View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Admin Site Owner
Joined: 16 Jan 2004 Posts: 2297 Location: Davelis Cave (απ'έξω)
|
Posted: Sat May 30, 2009 2:20 pm Post subject: Κρήτη - Έργα & Οράματα (2) |
|
|
Το προηγούμενο ομώνυμο thread κλείδωσε για τους γνωστούς λόγους. Η τελευταία του προσβάσιμη σελίδα είναι αυτή.
Τα posts που υπήρχαν στην επόμενη (μη προσβάσιμη πλέον) σελίδα είναι τα κάτωθι:
mfotinakis wrote: | Λοιπόν! Σχετικά με το ΒΟΑΚ που αναφέρουμε διάβαζα ένα άρθρο του ΤΕΕ τις προάλλες το οποίο έλεγε ότι για να κατασκευαστούν τα 300 χιλιόμετρα του έργου σωστά θα πρέπει να δαπανηθούν περί τα 1,5 δις ευρώ. Το μισό και παραπάνω κόστος είναι το κόστος απαλλοτριώσεων το οποίο όπως επεσήμανε το άρθρο πριν μία 15ετία δε ξεπερνούσε το 4% της αξίας του έργου!!! Για να βλέπουμε τι πληρώνει ο Έλληνας για τα καθυστερημένα έργα... Όπως αντιλαμβανόμαστε 1,5 δις ευρώ έργο δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει με μιας. Αν ποτέ ξεκινήσει θα ξεκινήσει τμηματικά και θα πάρει αρκετό καιρό για να ολοκληρωθεί..Σίγουρα σε καμία περίπτωση ως το 2015 που κάποιοι θέλουν να πιστεύουν.
Τέλος θα συμφωνήσω εν μέρη με τον φίλο manosbar, δε μπορούμε να μιλάμε για σιδηρόδρομους όταν δεν έχουμε ΚΑΝ εξασφαλίσει ακόμα χρηματοδότηση για την κατασκευή του ΒΑΣΙΚΟΥ οδικού δικτύου του νησιού.. Είναι σα να λέμε που θα κατασκευαστεί δεύτερο αεροδρόμιο στο ηράκλειο, ενώ δεν έχουν ξεκινήσει τα έργα για το πρώτο!
Προσωπικά θα ήθελα ένα αυτοκινητόδρομο που να συνδέει τις μεγάλες πόλεις και μικρότερους αλλά όχι καρμανιόλες δρόμους που να συνδέουν το νότο και τις μικρότερες πόλεις. Αυτό που θα μπορούσε να γίνει με τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι το τραμ που θα έλυνε τα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα των μεγάλων πόλεων (Χανιά, Ηράκλειο). Ειδικά για το ηράκλειο το τραμ (σωστά φτιαγμένο με πράσινο κύμα κλπ όχι σαν της Αθήνας) θα άλλαζε πάρα πολλά στον κυκλοφοριακό χάρτη της πόλης.
Αυτά είναι σύμφωνα με την άποψη μου τα βασικά και πρωτίστης σημασίας έργα. Από εκεί και πέρα και εφόσον γίνουν αυτά και υπάρχει οικονομική άνεση μπορούμε να αρχίσουμε να μιλάμε για σιδηρόδρομους που δε τους θεωρώ άχρηστους για την Κρήτη αλλά μακρινό όνειρο.
Και κάτι τελευταίο, όσο αφορά την οικονομία μιας περιοχής και το πως εξαρτάται αυτή από τις μεταφορες-λιμάνια-αεροδρόμια. Πρόσφατα μπήκε τρίτο πλοίο στην γραμμή Πειραιάς-Ηράκλειο της Superfast. Αυτό όχι μόνο έκανες τις τιμές λόγο ανταγωνισμού να πέσουν υπερβολικά πολύ αλλά αύξησε και τη συνολική επιβατική κίνηση της γραμμής κατά κάποιες χιλιάδες επιβάτες-οχήματα-φορτηγά στο πρώτο τρίμηνο σε σχέση με πέρυσι. Το ίδιο έγινε και με τις πτήσεις της Athens airways που προστέθηκαν πρόσφατα. Το συμπέρασμα είναι ότι δε πρέπει να βλέπουμε τα πράγματα κοντόφθαλμα. Μια περιοχή θα αναπτυχθεί όσο θέλεις εσύ να την αναπτύξεις...Η οικονομία μιας περιοχής και πόσο μάλλον ενός νησιού πάει χέρι χέρι με τις μεταφορές. Τα καρτέλ, ο συντηρητισμός και η βλακεία μερικών μας πάει πίσω.. |
agriniotis wrote: | Μήπως το υπέρογκο πραγματικά κόστος των απαλλοτριώσεων (περίπου 800 δισ) θα μπορούσε να καλυφθεί με την έκδοση κρατικών ομολόγων μακράς διάρκειας;
Π.χ θα μπορούσαν οι δικαιούχοι αντί μετρητών να εισπράξουν 15ετή ή 20ετή ομόλογα και το κράτος να εισπράξει τμηματικά αυτό το ποσό μέσω διοδίων με την ολοκλήρωση του έργου και να το αποδόσει στους δικαιούχους στη λήξη των ομολόγων, σε 20 χρόνια δηλαδή.
έτσι για να υλοποιηθεί ΑΜΕΣΑ το έργο δεν θα χρειθάζονταν πάνω από 700 δις , ποσό μέσα στις δυνατότητες του κράτους.
Άσε που μέσω παραχώρησης κάποιου τμήματος στη ηπειρωτική Ελλάδα το αμεσο κόστος για το δημόσιο μπορεί να μειωθεί και άλλο.
ιδέες ρίχνω αν και δεν ξέρω πόσο ρεαλιστικές είναι.
