορά το ακούω.
Κάτι ήξερα για σιδηρόδρομο που έφτανε μέχρι το Λάυριο,αλλά προφανώς δεν πρόκειται για αυτό. |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Sat Nov 21, 2009 10:40 pm Post subject: |
|
|
ariskop wrote: | Pindos, νομίζω ότι έχεις άδικο. Σε όλους τους σχεδιασμούς το μετρό σταμάταγε στο Γαλάτσι. Πρώτη φορά που υπήρχε επέκταση πέραν του Γαλατσίου είναι στο σχέδιο για το Ρυθμιστικό πριν 6 μήνες.
Αρχικά στις πρώτες ΜΑΜ υπήρχε ο κλάδος της γραμμής 2 Πανεπιστήμιο - Γαλάτσι (όπως και ο κλάδος της γραμμής 3 Πανόρμου - Κηφισίας). Η λύση αυτή όμως είχε πολλά προβλήματα καθώς οι κλάδοι θα δημιουργούσαν τρελά προβλήματα στην κυκλοφορία στις υφιστάμενες γραμμές.
Το 2005 ο Σουφλιάς παρουσίασε την πρόταση να ενώσει αυτούς τους κλάδους και μας προέκυψε η γραμμη 4 - U πάλι με τέρμα το Γαλάτσι και υπόγειο αμαξοστάσιο στο ύψος του Αλσους |
Φιλε Αρη προσπαθω και εγω να θυμηθω μετα απο πολλα χρονια αυτο που ειχα διαβασει για τη γραμμη 4 γνωστη και σαν U. Aπο το Γαλατσι η γραμμη στριβει κατω απο την οδο Τραλλέων και καταληγει στον Περισσο. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sun Nov 22, 2009 12:56 am Post subject: |
|
|
Για τη γραμμή του Λαυρίου πληροφορίες μπορείς να βρεις στο αντίστοιχο λήμμα της wikipedia.
Επίσης φωτογραφικό υλικό από αυτή τη γραμμή σήμερα (μέχρι τον ΗΣΑΠ του Ηρακλείου) υπάρχει και στο εξαιρετικό site του Δ.Τερτίπη
http://users.ntua.gr/dtert/trena/ekdromes/Lavrio/
Τέλος και μια επίσκεψη στο google earth μπορεί να φανερώσει την χάραξη της γραμμής μέσα στους αστικό ιστό της Αθήνας!! Θα επανέλθω με περισσότερες πληροφορίες αργότερα.
Πάντως η προτεινόμενη γραμμή τραμ δεν ακολουθεί τον διάδρομο σε όλη τη διαδρομή αλλά στην μεγαλύτερη (Αγ.Ανάργυροι - Σίδερα) μετά προτείνουν όδευση μέσα από το Χαλάνδρι και μετά πορεία προς το σταθμό μετρό στο Χαλάνδρι ή εναλλακτικά στο μετρό της Αγ.παρασκευής και από εκεί στην πλατεία της Αγ.παρασκευής. |
|
Back to top |
|
|
per88 Full Member
Joined: 02 Nov 2009 Posts: 220
|
Posted: Sun Nov 22, 2009 1:35 pm Post subject: |
|
|
Θα ξεφύγω ελαφρά από την κουβέντα σας και θα επικεντρωθώ σε ΗΣΑΠ και μία γραμμή έκπληξη για την ευρύτερη περιοχή Πειραιά Μοσχάτο που πρότειναν στον Υπουργό Δ.Ρέππα. Υπάρχουν νέα φρέσκα για την βόρεια επέκταση του ησαπ και 2ον-που δεν το πιστεύω- το νέο χρονοδιάγραμμα για την αλλαγή των γραμμών λέει καλοκαίρι 2010. http://www.isotimia.gr/default.asp?pid=24&ct=13&artid=78697 |
|
Back to top |
|
|
billy8181 Stadium Expert
Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Sun Nov 22, 2009 1:49 pm Post subject: |
|
|
να υποθέσω οι 3 νέοι σταθμοί που λέγαν για το 2010-11 (ψαλίδι, καμίνια κλπ.) ξεχάστηκαν?
