|
stadia.gr/forum Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Draminos Junior Member
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 115 Location: Cologne - Asprovalta
|
Posted: Sun Aug 23, 2009 12:53 pm Post subject: |
|
|
για σου damiane, σίγουρα υπάρχουν πολλή ποιο κατάλληλη άνθρωποι από εμενα για να σχεδιάσουν μια παραλιακή οδός η οτιδήποτε σε μια Πόλη. ασχολούμαι αλλα δεν έχω ειδικότητα επάνω στο θέμα. Αλλα η Φοίνικες δεν θεωρούνται ωραίο δέντρο, μην με παραξηγήσεις, εξήγησε μου γιατί το γραφής.
και επειδή θεωρώ τον Βόλο και την Καβαλα για πολύ όμορφες παραθαλάσσιες Πόλεις. με επηρεάζουν.
Η Άποψης μου είναι κλεμμένες Ιδέες:
http://www.hellenica.de/Griechenland/Ort/Volos01.jpg
http://ritsmas.files.wordpress.com/2008/07/kavala-1.jpg |
|
Back to top |
|
|
damianos Full Member
Joined: 03 Aug 2007 Posts: 222 Location: Thessaloniki
|
Posted: Mon Aug 24, 2009 9:14 am Post subject: |
|
|
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός πως ο φοίνικας είναι ένα πολύ όμορφο φυτό. Αυτό όμως δε σημαίνει οτι μπορεί να "ομορφύνει" τον οποιοδήποτε χώρο ή πολύ περισσότερο το "πρόσωπο" μιας ολόκληρης πόλης. Δε νομίζω οτι ταιριάζει στην Ελλληνική κουλτούρα και παράδοση, θεωρώ δε 'κιτς' τη χρήση του στις όμορφες πόλεις που προανέφερες.
Πολύ δε περισσότερο ισχύουν τα παραπάνω για τη Θεσσαλονίκη, με την τεράστια ιστορία και την παράδοση της. |
|
Back to top |
|
|
Ypsilon Moderator
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3951 Location: Copenhagen, Denmark
|
Posted: Mon Aug 24, 2009 11:41 am Post subject: |
|
|
Παρακολουθώντας τον παραπάνω διάλογο, θυμήθηκα έναν φίλο μου στην Κρήτη που με μεγάλη περηφάνεια λέει "είμαι πολύ ζωόφιλος, έχω δυο χάσκι".
(Όπου: χάσκι στην Ελλάδα = καταδίκη σε θάνατο. Το ζωντανό είναι "φτιαγμένο" για πολικά κλίματα).
Ξεκινώντας με το συλλογισμό ότι δεν υπάρχουν κιτς δέντρα αλλά κιτς χρήση τους (όπως σωστά επεσήμανε ο Δαμιανός), να σημειώσω ότι θα θεωρούσα φαιδρή την ύπαρξη φοίνικα πχ στο Δουβλίνο. Αποκλειστικά για το λόγο του κλίματος όμως, και για τίποτε άλλο. Ο φοίνικας από μόνος του είναι ένα θαυμάσιο δέντρο, ανθεκτικό στις ασθένειες και με ελάχιστες απαιτήσεις για νερό.
Το θέμα είναι αν ταιριάζει σε αστικά περιβάλλοντα, και δη δίπλα στη θάλασσα. Και ιδιαίτερα όταν έχει για φόντο πολυκατοικίες και όχι πχ τα νεοκλασσικά της Κυανής Ακτής, στην εικόνα της οποίας συμβάλλουν αποφασιστικότατα οι συστοιχίες των φοινικόδεντρων.
Θέλει ψάξιμο το θέμα. Η διαμόρφωση αστικού τοπίου ποτέ δεν ήταν το φόρτε του Έλληνα. Και σίγουρα δεν έχει να κάνει μόνο με τη σωστή επιλογή δέντρων. Είναι μια υπόθεση που άπτεται της αρχιτεκτονικής (ως landscaping) σε μεγάλο βαθμό.
Θεωρώ ότι φοίνικες στη Νίκης, θα αδικούσαν περισσότερο τους φοίνικες και όχι τόσο τη Νίκης. Αλλά δεν θα ήμουν αρνητικός σε λελογισμένη χρήση τους σε επιλεγμένα σημεία. Ειδικά στην Ελλάδα που και το νερό δεν μας περισσεύει, αλλά και το κλίμα ευνοεί την ανάπτυξη τέτοιων δέντρων. Και το βασικότερο, πάσχουμε από ποιοτικό πράσινο, μιλώντας πάντα για τις πόλεις.
Αν βάλουμε στη συζήτηση και την παράμετρο της κουλτούρας και της παράδοσης, απλά να επισημάνω ότι τα κατ' εξοχήν "ελληνικά" δέντρα (πεύκα και λιόδεντρα) είναι άκρως ακατάλληλα για χρήση σε πόλεις. Τα οπωροφόρα, επίσης. Οπότε ξεκινάμε από το τι είναι καλό για τα ίδια τα δέντρα, και όχι πώς θα δείξει καλύτερα ο τάδε πεζόδρομος. Αν το κλίμα, η περιοχή και ο περιβάλλων χώρος "σηκώνουν" και δέκα φοίνικες, τότε γιατί όχι?
Γενικώς παν μέτρον άριστον, αλλά θα έλεγα να μην την πατήσουμε όπως με το γκαζόν που το θεωρούμε συλλήβδην σύμβολο νεοπλουτισμού και κακογουστιάς. Το μόνο του κακό είναι ότι χρειάζεται πολύ νερό. Αν εμείς το χρησιμοποιούμε για να μπούμε στο μάτι του γείτονα, δεν φταίει το γκαζόν.
Το δια ταύτα είναι ότι χρειάζεται τόσο πολύ πράσινο στις πόλεις μας, που δεν έχουμε την πολυτέλεια να το συνδέουμε με απωθημένα και στερεότυπα περί δήθεν ψευδο-αστικής τάξης που προσπαθεί να περάσει μια εικόνα υψηλής αισθητικής, και στο τέλος τής προκύπτει βλαχιά.
Ας είχε περισσότερο πράσινο η Αθήνα, κι ας ήταν και χαρουπιές!