Παντως τα λεφτά των απαλλοτριώσεων οι κρητικοί θα τα εισπράξουν και το νησί θα ωφεληθεί από τη ρευστότητα! |
mfotinakis wrote: | Πάντως αν δεν αλλάξει κάτι ριζικά στη χάραξη του ΒΟΑΚ και ο νέος αυτοκινητόδρομος περνά από τις ίδιες περιοχές δε νομίζω να συμφωνήσει κανείς από τους κατόχους γης για ομόλογα 20ετούς απόδοσης.. Μιλάμε για περιοχής τεράστιας αξίας γης ειδικά στα παραλιακά κομμάτια.. |
manosbar wrote: | Επειδή έχω χάσει κάποια επεισόδια -και είμαι αρκετά επηρεασμένος από το πρόσφατο Grand Prix του Μονακό - με το λιμάνι στον κόλπο του Δερματά τι γίνεται;
Το Πάσχα που πήγα στο Ηράκλειο, αποτελούσε μελανό σημείο της παραλιακής. Ενώ όλο το άλλο κομμάτι είναι προσεγμένο (ή αναπτυσσόμενο) εκεί δεν έχουν κάνει τίποτα. Ούτε έχουν αναδείξει το μέρος, ούτε έχω δει να γίνονται μελέτες για πιθανό έργο...
Περιμένω νέα. |
krhth123 wrote: | επδ παρακολουθω τακτικα τοπικες εφημεριδες και σαιτ εδω.. δν εχω ακουσει τπτ νεοτερο!!
παντως στο κολπο του δερματα μια μαρινα με ηπια δομηση θα ειχε πολλαπλα οφελη... δν βλεπω πως μπορει να αξιοποιηθει διαφορετικα..
εγω θελω να σας ρωτησω τι γινεται με τα σχεδια του ΟΛΗ για τα εμπορικα και γενικα τα μεγαλα εργα π σκοπευει να κανει μεσα στο λιμανι.. εκει εχουμε κν νεο??
επισης θα θελα να επισημανω οτι ο δημος βρισκεται σε συζητησεις για το δανειο των 50 εκατομμυριων απο την ευρωπαικη κεντρικη τραπεζα...το πσοο μπορει να ναι και μικροτερο... και μεγαλο μερος συμφωνα με παλιοτερες δηλωσεις του δημαρχου θα παει για το σχεδιο πρασινο ηρακλειο 2008-2013...
για το σχεδιο αυτο ξεκιναει ενα αλλο σημαντικο εργο... που εχει να κανει με την αρδρευση του αστικου πρασινου 4 δημων(αλλικαρνασου,ηρακλειου,γαζιου,τεμενους) αλλα και των καλλιεργειων απο το βιολογικο καθαρισμο του ηρακλειου.. (κατι αντιστοιχο γινεται κ στη λαρισα..)
κατι π σημαινει οτι το σχεδιο για το πρασινο ηρακλειο προχωρα!! |
nozomi wrote: | Λόγω ανυπαρξίας χρόνου απαντώ καθυστερημένα. manosbar wrote: | Καταρχάς,
Γνωρίζω και τον κ.Αμπακούμκιν όμως η «επίθεση» σε πρόσωπα δεν έχει κάποιο ιδιαίτερο νόημα. Μου ανέφερες τι έκαναν χωρίς να μου λες γιατί είναι λάθος! Είναι offtopic μέχρι εδώ, απλά δεν θέλω να υπάρχει κενό στη λογική μου. |
Τι να σου αιτιολογήσω ?
Ότι η κατάργηση του τροχιοδρομικού δικτύου της πρωτεύουσας ήταν λάθος ?
ΟΚ, δεν φταίει ο κ.Αμπακούμκιν γι' αυτό, αλλά ήταν στο ΔΣ των ΗΣΑΠ όταν αποφασίστηκε η κατάργηση του Τραμ του Περάματος.
Τώρα αν επιθυμείς να σου γράψω τα πλεονεκτήματα ενός σωστά διαρθρωμένου δικτύου Τραμ σε μια πόλη, ευχαρίστως να το κάνω.
Όπως καταλαβαίνεις η σύγκριση γίνεται με τα θερμικά λεωφορεία και ουχί με τα ΙΧ (δεν κάνεις συγκοιωνία με το Ι.Χ αυτοκίνητο...) manosbar wrote: | Θα με ενδιέφερε πάρα πολύ να μάθω από που προκύπτει το ενδιαφέρον σου για τους σιδηρόδρομους.Είναι απλά χόμπι ή ασχολείσαι κάπως επαγγελματικά;
Μην το πάρεις στραβά, αλλά και εμένα μου αρέσουν τα γρήγορα αυτοκίνητα. Δεν ζητάω όμως Autobahn στο χωριό μου... | Ξέρεις είναι μεγάλος ο πειρασμός σε μια κουβέντα να πάμε σε συζητήσεις προσωπικού επιπέδου, αλλά έτσι την αποπροσανατολίζουμε.
Αυτό που μπορώ να σου πω είναι ότι δεν εργάζομαι σε καμμιά ελλ.σιδηροδρομική εταιρεία και οι θέσεις μου έχουν επαρκή τεχνική τεκμηρίωση.
Όσον αφορά το οικονομικο σκέλος της υπόθεσης, θα επιθυμούσα να μου απαντήσεις στο κάτωθι:
ΠΟΙΟ χρονικό διάστημα κρίνεται ΕΥΛΟΓΟ για την απόσβεση ενός έργου απ' τους καθηγητές σου ? Μπορείς να τους ρωτήσεις ?
Ερωτώ γιατί με προβληματίζει το πότε θα αποσβεστούν έργα όπως το Μετρό της Αθήνας (για την Θεσσσαλονίκη που προτείνονταν light rail να μην μιλήσω καλύτερα), η Εγνατία (που πανηγυρίζεται και σωστά στο άλλο τόπικ ότι τελείωσε!) και άλλα.
Με τα παραπάνω δεν εννοώ ότι πρέπει να γεμίσουμε την Ελλάδα φαραωνικά έργα. Ό,τι γίνεται με δημόσιο χρήμα πρέπει να αιτιολογείται επαρκώς και κατόπιν δημόσιου διαλόγου.