πέρα από αυτό, η αλλαγή sties rages θα μειώσει το πειραιάς-κηφισιά κατά 7 λεπτά? περίμενα λίγο περισσότερο.....
δηλαδή τι θα κερδίσουμε? μείωση στο θόρυβο και 7 λεπτά στο σύνολο? (15 δευτερόλεπτα ανά σταθμό?) |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sun Nov 22, 2009 7:40 pm Post subject: |
|
|
H πρόταση για την συγκεκριμένη επέκταση του ΗΣΑΠ δεν είναι τόσο καινούργια. Μάλιστα τον Ιούνιο του 2004 παραδόθηκαν στον ΗΣΑΠ τα αποτελέσματα της προμελέτης χάραξης της γραμμής από τα μελετητικά γραφεία που είχαν αναλάβει το έργο (και σε κάποιο συρτάρι θα κλειδώθηκε). Η μελέτη είχε τίτλο "Μελέτη εφικτότητας, κόστους - οφέλους και προμελέτη χάραξη της γραμμής 1 των ΗΣΑΠ προς το κέντρο του Πειραιά"
Τα αποτελέσματα της μελέτης αυτής συνεκτιμήθηκαν από τους μελετητές του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ που είχαν αναλάβει το 2005 την ολοκληρωμένη μελέτη της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά (άλλο που τελικά επιλέχτηκε άλλη χάραξη για την Α' φάση).
Στην 4η διαφάνεια του παρακάτω αρχείουφαίνεται και η προτεινόμενη χάραξη για την επέκταση του ΗΣΑΠ η οποία είναι αυτή του δημοσιεύματος με μια μικρή διαφορά, μάλλον λάθος του δημοσιογράφου. Στο δημοσίευμα η θέση του 4ου σταθμού της επέκτασης τοποθετείται στο νοσοκομείο Μεταξά στην αρχή της οδού Σαχτουρίου και είναι λίγο άκυρη με του υπόλοιπους σταθμούς ενώ σύμφωνα με τη προμελέτη χάραξη η θέση του 4ου σταθμού τοποθετείται στην οδό Σαχτουρίου αλλά στην άλλη άκρη κοντά στη διασταύρωση Ηρώων Πολυτεχνείου + Σαχτουρίου!!!
Επίσης σε αυτό το link
http://courses.arch.ntua.gr/111997.html
μπορείτε να βρείτε όλη τη μελέτη για την ανάπτυξη ολοκληρωμένου δικτύου τραμ στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας που εκπόνησε το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του ΕΜΠ τα έτη 2003-2004 μετά από παραγγελία του ΥΜΕ.
Υπάρχει αναλυτικότατη περιγραφή των προτάσεων με εναλλακτικές πορείες όδευσης, λεπτομερείς μελέτες για την ενσωμάτωση του δικτύου σε κάθε άξονα ανά περίπτωση, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις κ.τ.λ για τις επεκτάσεις Α'προτεραιότητας με ορίζοντα κατασκευής το 2008 . Βέβαια υπολόγιζαν ως περίοδο έναρξης το 2004 και υπολόγιζαν (με λεπτομερές χρονοδιάγραμμα) τον συνολικό χρόνο για τις οριστικές μελέτες και την κατασκευή κοντά στα 4 χρόνια.
Αυτές οι επεκτάσεις Α' προτεραιότητας (είναι χωρισμένες ανά ενότητα σε ξεχωριστά pdf) είναι:
1)Σύνταγμα -Άνω Πατήσια
2)Φάληρο -Πειραιάς
3)Στ.λαρίσης - Πανεπιστημιούπολη
4) Σύνταγμα - καισαριανή - Πανεπιστημιούπολη
Επίσης στην εισαγωγή του pdf (A' Μέρος) γίνεται πιο συνοπτική αναφορά και σε άλλες επεκτάσεις με ορίζοντα τότε το 2012. Ο χάρτης της ολικής πρότασης τραμ μήκους 68km υπάρχει στη σελίδα 27 του Α μέρους
Όπως γίνεται αντιληπτό οι μελέτες και οι ιδέες υπάρχουν. Αρκεί η πολιτική βούληση για να προχωρήσουν..
