stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Σιδηρόδρομοι - Σιδηροδρομικοί Σταθμοί (2)
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sotoscivil
New Member
New Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 17

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 1:24 am    Post subject: εργοσε Reply with quote

καλησπερα, ξερει κανεις τιποτα για τα εργα που εχει αναλαβει η μηχανικη οσο αφορα την γραμμη πατρα αθηνα? μηπως εχετε υποψην σας καποιο χρονοδιαγραμμα ή σε ποια φαση βρισκονται τα εργα? η εργοσε σε ολα αυτα τι ρολο βαραει??? εχω δει ενα εργοταξιο στο δερβενι αλλα μου φαινεται οτι τα εργα εχουν σταματησει
Back to top
View user's profile Send private message
Tanash
Full Member
Full Member


Joined: 19 Dec 2005
Posts: 219
Location: Λάρισα

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 2:17 pm    Post subject: Reply with quote

Η διαδρομή Λάρισα - Θεσσαλονίκη με τον προαστιακό ξέρετε πόσο κοστίζει; Πάνως αν κρίνω με πιο πριν που ήταν μέσω Λιτοχώρου πάλι πανάκριβος θα είναι ο προαστιακός σε σχέση με τα απλά τραίνα...
Back to top
View user's profile Send private message
ariskop
Senior Member
Senior Member


Joined: 18 Aug 2008
Posts: 678

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 2:23 pm    Post subject: Reply with quote

10 ευρώ Θεσ-Λαρ. με μια εκπτωση αν είναι επιστροφής ή ομαδικό. Για ενδιάμεσους σταθμούς πάει αναλογικά.
Το κάνει σε 1 ώρα και 33 λεπτά με δρομολόγια σχεδόν ανά μία με 2 ώρες.
Προσωπική εκτίμηση ότι δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό..
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 297
Location: Αθήνα

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 2:32 pm    Post subject: Reply with quote

H διαδρομή Λάρισα - Θεσσαλονίκη είναι αρκετά μεγάλη για προστιακού τύπου εξυπηρέτηση. Βέβαια στην Ελλάδα ο προαστιακός μέσω των Desiro EMU είναι ότι καλύτερο έχουμε να δείξουμε σε σιδηροδρομική εξυπηρέτηση, μας περισσεύουν (προσωρινά) και οι συρμοί, οπότε αυτό προσφέρεται στο κοινό. (Θυμίζω ότι στην Αχαΐα περιμένουν την έλευση του προαστιακού της ...Αθήνας!) Από την άλλη πολλοί δεν θα κάνουν όλοι τη διαδρομή αλλά τμήμα της, οπότε δεν νοιάζονται για ανέσεις.

Εγώ θα προτιμούσα τα εξπρες δρομολόγια που εξαγγέλθηκαν να εκτελούνται με ελκόμενους συρμούς με ηλεκτράμαξα και 4-5 βαγόνια με 1η και 2η θέση γιατί όχι και κυλικείο, κάτι σαν "κοντό" Intercity και θα μπορούν σύντομα να φτάσουν και τα 180 ή 200 χαω. Τα δρομολόγια με όλες τις σταθμεύσεις πρέπει να είναι με EMU που έχουν πολλους κινητήριους άξονες και καλές επιταχύνσεις, αλλά μέγιστη ταχύτητα 160 χαω.

Παρεμπιπτόντως μαθαίνω ότι στις δοκιμές έγινε νέο ρεκόρ ταχύτητας στο ελληνικό δίκτυο με ηλεκτράμαξα που πέρασε τα 215 χαω! Σημειώνω ότι το τμήμα Ευαγγελισμός - Λεπτοκαρυά είναι σχεδιασμένο για 250 χαω.

@ sotoscivil:
Η Μηχανική έχει αναλάβει δυο εργολαβίες: το τμήμα χλμ. 21 - χλμ. 28 (με σήραγγα Μελισσίου) και το τμήμα χλμ. 28 - χλμ. 92 (πλην σηράγγων Τράπεζας, Πλατάνου και Αιγίου που εκτελούνται από άλλους και πλην τμήματος Διακοπτό - Ροδιά δηλ. χλμ. 73 - χλμ. 80 που δεν έχει δημοπρατηθεί) Τα έργα στο 21 - 28 εκτελούνται με γοργούς ρυθμούς. Στην επόμενη εργολαβία τα έργα άρχισαν από τις 2 μικρομεσαίες σήραγγες Δερβενίου και γενικά από δημόσιες εκτάσεις και εκτάσεις ΟΣΕ (Ποταμίτικος Γιαλός, Ακράτα, διάφορες γέφυρες σε ποτάμια) λόγω καθυστερήσεων απαλλοτριώσεων. Πρόσφατα είδα έργα και πριν το Δερβένι στη Λυγιά. Υποτίθεται ότι το 2011 - 2012 η γραμμή μέχρι το Αίγιο θα είναι έτοιμη.
Back to top
View user's profile Send private message
sotoscivil
New Member
New Member


Joined: 01 Sep 2008
Posts: 17

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 6:37 pm    Post subject: μηχανικη Reply with quote

ευχαριστω πολυ mike για την πληροφορηση
Back to top
View user's profile Send private message
Tanash
Full Member
Full Member


Joined: 19 Dec 2005
Posts: 219
Location: Λάρισα

PostPosted: Tue Sep 09, 2008 8:03 pm    Post subject: Reply with quote

ariskop wrote:
10 ευρώ Θεσ-Λαρ. με μια εκπτωση αν είναι επιστροφής ή ομαδικό. Για ενδιάμεσους σταθμούς πάει αναλογικά.
Το κάνει σε 1 ώρα και 33 λεπτά με δρομολόγια σχεδόν ανά μία με 2 ώρες.
Προσωπική εκτίμηση ότι δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό..


