View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 12:27 am Post subject: |
|
|
Το πως ακριβώς θα λειτουργήσει το σύστημα στην Ελλάδα δεν είμαι σίγουρος αν το ξέρει κανεις.
Χρέωση ανα χλμ είναι το σύστημα που έχει π.χ η Ιταλία όπου.
Σε κάθε είσοδο παίρνεις αυτόματα χαρτάκι και όταν πας να βγεις παίρνουν το χαρτάκι (για την ακρίβεια μαγνητική ταινία) και υπολογίζουν τα χλμ που έχεις κάνει και πληρώνεις αντίστοιχα.
Αυτό είναι καθαρά χλμχρέωση. Ενδείκνυται για χώρες με εκτεταμένο δίκτυο.
Το άλλο ακραίο σύστημα είναι αυτό που σπας τον αυτοκινητόδρομο σε διακριτά τμήματα και βάζεις διόδια στην είσοδο του κάθε τμήματος. Αν θεωρείς ότι δεν σε συμφέρει δεν μπαίνεις καθόλου. Ενδείκνυται για μη εκτεταμένα δίκτυα.
Μικτά συστήματα είναι αυτά που έχουν στοιχεία και από τα δύο. Ελπίζω στην Ελλάδα στην Ε.Ο να μπουν πλευρικά και όχι μετωπικά, όπως και στην Ιταλία για να αποφεύγονται και οι ουρές. Αυτό θα σημαίνει πιθανώς αντίο στο αγαπητό E-pass (το οποίο εκτός των άλλων στην Ε.Ο δεν δίνει έκπτωση)και θα παραμείνει η χρήση του στη Αττική οδο μόνο.
Το χειρότερο για μένα σενάριο θα είναι να μικρύνουν τα μεσοδιαστήματα των διοδίων, κάνοντας πιο 'δίκαιο το σύστημα έχοντας μετωπικά διόδια ανά 20-30χλμ και ύψους π.χ 1,2 Ευρώ τη διέλευση. Τότε ¶γγελε θα έχεις μεν τη μισή χρέωση, αλλά όσο χρόνο θα κερδίζεις σε ταχύτητα από τον καινούριο δρόμο θα τον χάνεις σε ουρές διοδίων.
Sorry αλλά δε θυμάμαι πως αναφέρονται οι δύο αυτές λογικές στη βιβλιογραφία των συγκοινωνιολόγων. |
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 12:31 am Post subject: |
|
|
PAVEL_13 wrote: | Σχετικά με την Αττική Οδό.
Εαν υπήρχε χρέωση με βάση τα χιλιόμετρα, όχι πήξημο, εμφραγμα θα γινόταν. Πλήρης ακινησία.
Ο Αυτοκινητόδρομος αυτός έχει σκοπό να ελαφρύνει λίγο όσους κινούνται υπερτοπικά δηλαδή είναι διαμπερείς ταξιδιώτες και όχι αυτούς που θέλουν να μετακινηθούν 3 εξόδους όλες κι όλες. Πέρυσι είχα ερευνήσει το θέμα Αττική Οδός και είχα βρει ότι μια λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που παρατηρείται στο κεντρικό της τμήμα είναι να αυξηθούν κι άλλο οι τιμές. Έτσι θα αποθαρρυνθουν πολλοί "μικροί" χρήστες διευκολύνοντας την διαμπερή κίνηση. |
Για να γίνει το θέμα πιο κατανοητό ας φέρουμε ένα ακραίο παράδειγμα.
Σκεφτείτε τα διόδια στο κέντρο του Λονδίνου (10 ευρώ ανα είσοδο).
Αν εκεί βάλεις χλμχρέωση έχεις ακυρώσει το μέτρο. Γιατί ο σκοπός είναι ο περιορισμός της χρήσης του μέσου. όπως πλεον είναι και με την Αττική οδό, αν και από ότι νομίζω δεν μπορούν να κάνουν και πολλές τροποποιήσεις στη χρέωσή τους λόγω σύμβασης. |
|
Back to top |
|
|
jollyroger Junior Member
Joined: 06 Aug 2008 Posts: 84 Location: Athens-Lakonia
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 1:22 am Post subject: |
|
|
Μάγκες ωραία τα λέμε εμείς για τα πλευρικά διόδια αλλά η μαύρη αλήθεια είναι πως οι παραχωρήσεις των αυτ/μων είναι νόμος του κράτους και δεν αλλάζει με τίποτα! ( όταν μάλιστα σε όλα σχεδόν είναι μέσα ο Μπόμπολας). Οπότε... θεωρία η συζήτηση μας.