Πάντως το αισιόδοξο είναι ότι αν αποφασίσει η νέα κυβέρνηση να ασχοληθεί με το θέμα τραμ στην Αθήνα τότε σε 4 μόλις χρόνια είναι εφικτό (και με σχετικά μικρό κόστος) να υπάρχει ένα εκτεταμένο δίκτυο στην πόλη.
Για το κόστος η εκτίμηση για τις 4 γράμμες A' προτεραιότητας μήκους 22km είναι μόλις 252 εκατ. ευρώ και για όλο το δίκτυο 68km 816 εκατ. ευρώ όταν η επέκταση του μετρό μήκους 5,5km προς το Ελληνικό κόστισε πάνω από 450 εκατ. ευρώ.
Με αυτό δεν θέλω να πω κάτι για το μετρό γιατί σε κάθε περίπτωση αυτό θα είναι η ραχοκοκκαλιά του συστήματος μεταφορών. |
|
Back to top |
|
|
Dromeas Full Member
Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Tue Nov 24, 2009 7:10 pm Post subject: |
|
|
Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο της Ελευθεροτυπίας για τα έργα στον ΗΣΑΠ και την ταλαιπωρία των επιβατών. Αναφέρεται και στους σταθμούς για τους οποίους ρώταγε ο Billy τις προάλλες:
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=105000 |
|
Back to top |
|
|
AUGalos Full Member
Joined: 01 Mar 2007 Posts: 382 Location: San Antonio, Texas
|
Posted: Tue Nov 24, 2009 9:01 pm Post subject: |
|
|
Πάντως η διαφορά κατά τη διάρκεια του ταξιδιού στα τμήματα που έχουν ολοκληρωθεί τα έργα είναι μεγάλη... Μηδέν θόρυβος, καθόλου αναταράξεις και φυσικά μεγαλύτερη ταχύτητα, όταν τελειώσουν τα έργα ο ΗΣΑΠ θα είναι πλέον Μετρό! |
|
Back to top |
|
|
Dromeas Full Member
Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Tue Nov 24, 2009 10:38 pm Post subject: |
|
|
Ερώτηση: Γιατί δεν ενσωματώνουν διοικητικά τον ΗΣΑΠ στο μετρό; Δεν θα ήταν πιο λειτουργικός έτσι; |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Nov 25, 2009 1:37 am Post subject: |
|
|
Δεν είναι τόσο εύκολη μια τέτοια ενσωμάτωση καθώς μιλάμε για 2 εταιρείες που έχουν "δομηθεί" με διαφορετικό τρόπο.
Από τα πιο απλά όπως το οργανόγραμμα έως τα πιο περίπλοκα, διαφορετικά εργασιακά δικαιώματα, επιδόματα, ασφαλιστικές εισφορές, διαφορετικούς εσωτερικούς κανονισμούς και κανονισμούς λειτουργίας κτλ.
Πάντως προσωπικά δεν το βλέπω με καλό μάτι. Ο ΗΣΑΠ αν και όλοι συνηθίζουμε να τον μειώνουμε και να εκθειάζουμε την ΑΜΕΛ έχει πολλά πλεονεκτήματα ουσίας (και όχι εντυπώσεων) έναντι της ΑΜΕΛ σε κανονικές περιόδους λειτουργίας (και όχι τώρα που είναι εργοτάξιο).
1) Ώρα έναρξης, παράγοντας ευαίσθητος για πολλούς εργαζόμενους. Στον ΗΣΑΠ τα τρένα ξεκινάνε πολύ νωρίς. Το πρώτο 4:49 από Ομόνοια για Κηφισιά, 5:00 από Πειραιά και Κηφισιά και 5:05 από Αν. Πατήσια για Πειραιά, δηλ. μέχρι τις 5:20 έχουν περάσει από όλους τους σταθμούς τρένα και στις 2 κατευθύνσεις. Από την άλλη η ΑΜΕΛ εκείνη την ώρα κοιμάται με το πρώτο τρένο να ξεκινά στις 5:30 από τα άκρα και να φτάνει η ώρα 5:47 για να περάσει τρένο από όλους τους σταθμούς και στις 2 κατευθύνσεις. Να θυμίσω ότι και ΕΘΕΛ - ΗΛΠΑΠ ξεκινάνε χαράματα πριν τις 5:00.