Συγγνώμη αλλά σε σχέση με τα 3,80 που δίνω με το απλό μου φαίνεται πολύ μεγάλη διαφορά...Βέβαια στα απλά ισχύει το νεανικό που δεν το δέχονται στον προαστιακό (άλλο και τούτο...) αλλά παραείναι μεγάλη διαφορά κατά την γνώμη μου...
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 297
Location: Αθήνα

PostPosted: Wed Sep 10, 2008 9:07 am    Post subject: Reply with quote

Σε όποιον φαίνεται ακριβό υπάρχει και το ΚΤΕΛ. Δεν μπορεί ο σιδηρόδρομος να συνεχίσει να έχει τόσο χαμηλά εισιτήρια. Υπάρχουν και εισιτήρια επιστροφής και κάποιες εκπτώσεις. Και το IC είχε συμπλήρωμα. Όπου αναβαθμίζεται το επίπεδο εξυπηρέτησης διακιολογούνται αυξήσεις. Εδώ τα διόδια στις Ε.Ο. αυξάνουν πριν γίνουν τα νέα έργα!
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Sep 10, 2008 11:28 am    Post subject: Reply with quote

Δείτε τους γελοίους που προκηρρύσουν μελέτες παρότι δεν γνωρίζουν αν το μαγαζάκι τους θα υπάρχει αύριο ...
Φυσικά οι μελέτες δεν κοστίζουν πολύ και προσφέρουν το άλλοθι στην εκάστοτε κυβέρνηση ότι "παράγει έργο" και ας είναι μόνο στα χαρτιά (Ιόνιος ¶ξονας κτλ.)

Όσον αφορά το κόστος μετακίνησης που επωμίζεται ο ΟΣΕ θα ήταν πολύ πιο πειστικοί αν ξεκινούσαν να πληρώνουν το κόστος μετακίνησης που προκαλούν οι ίδιοι στον Οργανισμό.
Και για όσους δεν γνωρίζετε, δικαίωμα δωρεάν μετακίνησης στον ΟΣΕ δεν έχουν μόνο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι κατά την μετάβαση στον τόπο εργασίας τους (που θα ήταν και το φυσιολογικό), αλλά ΟΛΕΣ τις ώρες της ημέρας, σε ΟΛΟΚΛΗΡΗ την Ελλάδα, αυτοί και οι οικογένειές τους ...
Τα περίφημα "πάσα" του ΟΣΕ ισχύουν σε όλα τα IC (εκτός των ICE) για την Α' Θέση (δεν αρκεί η δωρεάν μετακίνηση αλλά θέλουν και πρώτη θέση Rolling Eyes ), και μπορεί να τα προμηθευτεί οποιοσδήποτε έχει άκρες στην Καρόλου.
Προσωπικά γνωρίζω αρκετούς που δηλώνουν "Σιδηροδρομόφιλοι" και μετακινούνται δωρεάν με πάσα του ΟΣΕ !
Ας υπολογιστεί λοιπόν το κόστος της δωρεάν μετακίνησης που προκαλούν οι διάφοροι δικαιούχοι των πάσων (κοινώς τζαμπατζήδες), ας περικοπούν πρώτα αυτές οι σπατάλες, και μετά θα γίνουν πειστικοί οι ΟΣΕτζήδες όταν μας ομιλούν περί δωρεάν μετακίνησης που δήθεν προσφέρει ο ΟΣΕ.
Φυσικά απαιτούνται guts για να τσακιστεί η συντεχνιακή νοοτροπία των ΟΣΕτζήδων, καθότι όταν επιχειρήθηκε 2 φορές στο παρελθόν να περικοπούν οι δωρεάν μετακινήσεις αυτή η προσπάθεια ακυρώθηκε απ' την συντεχνιακή νοοτροπία των ιδίων που δεν έκοβαν εισητήριο στους "συναδέλφους".
Ας δώσετε λοιπόν το καλό παράδειγμα με την περικοπή προνομίων των συντεχνιών και τότε ίσως γίνετε πειστικός κ.Χατζηδάκη ...
Back to top
View user's profile Send private message
str rail
Visitor
Visitor


Joined: 28 Jun 2008
Posts: 4
Location: Athens

PostPosted: Tue Sep 16, 2008 12:18 pm    Post subject: Reply with quote

να ενημερώσω για όσους δεν γνωρίζουν την προσπάθεια για την Κρήτη:

http://cretanrail.wordpress.com/
Back to top
View user's profile Send private message
damianos
Full Member
Full Member


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 222
Location: Thessaloniki

PostPosted: Tue Sep 16, 2008 12:41 pm    Post subject: Reply with quote

Νέα απο τις μελέτες που εξαγγέλθηκαν πέρσι για την περιοχή Θεσσαλονίκης.
http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=9/15/2008&page=37
Τα σχόλια δικά σου nozomi.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Thu Sep 18, 2008 10:36 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν ξέρω τι χρήζει σχολιασμού damianos, απ' την στιγμή που όποιος διαβάσει το άρθρο θα διαπιστώσει εύκολα ότι υπάρχουν "ψιλά γράμματα" που αναφέρονται σε "οικονομική βιωσιμότητα" (και άλλα τέτοια όμορφα), που πρακτικά σημαίνει ότι παραπέμπεται στις καλένδες απ' την στιγμή που ήδη δρομολογημένες γραμμές (Δυτικός ¶ξονας) παραπαίουν με ορίζοντα ολοκλήρωση που φτάνει το 2020 ...
Α, και μην μασάτε τα περί ΣΔΙΤ. Για να συνεισφέρει ο ιδιώτης πρέπει να υπάρχουν προοπτικές κερδοφορίας, και απ' την στιγμή που αυτό δεν συμβαίνει ακόμα και σε σημαντικότερες (απ' όλες τις πλευρές) γραμμές του δικτύου.
Στις περιφερειακές γραμμές απαιτείται η κρατική χρηματοδότηση, και στην καλύτερη περίπτωση η εκμετάλλευση τους από μικτά σχήματα (κράτος-ιδιώτες), γιατί φαντάζει ολίγον απίθανο να μπεί ιδιώτης στον Προαστιακό της Χαλκιδικής προσδοκώντας κεροδοφορία.