Υ.Γ Πέρασα εχθές απο τον δρόμο Σχηματάρι-Χαλκίδα. Λοιπόν, απο τον κόμβο Σχηματαρίου μέχρι το Βαθύ ο δεξιος κλάδος είναι ασφαλτοστρωμένος με κίτρινες γραμμές, ο αριστερός κλάδος είναι στα τελευταία χωματουργικά, εχουν μπεί πινακίδες (πράσινες), μεταλλικά στηθαία και μπάρες. στο κομμάτι όμως του κόμβου στα τσιμέντα πρίν την ψηλή γέφυρα ακόμα είνμαι στα αρχικά χωματουργικά ( φάγωμα πλαγιάς και σκάψιμο)
Εμένα γιατί μου θυμίζει την νέα Λ. Μαραθώνος???? |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 10:49 am Post subject: |
|
|
http://www.capital.gr/News.asp?id=793335
Προχωρούν τα οδικά έργα στην Πελοπόννησο
Στον πιο πάνω σύνδεσμο υπάρχει άρθρο του Capital για τα έργα στους αυτοκινητόδρομους της Πελοποννήσου.
Εχει ενδιαφέροντα στοιχεία, αλλά δε λέει και κατι που δεν το γνωρίζουμε όσοι παρακολουθούμε το φόρουμ αυτό. |
|
Back to top |
|
|
prevezanos Senior Member
Joined: 11 Apr 2008 Posts: 532
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 11:37 am Post subject: |
|
|
vas8
Και αυτοί από μας παίρνουν στοιχεία |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 12:06 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Το χειρότερο για μένα σενάριο θα είναι να μικρύνουν τα μεσοδιαστήματα των διοδίων, κάνοντας πιο 'δίκαιο το σύστημα έχοντας μετωπικά διόδια ανά 20-30χλμ και ύψους π.χ 1,2 Ευρώ τη διέλευση. |
απο οτι εχω διαβασει..θα μπουν 2 μετωπικα διοδια παραπανω εκτος του Ζευγολατιου και του Ριου ..το ερωτημα ειναι αν θα μπουν και πλευρικα διοδια για συνδιασμο..ηδη υπαρχουν τα πλευρικα διοδια αλλωστε απο παλιοτερες εποχες στο δρομο..ας τα αναβιωσουν..!οποτε το σεναριο πολλων μετωπικων διοδιων δεν ισχυει..συνδιασμος θα γινει...ελπιζω με χαρτακι...
Quote: | Το "στοίχημα" για την κοινοπραξία είναι η γρήγορη ολοκλήρωση του οδικού άξονα Κορίνθου – Πατρών. Γι΄ αυτό έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια που δουλεύουν ταυτόχρονα σε όλο το μήκος της Αθηνών – Πατρών, σε Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Ανατολικό Αίγιο και Δρέπανο.
Τον περασμένο Φεβρουάριο ξεκίνησε και η κατασκευή των πέντε από τις συνολικά 19 νέες σήραγγες που θα διαθέτει το έργο. Η μεγαλύτερη θα έχει μήκος 4 χιλιόμετρα και θα βρίσκεται στην περιοχή της Παναγοπούλας, στο ύψος του Ψαθόπυργου Αχαΐας. |
μακαρι να ισχυει οτι εχουν βαλει στοιχημα να γινει γρηγορα η Πατρων Κορινθου!
παντως στην Παναγοπουλα..τρυπηματα δεν εχουν αρχισει... |
|
Back to top |
|
|
balantis7 Junior Member
Joined: 06 Jul 2007 Posts: 76 Location: Sparti - Chania
|
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 4:08 pm Post subject: |
|
|
Σχεδιάζεται η πρώτη οδική σήραγγα στον Ταϋγετο!
Ελπίζουμε να υλοποιηθεί μέσα στα επόμενα 4-6 χρόνια γιατί θα δώσει ανάσα στην περιοχή και στο δρόμο προς τη Μάνη.
Με σήραγγα στη Βέργα ο νέος δρόμος της Μάνης
Quote: | Νέα χάραξη με σήραγγα 1.070 μέτρων στο βουνό της Βέργας, προβλέπεται για το δρόμο της Μάνης, από τον περιφερειακό της Καλαμάτας, πάνω από το τέλος της Βασ. Γεωργίου, έως τα Σωτηριάνικα....