2)Συχνότητα δρομολογίων. Τις ώρες αιχμής σε κανονική πάντα περίοδο λειτουργίας στον ΗΣΑΠ κατάφερναν απίστευτες χρονοαποστάσεις μεταξύ των συρμών πολύ κάτω από τα 4' λεπτά του μετρό. Το νέο σύστημα σηματοδότησης και το υπερσύγχρονο ΚΕΛ έκαναν θαύματα. Στην ΑΜΕΛ μόνο στη γραμμή 2 και για 4 ώρες ημερησίως έχουν θεωρητικά συχνότητες 3':15''
3)Ώρα λήξης. Στην ΑΜΕΛ στις 00:20 φεύγει το τελευταίο από Σύνταγμα για όλες τις κατευθύνσεις, δηλαδή το τελευταίο από τα άκρα φεύγει ακόμα και 23:59 (Πλακεντίας) όταν στον ΗΣΑΠ 00:15 φεύγει το τελευταίο από το ένα άκρο μέχρι το άλλο αλλά φεύγει και 00:30 και το τελευταίο από τα άκρα για Ομόνοια.
Βέβαια χάνουν σε ποιότητα υπηρεσιών αλλά αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στον μεγαλύτερο αναλογικά κόσμο που εξυπηρετούν και τις πιο ευαίσθητες περιοχές που διασχίζει η γραμμή. |
|
Back to top |
|
|
Dromeas Full Member
Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Wed Nov 25, 2009 3:12 am Post subject: |
|
|
Πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία ariskop. Ευχαριστώ πολύ. Όμως, δεν θα μας έβγαινε πιο φθηνά αν είχαμε έναν διευθυντή (ή διευθύνοντα σύμβουλο ή όπως αλλιώς τους λένε) αντί για δυο και ούτω καθεξής; Επίσης, δεν θα ήταν πιο καλός ο σχεδιασμός των δρομολογίων αν εποπτεύονταν όλες οι γραμμές από τον ίδιο φορέα; |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Nov 25, 2009 12:20 pm Post subject: |
|
|
Αυτό ισχύει. Σίγουρα θα υπήρχε κάποια οικονομία χρημάτων αλλά είναι μεγάλες οι αντιδράσεις από τους εργατοπατέρες και συνδικα-ληστές και στις 2 εταιρείες.
Οι μεν του ΗΣΑΠ έχουν βολευτεί στο κρατικοδίαιτο σύστημα και οι μεν της ΑΜΕΛ στη δική τους νιρβάνα με τους χαλαρούς ρυθμούς και κανονισμούς και τις καλές απολαβές. Οπότε κανείς δεν συμφωνεί.
Βέβαια εκτός από τους εργαζομένους υπάρχουν και μια σειρά από πρακτικά προβλήματα που δεν τα γνωρίζω λεπτομερώς. |
|
Back to top |
|
|
billy8181 Stadium Expert
Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Wed Nov 25, 2009 12:44 pm Post subject: |
|
|
baa αν το κράτος το έδινε η κλασικές αντιδράσεις θα σβήναν γρήγορα.....
αλλα εφόσον το AMEL είναι χαλαρό και έχει καλές απολαβές γιατί να μη πας? επειδή δε μπορείς να διορίσεις το παιδί σου? |
|
Back to top |
|
|
per88 Full Member
Joined: 02 Nov 2009 Posts: 220
|
Posted: Fri Nov 27, 2009 1:37 pm Post subject: ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ |
|
|
Μόλις είδα ΝΕΤ-ειδήσεις και είπαν οτι ο σταθμός Χολαργός θα παραδοθεί αρχές Φεβρουαρίου...με υπόγεια διάβαση με θέα τα τρένα. Ο σταθμός μετεπιβίβασης στο Νομισματοκοπείο και το παρκινγκ τον επόμενο μήνα (Δεκέμβριος). Eπίσης και εφημερίδες όπως το έθνος http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=11424&subid=2&pubid=8584830 και η ελευθεροτυπία http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=106156 έχουν νέα για τις επεκτάσεις . Υπάρχουν αναφορές για οριστική δημοπράτηση της επέκτασης για Πειραιά...το 2010. Το Ελληνικό πήγε για β΄ εξάμηνο 2010. Βύρωνας και Καισαριανή οι αλλαγές της γραμμής 4. |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Fri Nov 27, 2009 5:57 pm Post subject: |
|
|
Η μεγαλύτερη βλακεία του Ρέππα θα είναι να αφήσει την Κηφισίας χωρίς μετρό. Αλλά τι να περιμένει κανείς από το Αρκαδικό lobby του ΠΑΣΟΚ που άφησε ολόκληρη την Πελοπόννησο 20 χρόνια χωρίς δρόμους, με μόνη εξαίρεση την πατρίδα τους την Τρίπολη.