gm2263 wrote:

Και εμένα μου φαίνεται περίεργη αυτή η φάση με τη υπογειοποίηση του προαστιακού στο Μαρκόπουλο, αλλά μήπως εδώ φταίει το ότι δεν υπάρχουν ελεύθεροι χώροι για να περάσει το τραίνο από την επιφάνεια του εδάφους, ενώ το να πάει στην περιφέρεια της πόλης μπορεί να μην εξυπηρετεί κανένα (και υποθέτω ότι μιλάμε για τη γραμμή που θα φτάνει στο Λαύριο αν δεν κάνω λάθος).

Δεν μιλάμε για μεμονωμένες περιπτώσεις φίλε gm2263, στις οποίες μπορεί να υποθέσει κάποιος ότι πράγματι υπάρχει πρόβλημα για την όδευση του σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Έχει ξεσηκωθεί δυστυχώς ένα κύμα απαιτήσεων για υπογειοποιήσεις σιδηροδρομικών γραμμών ακόμα και στα πιο απίθανα μέρη της Ελλάδας.
Έτσι είχαμε-έχουμε αιτήματα υπογειοποίησης στα Τρίκαλα, στην Πάτρα (και εκεί δυστυχώς πέρασε) και αλλού ...
Επίσης είναι γνωστό ότι ο απελθών δήμαρχος Αγ.Παρασκεύης απαίτησε (και πέτυχε) την ματαίωση της χάραξης του Μετρό απ' την περιοχή του (αρχικά προέβλεπε να περνάει απ' την πλατεία της Αγ.Παρασκευής).
Προφανώς υπήρχε η γνωστή αντισιδηροδρομική εικόνα που έχουν οι περισσότεροι δημαρχαίοι, αλλά από προκύπτει ότι πρέπει την άγνοια και την αμορφωσιά κάποιων να την πληρώνουν οι πολίτες (ας μην τους ψήφιζαν θα πείτε αλλά μερικές φορές δεν είναι τόσο απλό...) ?
Ας αφήσουμε επιτέλους την υποκρισία και ας πούμε αν θέλουμε Σιδηρόδρομο ή όχι.
Δεν νομίζω να υπάρχουν τέτοιες αντιδράσεις στις περιπτώσεις διέλευσης δρόμων ...
Back to top
View user's profile Send private message
damianos
Full Member
Full Member


Joined: 03 Aug 2007
Posts: 222
Location: Thessaloniki

PostPosted: Fri Sep 19, 2008 8:03 am    Post subject: Reply with quote

Ακριβώς αυτά τα σχόλια σε προκάλεσα να κάνεις nozomi μιας και συμφωνώ στο 90% των απόψεων σου.
Τώρα όσον αφορά τη μη ύπαρξη αντιδράσεων σε κατασκευή δρόμων, νομίζω οτι τουλάχιστον υπερβάλλεις. Ποιός δέχεται αδιαμαρτύρητα την κατασκευή δρόμων "δίπλα απ' το σπίτι του"? Αυτόν τον καιρό "σφάζονται" στο Τριάδι και τη Θέρμη για τη χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης!!
Εγώ προσωπικά δεν έχω την αίσθηση οτι ο κόσμος θεωρεί το σιδηρόδρομο αποπαίδι των μεταφορών.
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Fri Sep 19, 2008 3:30 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Έτσι είχαμε-έχουμε αιτήματα υπογειοποίησης στα Τρίκαλα, στην Πάτρα (και εκεί δυστυχώς πέρασε) και αλλού ...



Γιατι και που διαφωνεις με την υπογειοποιηση στην Πατρα?Εγω νομιζω ότι χρειαζοταν γιατι για να πιασει λιμανι εκοβε την παραλιακη λεωφορο δυο φορες....Ίσως να ήταν πιο εκτεταμενη απο ότι χρειαζοταν...Μη φτασουμε όμως και στο άλλο άκρο-καθολου υπογειοποιησεις- ,ε?Υπογειοποιησεις με μετρο και εκει που πρεπει...
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sat Sep 20, 2008 12:14 am    Post subject: Reply with quote

Είναι λογικό να υπογειοποιηθεί η γραμμή στα σημεία που διασταυρώνεται με τον δρόμο, αλλά τα πλάνα της ΕΡΓΟΣΕ για την Πάτρα είναι για "ευρεία" υπογειοποίηση.