Last edited by Ypsilon on Mon Aug 24, 2009 8:57 pm; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
losada7 Moderator
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Mon Aug 24, 2009 11:56 am Post subject: |
|
|
Αφού μιλάμε για φοίνικες και για το πόσο θα ταίριαζαν στην Ελλάδα σε αρκετές περιπτώσεις αλλά και πόσο σημαντικό είναι να σχεδιάζουμε πριν εκτελέσουμε δείτε και αυτό --> http://www.ko-go.gr/htm/12/gr/bug.htm
To εισήγαγαν με πολλά φοινικόδεντρα από την Αίγυπτο, γιατί ήθελαν να "πρασινίσουν" την Αθήνα στα γρήγορα λόγω των καθυστερήσεων το 2004
Δεν θεωρώ αυτό το δέντρο ότι είναι ιδιαίτερα όμορφο για κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης αλλά είναι ένα ανθεκτικό δέντρο και δεν μπορείς να το αγνοείς αυτό. Αν και όπως λένε, παραπάνω, οι γεωπόνοι μπορεί και να μην είναι και τόσο ανθεκτικό τελικά. |
|
Back to top |
|
|
Dromeas Full Member
Joined: 25 Oct 2007 Posts: 367 Location: Λονδίνο
|
Posted: Mon Aug 24, 2009 12:23 pm Post subject: |
|
|
Έχει δίκιο ο Losada. Οι φοίνικες αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υποφέρουν από το σκαθάρι. Στην Ρόδο έχει ήδη κάνει τεράστια καταστροφή.
Ένα παρεξηγημένο δέντρο, ιδανικό για παραλιακούς δρόμους είναι τα αρμυρίκια... |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Tue Aug 25, 2009 11:26 pm Post subject: |
|
|
Ένα επίσης παρεξηγημένο φυτό, χωρίς μεγάλες απαιτήσεις φροντίδας και ποτίσματος είναι η ακακία, που αναπτύσεται γρήγορα...Υπάρχουν ποικιλίες χωρίς αγκάθια που μπορούν να αποτελέσουν την ιδανική λύση για την γρήγορη κάλυψη των ελεύθερων χώρων και αναδασωτέων εκτάσεων...Αν και το είδος της ακακίας που χρησιμοποιείται σύμφωνα με κάποιες Μ.Κ.Ο. δεν είναι ενδημικό (καταγ. Κίνα; ) και επηρεάζει το τοπικό οικοσύστημα... Αντιπροτείνεται η ελληνική πεύκη που μπορεί να εμφανιστεί και μετά από πυρκαγιά...Το θέμα χωρά πολύ συζήτηση και βγαίνουμε εκτός θέματος του τόπικ...
----------------------------
Το δίκτυο ποδηλατοδρόμων των 12 χλμ. άρχισε από χθες να κατασκευάζεται στην Θεσσαλονίκη και αναμένεται να ολοκληρωθεί το έργο, σύμφωνα με την δημοτική αρχή, στα μέσα του Οκτωβρίου. Άντε να αλλάξει κάτι σε αυτή την πόλη να γίνει πιο ανθρώπινη...Ενδιαφέρον παρουσιάζει η αύξηση του αριθμού των κατοίκων που χρησιμοπούν το ποδήλατο για να μετακινηθούν στην πόλη, 'επιβάλλοντας' την παρουσία στους δρόμους της....
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_25/08/2009_326780 |
|
Back to top |
|
|
Admin Site Owner
Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2297 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Thu Aug 27, 2009 9:50 pm Post subject: |
|
|
Από μεταφορά
aristidis wrote: | Kανουνε ποδηλατοδρομο στη Θεσσαλονικη!
Στην Αγ. Δημητριου, περασα σημερα και το ειδα!
Το κακο ειναι οτι ειναι στενη η λωριδα, και δυσκολα (με επικινδυνοτητα δηλαδη) χωρανε δυο ποδηλατα, στην περιπτωση που το ενα θελει να περασει το αλλο...
Και επισης ετσι μειωθηκε πολυ το πλατος των λωριδων κατευθυνσης των αυτοκινητων!... |
|
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Thu Aug 27, 2009 11:59 pm Post subject: |
|
|
Η Θεσσαλονίκη ταχύτερα από την Αθήνα κατασκευάζει ποδηλατόδρομους αλλά μην ξεχνάμε ότι υπάρχουν άλλες μικρότερες ελληνικές πολείς που έχουν πρωτοπορήσει, όπως για παράδειγμα η Καρδίτσα...Και άργησε πολύ η συμπρωτεύουσα σε αυτό...Αλλά καλή αρχή, να δούμε και ποδηλατόδρομο από το Λιμάνι μέχρι την Νέα Παραλία για να μην πέφτουν οι ποδηλάτες πάνω στους πεζούς...
-----------------
Το 'μπλοκάκι με τις παραγγελίες' άνοιξε για τα καλά στην Θεσσαλονίκη ενόψη ΔΕΘ...Θα ακούσουμε πολλές υποσχέσεις και προτάσεις κατά την διάρκειά της... Δήμοι και Νομαρχίες ετοιμάζονται να ασκήσουν πιέσεις για επιτάχυνση έργων υπό κατασκευή και εκτέλεση νέων... http://www.ota.gr/article/37491.html ( 1.Μιάς και αναφέρθηκε από την επιστολή του Δήμου η πρόταση επέκτασης του μετρό, εκτός από την Σίνδο και το αεροδρόμιο, και στην Τούμπα, να σημειώσω ότι η επέκταση αυτή (από Πατρικίου προς Χαριλάου, Κάτω Τούμπα, Άνω Τούμπα, Τριανδρία, Καυτατζόγλιο με κατάληξη στο Πανεπιστήμιο) αποτελεί κατά την γνώμη μου 'φλέβα χρυσού΄για την λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης και την αποτελεσματική λειτουργία του μέσου)
2. Για να μην βγούμε και εκτός θέματος, ας κάποιος με απαντήσει με π.μ. ή εν συντομία ποιοί είναι οι άξονες 4 και 10 που αναφέρονται; Στο ίντερνετ που είδα, αλλοτε ο άξονας 4 είναι Κοζάνη-Καστανιά-Αλέξάνδρεια, στο Google Earth Koζάνη-Βέροια-Νάουσα; και με το ΦΕΚ του 2008 Λάρισα-Τρίκαλα...Ο άξονας 10 απλά δεν υπάρχει...!? (προσθ. αργότερα: μάλλον εννοούνε τον πανευρωπαϊκό άξονα Χ (δηλ. 10), όπως λέγεται...)
-----------------
Σχέδια επέκτασης της ανάπλασης της Νέας Παραλίας από το Μέγαρο Μουσικής μέχρι τους Ναυτικούς Ομίλους... http://www.ota.gr/article/37493.html
Last edited by Squirrel on Mon Aug 31, 2009 12:59 am; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 12:26 am Post subject: |
|
|
aristidis wrote: | Kανουνε ποδηλατοδρομο στη Θεσσαλονικη!
Στην Αγ. Δημητριου, περασα σημερα και το ειδα!
