|
stadia.gr/forum Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
billy8181 Stadium Expert
Joined: 11 Mar 2005 Posts: 3759 Location: London-UK
|
Posted: Wed Oct 21, 2009 9:52 am Post subject: |
|
|
το ωράριο είναι ok αλλα σε μέρη με άσχημη κίνηση δε μπορείς να πεις σίγουρα ποτε θα περάσει το λεωφορείο.....ΑΛΛΑ αν έχεις πολλά λεωφορεία μπορείς πάνω κάτω να ξέρεις ότι κάθε 15-20 λεπτά θα έρθει, και ποτε θα είναι αυτό το βλέπεις από την οθόνη. |
|
Back to top |
|
|
losada7 Moderator
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Wed Oct 21, 2009 2:19 pm Post subject: |
|
|
Squirrel
Υπάρχει κάποιο απροσδιόριστο ζήτημα με το σύνδεσμο που έβαλες. Ως φαίνεται περιέχει συμβολοσειρά μη αποδεκτή από την πλατφόρμα της phpbb.
Πήγαινε ξανά στην εν λόγω δικτυακή τοποθεσία(google) και ξαναντίγραψε το σύνδεσμο μήπως έγινε λάθος.
Μετά κάνε edit το post σου και σβήσε όλο το παλιό σύνδεσμο που περιέχεται στο "πλαίσιο code"("αδρανοποιήθηκε" μέσα σε αυτό το tag) και αντικατέστησε το με το σωστό σύνδεσμο. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Oct 21, 2009 6:27 pm Post subject: |
|
|
Νομίζω ότι δεν καταλάβατε τι ακριβώς είπα. Αυτό που είπα είναι ότι η ανάρτηση στις στάσεις στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας χαρτιών με τις ακριβείς διελεύσεις των λεωφορείων που θα ισχύουν με ικανοποιητική ακρίβεια όλες τις ημέρες του χρόνου είναι αδύνατη εκ των πραγμάτων. Δεν είναι αδύνατη επειδή είμαστε Ελλαδιστάν.....
Όλα τα παραδείγματα από πόλεις του εξωτερικού στηρίζονται πλέον πάνω σε ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης του στόλου (δεν αναφέρομαι στις πινακίδες στις στάσεις), συστήματα παρόμοια με αυτό που τοποθετήθηκε στην Θεσσαλονίκη και που πρέπει κάποια στιγμή να γίνει και στην Αθήνα. Η επεξεργασία αυτών των δεδομένων μπορεί να οδηγήσει κάποιες πιθανές ώρες διέλευσης από κάθε στάση. Επίσης μην ξεχνάμε το πλεονέκτημα των πόλεων που αναφέρεται με το πυκνό δίκτυο σταθμών ΜΣΤ που οδηγεί οι διαδρομές των λεωφορείων να είναι σχετικά μικρές λίγων χιλιομέτρων (από τη συνοικία στον πλησιέστερο σταθμό) κάνοντας εύκολο τον υπολογισμό με μεγάλη ακρίβεια και χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα.
Η εμπειρία μου από κάποιες πόλεις του εξωτερικού μου λέει ότι είδα αναρτημένες ακριβείς ώρες διέλευσης των λεωφορείων σε περιοχές που δεν αντιμετώπιζαν ιδιαίτερες κυκλοφοριακές συνθήκες. Στα κέντρα των πόλεων και σε περιοχές με κίνηση στις στάσεις έβλεπα αναρτημένες συχνότητες δρομολογίων και ο ηλεκτρονικός πίνακας ανέφερε ακριβή ώρα.
Αυτό θα μπορούσε άνετα να γίνει και στην Θεσσαλονίκη (ήδη γίνεται και με την πάροδο του χρόνου και την εισαγωγή νέων δεδομένων στο σύστημα θα γίνεται όλο και καλύτερα) και την Αθήνα.
Να φέρω και ένα πρακτικό παράδειγμα από την Αθήνα γιατί εδώ ζω και μετακινούμε. Η γραμμή 608 ξεκινά από Γαλάτσι και μέσω του κέντρου καταλήγει στο Ζωγράφου μέσω ιδιαίτερα επιβαρυμένων αξόνων. Όποιο σύστημα και να χρησιμοποιηθεί είναι αδύνατο να έχεις τυπωμένο σε χαρτί ότι το δρομολόγιο που θα ξεκινήσει στις 9:00 από το Γαλάτσι θα περάσει από τον Ευαγγελισμό στις 9:57 κάθε μέρα. Από την άλλη σε γραμμές σε άλλες περιοχές στα προάστια σε διαδρομές μικρού σχετικά μήκους αυτό είναι εφικτό, ακόμα και χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα. Π.χ για την γραμμή Εθν.Άμυνα - Παπάγου που κινείται σε δρόμους με χαμηλή κίνηση. Και σε γενικές γραμμές γίνεται κιόλας καθώς είναι γνωστές οι ώρες αναχώρησης από την αφετηρία. |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Wed Oct 21, 2009 7:10 pm Post subject: |
|
|
Δεν ξέρω για τις άλλες πόλεις που αναφέρεις (εμπειρία έχω μόνο σε 'γαλλόφωνες' πόλεις στην Ευρώπη), αλλά οι συγκεκριμένες ώρες διεύλεσης υπήρχαν πριν εφευρεθεί το GPS και η τηλεματική. Υπάρχουν συγκεκριμένα λεωφορεία που ακολουθούν περιοδικά μια λεωφοριακή διαδρομή για τον υπολογισμό του χρόνου διέλευσης. Επίσης λαμβάνεται υπόψη τις ώρες αιχμής η μέση καθυστέρηση από το κυκλοφοριακό.