Όσον αφορά το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ θα αντιγράψω ότι έγραψα στο blog του υπουργού και αφορά το μετρικό δίκτυο Πελλοπονήσου:

K. Χατζηδάκη
Αφού τονίσω ότι συμφωνώ με τις βασικές αρχές του σχεδίου σας θα ήθελα να προτείνω το εξής:
Αφού το περιφερειακό Δίκτυο και ιδιαίτερα αυτό της Πελλοπονήσου θεωρείται "βάρος" για τον ΟΣΕ γιατί δεν προωθείται η παραχώρησή του σε κάποιον ξένο operator που θα αναλάβει να το λειτουργήσει ?
Κάτι τέτοιο ίσως ενδιέφερε τους Ελβετούς (RhB) ή τους Ιάπωνες (JR Kyushu) ...
Η πρόταση δεν στερείται βάσης καθότι στο παρελθόν, και ειδικά την δεκαετία του '80 εζητήθη απ' τους Ιάπωνες η παραχώρηση (σύμφωνα με κάποιους του ΟΣΕ, κατά μερικούς άλλους του μετρικού δικτύου Πελλοπονήσου).
Θεωρώ ότι μόνο θετικά θα υπήρχαν από μιά τέτοια κίνηση, αν και δεν ξέρω κατά πόσο ενδιαφέρονται οι Ελβετοί και οι Ιάπωνες με τις υπάρχουσες εργασιακές συνθήκες στην Ελλάδα (βλ.συνδικαλισμός)

Ρίχνω μια ιδέα, η οποία πιστεύω πως θα άξιζε να εξεταστεί ...
Ευχαριστώ


Δεν ξέρω αν πρέπει αναφερθεί τίποτα άλλο, παρά το ότι και οι δύο εταιρείες που αναφέρθησαν (RhB και JR Kyushu) είναι ΥΓΙΕΣΤΑΤΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ εταιρίες και είναι ο δρόμος που πρέπει ουσιαστικά να ακολουθήσει ο ΟΣΕ αν θέλει να αναζωογονήσει το μετρικό δίκτυο Πελλοπονήσου.
Αυτό είναι κάτι που ζητούν οι τοπικές κοινωνίες στην περιοχή (απλά να δείτε τις πληρότητες στα μετρικά τραίνα και θα καταλάβετε περί τίνος ομιλούμε).

Και οι δύο εταιρείες μπορούν να προσφέρουν πολλά απ' το know-how τους σε μετρικά δίκτυα, και τέτοια είναι (εν τάχει και τα σημαντικότερα):

- υιοθέτηση ΟΛΩΝ των σύγχρονων τεχνολογικών "καλουδιών", όπως Σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση (εξέταση σε ποιά κομμάτια είναι οικονομικώς ορθή η Η/Κ).
- One Man Operation, με έναν μηχανοδηγό και ένα ελεγκτή.
- υιοθέτηση σύγχρονου συστήματος έκδοσης εισητηρίων με έκδοση εισητηρίων εντός του τραίνου (με PDA) αφού θα καταργηθούν οι Σταθμάρχες σε πολλούς Σταθμούς και θα διατηρηθούν μόνο στους ΑΚΡΩΣ απαραίτητους.
- ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριότητων (σήμερα παρεμποδίζεται ο ΟΣΕ να το πράξει) από ενοικιάση αυτοκινήτων, ενοικίαση ξενοδοχείων (μέσω πακέτων) μέχρι την παροχή ευρυζωνικού Ίντερνετ.
- σύγχρονο μάρκετινγκ (αρκεί να αναφερθεί ότι η RhB προσφέρει την δυνατότητα να απολαύσει κάποιος την διαδρομή απ' την καμπίνα μηχανοδήγησης αντί της καταβολής αντιτίμου ...), έκδοση εισητηρίων μέσω Ίντερνετ κ.α
- αξιοποίηση του real-estate των Σταθμών.
- συνθήκες εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου (κεφαλαιώδους σημασίας).

Ο κατάλογος των επιχειρηματικών τομέων που μπορεί να δραστηριοποιηθεί μια σιδηροδρομική εταιρεία δεν έχει τέλος και απλά αναφέρθησαν οι σημαντικότεροι για να πάρουμε μια ιδέα των περιορισμών που έχει σήμερα ο ΟΣΕ.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Sep 22, 2008 8:28 pm    Post subject: Reply with quote

Δείτε ένα βίντεο με τις πληρότητες του Προαστιακού Καλαμάτας και βγάλτε τα συμπεράσματα σας για τις περιφερειακές γραμμές που κατά τον ΟΣΕ ευθύνονται ( Shocked ) για τα ελλείματά του:
(21/09/2008 ημέρα τοπικού πανηγυριού)

http://www.youtube.com/watch?v=kn2fd0Cvg7I&feature=related

Προφανώς δεν θα έχετε ακούσει οι περισσότεροι για τον Προαστιακό Καλαμάτας (σε αντιδιαστολή του Προαστακού Αθηνών που παρά τις τεράστιες επενδύσεις παραπαίει...).
Ο Προαστιακός Καλαμάτας αποτελεί τον καρπό της συντονισμένης προσπάθειας του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου Καλαμάτας, των ντόπιων Σιδηροδρομικών και της τοπικής κοινωνίας.
Στήθηκε ουσιαστικά απ' το μηδέν, με αξιοποίηση της υπάρχουσας σιδηροδρομικής υποδομής του μετρικού δικτύου και μηδενικές ουσιαστικά επενδύσεις (σε πάγιες εγκαταστάσεις και τροχαίο υλικό) και χρησιμοποιούνται Α/Α MAN-1 για τα δρομολόγια.

Είναι κρίμα που μια τόσο αξιόλογη προσπάθεια χαντακώνεται απ' την ανυπαρξία επενδύσεων του ΟΣΕ (μια στοιχειώδης σηματοδότηση).
Πάντως το ευχάριστο είναι ότι το τραίνο στην Μεσσηνία έχει ισχυρές βάσεις, και αυτό αποτελεί αποτελεί προϋπόθεση για μελλοντικές διεκδικήσεις αναβάθμισής του (απ' τον ΟΣΕ ή τον οποιονδήποτε άλλο operator προκύψει).
Περισσότερα για τον Προαστιακό Καλαμάτας (και τις προτάσεις βελτιώσης του) προσεχώς.