Το κακο ειναι οτι ειναι στενη η λωριδα, και δυσκολα (με επικινδυνοτητα δηλαδη) χωρανε δυο ποδηλατα, στην περιπτωση που το ενα θελει να περασει το αλλο...
Και επισης ετσι μειωθηκε πολυ το πλατος των λωριδων κατευθυνσης των αυτοκινητων!... | Βίντεο που βρήκα στο Διαδίκτυο με το ποδηλατόδρομο στην Αγίου Δημητρίου (τμήμα από οδό Πανεπιστημίου μέχρι οδό Καυτατζόγλου) http://www.youtube.com/watch?v=JGO31kExifo&hl=fr (ανέβηκε πριν 2 μέρες) Και αρχειακό βίντεο πριν από ένα μήνα με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης να δείχνει επί χάρτου το δίκτυο των ποδηλατοδρόμων http://podilatontas.blogspot.com/2009/07/blog-post_2169.html
Καθώς είμαι εξωτερικό, δεν είχα δει κάπου το ποδηλατόδρομο πως είναι, από το βίντεο κατάλαβα ότι πρόκειτα για προχειροδουλειά (τέτοια πράγμα υπάρχει ήδη στο χωριό Μαυροχώρι Καστοριάς εδώ και 3 χρόνια)...Απλή διαγράμμιση στο πλακόστρωτο της παραλίας και στην άσφαλτο κορίνες, που εύκολα σε κανένα μήνα θα έχουν ξηλωθεί, άσε που δεν υπάρχει διαχωριστική νησίδα ανάμεσα από τις λωρίδες των αυτοκινήτων και των ποδηλάτων...Κοιτάξτε πως είναι οι ποδηλατόδρομοι στην πόλη που μένω, και δημιουργήθηκαν μέσα σε 6 μήνες (καθ΄ότι βορειο-αμερικάνικη πόλη με αγάπη στο ΙΧ και βαρύ χειμώνα)... http://www.youtube.com/watch?v=0r6DbyW3K2o και αυτό το κερασάκι στην τούρτα http://www.youtube.com/watch?v=zznRltAlaMQ ....Απογοητεύτηκα... Να δείτε που θα κριθούν αντισυνταγματικές οι λωρίδες ποδηλάτου, όπως βγήκαν παλαιότερα τα σαμαράκια, τα θυμάστε; Τέτοια Ελλάδα έχουμε... --------------------------------------------------------------
Μια ανασκόπηση για την πορεία των μεγάλων έργων...30 Σεπτεμβρίου είναι σημαδιακή ημερομηνία για την πόλη όπου θα λήξει η προθεμία 60 ημερών υποβολής σχεδίου αναμόρφωσης για την Υποθαλάσσια μετά την καταγγελία της σύμβασης από την Θερμαϊκή Οδός ΑΕ στις 30 Ιουνίου. Διαφορετικά, αν ο υπουργός ΥΠΕΧΩΔΕ δεν παρουσιάσει νέα πρόταση, που θα περιλαμβάνει ή την αλλαγή της ΜΠΕ (που έχει ακυρωθεί κατά τα φαινόμενα) με μεγαλύτερο βάθος(με μετροπόντικα) και την ανάλογη επιβάρυνση του Δημοσίου με το κόστος να εκτοξεύεται, ή διαφορετικά, θα ακυρωθεί το έργο, οπότε το ελληνικό Δημόσιο, σ.σ. δηλαδή ο κάθε φορολογούμενος πολίτης από το Ορμένιο μέχρι το Καστελλόριζο, θα επιβαρυνθεί για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ, αποζημιώνοντας έτσι την κοινοπραξία και τις τράπεζες που δανειοδότησαν το έργο. Παλαιότερα, ψιθυριζαν την ανταλλαγή του υποθαλάσσιου έργου με την ανταπόδωση της εξωτερικής περιφερειακής, η οποία δεν μένει αλώβητη, καθώς ο Δήμος Θέρμης και μια περιβαλλοντική οργάνωση για την προστασία του Σέιχ-Σου θα προσφύγουν στα δικαστήρια αν δεν αλλάξει ο σχεδιασμός. Που σημαίνει νέα καθυστέρυση, για την οποία δεν προτίθεται να διαπραγματευτεί η ανάδοχος της υποθαλάσσιας, με προβλεπόμενο τρενάρισμα του έργου, σύμφωνα με πληροφορίες μου. Από την άλλη, η γραμματεία του υπουργού κ. Σουφλιά, παραπέμπει στην δήλωση του περασμένου Απριλίου , όπου υπεραμυνόταν την χρησιμότητα του έργου.
http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=43581
Πέρα από την αναμενόμενη ταφόπλακα στην υποθαλάσσια, το μετρό θεσσαλονίκης δεν προβλέπεται να τελειώνει πριν τις αρχές του 2014, αν δεν ενταθούν οι εργασίες και δεν αλλάξει η διοικητική δομή και η οργάνωση του έργου. Στο τέλος του χρόνου (ή αρχές του νέου χρόνου) θα έχουμε οριστικό(; ) μειοδότη για την επέκταση στην Καλαμαριά και στις αρχές του 2010 θα προκυρυχθεί το μελετικό γραφείο που θα αναλάβει την οριστική μελέτη για την επέκταση στην Σταυρούπολη. Η εξωτερική περιφερειακή θα κολλήσει στις προσφυγές μέχρι το ΣτΕ, αν ειδικά η περιβαλλοντική οργάνωση δεν ικανοποιηθεί (που επιθυμεί στην πραγματικότητα όχι απλά αλλαγή στον σχεδιασμό αλλά ακύρωση του εξωτερικού δακτυλίου). Με λίγα λόγια, εκτός από το Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο και τους νέους ποδηλατοδρόμους, δεν θα γίνει η παράδοση κανενός έργου, μέχρι το 2014, δηλαδή για 4 χρόνια (τουλάχιστον) δεν θα δούμε ολοκληρωμένο έργο στην συμπρωτεύουσα... http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=43579