Ακόμη, έχω δει εδώ οδηγούς λεωφορείων κατά καιρούς να σημειώνουν τις ώρες διέλευσής τους από βασικές διασταυρώσεις.
Αυτό που κάνει ο επιβάτης είναι, γνωρίζοντας την προγραμματισμένη ώρα διεύλεσης, πηγαίνει στην στάση μείον δυο λεπτά από το συγκεκριμένο ωράριο για να είναι σίγουρος ότι θα το προλάβει. (Εδώ που τα λέμε, στην Θεσσαλονίκη, έμενα δίπλα σε τερματικό σταθμό λεωφορείου και σπάνια τηρούνταν η ώρα αναχώρησης ).
Επίσης, στις στάσεις ,μπορείς να βλέπεις ότι το χρονοδιάγραμμα σε στάσεις με συχνές διελεύσεις να υπάρχει σε ώρες αιμής ότι η συχνότητα των λεωφορείων είναι ανά 6' λεπτά, και να μην φαίνεται το ωράριο, αλλά να είσαι σίγουρος ότι όλα είναι προγραμματσμένα.
Με μόνη εξαίρεση εδω στο Μόντρεαλ την πρώτη μέρα μιας χιονοθύελλας (snow storm) |
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Wed Oct 21, 2009 9:35 pm Post subject: |
|
|
Από τα παλιά καλά χρόνια που χρησιμοποιούσα λεωφορείο, θα προσπαθήσω να μεταφέρω και εγώ την εμπειρία μου.
Καταρχήν πρέπει να προσδιορίσουμε δύο διαφοερτικά πράγματα που το ένα΄είναι η προγραμματισμένη ώρα διέλευσης κάθε δρομολογίου από κάθε στάση και το δεύτερο η συχνότητα δρομολογίου.
Το πρώτο επηρρεάζεται σε ευθεία συνάρτηση από την κίνηση και όποια άλλη καθυστέρηση. Το δεύτερο, μεταδίδεται σαν κύμα. Αν η καθυστέρηση είναι μόνιμη και σταθερή η συχνότητα δεν επηρρεάζεται, από τι στιγμή κατά την οποία το πρώτο λεωφορείο που πέρασε μέσα από την κίνηση φτάνει στην κάθε στάση.
Με βάση το παραπάνω (το οποίο δεν ξέρω κατά ποσο καλά το εξήγησα τέτοια ώρα, ίσως ένας συγκοινωνιολόγος το πει πολύ καλύτερα) για μένα το σημαντικότερο είναι αυτή ακριβώς η συχνότητα των λεωφορείων που εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από δύο παράγοντες.
1. Από το πόσα λεωφορεία ρίχνουμε κάθε περίοδο στη γραμμή (μειον τα χαλασμένα, τα ορφανά -χωρίς οδηγό δλδκτλ)
2 Από το κάτά πόσο ο κάθε οδηγός αφήνει την αφετηρία τη στιγμή που πρέπει.
Και σε αυτό το σημείο θυμάμαι ουκ ολίγες φορές σε συγκεκριμένη γραμμή τρόλευ τους οδηγούς να συγχωνεύουν δρομολόγια (κατόπιν πρωτοφουλ΄΄ιας τους, ή ακόμη να τα κάνουν βόλτα παρέα... Στην πρώτη περίπτωση με όφελος να πληρώνονται και να μην δουλεύουν και στη δεύτερη ο ένας μπροστά να κάνει όλες τις στάσεις και ο άλλος απλά να κάνει βόλτα το λεωφορείο χωρίς να τον ενοχλεί κανείς ενοχλητικός επιβάτης με άνοιξε κλείσε την πόρτα. Εκτός αν στο λεωφορείο ήταν ο Πρεβεζάνος ή μια γιαγιάκα της γειτονιάς τρελλό κομμάτι, που τους είχαν μάθει οτι αν δε φύγει το λεωφορείο θα πάει στο σταθμάρχη και θα το καταγγείλει και εγγράφως. Γιατί αυτό είναι που πρέπει να κάνει ο καθένας, και όχι απλά να διαμαρτυρόμαστε γενικώς. |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Wed Oct 28, 2009 10:44 pm Post subject: |
|
|
Μιας και η Θεσσαλονίκη έχει σήμερα την τιμητική της και έχει βάλει τα γιορτινά της, ας δούμε μια πρόταση που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στον τοπικό τύπο από τον δήμαρχο Αμπελοκήπων.
Μετά την (άδοξη; ) εξαγγελία για υπογειοποίηση των γραμμών στο κέντρο της Πάτρας, σειρά επιθυμεί να λάβει και η Θεσσαλονίκη με την ένταξη στο ΕΣΠΑ (2007-2013) του έργου, που θα προσφέρει ανάσα πρασίνου και χώρων αθλοπαιδιών στην ασφυκτικά πυκνοκατοικημένη Θεσσαλονίκη από τον Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό έως την Μενεμένη.