Αλλά εξήγησα ότι τέτοιου μεγέθους (και γραμμικής ανάπτυξης) νησιά ΕΊΝΑΙ ΡΕΑΛΙΣΤΙΚΟ να έχουν Σιδηρόδρομο.
Η διεθνής μαρτυρία αυτό λέει ... manosbar wrote: | Γιατί να μπορεί ο κόσμος να μετακινείται άνετα μέσα στο νησί, αν δεν μπορεί να έρθει εύκολα στο νησί;[/b]
Point: Βασικό είναι να φτιάξουμε ένα αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών που θα μπορεί να προσελκύσει περισσότερο κόσμο. Όχι, δεν είναι μόνο το αεροδρόμιο που βελτιώνει τον τουρισμό αλλά γενικότερη ανάπτυξη των τουριστικών υποδομών σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο θα απογειώσει το νησί. | Εδώ θα συμφωνήσω μαζί σου.
Ένα σύγχρονων προδιαγραφών διεθνές αεροδρόμιο, είναι MUST και ΠΡΩΤΗ προτεραιότητα για τα νησί.
Για τις επόμενες διαφωνούμε.
manosbar wrote: | Τώρα, τα έσοδα για μια μεταφορική εταιρεία, είτε αυτή έχει καράβια, είτε τραίνα, είτε αεροπλάνα, δεν προκύπτουν από το 10 Ευρώ εισητήριο που θα κόψει η γιαγιά μου για να πάει στα Χανιά να δει την αδερφή της(!!!)...! Τα έσοδα -ειδικά για σιδηρόδρομους- προκύπτουν από την μεταφορά εμπορευμάτων. Συγνώμη, αλλά με 4 λιμάνια στην βόρεια ακτή του νησιού και σε συνδυασμό με την ανάπτυξη του ΒΟΑΚ όλοι εξυπηρετούνται. | Έχεις ακούσει για τα σιδηροδρομικά πορθμεία ?
Υπάρχουν στην Βόρεια Ευρώπη ...
Στο project του Κρητικού Σιδηροδρόμου προτείνεται να υπάρξει ένα τέτοιο πορθμείο με την Πελλοπόνησο και ανταπόκριση με το σιδηροδρομικό δίκτυο εκεί.
Αποτελεί μια ενδιαφέρουσα προοπτική που πρέπει να διερευνηθεί. manosbar wrote: | Όπως έχετε καταλάβει, ως fan των ωραίων αυτοκινητοδρόμων, θα ήθελα να δω στη βόρεια ακτή του νησιού έναν αυτοκινητόδρομο στις προδιαγραφές της Αττικής Οδού. Το τοπίο είναι πολύ όμορφο και η διαδρομή θα μπορούσε να μοιάζει πολύ με την διαδρομή Φλωρεντία - Κάννες που πρόσφατα ήμουν τυχερός να κάνω. Κοιλαδογέφυρες και σήραγγες όπου χρειάζονται θα είναι το κύριο μέρος του νέου ΒΟΑΚ.
Από εκεί και έπειτα, βασικοί κάθετοι άξονες που θα συνδέουν το βόρειο με το νότιο τμήμα του νησιού μας. Με αυτό τον τρόπο, κρατάμε το παρθένο (συν πανέμορφο) τοπίο της νότιας ακτής και ταυτόχρονα εξυπηρετούμε μόνιμους κατοίκους και τουρίστες. Βασικός νότιος άξονας, αυτός που θα συνδέει το Ηράκλειο με το καινούριο αεροδρόμιο και στη συνέχεια με το νέο λιμάνι στο νότιο τμήμα του Νομού. | Υπάρχει μια αντίφαση στα παραπάνω.
Αυτοκινητόδρομοι και προστασία του περιβάλλοντος ΔΕΝ πάνε μαζί.
Ο Σιδηρόδρομος υπερτερεί ΚΑΘΟΛΙΚΑ έναντι του Αυτοκινητοδρόμου σε:
- Ασφάλεια (13,8 νεκροί ανα δισεκατομμύριο χιλιομετρικούς επιβάτες το ΙΧ αυτοκίνητο, 0,72 το τραίνο).
- Ενεργειακή απόδοση για το ίδιο έργο.
Τα αυτοκίνητα καταναλώνουν 3 φορές περισσότερη ενέργεια απ' τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς και εκπέμουν 3 φορές περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα.
- Μεταφορική ικανότητα.
Για την ίδια καταλαμβανόμενη επιφάνεια (οδοστρώματος-πλάτους υποδομής αντίστοιχα) τα αυτοκίνητα μπορούν να μεταφέρουν 200 επιβάτες/ώρα και τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς ...9000 ! ! !
Όπως φαίνεται ολοκάθαρα απ' τα ανωτέρω manosbar, αυτό που θα έπραττε ένα σοβαρό κράτος στην Κρήτη, είναι να δώσει έμφαση στην κατασκευή του Σιδηροδρόμου γιατί απλούστατα υπερέχει συντριπτικά έναντι του Αυτοκινητοδρόμου και προωθεί την πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη.
Τα ίδια πιστεύει και η ΕΕ και προωθεί πλέον την ανάπτυξη των Σιδηροδρομικών αντί των Οδικών μεταφορών (απ' την στιγμή που για τις τελευταίες έχουν γίνει εμφανή ότι κοστίζουν πολλαπλάσια).
Εν τέλει, δείτε τι κάνουν οι Ισπανοί στην Μαγιόρκα, ένα νησί με συγκρίσιμο πληθυσμό και έκταση με την Κρήτη (αλλά πολλαπλάσιο τουρισμό).
ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΑΝ τις παλαιές γραμμές και το νησί τελευταία ζει έναν σιδηροδρομικό οργασμό:
1) Η Μαγιόρκα έχει (σχεδόν) τα πάντα: Τραμ, Μετρό, Προαστιακό και τουριστικό Σιδηρόδρομο.