Last edited by Nozomi on Mon Sep 22, 2008 11:18 pm; edited 7 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
GEO
New Member
New Member


Joined: 22 Jan 2006
Posts: 50
Location: Athens

PostPosted: Mon Sep 22, 2008 8:50 pm    Post subject: Reply with quote

Πραγματικά ευχάριστη εικόνα. Πολύς κόσμος αλλά αν αυτά θέλαμε να τα συνδέσουμε με τον πόσο κόσμο έχει η Μεσσήνη καλό θα ήταν ο σκηνοθέτης να μας βάλει βίντεο την ιδία μέρα και ώρα την άλλη εβδομάδα που δεν θα έχει πανηγύρι να δούμε και τι γίνεται.
Αντίστοιχα αν βάλει κάνεις βίντεο από τον Προαστιακό των Αθηνών στους Ολυμπιακούς Αγώνες δεν θα φαινόταν να «παραπαίει» . Τώρα τι έγινε μετά άλλη ιστορία.
Συμπερασματικά πολύ ενδιαφέρων βίντεο αλλά οχι ενδεικτικό αν έχει κόσμο η Μεσσήνη –το οποίο απαιτεί άλλα στοιχεία που προσωπικά τουλάχιστον δεν έχω και δεν γνωρίζω…
Back to top
View user's profile Send private message
lkilint
Junior Member
Junior Member


Joined: 23 Sep 2008
Posts: 79
Location: Kalamata-Sparti

PostPosted: Wed Sep 24, 2008 4:20 pm    Post subject: Προαστιακός Καλαμάτας και συναφή Reply with quote

Σαφώς και έχουμε τεκμηριωτικό φωτογραφικό υλικό-πληρότητες-Video από κανονική λειτουργία του Προαστιακού της Καλαμάτας (Γραμμή Καλαμάτα-Μεσσήνη Γραμμή Καλαμάτα-Τει Καλαμάτας-Νεο Νοσοκομείο-Θουρία Αρις)..
Το Video δημοσιεύτηκε στο δίκτυο... για κάποιο συγκεκριμένο σκοπό...που δεν αφορά αυτή τη δημόσια συζήτηση...
Ενημερωτικά για το θέμα επενδύσεων αυτής της γραμμής ..περισσότερο θα στοιχίσουν τα έργα ασφαλείας της τα οποία χρηματοδοτεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μεσσηνίας (κατασκευή παράδρομου για να κλείσουν ισόπεδες διαβάσεις )..παρά η επισκευή της γραμμής η οποία έγινε από προσωπικό του ΟΣΕ με ανακύκλωση υλικών....
Οι πληρότητες πληροφοριακά είναι άκρως ικανοποιητικές για περιφερειακή γραμμή και βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες
Λεωνίδας


Last edited by lkilint on Wed Sep 24, 2008 6:07 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
losada7
Moderator
Moderator


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 4162

PostPosted: Wed Sep 24, 2008 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Λεωνίδα καλώς όρισες στην δικτυακή παρέα μας.

Σου εύχομαι καλά posts.

Επίσης σε παρακαλώ να διαβάσεις το κανονισμό λειτουργίας.

Καλή συνέχεια Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Wed Sep 24, 2008 6:43 pm    Post subject: Reply with quote

Λεωνίδα
Τους σκοπούς της δημοσίευσης του βίντεο μπορούμε μόνο να τους φανταστούμε (διαβάστε τις προθέσεις του ΟΣΕ για τα περιφερειακά δίκτυα ...Wink ) αλλά θα μιλήσω για τους δικούς μου.
Στο stadia.gr γράφουν άτομα που ενδιαφέρονται γενικά για τις υποδομές και όχι μόνο για τον Σιδηρόδρομο, και διαβάζοντας για το χάλι (και το πόσο μας κοστίζει) του ΟΣΕ δικαίως μπερδεύουν τον ΟΣΕ με τον Σιδηρόδρομο και ζητούν το κλείσιμο του.
Έτσι λοιπόν θεώρησα σκόπιμο να αναφέρω μια υγιή κατάσταση που υπάρχει στην Μεσσηνία (και η οποία μόνο προοπτικές βελτίωσης έχει).

Αν λοιπόν ο ΟΣΕ επιθυμεί την απεμπλοκή του απ' τα περιφερειακά δίκτυα, θεωρώ ότι θα ήταν ευχής έργο να αναλάβει το εγχείρημα μια ιδιωτική εταιρεία που θα αξιοποιούσε την δυναμική του δικτύου.
Στην Ιαπωνία (και σε άλλες χώρες) υπάρχουν δεκάδες ιδιωτικές εταιρείες που εκμεταλλεύονται τοπικά και προαστιακά δίκτυα και αποτελούν συμπράξεις των τοπικών κυβερνήσεων με ιδιώτες (Third sector companies). Όλες δε αυτές οι εταιρείες είναι κερδοφόρες.
Ας παρέχει λοιπόν ο ΕΔΙΣΥ την υποδομή και ας αφήσει την εκμετάλλευση σε κάποιο άλλο σχήμα.
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Sun Sep 28, 2008 1:20 am    Post subject: Reply with quote