Σημειώνεται πως «το έργο αποτελείται από τμήμα νέας χάραξης που αρχίζει από την περιφερειακή Καλαμάτας, περί τα 400 μέτρα βορείως της συμβολής τής οδού Βασ. Γεωργίου κι εκτείνεται έως το πέρας των περιοχών της Βέργας και της Μαντίνειας, σε μήκος περίπου 8,263 χλμ. Στη συνέχεια αρχικά βελτιώνει τον υφιστάμενο που παρουσιάζει πτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά και μετά αποκλίνει παρακάμπτοντας τον οικισμό Κρίσκιου με συνολικό μήκος 2,699 χλμ. Περίπου 435 μέτρα πριν το τέλος της χάραξης προτείνεται ισόπεδος κόμβος με νέα προτεινόμενη συνδετήρια οδό (επί υφισταμένου χωματόδρομου) προς Σωτηριάνικα. Στον κόμβο αυτό προτείνεται να γίνει και η σύνδεση με το δρόμο προς Μεγάλη Μαντίνεια - Κιτριές. Το συνολικό μήκος της χάραξης είναι 10,962 χλμ.». |
από την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Καλαμάτας, φύλλο 12/8/2009, σελιδα 7.
http://www.eleftherianews.gr |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 4:13 pm Post subject: |
|
|
Ti?θα τρυπησουν τον Ταυγετο τελικα?
αντε.καλο κουραγιο..
μιλαμε γιο το δρομο Σπαρτη Καλαματα? |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 4:31 pm Post subject: |
|
|
οχι...δε μιλάμε για το δρόμο Καλαμάτα Σπαρτη αλλά για το δρόμο Καλαμάτα - Αερόπολη (προς Μάνη). Η τρύπα θα γίνει (εάν τελικά γίνει - γιατι για προμελέτη μιλάμε) αμέσως μετά την Καλαμάτα στο "Καλάθι" και θα περνά κάτω από το χωριό Βέργα.
Ετσι δε θα χρειαστεί να απαλλοτριωθούν σπίτια.
Ο Ταϋγετος θα τρυπηθεί πλαγίως και όχι διαμπερώς, οπότε θα διατηρήσει κάποια από την αξιοπρέπειά του !!!! |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 5:33 pm Post subject: |
|
|
Η Βέργα δεν είναι αυτός ο οικισμός με τις πολυτελής βίλες και τα μεγάλα club σκαρφαλωμένα στο βουνό ανατολικά της Καλαμάτας??? Είναι πολλά τα συμφέροντα για να περάσει νέος επιφανεικός δρόμος στην περιοχή...
Τώρα σχετικά με τα διόδια. Σήμερα γύρισα από ολιγοήμερες διακοπές από τη Χίο, από όπου μία μέρα πέρασα απέναντι στην Τουρκία στο Τσεσμέ και πήγα στη Σμύρνη. Η απόσταση γύρω στα 80 km. Τις 2 πόλεις τις συνδέει ένας άνετος αυτοκινητόδρομος 2+2 με ΛΕΑ. Η ποιότητα κατασκευής του δρόμου της "υπανάπτυκτης" Τουρκίας απλώς δεν συγκρίνεται. Ο δρόμος τα είχε τα χρονάκια (καμιά 10ετία σίγουρα) αλλά το οδόστρωμα ήταν χαλί, ούτε ένα μπάλωμα δεν είχε, η σήμανση άψογη και η συντήρηση του δρόμου πλήρης (ούτε μία σπασμένη μπαρίερα δεν εντόπισα,σε όλο το μήκος είχαν κοπεί τα ξερόχορτα 1 μέτρο εκατέρωθεν του δρόμου κτλ...).
Βέβαια ο δρόμος είναι ιδιωτικός, όπως και το σύνολο των υποδομών της Τουρκίας....