Ας φτιάξει μετρό στην Τρίπολη λοιπόν.
Ας ελπίζω ακόμα....ας δούμε τις τελικές αποφάσεις επί της γραμμής 4. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Fri Nov 27, 2009 6:03 pm Post subject: |
|
|
Πολύ μπερδεμένα τα πράγματα με τις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας
Σίγουρα θετικό είναι ότι η επέκταση για Πειραιά φαίνεται να μην αντιμετωπίζει νέα προβλήματα και θα αναδειχθεί ο οριστικός ανάδοχος τους επόμενους μήνες. Η δημοπράτηση έχει ήδη γίνει, η χρηματοδότηση από το Δ ΚΠΣ είναι εξασφαλισμένη όπως και το δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Και στις υπό κατασκευή επεκτάσεις φαίνεται να μην έχουμε εκπλήξεις. Η καθυστέρηση στην γραμμή προς Ελληνικό ήταν κοινό μυστικό. Από την πορεία των έργων που ανεβάζει κάθε μήνα η Αττικό Μετρό στο site της φαινόταν ότι είχαν μείνει λίγο πίσω.
Τώρα για το ποια και πως θα είναι η νέα γραμμή 4 έχει μπερδέψει πολύ το πράγμα. Μόνο όταν κάνει κάποια επίσημη ανακοίνωση το Υπουργείο θα ξεκαθαρίσει το πράγμα.
Μόνο σίγουρο είναι ότι πλέον μιλάμε για μία κυκλική γραμμή περιμετρικά του κέντρου που να συνδέει όλες τις υπάρχουσες.
Επίσης από τη στιγμή που τα δημοσιεύματα λένε για εξυπηρέτηση των Δυτικών Προαστίων και σύνδεση με Προαστιακό μάλλον μιλάμε για κάτι ποιο διευρυμένο από τη Γ8 του Ρυθμιστικού.
Για την κυκλική γραμμή στα + είναι ότι θα εξυπηρετεί περισσότερες περιοχές από ότι η σχεδιαζόμενη U. Στα - ότι μπορεί να την πληρώσει η Κυψέλη και το Γαλάτσι. Ο άξονας της Κηφισίας σίγουρα θα είναι μέσα και στον νέο σχεδιασμό. |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Fri Nov 27, 2009 6:49 pm Post subject: |
|
|
ένα είναι σίγουρο. Οτι με όλα αυτά τα πισωγυρίσματα, ο άξονας της Κηφισίας φαίνεται περνά σε β' προτεραιότητα και πάμε για ολοκλήρωση έργων κατά το 2020!
Με το σχεδιασμό και τα λεγόμενα του Σουφλιά υπήρχαν ελπίδες να βλέπαμε έτοιμο μετρό στην Κηφισίας το 2015. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Fri Nov 27, 2009 7:34 pm Post subject: |
|
|
Με τον άξονα της Κηφισίας δεν νομίζω να υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Σίγουρα θα είναι μέσα στην νέα κυκλική γραμμή 4 καθώς είναι ο μόνο διαθέσιμος άξονας για να ανέβει η γραμμή στα ανατολικά δεδομένου της ύπαρξης της γραμμής 3 στην Μεσογείων και των Τουρκοβουνίων. Λογικά από Παγκράτι και πάνω δεν θα αλλάξει κάτι στην γραμμή U.