Τις απόψεις μας για την επιλογή στρώσης κανονικού εύρους απ' τον ΟΣΕ για την Πελλοπόνησο τις γνωρίζετε.
Κατά πόσο αυτές στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα ή όχι θα το διαπιστώσετε παρακάτω.
Δημιουργήθηκε Κίνηση Πολιτών Δήμου Κορίνθου που ζητούν ούτε λίγο ούτε πολύ την διατήρηση της υπάρχουσας μετρικής γραμμής, με την δρομολόγηση κάποιου συστήματος Light Rail ή Tram, διαβλέποντας προφανώς τις ορέξεις τοπικών αρχόντων για καταπάτηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου.
Αυτό αποτελεί κατά την γνώμη μου συνειδητοποίηση (και πανηγυρική διάψευση των ΟΣΕτζήδων) από πλευράς απλών πολιτών ότι η υπάρχουσα χάραξη του Προαστιακού δεν εξυπηρετεί τις περιοχές που σχεδιάστηκε να εξυπηρετεί (προς επίρρωσιν του παραπάνω δοκιμάστε να πάτε από Κόρινθο στο Κιάτο με την υπάρχουσα γραμμή- χρειάζεστε ταξί...).
Θα ήταν σκόπιμο να μας εξηγήσουν τα σαϊνια των ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ πως βλέπουν να λειτουργεί Προαστιακός που δεν περνά απ' τα κέντρα των πόλεων, και για να τον πάρεις πρέπει να βγείς κάποια χλμ. εκτός πόλης, ωσάν να ήταν κάποιος Σταθμός TGV (εκεί πας με 300 και δεν μπορείς να περνάς απ' το κέντρο της πόλης).

Τα παραπάνω όσον αφορά μια τελειωμένη ιστορία, και αναφέρονται απλώς για την...Ιστορία.
Στο διά ταύτα, δεν πρέπει σε ΚΑΜΜΙΑ περίπτωση να αποξηλωθεί η υπάρχουσα μετρική γραμμή, θα ήταν ένα λάθος που δεν θα μας συγχωρούσαν οι μελλοντικές γενιές.
Αντ' αυτού προτείνεται η μερική ανακαίνιση της μετρικής γραμμής με την δρομολόγηση συρμών Light Rail ή Tram.
Οι παραπάνω προτάσεις είναι φτηνές λύσεις, και στην περίπτωση Ντιζελοκίνησης δεν απαιτούνται οι ακριβές εγκατάστασης της Η/Κ.
Σε καμμία περίπτωση η χρησιμοποίηση της παλιάς μετρικής γραμμής δεν συνιστά ανταγωνισμό στον Προαστιακό και δεν πρέπει να εκληφθεί ως τέτοια.
Αποτελεί κοινή πρακτική στο εξωτερικό με την κατασκευή μιας ΣΓΥΤ να χρησιμοποιείται η παλιά για προαστιακή εξυπηρέτηση.
Πουθενά στον κόσμο δεν ξηλώνονται πιά γραμμές (ειδικά στην εποχή μας με τις τιμές των καυσίμων).
Ελπίζω να υπάρξει μια σοβαρή μελέτη για το θέμα.
Back to top
View user's profile Send private message
Agg3los
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Mar 2008
Posts: 829
Location: Ριο Πατρων

PostPosted: Sun Sep 28, 2008 2:13 pm    Post subject: Reply with quote

Όντως είναι εξαιρετικη ιδεα!Αφου υπαρχει η γραμμη γιατι να την ξυλωσουμε?Και διπλη ελαφρια γραμμη και με ηλεκτροκινηση και με όλα...Γιατι όχι...?Θα ξεκουρασει.ξαλαφρωσει και την κεντρικη γραμμη....
Back to top
View user's profile Send private message
Pelops
Junior Member
Junior Member


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 199

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 9:03 am    Post subject: Reply with quote

Φίλε Nozomi υπερασπίζεσαι με πάθος τη μετρική γραμμή όμως ας είμαστε και λίγο ρεαλιστές. Επειδή ο ΟΣΕ ουδέποτε επένδυσε τα τελευταία 50 χρόνια σε αυτή τη γραμμή ( οι ψευτοαναβαθμίσεις με νέο χαλικάκι δεν θεωρούνται σοβαρή επένδυση) και επειδή δε διαφαίνεται κάτι τέτοιο ίσως είναι λίγο ουτοπικό να μιλάμε για lightrail που πάνε στα χωριά κτλπ.
Γιατί δεν λες και λίγο για τα κτήρια/υποδομές των στάσεων/σταθμών που θυμίζουν ταινία του 1940? Δεν έγινε κάτι εδώ και 50 χρόνια και πιστεύεις ότι θα γίνει σήμερα? Πόσο μάλλον αφού ξέρουμε τους ρυθμούς που κινείται ο ΟΣΕ.
Δυστυχώς η παλιά μετρική γραμμή είναι ετοιμοθάνατη και θα απαιτούσε πολλά άτομα σαν και εσένα μέσα σε υπουργεία και τον ΟΣΕ για να αλλάξει κάτι.

PS: Να υπενθυμίσω εδώ σε όσους ίσως δεν το γνωρίζουν ότι είχε γίνει πείραμα με προαστιακό από διακοφτό αίγιο-πάτρα-κάτω αχαία πριν κάποια χρόνια και απέτυχε παταγωδώς.
Με τρενάκια του 60 (έστω και του 80 όπως ήταν) σταθμούς ετοιμόροπους με χορταριασμένες γραμμές και χωρίς φώτα, με ταχύτητες πολύ χαμηλές με λιγότερα δρομολόγια από το ΚΤΕΛ και παρά το μικρό εισιτήριο δεν μπόρεσε ούτε για λίγο να χτυπίσει το ΚΤΕΛ και να τραβήξει κόσμο.

Quote:

Θα ήταν σκόπιμο να μας εξηγήσουν τα σαϊνια των ΟΣΕ/ΕΡΓΟΣΕ πως βλέπουν να λειτουργεί Προαστιακός που δεν περνά απ' τα κέντρα των πόλεων, και για να τον πάρεις πρέπει να βγείς κάποια χλμ. εκτός πόλης, ωσάν να ήταν κάποιος Σταθμός TGV (εκεί πας με 300 και δεν μπορείς να περνάς απ' το κέντρο της πόλης).