Έχει φτάσει σε τέτοιο σημείο, όχι μόνο και η διαφαινόμενη απαξίωση της ΔΕΘ που άρχισε εδώ και λίγα χρόνια μετά την αποτυχία της ΕΧΡΟ (με την έλλειψη οράματος για την πόλη και την διοργάνωση, με τα συνεχή ευχολόγια για τα έργα της πόλης και την περικοπή των εκδηλώσεων λόγω οικονομικής κρίσης, την προτροπή για χαμηλούς τόνους στα κυβερνητικά /κομματικά κλιμάκια, με την ανάγκη αλλαγής πλεύσης και σχεδιασμού σύμφωνα με άλλες αντίστοιχες διοργανώσεις και όχι με περίπτερα της πολιτείας, λ.χ. πυροσβεστική). Όπου ο Νομάρχης και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης αποδοκιμάζουν εκ των προτέρων υποσχέσεις και ευχολόγια από την άνοδο των πολιτικών, και επιθυμούν πραγματικά αποτελέσματα...(Δες επίσης: http://kataskeui.blogspot.com/2009/08/blog-post_30.html). Ακόμα και η συζήτηση που γίνεται για την μεταφορά της έκθεσης δεν βοηθά την ίδια την Helexpo, αφού με περαιτέρω καθυστέρηση, η διοργάνωση χάνει την δυναμική της και μην ξεχνάμε ότι η μεταφορά της αποτελεί ρίσκο για την εταιρία. Όταν η Θεσσαλονίκη κινδυνεύει να χάσει ή ήδη έχει απολέσει τον τίτλο της 'πρωτεύουσας' των Βαλκανίων και στρατηγικού-επενδυτικού κέντρου της ΝΑ Ευρώπης. Ήδη οι εκμαυλισμένοι όροι όπως 'Διεθνές Πανεπιστήμιο', 'Ζώνη Καινοτομίας', 'Επέκταση Αεροσταθμού' κινδυνεύουν να γίνουν τα πιο 'in' ανέκδοτα της πόλης... |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 2:31 pm Post subject: |
|
|
Ειναι δυνατον να παει μπροστα αυτη η πολη με Ψωμιαδη και Παπαγεωργοπουλο? Εχουν οραμα αυτοι οι ανθρωποι για τη Θεσσαλονικη? Με Ανθιμο ,σαν αλλος Καντιωτης ,να επιβαλλει πνευματικο εναγκαλισμο και ασφυξια στην πολη, με εκπαιδευτικους που απαγορευουν σε παιδια να επισκεπτονται εκθεσεις μεγαλων ζωγραφων(Πικασο)? Ολο το δημιουργικο δυναμικο της πολης ζει και δουλευει σιωπηλα και παραταιρα ,αφηνοντας χωρο στους ανικανους και στους αχρειους. |
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 7:23 pm Post subject: |
|
|
Κάτσε συγγνώμη να το καταλάβω αυτό που είπες, αποκτά ενδιαφέρον και είναι ένα καινούριο κεφάλαιο για την πόλη.
Πότε είπαν οι φωστήρες να μην παν να δουν Πικάσο... Πες οτι κάνεις πλάκα. ¨ηταν μετά από τότε που είπαν για τον κώδικα Ντα Βίντσι...!!!
Και΄είναι πάντα οι ίδιοι, με το ίδιο μονότονο επιχείρημα κράτος Αθηνών κλπ... |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 7:39 pm Post subject: |
|
|
Δεν είναι καινούργια ιστορία αυτή με τον Πικάσο. Πρέπει να έχει κανά χρόνο σίγουρα ίσως και παρακάνω. Γινόταν μία μεγάλη έκθεση στην Θεσσαλονίκη ( νομίζω στο Τελλόγλειο του Α.Π.Θ ή στο μοντέρνας τέχνης) και περιλάμβανε και έργα του Πικάσο με γυμνές μορφές.
Τότε είχε βγει οδηγία από κάποια διεύθυνση Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ακυρώσουν τα σχολεία επισκέψεις στην έκθεση. Μετά το σχετικό κράξιμο στα κανάλια, την οδηγία την πήραν πίσω και κλασσικά ρίξαν τις ευθύνες σε έναν υπάλληλο της διεύθυνσης...
Δεν πειράξει, ως κάτοικος της Αθήνας οφείλω ένα ευχαριστώ στους τοπικούς άρχοντες της Θεσσαλονίκης που κατάφεραν τόσα χρόνια να γεμίσουν την Αθήνα με μεγάλες και μικρότερες δημιουργικές μορφές-καλλιτέχνες εκ Θεσσαλονίκης για καλό της πολιτιστικής ζωής της πόλης μου... |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 8:02 pm Post subject: |
|
|
Έντάξει... softcore αντιδράσεις. Εγώ είπα θα δω το παπαδαριό να σκίζει ράσα με τη Βίβλο στην ανάταση και επικλήσεις στο Θεό που προστατεύει το έθνος μας. Αφού δε βάψαμε φύλλο μπροστά στα επίμαχα σημεία είμαστε καλά.
Αλλά για να είμαστε πιο κοντά και στο θέμα του φόρουμ, από όσο μπορώ να ξέρω και να κρίνω είναι βασικό πρόβλημα για τη Θεσσαλονίκη και την ανάπτυξή της τα επιχειρήματα που μπαίνουν μπροστά. Ο λαϊκισμός χτυπάει κόκκινο και για τα θέματα κεντρικής σκηνής αλλά και για τα τοπικά.
Κανείς δεν λέει τι δεν έκανε, αλλά τι δεν τον άφησε το κράτος των Αθηνών.
Η υποθαλάσσια είναι από τα πιο γελοία θέματα της συνολικής ηγεσίας της πόλης, που αποδεικνύει πόσο κακό μπορούν να κάνουν κάποιοι άσχετοι σε μια πόλη. (άσχετο αυτό το συμπρωτεύουσα το έχετε ακούσει πουθενά αλλού? δεν είναι τουλάχιστον τραγελαφικό) |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 8:48 pm Post subject: |
|
|
Τα ΜΜΕ της Θεσαλονίκης επενδύουν στα συμπλέγματα που τα ίδια έχουν καλλιεργήσει σε πολλούς κατοίκους της πόλης που απλώς δεν γνωρίζουν.
Πάρτε για παράδειγμα το Μετρό.
"Μέτρο η Αθήνα, Μετρό και η Θεσσαλονίκη"!
Ανεξάρτητα του αν το έχει όντως ανάγκη.
Ανεξάρτητα του αν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν προέκρινε το έργο γιατί απλούστατα καμμιά πόλη αυτού του μεγέθους δεν έχει Μετρό αλλά Light Rail (μικρότεροι συρμοί, αρκετά επίγεια κομμάτια, φτηνότερου κόστους επεκτάσεις).
Μάλιστα οι συρμοί θα έχουν Automatic Train Operation με τεχνογνωσία Ansaldo-Breda .
Είμαι πολύ περίεργος πως θα τα πάνε οι Ιταλοί όταν για απλούστερες τεχνολογίες (συρμοί Τραμ) τα έκαναν μούσκεμα από πλευράς αξιοπιστίας.
Αλλά δεν πειράζει.