Η χρέωση του δρόμου γίνεται με τη διανυόμενη απόσταση. Μπαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο (σε κάθε είσοδο) το όχημα περνάει από λωρίδες - διοδίων χωρίς όμως να σταματήσει όπου κρατείται ηλεκτρονικά ο αριθμός κυκλοφορίας (το λεωφορείο δεν σταμάτησε που είχε e-pass, ίσως o απλός χρήστης να σταματάει αν και μου φάνηκε πλήρως αυτοματοποιημένο). Σε κάθε έξοδο μετά υπάρχουν διόδια όπου ο κάθε χρήστης πληρώνει το ανάλογο αντίτιμο με 3 τρόπους (e-pass, κάρτα, μετρητά). Πληροφοριακά ο ξεναγός ( έλληνας ) μας είπε ότι το λεωφορείο για αυτή την απόσταση πλήρωσε σχεδόν 1 ευρώ.. |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Thu Aug 13, 2009 2:16 pm Post subject: |
|
|
εκτενή ρεπορταζ για την παράδοση της σήρραγγας στο Αρτεμήσιο από τη σημερινή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Καλαμάτας:
www.eleftherianews.gr
Παραθέτω απόσπασμα από δηλώσεις του Μαγκριώτη του ΠΑΣΟΚ για τις καθυστερήσεις και στο δούλεμα που πέφτει τόσα χρόνια από τους κυβερνώντες: Quote: | Οι πιο μεγάλες, όμως, καθυστερήσεις είναι στα τμήματα που κατασκευάζονται ως δημόσια έργα. Ειδικότερα: Το τμήμα Αθήναιο - Λεύκτρο, με βάση τη σύμβαση, έπρεπε να παραδοθεί στα μέσα του 2008. Ο κ. Σουφλιάς στην περσινή επίσκεψή του ανακοίνωσε, πως θα παραδοθεί στα μέσα του 2009 και σήμερα ανακοίνωσε τουλάχιστον άλλους έξι μήνες καθυστέρησης. Δηλαδή συνολικά ενάμιση χρόνο καθυστέρηση. Ελπίζουμε να είναι η τελευταία αναβολή. Το 2008 επίσης έπρεπε να είχαν παραδοθεί και οι τέσσερις γέφυρες στο κομμάτι Παραδείσια - Τσακώνα.
Στην περσινή του επίσκεψη ο κ. Σουφλιάς άλλαξε την ημερομηνία παράδοσης, ενώ είχε πει πως θα παραδοθεί στα μέσα του 2009.
Είμαστε στον όγδοο μήνα του 2009 και στη σημερινή του επίσκεψη ο κ. Σουφλιάς δεν έδωσε ημερομηνία παράδοσης, εκτός και αν εννοεί ότι το έργο θα παραδοθεί το καλοκαίρι του 2011, όπως δήλωσε για το συνολικό κομμάτι Παραδείσια - Καλαμάτα.
Οι μεγάλες αυτ ς καθυστερήσεις οφείλονται στην ελλιπή χρηματοδότηση, λόγω της μεγάλης μείωσης του ΠΔΕ που επέλεξε η κυβέρνηση από το 2004 και μετά. |
Ο άνθρωπος λέει αλήθειες αλλά ξεχνά τα δικά τους, επί Λαλιώτη και Βασούλας. Η σήραγγα Ραψωμμάτη άρχισε επί Λαλιώτη, πριν 10-12 χρόνια και ακόμη δεν έχει παραδοθεί!!! Ειναι συνεχές το δούλεμα και όλοι τους συνεργοί. |
|
Back to top |
|
|
Stavros86 Senior Member
Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
|
Back to top |
|
|
jollyroger Junior Member
Joined: 06 Aug 2008 Posts: 84 Location: Athens-Lakonia
|
Posted: Thu Aug 13, 2009 6:00 pm Post subject: |
|
|
Που βρίσκεται φίλε η σηραγγα του Αγ.Ηλία? |
|
Back to top |
|
|
Stavros86 Senior Member
Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Thu Aug 13, 2009 6:14 pm Post subject: |
|
|
¶νοιξε το google earth και βάλε τις εξής συντεταγμένες
Γεωγρ. πλάτος: 38°29'55.44"Β
Γεωγρ. μήκος: 21°16'54.79"Α
Δεν γνωρίζω πολλά για τον εν λόγω δρόμο, αλλά νομίζω πως θα ενώνει τον Αστακό με την Ιόνια οδό. |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Thu Aug 13, 2009 9:24 pm Post subject: |
|
|
Στο προηγούμενο ποστ του Stravros86 η διεύθυνση στο Google Maps με τις Συντεταγένες. (Αν έχω καταλάβει καλά-WGS84)
---------------
Δεν είμαι από την περιοχή για να απαντήσω, πάντως οι δορυφορικές εικόνες στο GE και στο GM είναι αρκετά παλιές. Πάντως, η Ιόνια Οδός χωρίς τους κάθετους άξονες (ταχείας κυκλοφορίας ή αναβαθμισμένης δίιχνης διατομής) δεν ικανοποιεί με ασφάλεια και ταχύτητα την τοπική κοινωνία καθώς δεν εξυπηρετεί λιμάνια και άλλα αστικά κέντρα...Οι μελέτες όταν ξεκινούν καθυστερούνε (σχετικό δημοσίευμα (σελ.5) για καθέτους στην Ήπειρο), ενώ η τοπική κονωνία φαίνεται να πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση, ακόμα και όταν υπάρχουν γεωγραφικά προβλήματα (παράδειγμα οδικού άξονα Αργοστολίου-Σάμης Κεφαλληνίας, Πορθμείο Σάμης-Αστακού, Αστακός-Ιόνια Οδός.)..