Προσωπική μου άποψη έχει ότι η συγκεκριμένη περιοχή απαιτεί άμεσα λύσεις για την αντιμετώπιση της έλλειψης πρασίνου στην Δυτική Θεσσαλονίκη και πρέπει να προχωρήσει αυτή η πρόταση, μαζί με την παραχώρηση των στρατοπέδων στους Δήμους, αλλά και με την δημιουργία αλσών και όχι απλά μόνο παρκών, γηπέδων και κέντρων πολιτισμού όπως εξαγγέλονται. Θα συμφωνούσα επίσης να γίνει το έργο με έναν ευρύτερο σχεδιασμό με σταθμούς προαστιακού ή μετρό (προς το Κορδελιό με την μορφή της γραμμής 3 προς το αεροδρόμιο) και την ανάπλαση όλης της υποβαθμισμένης περιοχής, νοτίως της Μοναστηρίου, (την Chinatown -οδός Γιαννιτσών), Λαχανόκηπους κ.ά., με μεταφορά του βιολογικού καθαρισμού που υπολειτουργεί, και την δημιουργία των κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε να χτιστούν ψηλά κτήρια, με πάρκα, με υποδομές και ποδηλατόδρομους.
Ο Δήμος Αμπελοκήπων είναι πιο πυκνοκατοικημένος δήμος της συμπρωτεύουσας, τόπος διαμονής πολλών οικονομικών μεταναστών, με αυξημένη εγκληματικότητα, και όμως από τους λίγους Δήμους που δεν αυξάνει καθόλου τα δημοτικά τέλη για το 2010.
Στο άρθρο προβάλεται η πρόταση για επέκταση της χάραξης της γραμμής του μετρό-κλάδο προς την Σταυρούπολη και προς τον Εύοσμο κάτω από τις γραμμές του ΟΣΕ ( ; )... http://metro-thessalonikis.blogspot.com/2009/10/blog-post_25.html και παλαιότερο http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=46231&theme=Printer |
|
Back to top |
|
|
road352 New Member
Joined: 08 May 2006 Posts: 50 Location: Thessaloniki
|
Posted: Fri Oct 30, 2009 10:44 am Post subject: |
|
|
ΖΕΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ
Τώρα που εχουμε την υποθαλάσσια και ενώσαμε την δυτική με την ανατολική Θεσσαλονικη καιρός να ενώσουμε και τα 2 ακρα του Νομού.
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=46230
συγνώμη για το ειρωνικό ύφος αλλα ρε παιδιά κουραστήκαμε να ακούμε και να μας τάζουν.
Σκεφτείτε να ακούμε για τα επόμενα 50 χρόνια για την ΖΕΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ
Πόσοι πρωθυπουργοί άραγε θα μας το υπόσχονται κάθε χρόνο στη ΔΕΘ?
Πάντως πέρα απο την ειρωνία, ενα τέτοιο εργο θα ειναι πνοή όχι μονο για την πόλη της Θεσσαλονίκηςαλλα για την ευρύτερη περιοχή, περιλαμβάνοντας τους νομούς Πιερίας, Ημαθίας,Χαλκιδικής. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sat Oct 31, 2009 11:14 am Post subject: |
|
|
Squirrel wrote: |
Μετά την (άδοξη; ) εξαγγελία για υπογειοποίηση των γραμμών στο κέντρο της Πάτρας, σειρά επιθυμεί να λάβει και η Θεσσαλονίκη με την ένταξη στο ΕΣΠΑ (2007-2013) του έργου, που θα προσφέρει ανάσα πρασίνου και χώρων αθλοπαιδιών στην ασφυκτικά πυκνοκατοικημένη Θεσσαλονίκη από τον Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό έως την Μενεμένη. |
Η περίπτωση της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης όσον αφορά τις γραμμές του ΟΣΕ είναι 2 διαφορετικές υποθέσεις.
Μέσα στον πολεοδομικό ιστό της Πάτρας υπάρχει μία μονή μετρική γραμμή η οποία κινείται σε έναν στενό διάδρομο με αμέτρητες ισόπεδες διάβάσεις. Με την κατασκευή της νέας κανονικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας - Πάτρας υπάρχει η ανάγκη να φτάσουν στο κέντρο και το λιμάνι της Πάτρας 2 κανονικές γραμμές που εκ των πραγμάτων δεν χωράνε επιφανειακά. Οπότε είναι μονόδρομος η υπογειοποίηση μέσα στην Πάτρα και η απόφαση πάρθηκε από την αρχή ανεξάρτητα από τους κατοίκους. Εκεί που υπάρχουν προβλήματα στην Πάτρα είναι σε περιοχές εκτός του πολεοδομικού ιστού της πόλης που ενώ τα σχέδια προβλέπουν επιφανειακή χάραξη, οι κάτοικοι ζητάνε υπογειοποίηση για να μην χαλάει το τρένο την θέα από τις βίλλες τους!!!
Στην Θεσσαλονίκη από την άλλη ο σιδηροδρομικός διάδρομος στην περιοχή είναι ολοκληρωμένος εδώ και χρόνια με όλες τις υποδομές έτοιμες από καιρό σε αυτό το σημείο (Η/Κ Τηλεδιοίκηση κτλ.). Οπότε το να ξηλώσεις τα πάντα αποκόβοντας σιδηροδρομικά τη Θεσσαλονίκη από την υπόλοιπη χώρα και την Ευρώπη δεν είναι εύκολο.