Οι ελληνικές τεχνικές εταιρείες, τα "καμάρια της Ελλάδας" (για τις οποίες πρέπει να είμαστε υπερήφανοι ) κατά τον κ.Σουφλιά να έχουν εξασφαλισμένο κύκλο εργασιών έως το 2015 (και περαιτέρω με τις επεκτάσεις)... |
|
Back to top |
|
|
Greekbiz Junior Member
Joined: 16 Apr 2004 Posts: 149 Location: Turin, Italy
|
Posted: Mon Aug 31, 2009 9:28 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Ανεξάρτητα του αν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν προέκρινε το έργο γιατί απλούστατα καμμιά πόλη αυτού του μεγέθους δεν έχει Μετρό αλλά Light Rail (μικρότεροι συρμοί, αρκετά επίγεια κομμάτια, φτηνότερου κόστους επεκτάσεις) |
Φιλε Νοζομι το Τορινο ειναι μια πολη μικροτερη της Θεσσαλονικης κι ομως εχει μετρο και αυτοματο οπως θα ηδη ξερεις, σαν κι αυτο που προκειται να γινει στην Θεσσαλλονικη.
Εδω παντως δουλευει καλα απο θεμα αξιοπιστιας |
|
Back to top |
|
|
Draminos Junior Member
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 115 Location: Cologne - Asprovalta
|
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 12:28 am Post subject: |
|
|
Greekbiz wrote: |
Φιλε Νοζομι το Τορινο ειναι μια πολη μικροτερη της Θεσσαλονικης κι ομως εχει μετρο και αυτοματο οπως θα ηδη ξερεις, σαν κι αυτο που προκειται να γινει στην Θεσσαλλονικη.
Εδω παντως δουλευει καλα απο θεμα αξιοπιστιας |
Έχεις δίκιο φίλε μου (για την νέα γραμμή Μετρό), αλλά παραλείπεις να μας πεις πως η ραχοκοκκαλιά του συστήματος Μέσων Σταθερής Τροχιάς του Τορίνο είναι το εκτεταμένο δίκτυο Τραμ (198 χλμ!)...
Φίλε Draminos, όλες οι γερμανικές πόλεις που αναφέρεις έχουν δίκτυο Τραμ και Light-Rail.
Μην σε μπερδεύει το ότι έχουν υπόγεια κομμάτια (δεν ορίζουν αυτά το αν είναι ένα δίκτυο Τραμ ή όχι).
Tο Light Rail είναι κάτι ενδιάμεσο ανάμεσα σε Μετρό και Τραμ.
Αποκλειστικός διάδρομος (σε αντίθεση με Τραμ), αλλά μικρότεροι συρμοί και ταχύτητες από Μετρό αλλά και πολύ μικρότερο κόστος κατασκευής και επεκτάσεvn.
Τώρα θα δείτε ότι όλες οι επεκτάσεις θα είναι υπόγειες, θα τραβήξουν σε βάθος χρόνου και θα κοστίσουν πολύ παραπάνω απ' ότι αν ήταν υπέργειες (σε όποια σημεία θα ήταν εφικτό).
Πάντως και Light-Rail να φτιάχαμε στην Θεσσαλονίκη, στο κέντρο θα πηγαίναμε με υπόγεια διέλευση... |
|
Back to top |
|
|
chr.04 Stadium Expert
Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 1:50 pm Post subject: |
|
|
Είναι γενικότερο το θέμα στην Θεσσαλονίκη. Όταν τα έργα της πόλης δεν αποφασίζονται στην πόλη, αλλά σε κάποιο γραφείο στην Αθήνα, λογικό είναι τίποτα να μην πάει μπροστά (πχ δήλωση Σουφλιά για την υποθαλάσσια, ας την φτιάξουμε, και αν δημιουργηθεί πρόβλημα στην Ανθέων, θα δούμε τι θα κάνουμε).
Όταν η κατασκευή των πάρκινγκ της πόλης είναι δικαιοδοσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ή οταν το Μουσείο του Λευκού Πύργου κλείνει στις 3 επειδή το υπουργείο πολιτισμού δεν διαθέτει κονδύλια για την απογευματινή λειτουργία, φταίει γενικότερα η οργάνωση της πόλης.
Όχι βέβαια ότι οι τοπικές ηγεσίες δεν έχουν ευθύνη. Στο δήμο Θεσσαλονίκης υπάρχει πλέον καθεστώς αφού 20 και πλέον χρόνια η διοίκηση ανήκει στην δεξιά παράταξη.
Έκανε ο δήμος Θεσσαλονίκης ποδηλατόδρομο στην Αγίου Δημητρίου. Το έχετε δει το έργο; Στην δεξιά λωρίδα έχουν βάλει κόκκινα κολωνάκια σε πλάτος μισού μέτρου. Από κει και πέρα καμιά μέριμνα για τις λακούβες στην άσφαλτο ή τις σχάρες των υπονόμων. Και μείωσαν το πλάτος για τα αυτοκίνητα.
Αντικειμενικά στην Θεσσαλονίκη δεν μπορούν να γίνουν μεγάλα έργα για την βελτίωση της κυκλοφορίας στο κέντρο. Δεν υπάρχει χώρος. Είναι τόσο απλό. Εκτός και αν αρχίσουν να κάνουν υπόγειους δρόμους (όπως πρότεινε ο Λαλιώτης για την Τσιμισκή). |
|
Back to top |
|
|
superas Senior Member
Joined: 13 Apr 2004 Posts: 640 Location: Thessaloniki
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 3:35 pm Post subject: |
|
|
Συμφωνώ γενικά ότι στη Θεσσαλονίκη τα μεγάλα ( τα πια;; ) έργα αποφασίζονται σε μια λογική άρπα κόλα και με βάση την πίεση του τεράστιου λαϊκισμού που υπάρχει σε αυτή την πόλη (και για τον οποίο φταίμε εμείς που ψηφίζουμε τύπους σαν τον ψωμιάδη και παπα/λο να μας εκπροσωπούν - ΕΛΕΟΣ δηλαδή). Από την άλλη όμως, ειδικά για το θέμα του μέσου σταθερής τροχιάς, πιστεύω ότι η κατάσταση όπως είναι αυτή τη στιγμή μέσα στην πόλη επιβάλει σχεδόν τη λύση που έχει προκριθεί και κούτσα κούτσα έστω, υλοποιείται. Ωραία θα ήταν τα light rail, τα τραμ κλπ κλπ, αλλά αυτά όλα απαιτούν χώρο και ιδανικές κυκλοφοριακές συνθήκες, που δυστυχώς ΔΕΝ υπάρχουν στη Θεσσαλονίκη. Και εννοώ ότι δεν υπάρχουν όχι μόνο στο κέντρο (που είναι αυτονόητο) αλλά σε όλον τον πολεοδομικό ιστό της πόλης, συνοικίες, προάστια κλπ.) Όπως και να το κάνουμε, η Θεσσαλονίκη έχει τα χαρακτηριστικά μιας μικρής Αθήνας και χρειάζεται ίδιου τύπου, αλλά σε μικρότερο βενηλεκές, λύσεις.