2) Έχουν θέσει ως στόχο έως το 2012 το 25% των χερσαίων μετακινήσεων να γίνονται με Μέσα Σταθερής Τροχιάς.
3) Ο νέος intermodal (terminal) Σταθμός της Πάλμα έχει σχεδιαστεί με δυνατότητα εξυπηρέτησης 3λεπτων αναχωρήσεων/αφίξεων και έχει δέκα (10) γραμμές (τόσες δεν έχουμε εμείς ούτε στην Αθήνα) ...
Αυτά τα ολίγα.
Ελπίζω να μην κούρασα με το σεντόνι. |
Agg3los wrote: | Quote: | Εν τέλει, δείτε τι κάνουν οι Ισπανοί στην Μαγιόρκα, ένα νησί με συγκρίσιμο πληθυσμό και έκταση με την Κρήτη (αλλά πολλαπλάσιο τουρισμό). | ειναι πολυ πιο πυκνοκατοικημενη απο την Κρητη..λιγοτερη απο τη μιση εκταση και με λιγο μεγαλυτερο πληθυσμο...και η πρωτευουσα Παλμα να εχει 375 χιλ κατοικους,,,διπλασιους απο την Πατρα σχεδον...! |
mfotinakis wrote: | Απλά και μόνο εάν πράγμα σκέψου άγγελε.. Για πιο λόγο είναι τόσο πυκνοκατοικημένη η Πάλμα και γενικά όλη η Μαγιόρκα και για πιο λόγο φεύγουν από την Κρήτη τόσοι Κρητικοί για να βρουν δουλειά στην Αθήνα ή το εξωτερικό... Το ότι είναι τόσο πυκνοκατοικημένο το νησί είναι αποτέλεσμα της σωστής του οργάνωσης όλα αυτά τα χρόνια... Μη κολλάς ότι γι αυτό δεν έχουμε στην Κρήτη όλες αυτές τις υποδομές...Δεν έχουμε ούτε τα βασικά σε σχέση με αυτούς...
Απλά σκέψου για πιο λόγο έχει συγκεντρώσει η Πάλμα τόσους κατοίκους... |
Agg3los wrote: | να βελτιωθει η Κρητη δε λεω..απλα μη λεμε οτι εχει τα ιδια ακριβως χαρακτηριστικα..και στο τρενο η πυκνοτητα του πλυθησμου σημαινει τα παντα...Η Ιαπωνια πχ και η Μαγιορκα...Πιο πυκνοκατοικιμενες περιοχες εχουν περισσοτερα τρενα.. |
Η συζήτηση μπορεί να συνεχιστεί πλέον εδώ. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sun May 31, 2009 9:43 am Post subject: Re: Κρήτη - Έργα & Οράματα (2) |
|
|
Agg3los wrote: | να βελτιωθει η Κρητη δε λεω..απλα μη λεμε οτι εχει τα ιδια ακριβως χαρακτηριστικα..και στο τρενο η πυκνοτητα του πλυθησμου σημαινει τα παντα...Η Ιαπωνια πχ και η Μαγιορκα...Πιο πυκνοκατοικιμενες περιοχες εχουν περισσοτερα τρενα.. |
Ακόμα και αυτό που αναφέρεις, ενισχύει την επιχειρηματολογία μου για τις προοπτικές ανάπτυξης της Κρήτης.
Εξ' όσων γνωρίζω, την Μαγιόρκα την προτιμούν αρκετοί Γερμανοί συνταξιούχοι για μόνιμη διαβίωση.
Στην Κρήτη πόσοι το κάνουν αυτό ?
Υπόψιν ότι ο Βορειευρωπαίος πέραν του καλού καιρού, επιθυμεί και κάποιες υποδομές για να ζήσει στον Νότο της Ευρώπης.
Δεν μπορείς να πασάρεις μονίμως τουρισμό στο στυλ "θάλασσα, souvlaki και rooms to rent" ...
Έχω ακούσει ότι στην Μαγιόρκα είναι (τουλάχιστον ήταν την εποχή που το πληροφορήθηκα) εξαιρετικά προσιτό να αγοράσεις διαμέρισμα σε συγκρότημα κατοικιών με κοινόχρηστη πισίνα.
Πόσο προσιτό είναι κάτι τέτοιο στην Κρήτη ?
Μήπως είναι τυχαίο ότι ο τουρισμός που προσελκύει αυτό το (μικρότερο της Κρήτης) νησί είναι πολλαπλάσιος σε σχέση με την πρωτεύουσα του ελλην.τουρισμού ?
Πως θα μετακινηθεί ο Βορειοευρωπαίος στο νησί ?
Με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα ή με τα (ληστρικά) ΚΤΕΛ ?
Είναι σοβαρό να προτείνεται ως μέσο μετακίνησης στην Κρήτη του 21ου αιώνα το υπεραστικό λεωφορείο ?
Έτσι θα προσελκύσουμε τουρισμό όταν ο Ισπανός στην Μαγιόρκα τους προσφέρει αυτή την εμπειρία (ξύλινος τουριστικός συρμός που πηγαίνει στο Σολέρ) ?