Πάντως σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα δεν είναι του ΟΣΕ καθώς δεν σκοπεύει να κάνει κανένα έργο στην περιοχή ώστε να προκληθεί η υπογειοποίηση ως αίτημα (όπως έγινε στην Αθήνα ή την Πάτρα) και να αναγκαστεί από τις αντιδράσεις να το υλοποιήσει γιατί αλλιώς δεν θα ολοκληρώσει το δίκτυο του. Το δίκτυο του είναι έτοιμο σε αυτό το σημείο. Από την άλλη αν πράγματι η κεντρική διοίκηση αποφασίσει ότι το έργο αυτό θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής της περιοχής θα μπορούσε να το προχωρήσει χωρίς όμως να το θεωρήσει σιδηροδρομικό και να φορτώσει τα έξοδα στον σιδηρόδρομο γιατί τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτυου είναι πολλά και τα κονδύλια δυστυχώς λίγα. |
|
Back to top |
|
|
werto New Member
Joined: 04 Jun 2005 Posts: 66
|
Posted: Sat Oct 31, 2009 2:13 pm Post subject: |
|
|
road352 wrote: | ΖΕΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ
Τώρα που εχουμε την υποθαλάσσια και ενώσαμε την δυτική με την ανατολική Θεσσαλονικη καιρός να ενώσουμε και τα 2 ακρα του Νομού.
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=46230
συγνώμη για το ειρωνικό ύφος αλλα ρε παιδιά κουραστήκαμε να ακούμε και να μας τάζουν.
Σκεφτείτε να ακούμε για τα επόμενα 50 χρόνια για την ΖΕΥΞΗ ΤΟΥ ΘΕΡΜΑΪΚΟΥ
Πόσοι πρωθυπουργοί άραγε θα μας το υπόσχονται κάθε χρόνο στη ΔΕΘ?
Πάντως πέρα απο την ειρωνία, ενα τέτοιο εργο θα ειναι πνοή όχι μονο για την πόλη της Θεσσαλονίκηςαλλα για την ευρύτερη περιοχή, περιλαμβάνοντας τους νομούς Πιερίας, Ημαθίας,Χαλκιδικής. |
Τραγικότατη πρόταση (με όραμα 30ετίας). Ήμαρτον δηλαδή. Εδώ πασχίζουμε να τελειώσουμε μια γραμμή μετρό (με όραμα 25ετίας από τότε που σχεδιάστηκε) και προτείνουν να κάνουν νότιο περιφεριακό. Να πηγαίνουμε γύρω γύρω από την πόλη από το ένα εμπορικό στο άλλο κ να βλέπουμε το κέντρο μόνο σε φωτογραφίες.
Μου αρέσει πολύ που έχουμε επιστήμονες με σοβαρά και πραγματοποιήσιμα οράματα που σκέφτονται τα παιδιά μας και όχι τα χρήματα που θα πάρουν για να γίνει μια μελέτη φούσκα. |
|
Back to top |
|
|
Alkis Senior Member
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Sat Oct 31, 2009 9:56 pm Post subject: |
|
|
Werto, δεν γνωρίζω όλες τις λεπτομέρειες του σχεδίου, ούτε το κόστος του (ο οποίος είναι και ο καθοριστικός παράγοντας) αλλά δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει η κατασκευή ενός περιφεριακού με το να ..."βλέπουμε το κέντρο μόνο σε φωτογραφίες"....
Σε ΚΑΘΕ πόλη του κόσμου υπάρχει τουλάχιστον ένας περιφεριακός. Αυτός δεν είναι μόνο χρήσιμος για να κάνει πιο γρήγορες τις μεταφορές στα περίχωρα μιας πόλης αλλά βοηθάει και το κέντρο της πόλης το οποίο γλυτώνει την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και ρύπανση αυτοκινήτων τα οποία απλως διασχίζουν το κέντρο για να πάνε στην άλλη άκρη της πόλης, ή του νομού ή στο αεροδρόμιο κτλ. Αυτό βοηθάει και την ζωή στο κέντρο και τις εμπορικές δραστηριότητες εκει καθότι αφήνει τους δρόμους στο κέντρο σε αυτούς που θέλουν να πάνε εκει και όχι απλώς να το διασχίσουν.
Τώρα εάν είναι ρεαλιστική η ζεύξη φυσικά δεν γνωρίζω τα χρηματοοικονομικά αλλά υποψιάζομαι ότι δεν θα είναι λιγότερο βιόσιμη από π.χ. την γέφυρα Ριου-Αντιρίου δεδομένου του μεγέθους της Θεσσαλονίκης. |
|
Back to top |
|
|
Arxitektonas Junior Member
Joined: 28 Oct 2009 Posts: 97
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 1:28 am Post subject: |
|
|
Κάνω το πρώτο μου ποστ σε αυτό το φόρουμ λέγοντας ότι αυτό το έργο και αυτή η μελέτη είναι τουλάχιστον ασόβαρη...8 χιλιόμετρα υποθαλάσσια αρτηρία...ναι καλά, σιγά μη φτιάξουμε και τη σήραγγα της Μάγχης σε λίγο. Επίσης με τα διόδια που θεωρητικά θα είχε ένα τέτοιο έργο, πολύ αμφιβάλλω ότι κάποιος θα το προτιμούσε απο την υπάρχουσα εσωτερική ή την προγραμματιζόμενη εξωτερική περιφερειακή.
Επιπλέον, αν θέλουμε να μιλήσουμε για ζεύξεις και να τις βάλουμε με σειρά προτεραιότητας βάσει της σημασίας τους, θα προείχε η κατασκευή της ζεύξης Ακτίου-Λευκάδας, της ζεύξης Σαλαμίνας-Περάματος και της ζεύξης του Μαλιακού και αφού ολοκληρώνονταν αυτές θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για τη ζεύξη του Θερμαϊκού. Το ήδη υπάρχον οδικό δίκτυο της περιοχής καλύπτει τις ανάγκες που θα επίλυε μια ζεύξη εκεί...