Γνωστό θέμα που το έχουμε συζητήσει πολλές φορές, και φυσικά έχεις δίκιο. Όμως κανείς δεν θα μίλαγε αν υπήρχε αξιοπιστη φθινή (η και δωρεάν) αστική συγκοινωνία για τη μεταφορά στο κέντρο των περιοχών που ανέφερες.
Όταν στην Κόρινθο υπάρχει 1 λεωφορείο την ώρα και κάνει και 1 ευρώ για να σε πάει 2 χιλιόμετρα ε ναι βεβαίως και θα πάρεις το ασύμφορο ταξί.
Επίσης δεν θα μιλάγαμε τόσο πολύ αν όντως ο προαστιακός έκανε 45 λεπτά όπως είχαν υποσχεθεί και όχι 1 και μιάμιση ώρα. Και γιατί όχι να κάνει και 30 λεπτά, δεν καταλαβαίνω όταν έχεις ολοκαίνουρια γραμμή (υποτίθεται υψηλών ταχυτήτων) και ηλεκτροκίνηση (αν και όταν) και παρά τις συχνές στάσεις γιατί να μην κάνεις σε πολύ μικρο χρόνο τη διαδρομή αυτή.
Η κακή λειτουργία του προαστιακού είναι δυστυχώς θέμα που μας απασχολεί συνέχεια σε αυτό το φόρουμ, και οι αιτίες είναι πολλές.

PS: Παρά την καλή ανάλυση που είχε γίνει πριν κάποιες σελίδες επι του γιατί δε μειώνεται ο χρόνος της διαδρομής Πάτρα Αθήνα, εγώ και πολλοί άλλοι ταξιδιώτες δε βλέπουν πως είναι δυνατόν να έχει τελειώσει σχεδόν η μισή διαδρομή (Κιάτο-Αθήνα) και με άμεση επιβίβαση στον προαστιακό στο Κιάτο, και να κάνεις πάλι 3,30 ώρες από την Πάτρα όση ώρα έκανες δηλαδή και πριν γίνει ο προαστιακός, πως θα γίνει ανταγωνιστικό του λεωφορείου το τρένο έτσι?
Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Pelops wrote:
Φίλε Nozomi υπερασπίζεσαι με πάθος τη μετρική γραμμή όμως ας είμαστε και λίγο ρεαλιστές. Επειδή ο ΟΣΕ ουδέποτε επένδυσε τα τελευταία 50 χρόνια σε αυτή τη γραμμή ( οι ψευτοαναβαθμίσεις με νέο χαλικάκι δεν θεωρούνται σοβαρή επένδυση) και επειδή δε διαφαίνεται κάτι τέτοιο ίσως είναι λίγο ουτοπικό να μιλάμε για lightrail που πάνε στα χωριά κτλπ.

Υπερασπίζομαι με πάθος την μετρική γραμμή, φίλε Pelops, γιατί αυτήν έβλεπα ως καλύτερη λύση (μετά από ριζική ανακατασκευή) για την Πελλοπόνησο.
Δεν την υπερασπίζομαι γιατί ήθελα να φωτογραφίζω τις Alco (τον γνωστό σε όλους "καρβουνιάρη") να σέρνουν εκείνες τις άθλιες γερμανικές επιβατάμαξες, όπως κάνουν κάποιοι γνωστοί (και μη εξαιρετέοι) γραφικοί που θέλουν να λέγονται Σιδηροδρομόφιλοι.

Eν πάση περιπτώση δεν της κάνω μνημόσυνο, αλλά σχολιάζω τις προσπάθειες συμπολιτών μας (και συντοπιτών σου) που συνειδητοποιούν ότι ο ερμαφρόδιτος Προαστιακός που μας προέκυψε δεν είναι η λύση για την βέλτιστη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των περιοχών τους.
Δυστυχώς το μετρικό χαντακώθηκε απ' τον ίδιο τον ΟΣΕ στις περίφημες συσκέψεις το '90 όταν οι ΣΕΚατζήδες μηχανικοί του ΟΣΕ απέρριπταν κατηγορηματικά οποιαδήποτε πρόταση για την στρώση μετρικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων που θα "κούμπωνε" με το υπόλοιπο δίκτυο, (και έτσι δεν θα είχαμε τις επώδυνες μετεπιβιβάσεις που έχουμε τώρα).
Eφτασαν στο σημείο (και εκεί σταμάτησε η κουβέντα) να επικαλεστούν την μεταφορά βαγονιών απ' την Πάτρα στην Ιταλία (Shocked) προκείμενου να υιοθετηθεί το κανονικό εύρος στην γραμμή Αθηνών-Πατρών.
Αν αναλογιστεί κανείς τα μετέπειτα στοιχεία για το τρόπο που η Siemens έπαιρνε τις προμήθειες Τροχαίου Υλικού στον ΟΣΕ, έρχονται πολλοί συνειρμοί στο μυαλό αλλά τι να κάνουμε που δεν έχουμε αποδείξεις για να πάμε στον Εισαγγελέα ...