Έχετε πληροφορηθεί πόσο προσφέρει στην οικονομία Διακοφτού-Καλαβρύτων ο Οδοντωτός, παρά την ανικανότητα των ΟΣΕτζήδων ? |
|
Back to top |
|
|
PEFKI Junior Member
Joined: 28 Jan 2009 Posts: 74
|
Posted: Tue Jun 09, 2009 2:33 am Post subject: |
|
|
NOZOMI
Ξεκινάς από λάθος αφετηρία. Πουθενά στο κόσμο δε τίθεται το δίλλημα σιδηρόδρομος ή αυτικινητόδρομος. Η κρήτη αυτή τη στιγμή έχει μηδέν υποδομές. Ας υποθέσουμε ότι επιλέγεται να φτιαχτεί ο σιδηρόδρομος έναντι του ΒΟΑΚ όπως εσύ λες. Μπορεί να μείνει έτσι ο δρόμος στα χάλια που είναι ? Προφανώς όχι. Αρα πρέπει να πέσουν σημαντικά λεφτά και για οδικά έργα. Το ταμείο όμως δεν αντέχει. Μέσω ΣΔΙΤ τα οδικά μπορούν να γίνουν. Τα σιδηροδρομικά όχι, μόνο ως αμιγώς δημόσιο. Οταν λιοπόν ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ θέλει τόσα χρόνια να γίνει, με καταβόθρες κεφαλαίων και με ένα φορέα διαχείρισης τον ΟΣΕ που είναι 10 ΟΑ σε ελλείματα είναι αδύνατο να περπατήσει σιδηρόδρομος σε δευτερεύον δίκτυο όπως είναι η ΚΡΉΤΗ. Η σιδηροδρομική εγνατία νομίζω είναι το επόμενο θέμα που σα φίλος του σιδηρόδρομου πρέπει να αναπτύξεις και να προβάλεις. Η Κρήτη χρειάζεται νέο αεροδρόμιο πρώτα που όλοι συμφωνούμε και ελπίζουμε να γίνει εφικτό σύντομα και μετά ο ΒΟΑΚ. Μετά το 2020-2025 θα μπορέσουμε να μιλάμε για κρητικό σισδηρόδρομο. |
|
Back to top |
|
|
manosbar New Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 66 Location: Αθήνα(Ζωγράφου)
|
Posted: Sat Jun 13, 2009 2:40 pm Post subject: |
|
|
Το μεγάλο έργο στο κέντρο!
Πρώτη σύσκεψη για την ανάδειξη του Δουκικού Ανακτόρου
Πολύ σημαντικό έργο για την ανάδειξη των ιστορικών μνημείων της πόλης μας. Μετά το παραλιακό μέτωπο, βασικός σκοπός της δημοτικής αρχής είναι η ανάδειξη της ιστορίας του Ηρακλείου (κρήνες, τείχη, ιστορικά κτίρια κ.α.).
Το Ηράκλειο αλλάζει όψη, μα πάνω απ' όλα νοοτροπία... Επιτέλους! |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sat Jun 13, 2009 4:13 pm Post subject: |
|
|
Εγώ πάντως ονειρεύομαι να βλέπω σε τέτοιες αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις Τραμ ...
Αυτό θα ήταν ουσιαστική αναβάθμιση τέτοιων περιοχών-η απομάκρυνση των Ι.Χ απ' το ιστορικό κέντρο της πόλης και η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητου μέσου σταθερής τροχιάς, φιλικού προς το περιβάλλον. |
|
Back to top |
|
|
manosbar New Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 66 Location: Αθήνα(Ζωγράφου)
|
Posted: Sat Jun 13, 2009 5:52 pm Post subject: |
|
|
Πωπω, ο,τιδήποτε έργο και να γίνεται εσύ πας και βάζεις ένα μέσο σταθερής τροχιάς μέσα!!! |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sat Jun 13, 2009 6:53 pm Post subject: |
|
|
Για το Τραμ του Ηρακλείου έχουν γίνει οι μελέτες.
Μιλάμε για ένα δίκτυο 2 γραμμών συνολικού μήκους 10 χιλιομέτρων.
Η Γραμμή 1, μήκους 6 χιλιομέτρων, θα ξεκινάει από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, θα διέρχεται από το λιμάνι και το κέντρο της πόλης και θα καταλήγει στο Παγκρήτιο Στάδιο.
Σύμφωνα με τη μελέτη, στη συγκεκριμένη διαδρομή θα υπάρχουν 7 στάσεις.
Η Γραμμή 2, μήκους 4,2 χιλιομέτρων, θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης του Ηρακλείου και θα καταλήγει στον αρχαιολογικό χώρο της Κνωσού.
Μπορεί να καταλάβει κανείς την εικόνα του Ηρακλείου, αν κατασκευαστεί το τραμ και γίνουν οι αναπλάσεις που μας εξέθεσε ο manosbar ... |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Wed Jun 17, 2009 3:22 pm Post subject: |
|
|
manosbar wrote: |
Μετά το παραλιακό μέτωπο, βασικός σκοπός της δημοτικής αρχής είναι η ανάδειξη της ιστορίας του Ηρακλείου (κρήνες, τείχη, ιστορικά κτίρια κ.α.).
Το Ηράκλειο αλλάζει όψη, μα πάνω απ' όλα νοοτροπία... Επιτέλους! |
Μετά το παραλιακό μέτωπο όπου οι δύο λωρίδες γίνονται ξαφνικά μία...Όπου ο καθένας παρκάρει ακόμα και πάνω στους κυκλικούς κόμβους ανενόχλητος και υπό την ανοχή της πολιτείας για να μην πληγούν οι παρακείμενες επιχειρήσεις που σιγά μην έκαναν μελέτη για parking....Όπου ο καθένας βάζει τραπεζάκια πάνω στα πεζοδρόμια που υποτίθεται έπρεπε να κάνουν το περίπατο τους οι Ηρακλιώτες... Δυστυχώς δε βλέπω κάποια αλλαγή νοοτροπίας, μόνο έργα με τεράστιες ελλείψεις και προχειρότητες.. Συνεχίζω να πιστεύω πως το Ηράκλειο έχασε μια από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες που είχε, για να αλλάξει εντελώς όψη.. |
|
Back to top |
|
|
manosbar New Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 66 Location: Αθήνα(Ζωγράφου)
|
Posted: Wed Jun 17, 2009 3:53 pm Post subject: |
|
|
mfotinakis wrote: |
Μετά το παραλιακό μέτωπο όπου οι δύο λωρίδες γίνονται ξαφνικά μία... |
Χμμ... Που ακριβώς γίνεται αυτό; Δεν το έχω παρατηρήσει! Δεν νομίζω βασικά να υπάρχει κάτι τέτοιο...