Τέλοσπάντων, η πόλη σίγουρα στερείται βασικών υποδομών εδώ και δεκαετίες, το μοναδικό μεγάλο έργο που έχει αρχίσει από το 1990 και μετά είναι το μετρό και δύσκολα βλέπω να ξεκινάει κάτι άλλο σύντομα... (ίσως η εξωτερική περιφερειακή.. για να δούμε) |
|
Back to top |
|
|
chr.04 Stadium Expert
Joined: 05 Mar 2004 Posts: 1566 Location: Thessaloniki
|
|
Back to top |
|
|
Draminos Junior Member
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 115 Location: Cologne - Asprovalta
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 3:11 am Post subject: |
|
|
Δεν βλέπω την Θεσσαλονίκη τόσο μειωμένη
-όταν η Θεσσαλονίκη είχε περιφερειακό η Αττική Οδός δεν υπήρχε,
-όταν η Θεσσαλονίκη είχε έκθεση HELEXPO η Αθηνα δεν είχε,
-Ο Σιδηροδρομικός -Σταθμός Θεσσαλονίκης ήταν από την αρχή σχεδιασμένος σαν το Σιδηροδρομικό κέντρο τις Ελλάδας,
-Η A2 είναι έτοιμη, Αθηνα - Πάτρα τώρα ολοκληρώνεται,
-Το Λιμάνι τις Θεσσαλονίκης είχε επίσης επέκταση με την εξέδρα 6,
-Το Πανεπιστήμιο είναι το μεγαλύτερο στα Βαλκάνια,
Μεγάλα Έργα γίνονται και τώρα στην Θεσσαλονίκη:
A25 Θεσσαλονίκη Σέρρες Προμαχώνας (Σοφια)
Ταχεία Οδός Θεσσαλονίκη-Κιλκίς-Βαρδάρσκα
Επέκταση Οδός Λαγκαδα
ένταξη, δεν μπορεί να είναι και σε όλα πάνω από την Αθηνα, Η Αθηνα είναι η Πρωτεύουσα όλον τον Ελλήνων, η Θεσσαλονίκη είναι μια Πόλη τις Ελλάδας !
Αρχιτεκτονικά κάνει εντύπωση Τετραγωνισμένο ωραίο σχέδιο,
με την Εγνατία και τα ωραία Κτίρια
την Τσιμισκή (προσωπικά πιστεύω η ποιο ωραία Εμπορική Οδός στα Βαλκάνια, κάτι παρόμοιο δεν είδα ούτε στο Βουκουρέστι το Βελιγράδι η την Σοφια αλλα ούτε και στην Αθηνα).
Λεωφόρος Αγίας Σοφιας / Λεωφόρος Έρμου
Το Κέντρο τις Θεσσαλονίκης Ζει: Πλατεία Αθωνος, Δημητρίου Γούναρη, Λαδάδικα, Οδός Νίκης..........
όμως λυπάμαι πολύ που θα φυγή η Έκθεση από το Κέντρο
τέλος πάντων το μεγαλύτερο πλεονέκτημα τις Θεσσαλονίκης είναι: ότι είναι Αδελφοποιημένη με την ΚΟΛΩΝΙΑ από το 1988 , δυστυχώς ως σήμερα δεν συνάντησα έναν Σαλόνικο να το γνωρίζει αυτό. |
|
Back to top |
|
|
jackoharas Junior Member
Joined: 24 Jan 2006 Posts: 166 Location: Λεμπέτ
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 4:01 am Post subject: |
|
|
Σκίουρε είδα το βιντεάκι με τον ποδηλατόδρομο και μου φάνηκε μια χαρά. Θα πάω άυριο να ρίξω μια ματιά κι από κοντά.
Παρεμπιπτόντως στις γερμανικές πόλεις έτσι είναι οι ποδηλατόδρομοι, αν δεν είναι πάνω στο κράσπεδο. Και χωρίς κορίνες μάλιστα (στην πόλη των κανιβάλων που ζούμε βέβαια είναι αναγκαίες...)
Από 'κει και πέρα Νοζόμι, από όσα έχω πάρει χαμπάρι εγώ light rail κατασκευάζεται στη θεσσαλονίκη (αν και εδώ μέσα στο φόρουμ προσπάθουν να με πείσουν για το αντίθετο...τεσπα θα το μάθουμε από πρώτο χέρι όταν παραδωθεί και κάνουμε τη βόλτα μας).
Τί είναι το light rail; μα το τραμ!. Απλά που σε μερικές περιπτώσεις είναι και υπόγειο.
Δες πχ Φραγκφούρτη. Νομίζω λέγεται Stadtbahn. Tί είναι λοιπόν Στάντμπαν; Το τραμ με αποκλειστικό διάδρομο. Αλλά αυτο είναι θέμα "βάφτισης" και τπτ περισσότερο! Στην Φρανκφούρτη συγκεκρ. τα λένε U-Bahn (κλασσικό Μετρό που λέμε εμείς και οι Γάλλοι ). Όπως και να 'χει, αυτά είναι τα light rail.
Και πίστεψέ με όπου είναι δυνατόν θα γίνει επίγειο. |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 6:05 am Post subject: |
|
|
Jackohara, αν και ήμουν περαστικός στην Γερμανία πρόσφατα, να πω την αλήθεια δεν παρατήρησα πως είναι εκεί οι ποδηλατόδρομοι...Ίσως εκεί οι νόμοι εφαρμόζονται και σέβονται τους ποδηλατόδρομους κα δεν τους παραβιάζουν...Στην Ελλάδα όμως κυριαρχεί η ανομία στους δρόμους, ο ωχαδερφισμός και η κακή οδηγική συμπεριφορά...Σκέψου πόσο συχνά οι λεωφορειολωρίδες παραβιάζονται ή ίσως την (παράλογη) απαίτηση των οδηγών ταξί να μπαίνουν σε αυτές...Εγώ θα προτιμούσα διαχωριστική νησίδα, και η Αγίου Δημητρίου (μετά τον Γεννηματά) και η Μεγάλου Αλεξάνδρου, ίσως και η Λεωφ. Νίκης αντέχουν μία τέτοια κατασκευή...Πάντως η διάταξη των φωτεινών σηματοδοτών σε Η.Π.Α. και Καναδά, για τους ποδηλατοδρόμους, μένει η ίδια δεν αλλάζει (φανάρια έναντι), δηλαδή δεν υπάρχει ξεχωριστή σηματοδότηση, τουλάχιστον στην πόλη μου για αυτά http://media.metronews.topscms.com/images/9e/55/3baa4a3e4cd2b9220204d99cf582.jpeg.