Και μια σημείωση. Οι παραθαλάσσιες πόλεις έχουν κατά κανόνα παρακάμψεις ή περιφερειακούς και όχι κλειστά "δαχτυλίδια", για καθαρά τεχνικούς λόγους (γετνίαση της πόλης με τη θάλασσα) που δεν επιτρέπουν τη δημιούργια αυτοκινητοδρόμου πάνω στην παραλία. Η λύση της ζεύξης παράλληλα στην παραλία είναι ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα που δεν ακολουθείται στο συντριπτικό 99% των περιπτώσεων... |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 5:33 am Post subject: |
|
|
Squirrel wrote: | Μετά την (άδοξη; ) εξαγγελία για υπογειοποίηση των γραμμών στο κέντρο της Πάτρας, σειρά επιθυμεί να λάβει και η Θεσσαλονίκη με την ένταξη στο ΕΣΠΑ (2007-2013) του έργου, που θα προσφέρει ανάσα πρασίνου και χώρων αθλοπαιδιών στην ασφυκτικά πυκνοκατοικημένη Θεσσαλονίκη από τον Ν. Σιδηροδρομικό Σταθμό έως την Μενεμένη. |
Τι λέτε βρε παιδιά, ώστε οι γραμμές καταλαμβάνουν χώρο στην αστική επιφάνεια ? Οι δρόμοι που απαιτούν πολλαπλάσια επιφάνεια οδοστρώματος για την ίδια μεταφορική ικανότητα, γιατί να μην υπογειοποιηθούν ?
Να υπογειοποιηθούν οι γραμμές ώστε να έχουμε ελεύθερο χώρο στην επιφάνεια για τα ΙΧ μας... Αυτό, παίδες, είναι απηρχαιωμένο μοντέλο ανάπτυξης και αξιοποίησης του αστικού χώρου. Ψάξτε σε ποιές πόλεις στον κόσμο είναι υπογειοποιημένες οι γραμμές και θα καταλάβετε περί τίνος ομιλώ.
'Οταν απαιτείται επέκταση των ήδη υπαρχουσών γραμμών, λογικό είναι να γίνει υπόγεια, αλλά σε ΉΔΗ υπάρχονται διάδρομο κανείς δεν μπορεί να απαιτεί την υπογειοποίησή του. Και ναι, όλα έχουν να κάνουν με τα λεφτά.
Με τα χρήματα που χρειάζονται για υπογειοποίηση υπαρχουσών γραμμών, στρώνουμε νέες γραμμές Μετρό σε περιοχές που το έχουν ασφυκτικά ανάγκη, ή κατασκευάζουμε σιδ.έργα υποδομής στην περιφέρεια που στερείται γενικώς υποδομών (ακόμα και επίγειων).
Δεν είναι δυνατόν ένα κράτος να υποκύπτει στις πιέσεις ανθρώπων που αφέθηκαν να κτίσουν παράνομα δίπλα στις γραμμές και τώρα θυμήθηκαν ότι τους ενοχλεί το τραίνο.
Όποιος επιθυμεί υπογειοποίηση, ας την πληρώσει. Δεν είναι λογικό να πληρώνει π.χ ο Γιαννιώτης (που στερείται παντελώς Σιδηροδρόμου) τα καπρίτσια ορισμένων έξαλλων μειοψηφιών σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη... |
|
Back to top |
|
|
losada7 Moderator
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 8:25 am Post subject: |
|
|
@Arxitektonas
Καλώς ήρθες στη παρέα μας και σου ευχόμαστε καλά posts.
Μπορείς να διαβάσεις για το κανονισμό λειτουργίας του φόρουμ ΕΔΩ. |
|
Back to top |
|
|
werto New Member
Joined: 04 Jun 2005 Posts: 66
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 3:37 pm Post subject: |
|
|
Φίλε Άλκη, είχα γράψει ένα ολόκληρο έπος για τις απόψεις μου για το συγκεκριμένο όραμα της ζεύξης του Θερμαϊκού, αλλά ο Θεός βοήθησε κ έγινε expire η σελίδα κ γλυτώσατε. Συνοπτικά η άποψή μου:
Μου φαίνεται αστείο να μιλάμε για έργο σε βάθος χρόνου 30ετίας. Τα έργα που μελετήθηκαν, δημοπρατήθηκαν και άρχισαν για τους πολιτικάντζες μας, τα βλέπουμε ακόμα σε μακέτες. Πιστεύω ότι όλες αυτές οι προτάσεις είναι πιέσεις ώστε να φαγωθεί χρήμα σε τυχόν μελέτες, που κ πανάκριβες είναι κ είναι, επίσης, χρήμα δικό μου κ δικό σου.
Η γνώμη μου είναι ότι τα έργα στις πόλεις θα πρέπει να επικεντρωθούν σε ένα δίκτυο μέσων μεταφοράς που θα είναι άνετο, γρήγορο κ ακριβές. Είναι ντροπή για να πάω στο αεροδρόμιο να πάρω ένα φίλο, να πρέπει να γλύψω τον τροχονόμο για να μη με γράψει, είναι ντροπή για να πάω σε οποιοδήποτε μέρος της πόλης κ των προαστίων εκτός του κέντρου να πρέπει να πάρω ταξί ή να κάνω πάνω από μία ώρα με το λεωφορείο. Θέλω η βόλτα μου στην πόλη να ξεκινάει από τη στιγμή που θα βγω από το σπίτι μου κ όχι από τη στιγμή που θα φτάσω στον προορισμό μου. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 3:56 pm Post subject: |
|
|
Νozomi +++++
Αυτά ήθελα να γράψω και εγώ σε γενικές γραμμές αλλά είπα να εκφραστώ πιο κόσμια.