Πίστεψέ με σε αυτό φταίνε οι οδηγοί! Δεν καταλαβαίνω γιατί πάνε σαν τα κοκόρια ο ένας πίσω από τον άλλο! Και άμα πάω από τη μια μεριά για να δείξω ότι ο δρόμος είναι 2 λωρίδες, με περνάνε για εξυπνάκια που δεν θέλω να περιμένω στην ουρά!
mfotinakis wrote: | .Όπου ο καθένας βάζει τραπεζάκια πάνω στα πεζοδρόμια που υποτίθεται έπρεπε να κάνουν το περίπατο τους οι Ηρακλιώτες... |
Αυτό επίσης δεν έχω δει που γίνεται. Αντίθετα θα έπρεπε να μας προβληματίζει η ύπαρξη του μαγαζιού NV, πως στο καλό το λένε, το μοναδικό ιδιωτικό κτήριο βόρεια της παραλιακής λεωφόρου!
mfotinakis wrote: | Συνεχίζω να πιστεύω πως το Ηράκλειο έχασε μια από τις μεγαλύτερες ευκαιρίες που είχε, για να αλλάξει εντελώς όψη.. |
Έλααα, μην είσαι απαισιόδοξος!!! Αυτά μόνο στις ειδήσεις του Ευαγγελάτου!
Λιγάκι υπομονή να τα δούμε τελειωμένα, και έχουμε όλο τον καιρό να κάνουμε κριτική! |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Wed Jun 17, 2009 4:01 pm Post subject: |
|
|
Οι δύο λωρίδες γίνονται μία στις στροφές τις τεντοκρητικής και στον κυκλικό κόμβο που βρίσκεται το Loft/vogue ή όπως αλλιώς λέγεται..
Τα τραπεζοκαθίσματα υπάρχουν στο μαγαζί NV που αναφέρεις και στην απέναντι πλευρά στο πλάι της Μίνωος.
Όσο για τη συμπεριφορά των οδηγών συμφωνώ και επαυξάνω!
Δεν θέλω να ισοπεδώσω το έργο στο σύνολο του.. Αλλά σκέψου με τα λεφτά που δόθηκαν και το χρόνο που σπαταλήθηκε, τι παρέμβαση θα μπορούσε να είχε γίνει... |
|
Back to top |
|
|
manosbar New Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 66 Location: Αθήνα(Ζωγράφου)
|
Posted: Wed Jun 17, 2009 4:12 pm Post subject: |
|
|
mfotinakis wrote: | Οι δύο λωρίδες γίνονται μία στις στροφές τις τεντοκρητικής και στον κυκλικό κόμβο που βρίσκεται το Loft/vogue ή όπως αλλιώς λέγεται.. |
Οφείλεται στα παρκαρισμένα. Παρατήρησε ότι κάποιος που είναι στην δεξιά λωρίδα στο συγκεκριμένο σημείο,μη γνωρίζοντας ποια η σωστή οδηγική συμπεριφορά (δηλαδή να ακολουθήσει τη δεξιά λωρίδα και στον κόμβο) αλλά λόγω της ύπαρξης των παρκαρισμένων, αναγκάζεται να κάνει ευθεία.
Όσον αφορά τα τραπεζάκια κτλ, δεν το έχω υπόψη μιας και έχω 2-3 εβδομάδες να κατέβω Ηράκλειο... Δεν είχε πολύ κίνηση τότε... |
|
Back to top |
|
|
krhth123 New Member
Joined: 29 Apr 2009 Posts: 14
|
Posted: Thu Jun 18, 2009 2:16 am Post subject: |
|
|
η παραλιακη εχιε υποστει τεραστιες αλλαγες.. κ εχει ομορφυνει παρα πολυ...
επιτελους η πολη εστρεψε το βλεμμα της προς τη θαλασσα..ειδικα τωρα τ καλοκαιρι μαζευεται πολυς κοσμος στην παραλια...
περιμενω να τελειωσει και το μεγαλο εργο μετα το ΝV μεχρι το παγκρητιο που θα γινει ενα μεγαλο παρκο.....
δλδ mfotinakis τι αλλο μπορουσε να γινει?? νταξει μην ειμαστε υπερβολικοι τωρα.... αν ειναι ν τα ισοπεδωνουμε ολα για τα καθισματα και τ παρκαρισμενα.....
πιστευω πως σε ενα χρονο π θα εχουνε ολοκληρωθει ολες οι παρεμβασεις θα εχουμε απο τις ομορφοτερς παραλιακες στην ελλαδα....
και μη ξεχναμε οτι επεκτεινεται προς αλικαρνασσο..κ περιμενουμε ν δουμε αν θα γινουν κ τ εργα μεσα στο λιμανι με εμπορικα κ αλλα π σχεδιαζει ο ΟΛΗ.....
|
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Thu Jun 18, 2009 6:51 am Post subject: |
|
|
Προφανώς και η παραλιακή έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές αν σκεφτούμε ότι παλιότερα ήταν κατά μήκος της μέχρι και παράγκες.. Από τη στιγμή που αποφασίστηκε η ανάπλαση και δόθηκαν τα χρήματα ήταν δεδομένο ότι θα άλλαζε η όψη της, δε νομίζω να διαφωνεί κανείς σε αυτό. Εγώ απλά βάζω στο τραπέζι και μια άλλη άποψη, να κοιτάξουμε λίγο και να αξιολογήσουμε αν ο χρόνος που πέρασε και τα χρήματα που δόθηκαν, άλλαξαν όσο θα έπρεπε την περιοχή και τι άλλο θα μπορούσε να γίνει..πχ μια γραμμή τραμ κατά μήκος.. |
|
Back to top |
|
|
agriniotis New Member
Joined: 11 Dec 2008 Posts: 53
|
Posted: Thu Jun 18, 2009 8:07 am Post subject: |
|
|
παιδιά, ανεβάστε και καμμία φωτογραφία να δούμε και εμείς τις αλλαγές. |
|
Back to top |
|
|
krhth123 New Member
Joined: 29 Apr 2009 Posts: 14
|
Posted: Thu Jun 18, 2009 3:21 pm Post subject: |
|
|
ναι στο θεμα του τραμ δν εχεις αδικο....... αλλα ας περιμενουμε πρωτα να γινει συνολικα η παρεμβαση και να αξιολογησουμε το εργο καλυτερα....