Η σάτυρα καλά κρατεί σχετικά με τους νέους ποδηλατοδρόμους στην Θεσσαλονίκη, αφού η Δημοτική Αστυνομία δεν προλαβαίνει να κόβει κλήσεις στην Αγίου Δημητρίου και ορισμένοι Θεσσαλονικείς δεν αλλάζουν της κακές τους συνήθειες...Αποκαλυπτική φωτογραφία από οδό Αγίου Δημητρίου το πρωί: http://taxalia.blogspot.com/2009/09/to-1o-taxalia.html και http://taxalia.blogspot.com/2009/09/blog-post_123.html
Τρεις παραβάσεις παράνομης στάθμευσης: 1.Πεζοδρόμιο, 2. Διάβαση τυφλών 3.Παραβίαση ποδηλατοδρόμου, εγώ θα πρόσθετα και την διάβαση πεζών και το φανάρι (απόσταση 12 μ.) που είναι παραδίπλα και αν υπήρχε κοντά πυροσβαστικός κρουνός, που δεν το βλέπω, συν(+) άλλες παραβάσεις...Δεν ξέρω αν ισχύει στον ΚΟΚ point system (και εφαρμόζεται), αλλά κάποιος μπορεί να κάνει συλλογή από δ' αύτες...
----------------------------------
Draminos, η Θεσσαλονίκη ήταν πάντα πόλη, μην το ξεχνάμε. Η Αθήνα μέχρι τους Βαλκανικούς πολέμους ήταν ένα χωριό, ενώ η Θεσσαλονίκη με τον Σιδηρόδρομό της (με κεντρική Ευρώπη 1888) και το Τραμ (από το 1893), ήταν σε πλεονεκτική θέση (κυρίως οι Μικρασιάτες έφεραν την βιοτεχνία και την βιομηχανία στην Αθήνα, τα σπίτια ήταν χαμόσπιτα προ Τσίλερ εποχή, ενώ στην Θεσσαλονίκη με το εμπόριο, το λιμάνι και την πολιτιστική υπεροχή ξεπερνούσε την πρωτεύουσα-Σκέψου την Βασσιλίσης Όλγας και την Τσιμισκή του μεσοπολέμου). Η Θεσσαλονίκη αδικήθηκε γιατί έχασε πολλές ευκαιρίες από το 'κράτος των Αθηνών'...Σκέψου την αδυναμία συντονισμού Αττικό Μετρό και Μετρό Θεσσαλονίκης σήμερα όταν όλες οι αποφάσεις περνούν από την πρωτεύουσα...Η Θεσσαλονίκη αδικήθηκε από την οικονομική τηςς πλευρά...Οι Σμυρνιοί όταν πήγαν στη Αθήνα το 1922 είχαν ξαφνιαστεί από την υπανάπτυκτη και 'απολίτιστη΄Αθήνα...Και έτσι απαντάω σε κάποιους που μίλησαν αρνητικά για τα θέλω της Θεσσαλονίκης...Μπορεί να ψηφίζουνε αυτά τα πρόσωπα (θυμίζω ο μητροπολίτης δεν εκλέγεται από τον λαό, και μπορεί να μην φαίνεται αλλά κάνει έργο στη μητρόπολη), ναι αλλά οι Αθηναίοι (αριθμητικά) βγάζουν κυβέρνηση...Η Θεσσαλονίκη αδικήθηκε από την ιστορία, με την μεγάλη πυρκαγιά, την φτωχολογιά των μικρασιατών που δεν βοηθήθηκε άμεσα, την καταστροφή του εμπορίου...Και οι Σαλονικείς γκρινιάζουνε γιατί έγιναν από αριστοκράτες και Ευρωπαίοι, ικέτες στις ποδιές της γραφειοκρατίας των Αθηνών...
- Επίσης αναφέρεις κάποια έργα, αλλά πρέπει να ξέρεις ότι πάντα η Αθήνα στην μεταπολεμική ιστορία, είχε τα περισσότερα έργα. Αναφέρεις το μετρό, χωρίς να αναφέρεις τον ηλεκτρικό και τα τρόλεϊ, ο περιφερειακός στην πόλη μέχρι πριν λίγα χρόνια δεν είχε φανάρια και έχει ακόμη κακοτεχνίες-Η Αττική Οδός είναι σύγχρονο έργο, αλλά από την Αθήνα δεν έλλειψαν παλαιότερα οι μεγάλες λεωφόροι που λειτουργούσαν μια χαρά μέχρι τουλάχιστον την μεταπολίτευση
- Για το ΟΣΕ της Θεσσαλονίκης (και τον παλαιό σταθμό) σου θυμίζω τα παραπάνω αν και δεν συμφωνώ με αυτό που γράφεις, ο άξονας Αθήνα-Πάτρα εξυπηρετούσε τις τότε κυκλοφοριακές συνθήκες (με χαμηλές ταχύτητες και άλλα στάνταρ), η ΔΕΘ είναι το καμάρι της πόλης που πάντα ζήλευε η Αθήνα, όταν η πρωτεύουσα ήταν 'μακριά' σαν αγορά και συνέλαβε στην εξωστρέφεια της πόλης,...Το γιατί δεν έγινε στην Αθήνα, ίσως γιατί δεν ήταν ποτέ κτισμένη σε γεωστρατηγική θέση. Με το ναυτικό της έγινε κυρίαρχη στην αρχαιότητα.
- Η εξέδρα (προβλήτα) που αναφέρεις στο λιμάνι δεν ολοκληρώθηκε ποτέ και το Πανεπιστήμια της Αθήνας και του Πειραιά έχουν περισσότερους φοιτητές από τα αντίστοιχα της Θεσσαλονίκης. Στην αρχή το Αριστοτέλειο στα πρώτα στάδια είχε την φιλοσοφική. Αν και σήμερα, λένε ότι πολλές σχολές της πόλης είναι καλύτερες από την Αθήνα, π.χ. φιλοσοφική, ξένες φιλολογίες, οικονομικά, ΤΕΙ αυτοματισμού, ΤΕΙ εμπορίας και διαφήμισης ενώ στην Αθήνα Πολυτεχνείο, Νομική, ΑΣΟΕ, ΤΕΙ πληροφορικής, ΤΕΙ Φυσικοθεραπείας στην Πάτρα Πληροφοριακών Συστημάτων, στην Κρήτη Πληροφορικής, Ιατρικής και άλλα πολλά (τα μόρια στην Αθήνα είναι παραπάνω, αλλά οι καλύτεροι μαθητές δεν είναι απαρραίτητα και καλύτεροι φοιτητές). Άνοιξα τώρα πολλά μέτωπα και είμαι και off topic!!!