Πάντως στην κουβέντα για αυτό το θέμα που έγινε σε άλλο forum όλοι στάθηκαν στο απίστευτο επιχείρημα του δημάρχου Αμπελοκήπων Κυρίζογλου υπέρ αυτού του έργου.
Αντιγράφω...
Quote: | Πουθενά στην Ευρώπη, σε καμία μεγαλούπολη, δεν υπάρχουν μέσα στην κατοικημένη περιοχή υπέργειες γραμμές τρένων. Όλες είναι υπόγειες. Είναι καιρός λοιπόν (έχουμε ήδη μείνει πίσω) να προχωρήσουμε και εμείς με ευρωπαϊκό βηματισμό και ευρωπαϊκά πρότυπα σε αυτόν τον τομέα. |
Για γέλια ή για κλάματα δεν ξέρω.
Και για μην θεωρηθεί ότι έχω κάποιο πρόβλημα με τη Θεσσαλονίκη να αναφέρω ότι και στην Αθήνα που ζω και κινούμε θεωρώ υπερβολικές από ένα σημείο και μετά όλες αυτές τις αντιδράσεις σε Σεπόλια - Αγ.Αναργύρους. Με μία διαφορά όμως ότι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις ρίχνω την μεγαλύτερη ευθύνη στον ΟΣΕ καθώς προσπάθησε πάνω στην φούρια των Ο.Α. να χωρέσει άλλες 2 (σύνολο 4) επιφανειακές γραμμές στον ήδη στενό χώρο που πέρναγαν 2 (ή 2+1) γραμμές προκαλώντας τις αντιδράσεις και το δικαιολογημένο, κατά τη γνώμη μου, μπλοκάρισμα στο ΣτΕ.
Κατά τη γνώμη μου αν από την αρχή είχε σχεδιαστεί ώστε να παραμείνουν οι 2 επιφανειακές γραμμές όπως ήταν και οι νέες 2 που είναι αναγκαίες για την σιδηροδρομική εξυπηρέτηση της Αθήνας κατασκευάζονταν υπόγειες το έργο ούτε τόσες αντιδράσεις θα αντιμετώπιζε ούτε στο ΣτΕ θα μπλόκαρε και σήμερα θα ήταν και έτοιμο!!!!
Τέλος πάντων τουλάχιστον η λύση που βρέθηκε τώρα (μερική υπογειοποίηση και των 4 γραμμών) ικανοποιεί όλες τις πλευρές και όποιες σκέψεις για ολική υπογειοποίηση είναι απαράδεκτες. |
|
Back to top |
|
|
aikinn Stadium Expert
Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 4:47 pm Post subject: |
|
|
Άντε πάλι λαϊκίστικα επιχειρήματα τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Δεν ξέρω τι γίνεται στις μεγαλουπόλεις της Ευρώπη, αλλά τουλάχιστον εδώ στο χωριό που λέγεται Λονδίνο και το οποίο έχει 5-6-7 δεν ξέρω και γω πόσους σταθμούς τραίνων, ΚΑΜΙΑ γραμμή δεν είναι υπόγεια. Ακόμα και το μετρό, ούτε το μισό δεν είναι υπόγειο. Προς θεού, δεν τα λέω για να τους υποτιμήσω, αλλά για να δουν μερικοί ότι σε μερικά θέματα πρέπει να είμαστε λίγο πιο ρεαλιστές. Αλλά τι ξέρουν απο τρένα οι Εγγλέζοι? |
|
Back to top |
|
|
Alkis Senior Member
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 5:56 pm Post subject: |
|
|
Παιδιά, προφανώς έχετε δίκιο για το ότι α) στις περισσότερες περιπτώσεις οι γραμμές των τραίνων προυπήρχαν των σπιτιών και συνεπώς είναι αστείο να φωνάζουν οι κάτοικοι εκεί, β) όντως σε πολύ λίγες πόλεις του εξωτερικού έχουν υπογειοποιημένες γραμμές τραίνων και γ) το κόστος συχνά είναι απαγορευτικό.
Ωστόσο, για να κάνω τον δικηγόρο του διαβόλου, κανείς πρέπει να λάβει υπόψην του τα εξής:
1. Οι σιδηροδρομικές γραμμές όντως χωρίζουν μια πόλη περισσότερο από τα αυτοκίνητα καθότι τα αυτοκίνητα είναι πιο ευέλικτα μέσα (π.χ. μπορεί να τα χρησιμοποιήσει κανείς να παρκάρει μπρος από το σπίτι του, να παραδώσει ένα δέμα κτλ). Για να μην πέσετε να με φάτε, προφανώς ο σιδηρόδρομος έχει πολλά άλλα πλεονεκτήματα οικολογικά και κυκλοφοριακά αλλά, όπως και να το κάνουμε, χωρίζει περισσότερο την πόλη από δρόμους.
2. Σε πόλεις και συνοικίες που είναι πολύ πυκνοκατοικημένες που χρειάζονται χώρους πρασίνου κτλ ίσως όντως να είναι πιο εύκολο και φθηνό να υπογειοθούν οι γραμμές των τραίνων παρά π.χ. να κατεδαφιστούν μεγάλα οικοδομικά τετράγωνα με κατοικημένες πολυκατοικίες. Φυσικά αυτό δεν είναι σιδηροδρομικό έργο και εάν αποφασιστεί να γίνει πρέπει να χρηματοδοθεί από τον εκάστοτε δήμο ή το κράτος και όχι τον ΟΣΕ.
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υοθετώ την κάθε λαικίστικη απαίτηση του κάθε βλαχοδήμαρχου.