εμενα παλι το παραπονο μ ειναι οτι δν φτιαχνεται ενα γλυπτο ενα αγαλμα κατι τελοσπαντων ομορφο για την παραλιακη αλλα κ αλλα σημεια της πολης...
ειχε ακουστει κατι για ενα αγαλμα του ταλως στην παραλιακη..αλλα μαλλον θαφτηκε η ιδεα......
κριμα δν ειναι?? μονο τα ενετικα τειχη θα βλεπουμε? συγχρονη αρχιτεκτονικη και τεχνη τπτ??? |
|
Back to top |
|
|
manosbar New Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 66 Location: Αθήνα(Ζωγράφου)
|
Posted: Thu Jun 18, 2009 6:02 pm Post subject: |
|
|
krhth123 wrote: | δλδ mfotinakis τι αλλο μπορουσε να γινει?? νταξει μην ειμαστε υπερβολικοι τωρα.... αν ειναι ν τα ισοπεδωνουμε ολα για τα καθισματα και τ παρκαρισμενα..... |
Το ότι πήγαμε 2 βήματα μπροστά, δεν σημαίνει ότι δικαιολογούμε το ένα βήμα πίσω. Γιατί δηλαδή να μην είναι για μια φορά όλα τέλεια, αλλά πάντα θα πρέπει να βρίσκεται να μας χαλάει όλη την εικόνα. Και πίστεψέ με, τα παρκαρισμένα έχουν τεράστια επίδραση και στη λειτουργικότητα της παραλιακής ως οδικός άξονας αλλά και στην αισθητική της.
Ελπίζω να κοπούνε σιγά σιγά αυτά (δεν είναι και πολύ δύσκολο) γιατί αν δω εικόνες πχ να παίρνει κάποιος το αυτοκίνητο για να πηγαίνει για περπάτημα τότε πραγματικά θα γελάω και θα κλαίω ταυτόχρονα..
krhth123 wrote: |
πιστευω πως σε ενα χρονο π θα εχουνε ολοκληρωθει ολες οι παρεμβασεις θα εχουμε απο τις ομορφοτερς παραλιακες στην ελλαδα.... |
Ε εντάξει, δεν έχουμε και πολύ μεγάλο ανταγωνισμό.
Όταν θέτεις ως πρότυπο τη Νίκαια της Γαλλίας τότε έχεις θέσει τον πήχη πολύ ψηλά. Αυτό έκαναν οι δημοτικές αρχές (προς τιμήν τους) το θέμα είναι αν θα καταφέρουμε ακόμα και να «ακουμπήσουμε» τον πήχη... |
|
Back to top |
|
|
plati Junior Member
Joined: 21 Mar 2006 Posts: 126
|
Posted: Thu Jul 30, 2009 12:23 pm Post subject: |
|
|
Θα είμαι σύντομως για να μην εκνευριστώ περισσότερο.
Πριν 2 μέρες επέστρεψα από την Κρήτη όπου και επισκέφθηκα το Ηράκλειο ,τον Αγ.Νικόλαο και τα Χανιά.
οπου και να πήγα λοιπον παντού υπάρχει ''επίθεση'' απο graffiti και δεν μιλάμε τουλάχιστον για κάτι αξιόλογο ,να πω και εγω πως εντάξει τέχνη είναι,αλλά για μουτζούρες-υπογραφές(tags)
και πέρα απο τους τοίχους κτιρίων και σε χώρους των πλατειων ,μουτζουρώνοτυν ακόμη και αγάλματα.
Έχω βγάλει φωτογραφία σε πλατεία του Ηρακλειου με το άγαλμα του Ελ.Βενιζελου να γράφει με spray '' Egaleo Gate 12'' .
Δηλαδή ,ε λ ε ο ς ,
αν όλοι αυτοι οι graffitαδες νομίζουν πως παράγουν ή κάνουν τέχνη και θεωρούν ευατούς καλλιτέχνες ,τότε θα έπρεπε να σέβονται και τον καλλιτεχνη που σμηλεψε το αγαλμα.
Επίσης κάτι άλλο που παρατήρησα και θα το αναφέρω εδω ,μεσα στα παρα πολλα graffiti που είδα ήταν και πολλά που γράφουν '' Ενωση Κεντρών'' , ''Βασίλης Λεβέντης'' και το θέμα ειναι πως οι συγκεκριμενες λέξεις με τον ίδιο σχεδον γραφικό χαρακτήρα είναι γραμμένες σε κάθε ελληνική πόλη απο την Καστορια έως τα Χανια.
τι πρόβλημα πρέπει να έχεις για να σηκωνεσε ,να πέρνεις τους δρόμους και να γράφεις κάτι τέτοιο ; |
|
Back to top |
|
|
rush Junior Member
Joined: 23 Jul 2009 Posts: 72
|
Posted: Thu Jul 30, 2009 1:44 pm Post subject: |
|
|
Εγκαινιαστηκε στις 14/07 ο πρωτος καθετος αξονας της Κρητης Ηρακλειο - Πυργος. (εργα)
http://www.agorapress.gr/el/news.php?n=1592
Και τωρα ας παμε στα οραματα.
Οταν ολοκληρωθει ο ΒΟΑΚ και ο ΝΟΑΚ καθως και αλλοι δυο καθετοι που συνδεουν τους δυο βασικους αξονες και ο δρομος που θα συνδεει τον ΒΟΑΚ με το νεο αεροδρομιο στο Καστελλι, τοτε ισως να ειμαστε σε θεση να πουμε οτι το οδικο δικτυο της Κρητης εκσυγχρονιστηκε...