- Και η Αθήνα σχεδιάστηκε με καλό ρυμοτομικό, άλλο που δεν εφαρμόστηκε..(Θεσσαλονίκη μόνο Κέντρο -χωρίς την Άνω πόλη- μέχρι την Καλαμαριά και χωρίς τα άνω διαμερίσματα...Ειδικά Αμπελόκηποι και Νεάπολη κλάψτε μάνες). Θα έχεις ακούσει ότι ολόκληρες συνοικίες, όπως νομίζω το Μαρούσι, θεωρείται δασική έκταση...Οι χώροι πρασίνου στο κέντρο, τα μέγαρα που έκτισαν οι ευεργέτες στην Αθήνα, τα μουσεία, τα θέατρα και οι αρχαιολογικοί θησαυροί δεν συγκρίνονται με την Θεσσαλονίκη.
------------------------------------
Nozomi wrote: | Πάρτε για παράδειγμα το Μετρό. "Μέτρο η Αθήνα, Μετρό και η Θεσσαλονίκη"! Ανεξάρτητα του αν το έχει όντως ανάγκη.
Ανεξάρτητα του αν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν προέκρινε το έργο γιατί απλούστατα καμμιά πόλη αυτού του μεγέθους δεν έχει Μετρό αλλά Light Rail (μικρότεροι συρμοί, αρκετά επίγεια κομμάτια, φτηνότερου κόστους επεκτάσεις). |
Nozomi αν και δεν νομίζω να κάνω λάθος το μετρό της Θεσσαλονίκης χρηματοδοτείται με πακέτα χρηματοδοτήσεων κατά τακτά χρονικά διαστήματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (κάνε googling και θα δεις) Πηγή |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Sep 02, 2009 10:04 am Post subject: |
|
|
Το μετρό της Θεσσαλονίκης είχε φαέι πόρτα από την Ευρωπαική Τράπεζα Επενδύσεων σε προγενέστερο χρόνο. Τελικά την πήρε την πίστωση όπως φάινεται και στο site της Αττικό Μετρό.
Πάντως κάποια στιγμή (στο πολύ μέλλον) θα καταλάβει η Θεσσαλονίκη το πόσο μεγάλο λάθος έκανε με την προσκόλληση στην ιδέα του μετρό. Θα μπορούσε σήμερα με τα χρήματα που σπαταλούνται για το μετρό να είχε ήδη ολοκληρώσει ένα εκτεταμένο δίκτυο tram που να καλύπτει όλη την πόλη. Εκτός από τα συγκοινωνιακά οφέλη, θα ήταν πολλά και τα οφέλη στην εικόνα και την ποιότητα ζωής της πόλης μέσω των εκτεταμένων αναπλάσεων. Είναι μεγάλος μύθος ότι το τραμ χρειάζεται χώρο, δείτε πως κινείται μέσα στους στενούς δρόμους των ιστορικών και όχι μόνο κέντρων πολλών ευρωπαικών πόλεων. Αυτό που καταλαμβάνει είναι χώρο από τα αυτοκίνητα αλλά αυτό είναι το ζητούμενο σε τέτοιες περιπτώσεις. Διευκολύνεις την κίνηση με τα ΜΜΜ και δημιουργείς αντικίνητρα για τη χρήση του αυτοκινητου ώστε να αναγκαστεί ο άλλος να το αφήσει σπίτι του. Δηλαδή νομίζεται ότι πολλοί ευρωπαίοι δεν χρησιμοποιούν το αυτοκινητό τους από άποψη και παιδεία?? Λάθος, δεν το χρησιμοποιούν επειδή δεν μπορούν είτε γιατί θα μποτιλιαριστούν για να μπουν στο κέντρο, είτε κυρίως γιατί δεν θα έχουν που να το παρκάρουν μιας και απαγορεύεται παντού και τα parking είναι πανάκριβα και περιορισμένα...
Το μετρό θα μπορούσε να κατασκευαστεί σε επόμενη φάση με αραιούς σταθμούς ώστε να προσφέρει και μία ταχύτερη λύση για τις μετακινήσεις από το ένα άκρο στο άλλο. Ότι δηλαδή γίνεται σχεδόν σε όλες τις πόλεις με πληθυσμό σαν τη Θεσσαλονίκη που λέτε ότι έχουν μετρό. Ο βασικός κορμός είναι συνήθως το τραμ και το μετρό κατασκευάστηκε μετά σε κορεσμένα τμήματα με τεράστια επιβατική κίνηση.
Ουσιαστικά στη Θεσσαλονίκη κατασκευάζεται ένα βαρύ μετρό (με το ανάλογο κόστος) που θα χρησιμοποιηθεί όμως ως υπόγειο light metro -tram με τις συνεχόμενες στάσεις (13 σε 9,6km!!). Αλήθεια πότε θα προλαβαίνει να αναπτύξει ταχύτητα???
Τα ίδια ισχύουν και με την Αθήνα με τη διαφορά ότι σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον κινείται στη σωστή κατεύθυνση: το μετρό παίξει το ρόλο του μέσου για μεγάλες αποστάσεις και τα υπόλοιπα ΜΜΜ για τις τοπικές. (Το τελευταίο ρυθμιστικό χαλάει λίγο αυτή τη λογική αλλά μάλλον δεν θα προλάβει να ψηφιστεί..)
Τα προβλήματα ξεκινάνε όταν ενώ ο σχεδιασμός για το μετρό προχωρά κανονικά έστω και με αργά βήματα, οι μελέτες για τα υπόλοιπα ΜΜΜ (κυρίως το τραμ) μένουν στα συρτάρια. Τουλάχιστον στην Αθήνα τα πράγματα διορθώνονται εύκολα όταν κάποια στιγμή αναγκαστούν (από τις συνθήκες) να αλλάξουν μυαλά τα κεφάλια που μας κυβερνανε.
Τέλος απλώς να προσθέσω μία παράμετρο σχετικά με το κράτος των Αθηνών που δεν αφήνει τίποτα να γίνει στη Θεσσαλονίκη. Τα τελευταία 5 χρόνια ο άνθρωπος με την μεγαλύτερη εξουσία σε αυτή τη χώρα ( ) εκλεγόταν κάποτε στη Θεσσαλονίκη. Μάλλον και αυτός γλυκάθηκε από την πρωτεύουσα και τα περίχωρα (Ραφήνα) και την "έγραψε" την Θεσσαλονίκη... |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Web hosting by isol.gr
|