Και τέλος ένα σχόλιο για τα περι μελετών με ορίζοντα 30ετίας από τον φίλο werto. Πιθανότατα έχεις δίκιο ότι ίσως υπάρχει βιομηχανία μελετών με ύποπτους σκοπούς όπως και το ότι σίγουρα υπάρχουν πιο επείγουσες ανάγκες και έργα. Ωστόσο θεωρώ γενικά θετικό να γίνονται μακροχρόνιοι σχεδιασμοί, ιδίως εάν είναι σχετικά ρεαλιστικοί και συνοδεύονται με κάποιες προεργασίες, απαλωτριώσεις, τροποποιήσεις σχεδίου πόλης κτλ ώστε να μπορέσει το οποιοδήποτε έργο πνοής να γίνει στο μέλλον.
Για να σου δώσω ένα παράδειγμα, η Αττική Οδός είχε σχεδιαστεί από τον Καραμανλή τον senior (από ότι ξέρω) αν και τελικά έγινε 30+ χρόνια μετά. Αλλά εάν δεν είχε σχεδιαστεί τότε και εάν δεν είχαν κρατήσει τις εκτάσεις άδειες κτλ, δεν θα μπορούσαμε να την έχουμε κτίσει τώρα. Ένα σοβαρό κράτος πρέπει να κάνει σοβαρά μακροπρόθεσμα σχέδια. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 6:37 pm Post subject: |
|
|
Alkis δυστυχώς θα διαφωνήσω και με τα 2 σου επιχειρήματα.
Αλήθεια δεν μπορώ να καταλάβω γιατί οι γραμμές του τρένου διχοτομούν την πόλη περισσότερο από έναν αυτοκινητόδρομο ή από έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας (αναφέρομαι σε συστήματα που έχουν την δυνατότητα μετακίνησης παρόμοιο αριθμού ατόμων). Δηλαδή οι γραμμές του ΟΣΕ ή του ΗΣΑΠ διχοτομούν την Αθήνα περισσότερο από την λεωφ.Κηφισσού??
Από την άλλη το κόστος για την πιθανή υπογειοποίηση είναι αρκετά μεγάλο. Όταν μία απλή υπόγεια διάβαση οχημάτων στη Σίνδο κόστισε 6.000.000 και ο προϋπολογισμός μόνο της υποδομής της ΣΓΥΤ Αθήνα - Πάτρα στην περιοχή του Διακοπτού μήκους 6km που περιλαμβάνει μία υπογειοποίηση ούτε 1km είναι 88.000.000 τότε το κόστος για αυτή την υπογειοποίηση στη Θεσ/κη δεν θα φτάνει στο νερό τα 150.000.000 (χωρίς να υπολογίζουμε κόστος για την μεταφορά των άλλων κτιρίων του ΟΣΕ στην περιοχή)??? Με τόσα χρήματα πόσα οικοδομικά τετράγωνα γκρεμίζονται???? |
|
Back to top |
|
|
Alkis Senior Member
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 448 Location: Τώρα πισω Αθήνα
|
Posted: Sun Nov 01, 2009 10:58 pm Post subject: |
|
|
Ariskop, έχεις εν μέρη δίκιο. Ίσως οι γραμμές του τρένου διχοτομούν την πόλη όσο και η Λεωφόρος Κηφισού αλλά σίγουρα λιγότερο από την Λεωφόρο Κηφισίας.
Για το κόστος επίσης μπορεί να έχεις δίκιο αν και το θέμα δεν είναι μονο οικονομικό - θα είναι νομικά και κοινωνικά πολύ πιο δύσκολο να κατεδαφιστούν τόσα οικοδομικά τετράγωνα & πολυκατοικίες σε σχέση με την υπογειοποίηση. Συν ότι και οικονομικά, 1 χλμ υπογειοποίησης ισοδυναμεί με την κατεδάφιση μιας μικρής πόλης (1,000 μέτρα επί 10 μέτρα πλάτος = 10 στρέμματα) τα οποία μάλιστα συνδέονται μεταξύ τους και θα μπορούν να λειτουργήσουν ως πάρκο.
Ωστόσο στην ουσία δεν διαφωνούμε: κοστίζει πολλά χρήματα και σίγουρα υπάρχουν άλλες προτεραιότητες στην χώρα μας. Εδώ έχουν ήδη άδειες εκτάσεις στο Ελληνικό και αλλού και δεν κάνουν τίποτα με αυτές - οι υπογειοποιήσεις και απαλοτριώσεις μας μάραναν! Το πολύ-πολύ να γίνουν (στο απώτερο μέλλον) κάποιες στοχευμένες υπογειοποίησεις σε ορισμένα σημεία π.χ. για να ένωσει δύο χώρους πρασίνου ή κάτι αντίστοιχο. |
|
Back to top |
|
|
linus Junior Member
Joined: 04 Feb 2004 Posts: 114
|
Posted: Mon Nov 02, 2009 11:50 am Post subject: |
|
|
Αγαπητοί φίλοι, σχετικά με το αν οι γραμμές του ΗΣΑΠ ή του ΟΣΕ διχοτομούν ή οχι μια πόλη και πόσο θα σας αναφέρω ένα παράδειγμα: Αν βρίσκεσαι στο σταθμό ΗΣΑΠ του Αγίου Νικολάου και θέλεις να περάσεις από την άλλη μεριά των γραμμών με αυτοκίνητο θα πρέπει, μέσα από κίνηση και μποτιλιαρίσματα, να κάνεις κύκλο τουλάχιστον ενός χιλιομέτρου.