Τέτοιοι ¶ξονες είναι ιδιαίτερα σημαντικοί και στην λειτουργία του αυτοκινητοδρόμου από την Κοινοπραξία που θα διαχειρίζεται το δρόμο και από την Γέφυρα Ρίου-Αντιρίου καθώς για να καθαστεί η Ιόνια Οδός λειτουργική και μέσο ανάπτυξης καθώς πρέπει να υπάρχουν οι απαρραίτητες προσβάσεις.
Last edited by Squirrel on Fri Aug 14, 2009 12:42 am; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Thu Aug 13, 2009 9:51 pm Post subject: |
|
|
Γεια σας παιδακια. Ειναι γεγονος οτι μου λειψατε. Ξοφαλτσα ,βρεθηκα σε υπολογιστη,καθως συνεχιζω τις διακοπες μου. Γραψτε εσεις για αυτοκινητοδρομους και εγω σας μαζευω υλικο καθως δεν εχω αφησει βουνοκορφουλα ,λογγους , ραχουλες και "ρουμανια"που λεει και ο ποιητης. |
|
Back to top |
|
|
Stavros86 Senior Member
Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
|
Back to top |
|
|
jollyroger Junior Member
Joined: 06 Aug 2008 Posts: 84 Location: Athens-Lakonia
|
Posted: Fri Aug 14, 2009 1:22 am Post subject: |
|
|
Οσο για το ηχητικό απόσπασμα .... οι πικροδάφνες οι δύφορες!
Τελικά ο Σουφλιάς είναι μάγκας! |
|
Back to top |
|
|
corsakias Senior Member
Joined: 29 Jul 2006 Posts: 422 Location: kavala
|
Posted: Fri Aug 14, 2009 12:42 pm Post subject: ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ 1999 |
|
|
Πριν 10 χρόνια στη ΔΕΘ Θεσσαλονίκης απο το σταντ της εγνατιας οδου προμηθευτικα ενα φυλλάδιο το οποίο αναφερόταν στη πρόοδο του έργου έχοντας μάλιστα και σχεδιαγραμματα, φωτογραφιες και αρκετα στοιχεια.
¨Ετσι, μετά απο δεκα χρόνια και την σχεδόν ολοκληρωμένη εγνατία το ανακάλυψη και σκέφτηκα να το ανεβάσω εδώ για όσους θέλουν να το ρίξουν μια ματιά!
DivShare File - egnatia1999.rar |
|
Back to top |
|
|
Draminos Junior Member
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 115 Location: Cologne - Asprovalta
|
|
Back to top |
|
|
Draminos Junior Member
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 115 Location: Cologne - Asprovalta
|
|
Back to top |
|
|
Stavros86 Senior Member
Joined: 24 Jan 2007 Posts: 422
|
Posted: Tue Aug 18, 2009 12:18 am Post subject: |
|
|
Deamine αν και δεν είμαι 100% σίγουρος... η χάραξη που φωτογράφισες είναι της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και όχι του E-65. |
|
Back to top |
|
|
Draminos Junior Member
Joined: 17 Jan 2008 Posts: 115 Location: Cologne - Asprovalta
|
Posted: Tue Aug 18, 2009 12:49 am Post subject: |
|
|
Για σου Σταυρο, θα ταίριαζε βεβαια αυτό που λες γιατί στρίβουν στην μεριά του μαλιακού προς την ευθεία όπου βγαίνει ο Σιδηρόδρομος από τον καλλίδρομο.
βεβαια εκείνη η στροφή στο βάθος με έκανε και εμενα σκεπτικό, για τον E65 δεν είναι αναγκαία, εκείνος μάλλον θα τερματίσει ευθεία στον A1.
Η αλήθεια είναι ότι από αυτήν την Autopistas η την Cintra δεν βρίσκεις κανέναν . Υπάρχει αυτή η εταιρία ?
που εδρεύει, στην Ισπανία ?
και ότι αφορά τον ΟΣΕ, με κυνηγούσαν από κάθε σταθμό που έβγαζα φωτογραφίες λες και είναι το πεντάγωνο.
Ας μας βοηθήσει κανένας που έχει κάποιες πληροφορίες, πάντως μπόρεσα να επισκέπτο σχεδόν όλες τις κατασκευαστικές εκτος από την Hellenic Autopistas. |
|
Back to top |
|
|
|