Καποιο νεο απο τον σιδηροδρομο και απο το τραμ των τεσσαρων πολεων που εχει πολλες φορες τυπωθει υπαρχει??? |
|
Back to top |
|
|
krhth123 New Member
Joined: 29 Apr 2009 Posts: 14
|
Posted: Tue Sep 01, 2009 5:33 am Post subject: |
|
|
Πρόγραμμα-μαμούθ από το δήμο
Με αιχμή τις αναπλάσεις στην Περιφέρεια
Επιθετικά» απαντά στην κρίση ο δήμος Ηρακλείου που ετοιμάζει ένα μεγαλεπήβολο και φιλόδοξο πρόγραμμα τεχνικών έργων το οποίο ίσως θα είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία της πόλης! Το πρόγραμμα ,με αιχμή τα έργα στην περιφέρεια, το «πράσινο Ηράκλειο», το σχέδιο Πόλης και τις διανοίξεις καθώς και το νερό, θα ξεπεράσει τα 130 εκατομμύρια ευρώ του 2009!
Σε 5 κατευθύνσεις θα κινηθεί το δημοτικό τεχνικό πρόγραμμα της ερχόμενης χρονιάς:
•Θα πρέπει να είναι η χρονιά της περιφέρειας του δήμου Ηρακλείου με έργα στις συνοικίες , στα προάστια και στα δημοτικά διαμερίσματα τα οποία θα πάρουν πλέον τον χρόνο και το χρήμα που τους αξίζει
•Στην υλοποίηση του προγράμματος ‘Πράσινο Ηράκλειο’ όπου θα φυτευτούν χιλιάδες μικρά και μεγάλα δέντρα, θα δοθεί προτεραιότητα στην οικολογική και περιβαλλοντική διάσταση των έργων.
•Ειδική μέριμνα για την εφαρμογή του Σχεδίου πόλης τώρα μάλιστα που θα προχωρήσει το ρυθμιστικό και το Γενικό Πολεοδομικό σε όλες τις επεκτάσεις με παράλληλες διανοίξεις δρόμων, , δημιουργία κοινόχρηστων χώρων, πλατειών κ.α
• Οι αναπλάσεις των δρόμων και ταυτόχρονα η υπογειοποίηση των δικτύων είναι επίσης μέσα στις προτεραιότητες του δήμου για την χρονιά αυτή αν και δεν έχει καν την συμπαράσταση άλλων φορέων όπως είναι η ΔΕΗ που αλλού πληρώνει τις μεταφορές και στο Ηράκλειο όχι.
*Το νερό αυτή τη χρονιά θα είναι μείζων προτεραιότητα για το δήμο Ηρακλείου καθώς θα επιχειρηθεί να επισπευσθεί ο στόχος για συνεχή ροή στα δίκτυα από το 2011 και όχι το 2013 που είχε προγραμματιστεί. Αυτό θα γίνει σε συνδυασμό και σε συνεργασία με όμορους δήμους, όπως είναι το Γάζι, η Τύλισος, σε μονάδες αφαλάτωσης, με τον Αποσελέμη κ.α.
http://www.patris.gr/articles/164115/99938 εδω το αρθρο...
στον ολο σχεδιασμο θα βοηθησει και το δανειο που θα παρθει απο την ευρωπαικη τραπεζα με το χαμηλο επιτοκιο υψους 50 εκατομυριων ευρω....
ετοιμαστειτε για μεγαλα εργα... καιρος να αλλαξει οριστικα το ηρακλειο...
αρκει να γινει σωστη διαχειριση !!! |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 20 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 5:38 pm Post subject: |
|
|
Πού βρίσκεται ακριβώς το υδάτινο μουσείο στο Ηράκλειο? Οποιεσδήποτε πληροφορίες ( ωράριο, τοποθεσία κλπ )ευπρόσδεκτες. |
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Mon Sep 07, 2009 6:26 pm Post subject: |
|
|
Ότι ψάχνεις θα το βρεις στο site:
http://www.cretaquarium.gr
Σε γενικές γραμμές παίρνεις από το Ηράκλειο την Εθνική Οδό προς τα ανατολικά (Αγ.Νικόλαο) Μετά από καμια 10-15km στρίβεις προς την περιοχή Γούβες. Η πρόσβαση είναι πολύ εύκολη καθώς έχει πινακίδες πάνω στην εθνική και μέχρι την είσοδο του ενυδρείου. Είναι δίπλα στην παλιά αμερικάνικη βάση. Το είχα επισκεφτεί πέρυσι και πράγματι αξίζει.... |
|
Back to top |
|
|
Psilalonitis-1982 Senior Member
Joined: 14 Dec 2005 Posts: 616 Location: Πατρα
|
Posted: Tue Sep 08, 2009 7:19 am Post subject: |
|
|
Nozomi wrote: | Εγώ πάντως ονειρεύομαι να βλέπω σε τέτοιες αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις Τραμ ...
Αυτό θα ήταν ουσιαστική αναβάθμιση τέτοιων περιοχών-η απομάκρυνση των Ι.Χ απ' το ιστορικό κέντρο της πόλης και η δρομολόγηση ηλεκτροκίνητου μέσου σταθερής τροχιάς, φιλικού προς το περιβάλλον. |
Aυτο ειναι οραμα !
Ακριβως το ιδιο που εχω κι εγω για τη Πατρα... |
|
Back to top |
|
|
rush Junior Member
Joined: 23 Jul 2009 Posts: 72
|
Posted: Tue Sep 08, 2009 3:33 pm Post subject: |
|
|
Για να κατασκευαστει τραμ (ειτε στο Ηρακλειο, στα Χανια , στην Πατρα ή οπουδηποτε αλλου), θα πρεπει το οραμα να γινει στοχος... Αν παραμενει οραμα παμε για τον επομενο αιωνα...
ΚΡΙΜΑ...
Αν το οραμα γινει στοχος, παρακαλω ενημερωστε μας. |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
|
Back to top |
|
|
|