Και επειδή μπορεί να με πείτε Έλληνα καλοπερασάκια που μόνο τη βολή του σκέπτεται με το αυτοκινητο , θα παρατηρήσω ότι ακόμα και για τον πεζο το να ανεβαίνει τις με αρκετές σκάλες πεζογέφυρες είναι σίγουρα πολύ δυσμενέστερο σε σχέση με τα φανάρια ακόμα και μιας λεωφόρου όπως η Κηφισίας ή η Ποσειδώνος, ειδικά όταν μιλάμε και για ΑΜΕΑ ή ανθρώπους κάποιας ηλικίας. |
|
Back to top |
|
|
chr.04 Stadium Expert
Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Nov 02, 2009 8:21 pm Post subject: |
|
|
Ας κατασκευαστεί νέος σταθμός στην Διαλογή.
Ας κρατήσουν 2 γραμμές που θα τις χρησιμοποιεί το μετρό για να πάει από τον υπάρχον σταθμό στον καινούργιο.
Ας ξηλωθεί ότι υπάρχει σήμερα στον χώρο των γραμμών και ας γίνει πράσινο.
Πολύ πιο οικονομικό από οποιαδήποτε υπογειοποίηση. |
|
Back to top |
|
|
losada7 Moderator
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Mon Nov 02, 2009 8:36 pm Post subject: |
|
|
Παρακαλώ να μείνετε στα θέματα της Θεσσαλονίκης.
Σε κάποια post παραπάνω η συζήτηση είχε ξεφύγει. |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Mon Nov 02, 2009 9:52 pm Post subject: |
|
|
Μα είναι λογικό όταν αντιμετωπίζουμε ένα ΜΜΜ όπως ο σιδηρόδρομος ως νταλκά για μια πόλη να μας κακοφαίνονται και οι γραμμές του τραίνου και ο θόρυβος από τα τραίνα και τα πρεζάκια που μαζεύονται γύρω από το σταθμό κλπ.. Οι περισσότερες Ευρωπαϊκές πόλεις έχουν δύο και τρεις σιδηροδρομικούς σταθμούς και μάλιστα όλοι κεντρικά ή σχεδόν κεντρικά. Φανταστείτε δηλαδή γιατί "διχοτόμηση" μιλάμε και για πόσες δεκάδες γραμμές περνούν και "χωρίζουν" την πόλη. Συμφωνώ 100% ότι είναι πολύ καλύτερο να δοθούν τα χρήματα κάπου αλλού (π.χ σε έργα Μετρό, ΟΣΕ κλπ) από το να υπογειοποιηθεί το συγκεκριμένο τμήμα.. |
|
Back to top |
|
|
chr.04 Stadium Expert
Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Wed Nov 04, 2009 8:20 pm Post subject: |
|
|
ενα update από το μετρό.
ο πρώτος μετροπόντικας έχει περάσει την αίθουσα τελετών του ΑΠΘ και κατευθύνεται στην βιβλιοθήκη, ο δεύτερος έχει περάσει την οδό Αγίας Σοφίας. |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Tue Nov 10, 2009 11:30 pm Post subject: |
|
|
Ο μετροπόντικας βγήκε από το λαγούμι του...Πηγή1. και παλαιότερο Πηγή2.
Quote: | Ο «Κωστίκας» είδε φως και...βγήκε. Ο λόγος για τον πρώτο «μετροπόντικα», που ολοκλήρωσε το σχεδόν επτάμηνο υπόγειο ταξίδι του, κάτω από κέντρο της Θεσσαλονίκης, και βγήκε στο φως της ημέρας, στο εργοτάξιο του μετρό, στη στάση Πανεπιστημίου. | Ουσιαστικό πρόκειται για το φρεάτιο στην βιβλιοθήκη του Α.Π.Θ. απ'όπου θα βγαίνουν τα προϊόντα των εκσκαφών από την τον σταθμό Πανεπιστήμιο έως το τέλος της σήραγγας. Ο δεύτερος μετροπόντικας βρίσκεται στον σταθμό της Αγίας Σοφίας.
Υποσχέσεις για σύντομη αντιμετώπιση των προβλημάτων χρηματοδότησης, διαχείρισης του κατασκ. έργου και της αρχαιολογικής έρευνας. Ο υφυπουργός Υποδομών δεν έδωσε προθεσμία ολοκλήρωσης της βασικής γραμμής, ενώ για την επέκταση για Καλαμαριά, γίνεται προσπάθεια να γίνουν οι απαρραίτητες διαδικασίες (με την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου) ώστε να επιτευθεί η μη αλλαγή των προθεσμιών του διαγωνισμού. Η επέκταση της Σταυρούπολης ΄αποτελεί ακόμα προτεραιότητα΄.
Φωτογραφίες: Φωτο1. και Φωτο2. Και το οπτικοακουστικό απόσπασμα (βίντεο) από τις ειδήσεις της ΝΕΤ.
Προς αποκλεισμό της χρήσης των λεωφορειολωρίδων από τα ταξί ακούγονται όλο και περισσότερες φωνές σε πρόσφατα σημοσιεύματα όπως αυτό:Πηγή3. Quote: | Κατά 50,8%, δηλαδή από 12,4 σε 6,1 χιλιόμετρα την ώρα μειώθηκε η μέση ταχύτητα κίνησης των λεωφορείων σε ώρα αιχμής, μετά την είσοδο των ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Επιπλέον, ο συνολικός μέσος χρόνος διαδρομής των γραμμών που εισέρχονται σε λεωφορειολωρίδες αυξήθηκε κατά 16,1%, ενώ οι στάσεις - εκκινήσεις των λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 83,7%. |
|
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Web hosting by isol.gr
|