Το ζήτημα είναι τι θα γίνει με τον κλάδο Κυψέλης-Γαλατσίου?? |
|
Back to top |
|
|
gianno! Visitor
Joined: 24 Sep 2009 Posts: 4
|
Posted: Sat Nov 28, 2009 2:24 am Post subject: |
|
|
Με ποιο γνώμονα αλλάζει μία τέτοια κρίσιμη απόφαση για τις επεκτάσεις του μετρό? Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ δεν έχει κάνει τις μελέτες και έχει αποφασίσει για το τι είναι το καλύτερο για την πόλη? |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sat Nov 28, 2009 5:33 pm Post subject: |
|
|
Αυτό θα ίσχυε αν υπήρχε ένας κεντρικός σχεδιασμός, ο οποίος αγνοείται χρόνια τώρα. Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γίνει τόσες προκαταρκτικές μελέτες (για ευνόητους λόγους) που όπου και να τραβήξεις γραμμές στο χάρτη της Αθήνας μέσα θα είσαι. Το πρόβλημα είναι ότι σταματάνε εκεί.
Απλώς ανάλογα με την εκάστοτε διοίκηση υιοθετείται και κάτι άλλο.
Όπως έτσι ξαφνικά τον Δεκέμβρη του 2005 (πέρασαν 4 χρόνια!!!) ο Σουφλιάς παρουσίασε από το πουθενά την γραμμή 4 - U για να γίνει και ο απαραίτητος ντόρος έτσι και τον επόμενο καιρό θα παρουσιάσει και ο Ρέππας την καινούργια γραμμή 4.
Από τη στιγμή που κανένας (πρώην και νυν) δεν μιλάει για την χρηματοδότηση, χρονοδιάγραμμα κ.τ.λ. το να ζωγραφίζεις γραμμές στον χάρτη είναι ο πλέον ανέξοδος τρόπος εντυπωσιασμού και προβολής!!!
Μόνο όταν ανακοινωθεί ότι η γραμμή 4 θα χρηματοδοτηθεί από το συγκεκριμένο ΚΠΣ, από τον συγκεκριμένο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, με το συγκεκριμένο δάνειο τότε θα ξέρουμε ότι κάποια στιγμή θα γίνει και στην χάραξη που θα λένε.
Παράδειγμα η επέκταση για τον Πειραιά που έχει οριστικοποιηθεί η χρηματοδότηση της, ξέρεις ότι κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον θα κατασκευαστεί!
edit:
Έρχεται σήμερα και ένα δημοσίευμα από τα ΝΕΑ να τα μπλέξει ακόμα περισσότερο τα πράγματα για την γραμμή 4 καθώς βάζει πάλι το Γαλάτσι μέσα στο παιχνίδι.
Quote: | Η γραμμή 4. Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η γραμμή 4- η οποία δεν έχει ακόμη δημοπρατηθεί και είναι γνωστή και σαν γραμμή «U» λόγω σχήματος- θα επανασχεδιαστεί προκειμένου να περιλαμβάνει την Καισαριανή και τον Βύρωνα. «Το σχήμα "U" κοιτάμε να το κάνουμε κυκλικό δακτύλιο όπου θα ενώνονται τα δυο άκρα της γραμμής στο Άλσος Γαλατσίου και το Μαρούσι». Όπως αναφέρει στα «ΝΕΑ» ο κ. Μαγκριώτης, «οι μελέτες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί σε διάστημα από 1 έως 2 χρόνια και πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι όποιες τροποποιήσεις στα σχέδια των επεκτάσεων της Αττικής Οδού. Επί της ουσίας δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός. Ήταν απλώς προεκλογική άσκηση επί χάρτου. Το βασικό πρόβλημα είναι η χρηματοδότηση. Το έργο με σημερινές τιμές ξεπερνάει τα 2 δισ. ευρώ. Και αυτά τα χρήματα δεν μπορούν να εξασφαλιστούν μόνο με την πιθανή τιτλοποίηση των μελλοντικών εσόδων της Αττικής Οδού, όπως είχε πει ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς» |
Last edited by ariskop on Sat Nov 28, 2009 7:08 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
|