Και για να μην μας κατηγορήσει κανείς για εμπάθεια:
Δεν υπάρχει ΟΥΔΕΜΙΑ εγγενής προτίμηση στο μετρικό εύρος.
Σε οποιαδήποτε νέα γραμμή είναι λογικό να στρώσεις κανονικό εύρος, αλλά στην Πελλοπόνησο είχες:
- μια συγκεκριμένη κατάσταση με το μετρικό δίκτυο να εξυπηρετεί ΟΛΟΚΛΗΡΗ την περιοχή (ακόμα και περιοχές που σε καμμία περίπτωση δεν δικαιολογείται η στρώση κανονικού εύρους όπως η Τρίπολη...).
- το δίκτυο ήταν ουσιαστικά απομονωμένο και επομένως υπήρχαν περιορισμένες απαιτήσεις διαλειτουργικότητας (στον εμπορικό τομέα που υπήρχαν και οι μεγαλύτερες απαιτήσεις υπάρχουν διάφορες λύσεις που βοηθούν να αμβλυνθεί το πρόβλημα).
- η Ε.Ε χρηματοδοτεί κατ' εξαίρεση ΚΑΙ δίκτυα διαφορετικού εύρους (Ιρλανδία-Ισπανία).

Η κατασκευή λοιπόν μιάς μετρικής ΣΓΥΤ (με ταχύτητες κοντά στα 160 km/h) θα προσέθετε μια χρονική επιβάρυνση της τάξης των 10' λεπτων (maximum) στο κομμάτι Αθήνα-Πάτρα αλλά θα εξασφάλιζε το ΑΔΙΑΙΡΕΤΟ το δικτύου και την επιβίωση του πέραν του άξονα Αθήνα-Πάτρα.
Στο φινάλε πρώτα αξιοποιείς το δίκτυο που έχεις και μετά προχωράς στην αλλαγή της αρχιτεκτονικής του (δες Ιαπωνία που στρώνουν κανονικό εύρος μόνο σε γραμμές Shinkansen άνω των 250 km/h).
Απ' την άλλη, με την λύση που προκρίθηκε (και υλοποιείται) προσπάθησαν να συγκεράσουν όλες τις απαιτήσεις (και γρήγορη σύνδεση Αθήνα-Πάτρα, και προαστιακή σύνδεση των οικισμών) και δεν τα κατάφεραν το απόλυτο σε καμμία (κατά την γνώμη μου πάντα).
Επίσης το διαφορετικό εύρος γεννά μεγάλα προβλήματα στο υπόλοιπο δίκτυο (Πάτρα-Καλαμάτα, Κόρινθος-Τρίπολη). Eκτός και αν η ελληνική κυβέρνηση προσανατολίζεται όντως στην διατήρηση μόνο του ΠΑΘΕ/Π και την εγκατάλειψη του υπόλοιπου περιφερειακού δικτύου.

Όσον αφορά την πρόταση για light rail (και τραμ) δεν είναι τόσο ακριβή όσο ακούγεται (απαιτείται συντήρηση της γραμμής) καθώς υπάρχουν στην αγορά ντιζελοκίνητα τραμ, καθώς και τα μετρικά RB που μπορούν να δρομολογηθούν στην γραμμή.

Pelops wrote:

PS: Να υπενθυμίσω εδώ σε όσους ίσως δεν το γνωρίζουν ότι είχε γίνει πείραμα με προαστιακό από διακοφτό αίγιο-πάτρα-κάτω αχαία πριν κάποια χρόνια και απέτυχε παταγωδώς.
Με τρενάκια του 60 (έστω και του 80 όπως ήταν) σταθμούς ετοιμόροπους με χορταριασμένες γραμμές και χωρίς φώτα, με ταχύτητες πολύ χαμηλές με λιγότερα δρομολόγια από το ΚΤΕΛ και παρά το μικρό εισιτήριο δεν μπόρεσε ούτε για λίγο να χτυπίσει το ΚΤΕΛ και να τραβήξει κόσμο.

Μήπως ξεχνάς κάποια δεδομένα ?
Δεν έγινε καμμία επένδυση, και τα δρομολόγια ήταν τόσο αραιά που δεν δικαιολογούσαν την λέξη Προαστιακός.
Πάντως ακόμα και σ' αυτή την κατάσταση το μετρικό είχε (και έχει) αξιόλογη επιβατική κίνηση (μια βόλτα στο τμήμα Κιάτο-Πάτρα θα σε πείσει ...)
Απ' την άλλη παρατήρησε τι γίνεται στην Καλαμάτα για να διαπιστώσεις τις δυνατότητες του μετρικού δικτύου όταν υπάρχει η θέληση να αξιοποιηθεί σωστά.


Last edited by Nozomi on Mon Sep 29, 2008 5:47 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
chr.04
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 05 Mar 2004
Posts: 1566
Location: Thessaloniki

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 1:55 pm    Post subject: Reply with quote

Χθες ερχόμενος από Αθήνα (λόγω Madonna εννοείτε), λίγο μετά την Λαμία έβγαλα αυτές τις φώτο. Το τζάμι γυάλιζε οπότε αντανακλάται η κάμερα. Μπόρει κάποιος να μας πει ποια έργα είναι;


Back to top
View user's profile Send private message
Nozomi
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 26 Mar 2008
Posts: 754

PostPosted: Mon Sep 29, 2008 6:07 pm    Post subject: Reply with quote

Ωραίες φωτογραφίες chr.04 (τα μουσικά σου γούστα τα αντιπαρέρχομαι Wink).
Λοιπόν οι φώτο σου είναι απ'το κομμάτι Λειανοκλάδι-Δομοκός στο οποίο γίνεται παραλλαγή της υπάρχουσας χάραξης (διπλή γραμμή, Η/Κ-Σ/Δ) για ταχύτητες κοντά στα 120 km/h.
Κρίθηκε σκόπιμη αυτή η επιλογή και όχι η κατασκευή μεγάλου τούνελ που θα διαπερνούσε τον Όρθρυ (ίσως σοφά κατά την γνώμη μου).
Τον τελευταίο καιρό τα έργα προχωρούν άκρως ικανοποιητικά.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18  Next
Page 4 of 18

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr