View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
P.A.O. Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 3545 Location: GATE 13 - SINCE 1966
|
Posted: Tue Mar 25, 2008 11:33 pm Post subject: |
|
|
Φοβερο το νεο πανεμορφο Κλειστο Γυμναστηριο
Συνολικα το Ηρακλειο Κρητης διαθετει 3 καινουργια Κλειστα Γυμναστηρια ( το ενα ειναι το 4ο μεγαλυτερο Κλειστο Γυμναστηριο της Ελλαδας )
Ευγε στον Κουρακη |
|
Back to top |
|
|
johnmit Full Member
Joined: 08 Dec 2006 Posts: 210 Location: CRETE,HERAKLION
|
Posted: Sun Apr 06, 2008 5:03 am Post subject: |
|
|
Σε λιγο καιρο θα ξεκινησουν οι εργασιες στηριξης και αναδειξης των ΔΥΤΙΚΩΝ ΝΕΩΡΙΩΝ των Ενετικων τοιχων. Προκειται για ενα απο τα σπουδαιοτερα και ογκωδεστερα μνημεια της πολης απεναντι απο τον Κουλε σε εμφανη σημειο!
http://www.patris.gr/articles/130629/73232 |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Tue Apr 08, 2008 3:12 pm Post subject: |
|
|
Μερικά νέα από Ηράκλειο:
1. Τι ήθελα και έλεγα ότι οι ράμπες στο Γιόφυρο πάνε καλά; Φαίνεται να έχουν κολλήσει εδώ και ένα μήνα τα έργα και γίνονται με ρυθμούς χελώνας.. Λες και δε τους ενδιαφέρει ότι πλησιάζει το καλοκαίρι και θα ξεκινήσει η τουριστική περίοδος..
2. Ξεκίνησαν τα έργα στην παραλιακή οδό (πεζόδρομοι, οδόστρωμα κλπ) στο κομμάτι της αρχιεπισκόπου μακαρίου. Δεν πέρασα από εκεί αλλά απ ότι είδα από τις ειδήσεις έκλεισαν εντελώς την κυκλοφορία σε αυτό το κομμάτι για 3 μήνες οπότε προβλέπεται το απίστευτο χάος. Τουλάχιστον αξίζει τον κόπο η ταλαιπωρία αρκεί να γίνουν με γρήγορους ρυθμούς τα έργα..
http://farm3.static.flickr.com/2418/2398574848_8b2f96290d_o.jpg
με κόκκινο είναι το σημείο που έχει κλείσει ο δρόμος. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Wed Apr 09, 2008 6:28 am Post subject: |
|
|
Έκανα τον κόπο να διαβάσω όλο το τόπικ και μπορώ να πω ότι απογοητεύθην.
Δυστυχώς κάποιοι συμπολίτες μας εκλαμβάνονται την ανάπτυξη της περιοχής τους ως κατασκευή νέων αυτοκινητοδρόμων και μόνο (όχι ότι δεν
χρειάζονται και αυτοί).
Δικαιολογημένο έως έναν βαθμό λόγω της έλλειψης Σιδηροδρομικής Παιδείας αλλά θέλω να πιστεύω ότι εμείς που γράφουμε εδώ δεν αποτελούμε ακριβώς αντιπροσωπευτικό δείγμα του αμαθούς νεοέλληνα και αυτός ο τρόπος σκέψης προφανώς απέχει παρασάγγας απ' τον σύγχρονο τρόπο ανάδειξης ενός τουριστικού θερέτρου όπως είναι η Κρήτη.
Λοιπόν, για την λεβεντογένα Κρήτη έχουν υπάρξει απ' τις αρχές του προηγούμενου αιώνα προτάσεις για την κατασκευή Σιδηροδρόμου.
Οι αρχικές προτάσεις απ' τον μηχανικό Σ.Πεζανό το 1908 ήταν υπερβολικά φιλόδοξες και προέβλεπαν:
1. Κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου πρώτης κατηγορίας (προτεραιότητας) ως εξής:
α. Καστέλλι Κισσάμου-Χανιά χλμ 42
β. Χανιά-Ρέθυμνο χλμ 70
γ. Ρέθυμνο-Ηράκλειο χλμ 108 (μέσω Μυλοποτάμου και Αγ. Μύρωνα)
δ. Ηράκλειο-Καστέλλι Πεδιάδος χλμ 39 (μέσω Αρχανών)
ε. Καστέλλι Πεδιάδος-Αγιος Νικόλαος χλμ 57
στ. Καστέλλι Πεδ. - Ινι χλμ 14
ΣΥΝΟΛΟ ΣΙΔ/ΜΩΝ Α ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 330 χλμ
2. Κατασκευή σιδηροδρόμων δευτέρας κατηγορίας (προτεραιότητας) ως εξής:
α. Αγ. Νικόλαος-Ιεράπετρα - Σητεία
β. Ινι - Τυμπάκι - Αγ. Βασίλειος -Ρέθυμνο
γ. Διακλάδωση προς Βιάνο
δ. Καστέλλι Κισσάμου-Κάνδανος
ΣΥΝΟΛΟ ΣΙΔ/ΜΩΝ Β ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ 268 χλμ
ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΜΗΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΚΡΗΤΗΣ 598 χλμ
ΚΥΡΙOΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Πλάτος γραμμής: 0,75 m.
Τύπος σιδηροδρόμου: Σιδηρόδρομος τοπικού ενδιαφέροντος με χάραξη εν μέρει τύπου "chemin de fer economique" (στο άκρον της δημόσιας οδού, όπως η γραμμή Πηλίου μεταξύ Βόλου-Ανω Λεχωνίων)
Ελάχιστη ακτίνα καμπυλότητας: 40 m.
Μέγιστη κλίση: 4 %
Σταθμοί Χανίων και Ηρακλείου:κατά κεφαλήν
Συνδέσεις με λιμάνια: Σούδας, Ρεθύμνου, (τότε μελλοντικό) Ηρακλείου, Σητείας
Σιδηροτροχιές: 18 κιλα ανά μέτρο, εννιάμετρες, με σιδερένιους στρωτήρες
Τηλεγραφικό δίκτυο: ναι
Τροχαίο υλικό: 14 ατμάμαξες compound, τύπου Mallet (αρθρωτές), τετραξονικές (σαν αυτές που έχει ο Ανδρέας στο αβατάρ και το σχέδιο που παραθέτει), 30 επιβατάμαξες και 40 φορτάμαξες (όλες με φορεία)
Τελικά η μελέτη αυτή δεν υλοποιήθηκε και προτιμήθηκε η κατασκευή οδικού δικτύου.
Την δεκαετία του '20, ο μηχανικός Σαββάκις πρότεινε ενόψει της από τότε προγραμματιζόμενης διαπλάτυνσης των Θεσσαλικών Σιδηροδρόμων, το υλικό του δικτύου που θα αποξηλωνόταν και καταργούνταν (επιδομή, τροχαίο υλικό, σήματα) να μεταφερθεί στην Κρήτη και να χρησιμοποιηθεί εκεί για κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου μετρικού εύρους, ως εξής:
Ηράκλειο-Αρχάνες-Καστέλλι Πεδ.-Τυμπάκι-ΑΓ. Βασίλειος- Ρούστικας (διακλάδωση προς Ρέθυμνο)-Χανιά-Καστέλλι Κισσάμου και Καστέλλι Πεδιάδος-Αγ. Νικόλαος.
Κατά την δεκαετία του 90 (κατ' άλλους '80) υπάρχει η ανεπιβεβαίωτη πληροφορία ότι οι Ίαπωνες ζήτησαν την εκμετάλλευσης σιδηροδρομικής γραμμής που οι ίδιοι θα κατασκεύαζαν στην Βόρεια Κρήτη.
Δυστυχώς το πολιτικοκοινωνικό κλίμα της εποχής δεν ευννοούσε τέτοιες κινήσεις (που και σήμερα είναι συνώνυμο του ξεπουλήματος ) και έτσι οι προσπάθειες δεν ευοδώθηκαν.
Πρόσφατα όμως είχαμε νέες εξελίξεις.
Στο πρόσφατο Παγκρήτιο Συνέδριο είχαμε εισήγηση για σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας στην Κρήτη (σε συνδυασμό με το έργο του νέου αυτοκινητοδρόμου, που προτάθηκε με νοτιώτερη χάραξη, δηλ. ΚΟΑΚ αντί ΒΟΑΚ, καθώς και με real estate και τουριστικές επενδύσεις γύρω από τα εξυπηρετούμενα κέντρα) έκαναν οι Β. Οικονομόπουλος-Γ. Δ. της ΑΜΕΛ και Γ. Νάθενας - μαθηματικός, συγκοινωνιολόγος.
http://vo.pasok.gr/mstratakis/?p=1143
Αυτό είναι ένα σύντομο ιστορικό για το θέμα και ελπίζω οι Κρητικοί του φόρουμ να το διαδώσουν (καθότι πολλοί στην μεγαλόνησο το αγνοούν).
Υπάρχουν σημαντικά (αλλά όχι ανυπέρβλητα) εμπόδια όπως το ξεχαρβάλωμα του αστικού ιστού του Ηρακλείου και η άναρχη δόμηση στην Βόρεια Κρήτη αλλά αν το θέμα προωθηθεί κατάλληλα πιστεύω ότι στο απώτερο μέλλον ίσως κάτι θα μπορούσε να γίνει.
Υπενθυμίζω (πέρα απ' τα προφανή συγκοινωνιακά οφέλη μιας γραμμής) το προφανές της κατάδειξης του νησιού ως πόλο έλξης και μέσω μιας γραφικής σιδηροδρομικής γραμμής η οποία θα έλκυε ιδιαίτερα τους Σκανδιναβούς και Βορειοευρωπαίους τουρίστες που το επισκέπτονται.
Όλα αυτά σε συνδυασμό πάντα με την κατασκευή δικτύου Τραμ στο Ηράκλειο η κατασκευή του οποίου έχει δυστυχώς παγώσει εξ΄όσων γνωρίζω. |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Thu Apr 10, 2008 1:38 pm Post subject: |
|
|
Αγαπητέ φίλε Nozomi, δεν διαφωνεί κανείς ότι πρέπει να γίνει σιδηροδρομικό δίκτυο στην Κρήτη και γενικά να υπάρξει αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Το ζήτημα είναι ότι εκκρεμούν βασικές υποδομές στο νησί όπως ένα σωστό οδικό δίκτυο που να συνδέει τις μεγάλες πόλεις και προσβάσεις από και προς αυτό το δίκτυο. Όταν εκκρεμούν τόσο σοβαρά έργα μπορούμε να μιλάμε για σιδηρόδρομους,τραμ κλπ; Δε νομίζω. Προφανώς και θα θέλαμε να υπάρχουν και αυτά στην Κρήτη αλλά ας ολοκληρωθούν πρώτα τα εντελώς βασικά.
Υ.Γ Ειδικά για τη σύνδεση Κισσάμου-Χανίων-Ρεθύμνου-Ηρακλείου-Αγ.Νικόλας-Σητεία πιστεύω ότι η σιδηροδρομική σύνδεση σε στυλ Αττικής οδού ( δηλαδή αυτοκινητόδρομος και στη μέση τρένο ) για επιβατική - εμπορευματική χρήση θα ήταν ανάσα για την οικονομία όλων των πόλεων. |
|
Back to top |
|
|
johnmit Full Member
Joined: 08 Dec 2006 Posts: 210 Location: CRETE,HERAKLION
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 7:02 am Post subject: |
|
|
ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ...
Αυτο ειναι για τρελα γελια!! Ήρθαν 2 γυναικες αρχαιολογοι απο το υπουργειο πολιτισμου για να διερευνησουν τα νεα αρχαιολογικα ευρηματα στο Μπετενάκι. Το Μπετενάκι ειναι ενα κομματι της παραλιακης Ηρακλειου.
Οι παλαβές αυτες γυναικες με το ετσι θελω,υποστηριζοντας οτι τα αρχαια που βρεθηκαν ειναι παρα πολυ σημαντικα,θα περασουν στο ΚΑΣ την αποφαση να καταργηθει η παραλιακη σε αυτο το σημειο και η διελευση των ογηματων να γινεται απο την οδο Μητσοτακη. Η οδος Μητσοτακη δεν ειναι ικανη σημερα να σηκωσει ουτε ενα ρευμα κυκλοφοριας με συνεπεια η ταλαιπωρια των οδηγων να τους φτανει κυριολεκτικα στα ορια νευρικης κρισης. Η φαντασια μου δε θελει να σκευτει την οδο Μητσοτακη να ειναι διπλης κυκλοφοριας-δε θελω να το φανταστω αυτο!! Οι (αντε να μη τις βρισω) αρχαιολογινες κατεβηκαν απο την Αθηνα να κανουν εδω κουμαντο. Κυριες μου σημερα απο το απροσμενο κ παραδοξο μποτιλιαρισμα πηρα απουσια σε ενα εργαστηριο στο πανεπιστημιο κ εχασα ενα εξαμηνο απο τη ζωη μου. Αν θελετε να κανετε κουμαντο,αμέτε στον αντρουλη σας!! Δε θα παραλεισει μια ολοκληρη πολη για ενα αρχαιολογικο ευρημα εφοσον δεν υπαρχουν εναλακτικες λυσεις για τη κυκλοφορια που σε τρελενει. Δε πανα βρικατε κ δευτερη Κνωσο??
http://www.patris.gr/articles/131429/73787 |
|
Back to top |
|
|
pilotos Junior Member
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 184 Location: Λάρισα
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 1:05 pm Post subject: |
|
|
Μήπως είσαι λίγο υπερβολικός, εαν όντως τα ευρήματα είναι σημαντικά δηλαδή πρέπει απλά να θαφτούνε γιατί το Ηράκλειο έχει κυκλοφοριακό πρόβλημα, το οποίο δεν μπορεί φυσικά να οφείλεται σε έναν και μόνο δρόμο.
Και εδώ στη Λάρισα έκλεισε ενας κεντρικός δρόμος για χάρη του αρχαίου θεάτρου άλλα δεν διαμαρτύρεται κανείς, και φυσικά δεν φορτώνουμε το συνολικό πρόβλημα σε αυτό. |
|
Back to top |
|
|
Lucretius Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1762 Location: Θεσσαλονίκη
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 1:40 pm Post subject: |
|
|
Κάτσε ρε Johnmit φταίνε δηλαδή οι "αρχαιολογίνες" επειδή ο δρόμος από κάτω έχει σημαντικά αρχαία ή επειδή έχασες το μάθημα σου; Αν είναι δυνατόν, την δουλειά τους κάνουν. Και πιθανότατα το ίδιο θα έλεγαν και άντρες αρχαιολόγοι. Και φυσικά η απόφασή τους δεν είναι "με το έτσι θέλω", υπάρχει κάποια λογική από πίσω. Και εγώ επειδή ξέρω οτι πλέον λόγω μετρό στην Εγνατία γίνεται - μονίμως - της p0υ+@v@$, σε περίπτωση που πρέπει να κατέβω στο κέντρο φροντίζω να υπολογίσω την καθυστέρηση, δεν βρίζω τους εργάτες! |
|
Back to top |
|
|
losada7 Moderator
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 3:13 pm Post subject: |
|
|
Εγώ φίλτατε Johnmit θα το χαρακτήριζα ως αναγκαίο κακό.
Καλό είναι να είμαστε επιφυλλακτικοί. Σίγουρα δεν μπορούμε να γνωρίζουμε το τι μπορεί να περνάς εσύ κάθε μέρα για να πας στη δουλειά σου και όπως φαίνεται δίκιο έχεις.
Όμως είναι προφανές πως θα δοθεί κάποια άλλη λύση στο πρόβλημα η οποία τώρα φαίνεται να μην υπάρχει ! Στην Ελλάδα είμαστε και ξέρεις ότι αφού λαδωθούν λίγο τα γρανάζια, περάσει λίγος χρόνος, η κρατική μηχανή θα λειτουργήσει ... και θα επιλύσει το πρόβλημα της καθημερινότητας λαμβάνοντας υπ' όψιν το έργο και τις ανάγκες των αρχαιολογικών υπηρεσιών .
Εμείς εδώ στην Αθήνα κατά την κατασκευή του ΜΕΤΡΟ χάσαμε μέχρι και περίπτερα που τα κατάπιε η γη, όμως σήμερα εάν δεν υπήρχε το μετρό είναι σίγουρο ότι στις δουλειές μας θα πηγαίναμε περπατώντας στις οροφές των καθηλωμένων οχημάτων. |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 4:50 pm Post subject: |
|
|
Για μένα το πρόβλημα είναι το κυκλοφοριακό, αντίθετα με το πολύ ευχάριστο νέο της ανακάλυψης ενός τόσο σημαντικού ευρήματος. Ας κλέισουν το δρόμο για πάντα δε με νοιάζει καθόλου..Λύσεις υπάρχουν αρκεί να ζοριστεί λίγο ο κόσμος για να τις βρει..Δεν γίνεται να γεμίσουμε μια πόλη τέτοιου μεγέθους με δρόμους 5 λωρίδων ανα κατέυθυνσης επειδή δεν έχουμε μάθει να χρησιμοποιούμε τα ΜΜΜ. Στην τελική στην κατάσταση που βρίσκεται το συγκεκριμένο κομμάτι της παραλιακής δε θα πείραζε να γκρέμιζαν και καμιά δεκαριά πολυκατοικίες για να φτιάξουν το δρόμο λίγο πιο πέρα |
|
Back to top |
|
|
plankton New Member
Joined: 13 Oct 2007 Posts: 30 Location: Heraklion
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 5:28 pm Post subject: |
|
|
εκει διπλα αναστηλωνεται ο ναος του αγιου πετρου. Ελπιζω να κλεισει ο δρομος και να ταπεινωθει μαλιστα ωστε να φτασει στα επιπεδα του ναου. θα
ειναι πολυ ομορφο και θα αναδειχθει ολη η περιοχη. και εγω ειμαι οδηγος αλλα μακαρι αυτο να ειναι η αρχη για να καταλαβουν οι αιρετοι του δημου ποσο ανεξοδο ειναι να προσπαθεις να φτιαχνεις καινουριους δρομους ωστε να μπορεσουν να μπουν και αλλα ιχ. Στο βελγιο την δεκαετια 90 δινανε κινητρα στις επιχειρησεις να φτιαχνουν παρκινγκ για τους εργαζομενους τους, γρηγορα καταλαβαν το λαθος τους και
απαγορευσανε ολα τα παρκινγκ μεσα στην πολη. οι διανοιξεις δρομων φερνουν αυτοκινητα, ο δημος αναγκαζει τους πολιτες να βρουν μονοι με ποιο τροπο θα μετακινηθουν (αγορα συντηρηση ιχ). Σκεφτητε το χρονο που χανεται για την μεταφορα των παιδιων στο φροντιστηριο αγγλικα χορο πιανο
τον παππου στο ικα φαρμακειο κτλ(η μεταφορα γινεται αποκλειστικα απο τους γονεις-κηδεμονες) |
|
Back to top |
|
|
sonugr Junior Member
Joined: 19 Nov 2004 Posts: 76 Location: Docklands-London,Heraklion-Crete
|
Posted: Sun Apr 20, 2008 11:20 pm Post subject: |
|
|
mfotinakis wrote: | Αγαπητέ φίλε Nozomi, δεν διαφωνεί κανείς ότι πρέπει να γίνει σιδηροδρομικό δίκτυο στην Κρήτη και γενικά να υπάρξει αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Το ζήτημα είναι ότι εκκρεμούν βασικές υποδομές στο νησί όπως ένα σωστό οδικό δίκτυο που να συνδέει τις μεγάλες πόλεις και προσβάσεις από και προς αυτό το δίκτυο. Όταν εκκρεμούν τόσο σοβαρά έργα μπορούμε να μιλάμε για σιδηρόδρομους,τραμ κλπ; Δε νομίζω. Προφανώς και θα θέλαμε να υπάρχουν και αυτά στην Κρήτη αλλά ας ολοκληρωθούν πρώτα τα εντελώς βασικά.
Υ.Γ Ειδικά για τη σύνδεση Κισσάμου-Χανίων-Ρεθύμνου-Ηρακλείου-Αγ.Νικόλας-Σητεία πιστεύω ότι η σιδηροδρομική σύνδεση σε στυλ Αττικής οδού ( δηλαδή αυτοκινητόδρομος και στη μέση τρένο ) για επιβατική - εμπορευματική χρήση θα ήταν ανάσα για την οικονομία όλων των πόλεων. |
Εγω θα διαφωνώ μέχρι να δω οικονομική μελέτη του έργου αν και πιστεύω ούτε καν την οικονομική μελέτη δεν θα μπορέσει να κάνει απόσβεση.
Αναμένω στοιχεία από τους κατέχοντες την σιδηροδρομική παιδεία...
Και ελπίζω να μην πάρω απάντηση υπεκφυγής που θα περιλαμβάνει την αγελάδα ευρώπη που πρέπει να αρμέξουμε... |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon Apr 21, 2008 10:41 pm Post subject: |
|
|
Προφανώς δεν μπορώ να σου κάνω εγώ την οικονομική μελέτη (για να σε πείσω) καθότι κανείς δεν με πληρώνει προς τούτο.
Αυτό που μπορώ να πω με βάση χονδροειδείς και πρόχειρους υπολογισμούς είναι ότι το κόστος για μία γραμμή προαστιακού τύπου μέσων ταχυτήτων 160 km/h θα ήταν με βάση εκτιμήσεις της κοινοπραξίας της Εγνατίας Οδού το παρακάτω (ο Κρητικός Σιδηρόδρομος προφανώς θα κατασκευαστεί σε ανάγλυφο ομοιάζον με το ηπειρωτικό):
http://www.ose.gr/ose/content/Document.aspx?d=40&rd=16506950&f=-1&rf=-1&m=5526&rm=11268971&l=2
Αν πάρουμε ως υπόθεση εργασίας ότι το κόστος είναι περίπου 1 δις ευρώ (πάνω-κάτω τόσο θα βγει). Το πρόβλημα που σε απασχολεί είναι που θα βρεθούν οι πόροι.
Λοιπόν, 1 δις ευρώ μεταφράζονται σε βάθος δεκαετίας (αν και το έργο λογίζεται ως έργο του αιώνα για την Κρήτη) σε περίπου 100 εκατ. ευρώ το έτος.
Δεν έχω επίσημα στοιχεία, αλλά θέλεις να μου πεις ότι δεν παράγει 100 εκατ. ευρώ ετήσιο πλούτο απ' τον τουρισμό η Κρήτη ?
Γιατί τέτοια αρνητική διάθεση ?
Τόσα και τόσα νησιά ανά τον κόσμο έχουν Σιδηρόδρομο.
Πέρα απ' την Μαγιόρκα, οι Γάλλοι στην Κορσική εκσυγχρονίζουν το μετρικό τους δίκτυο εκεί προμηθευόμενοι υπερσύγχρονες Α/Α απ' την Alstom:
Μπορείς απλά να μας πεις ότι δεν θα ήθελες Σιδηρόδρομο στο νησί (δικαίωμά σου άλλωστε) και όχι για την οικονομική βιωσιμότητά του έργου.
Στο φινάλε με κανόνες ιδιωτικής οικονομίας ο ΟΣΕ θα έπρεπε να κλείσει καθότι π.χ τα έσοδα απ' την επιβατική κίνηση δεν καλύπτουν ούτε καν τους μισθούς του προσωπικού του, αλλά δεν θα δεις καμμία κυβέρνηση να το κάνει.
Άλλωστε οι κατευθύνσεις της Ε.Ε είναι για την ενίσχυση των Σιδηροδρόμων λαμβάνοντας υπόψιν τα προφανή τα πλεονεκτήματα που αυτοί έχουν (ασφάλεια-απουσία εκπομπής ρύπων-προστασία του περιβάλλοντος κ.α).
Last edited by Nozomi on Mon Apr 21, 2008 11:08 pm; edited 2 times in total |
|
Back to top |
|
|
savroulis Stadium Expert
Joined: 03 Feb 2004 Posts: 1632 Location: Athens, Greece
|
Posted: Mon Apr 21, 2008 10:57 pm Post subject: |
|
|
και πώς θα βγάλουνε τα ΤΑΧΙ, τα ΚΤΕΛ, τα ενοικιαζόμενα?
υπάρχει και κόστος...πρός άλλες κλίκες. |
|
Back to top |
|
|
sonugr Junior Member
Joined: 19 Nov 2004 Posts: 76 Location: Docklands-London,Heraklion-Crete
|
Posted: Mon Apr 21, 2008 11:20 pm Post subject: |
|
|
Εγω προσωπικά θα το ήθελα πάρα πολύ να έβλεπα ενα eurostar ενώνει το Ηράκλειο με την Ντία για να μπορώ να πηγαίνω για ψαροντούφεκο εκεί. Αλλά επειδή δεν μπορώ να το υποστηρίξω μόνος μου οικονομικά, μου λοίπουν κάτι δις ευρώ θα αρκεστώ στα συμβατικά μέσα... αλλά τουλάχιστον θα απολαμβάνω την διαδρομή.
Όπως θα ήθελα να πηγαίνω και στα Χανιά με τρένο, αλλά επειδή όπως σου είπα αυτο το έργο δεν μπορεί να κάνει απόσβεση (οι λόγοι είναι πολλοί και διάφοροι, από νοοτροπία, μέχρι μορφολογία εδάφους )
Και επειδή μπορεί να υπάρχει το επίχειρημα ότι οι τουρίστες μπορεί να το προτιμούν (αν και πάλι δεν πιστεύω ότι μόνο απο τους τουρίστες θα είναι οικονομικά βιώσιμο) οι τουρίστες (εκτός βέβαια απο τους Αγγλους που έτσι κι αλλιώς δεν το κουνάνε απο τα Μάλλια) θα προτιμήσουν να εξερευνήσουν μόνοι τους την ενδοχώρα παρά να μπουν στο τρένο που έτσι κι αλλιώς θα τους θυμίζει την καθημερινότητα τους στον ψυχρό βορρά).
Εν κατακλίδει δεν μπορούμε να τρυπάμε βουνά για το θεαθήναι...
Αυτά τα λίγα σε μια προσπάθεια να μετριάσω την απογοήτευση που ένιωσες διαβάζοντας το topic |
|
Back to top |
|
|
sonugr Junior Member
Joined: 19 Nov 2004 Posts: 76 Location: Docklands-London,Heraklion-Crete
|
Posted: Mon Apr 21, 2008 11:26 pm Post subject: |
|
|
Nozomi wrote: |
Στο φινάλε με κανόνες ιδιωτικής οικονομίας ο ΟΣΕ θα έπρεπε να κλείσει καθότι π.χ τα έσοδα απ' την επιβατική κίνηση δεν καλύπτουν ούτε καν τους μισθούς του προσωπικού του, αλλά δεν θα δεις καμμία κυβέρνηση να το κάνει. |
...............!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ας επιβαρύνουμε λοιπόν τον κρατικό προυπολογισμό λίγο παραπάνω.. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Mon Apr 21, 2008 11:41 pm Post subject: |
|
|
Λάθος κατάλαβες (ή εγώ δεν το διεκρίνησα).
Δεν είπα εγώ να φτιάξουμε άλλη μία ελλειματική εταιρία, άλλον έναν ΟΣΕ.
Γι' αυτό έχει υπάρξει εμπλοκή της Αττικό Μετρό.
Αν γίνει χρήση όλων των νέων τεχνολογιών (Η/Κ-Σ/Δ) και η εταιρία λειτουργεί με το μίνιμουμ του απαραίτητου προσωπικού, έχω την αίσθηση ότι η εταιρία εκμετάλλευσης μπορεί να είναι οριακά κερδοφόρα.
Δεν θεωρώ ότι ο κρητικός Σιδηρόδρομος είναι εν δυνάμει ελλειματικό project.
Τώρα αν επικρατήσουν λογικές βολέματος ντόπιων ψηφοφόρων (όπως σε ΤΡΑΜ-ΑΜΕΛ στην Αθήνα) τότε θα αποδειχθεί ότι μάλλον εσύ έχεις δίκιο.
Αυτό που έγραψες περί Eurostar, προφανώς ήταν για να χαλαρώσουμε.
Στο τελευταίο Παγκρήτιο στην αρχική πρόταση μίλαγε για Maglev.
Ευτυχώς οι γνωρίζοντες "προσγείωσαν" το όλο σχέδιο ...
Θα μπορούσε να γίνει μονή γραμμή (σε περίπτωση που δεν θεωρηθεί ότι δεν θα έχουμε επαρκή επιβατική κίνηση) ή ακόμα και μετρική.
Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν (πολύ) οικονομικότερες και διαφορετικές λύσεις απ' το Eurostar or nothing ...
Last edited by Nozomi on Mon Apr 21, 2008 11:58 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
sonugr Junior Member
Joined: 19 Nov 2004 Posts: 76 Location: Docklands-London,Heraklion-Crete
|
Posted: Mon Apr 21, 2008 11:57 pm Post subject: |
|
|
Το eurostar το έγραψα για να σου αποδείξω ότι δεν είμαι εμπαθής με τα τρενα. Αλλά επειδή έχω την τύχη ή ατυχια να μοιράζομαι τις ιδιώτητες των υποψήφιων επιβατών όντας κρητικός που μένει βόρια ευρώπη και κατεβαίνει για διακοπές, ως κρητικός θα ήθελα την αυτονομία μου , και ως τουρίστας να μπορώ να σταματάω στο φαράγγι να πάρω μια φωτογραφία με την ησυχία μου, να πάρω το κουβαδάκι μου και σε άλλη παραλία, και να μην χρησημοποιώ ένα μέσο που μου θυμίζει την καθημερινότητα μου |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Tue Apr 22, 2008 12:26 am Post subject: |
|
|
Ξέρεις φίλε sonugr περί ορέξεως κολοκυθόπιτα που λέει και ο λαός μας ...
Περί φαραγγιών ο λόγος.
Στο φαράγγι του Βουραϊκού εσύ μπορείς να βγάλεις τις φωτογραφίες σου με το Ι.Χ ή με το τραίνο.
Στην πρώτη περίπτωση δεν ξέρω τι θα βγάλεις αλλά στην δεύτερη θα έχεις θεάματα όπως το παρακάτω ...
http://farm4.static.flickr.com/3280/2431607705_3f9d523430_o.jpg
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν σε ποιό επίπεδο θα επηρρεάσει την αυτονομία σου ενδεχόμενη σιδηροδρομική γραμμή στην Κρήτη.
Μπορείς να συνεχίζεις να χρησιμοποιείς το ΙΧ σου (και να μποτιλιαρίζεσαι) ενώ άλλοι γουστάρουν να πάνε τραινότσαρκα με θέα την θάλασσα.
Εσύ ως διαβιών εις τας Ευρώπας (και έχω την ανάλογη κουλτούρα) οφείλεις να αναγνωρίσεις ότι πρέπει να παράσχουμε στους συμπατριώτες σου την ΕΠΙΛΟΓΗ ... |
|
Back to top |
|
|
sonugr Junior Member
Joined: 19 Nov 2004 Posts: 76 Location: Docklands-London,Heraklion-Crete
|
Posted: Tue Apr 22, 2008 2:03 am Post subject: |
|
|
Επειδή μάλλον δεν υπάρχει καλή χημεία μεταξύ μας και δεν καταλαβενόμαστε (αυτονομία σαφώς και εννοώ ως ταξιδευτή φυσικά και όχι ως κρητικού που θα μου περιορίσει την ελευθερία μου) και δεν πρόκειται να μπω σε παράθεση αντεπιχειρημάτων, άλλωστε προφανώς εσύ έχεις πάθος με τα τρένα, δεν γνωρίζω αν είναι απο hobby ή λόγω επαγγελματικής κατεύθυνσης , δυστυχώς δεν θα μπορέσω να πεισθώ ούτε ότι ειναι προταιρεότητα για την Κρήτη ο σιδηρόδρομος ούτε ότι θα είναι βιώσιμος |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Tue Apr 22, 2008 2:56 am Post subject: |
|
|
ΟΚ, αλλά σε ένα βήμα δημόσιου διαλόγου δεν είμαστε, με επιχειρήματα δεν πρέπει να αντιπαρατειθόμαστε ?
Κοίτα, όπως έγραψα και στο ανάλογο νήμα, δεν είμαι κάποιος "Ταλιμπάν" των Σιδηροδρόμων (όπως αυτούς που βλέπεις αλλού στο Διαδίκτυο), ούτε βγάζω τον επιούσιο απ' αυτόν.
Απ' την άλλη και εγώ με την σειρά μου μπορώ ν' αναρωτηθώ για ποιό λόγο είσαι αρνητικός όταν δεν έχουμε δει καν την μελέτη για το αν είναι βιώσιμος (επιβατικό-εμπορικό έργο) ...
Πάντως υπόψιν ότι τις μεγαλύτερες αντιδράσεις θα τις συναντήσουμε απ' τα πανίσχυρα κρητικά ΚΤΕΛ και τις πολιτικές διασυνδέσεις τους. |
|
Back to top |
|
|
pilotos Junior Member
Joined: 17 Feb 2007 Posts: 184 Location: Λάρισα
|
Posted: Tue Apr 22, 2008 4:24 pm Post subject: |
|
|
Πάντως δεδομένης και της τωρινής κατάστασης με τα ΚΤΕΛ, φαντάσου να εισέλθει και ο σιδηρόδρομος στην όλη κατάσταση, αν και πιθανώς να έβρισκαν εναν κοινό εχθρό για να πολέμήσουν |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Wed Apr 23, 2008 3:55 am Post subject: |
|
|
1. Προφανώς και δεν θα φτιαχτεί σιδηρόδρομος μόνο για τους τουρίστες, απλώς θα βοηθήσει κατά πολύ την μετακίνηση τους την περίοδο που επισκέπτονται το νησί.
2. Εγώ συνεχίζω να επιμένω ότι η οικονομία της κρήτης είναι ικανότατη να κάνει κερδοφόρο ένα τέτοιο εγχείρημα, μην κολλάμε μόνο στο επιβατικό κομμάτι( οι εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ των νομών κινούνται σε πολύ μεγάλα νούμερα).
Ο μόνος λόγος που δε γίνεται ένα τέτοιο έργο είναι γιατί κανείς δε παίρνει τίποτα σοβαρά σε αυτό τον τόπο. Δεν υπάρχει στρατηγική στο πως πρέπει να αναπτυχθεί η ευρύτερη περιοχή της Κρήτης, κανείς δε σκέφτεται πέρα από 2-3 χρόνια μπροστά. Στην Ευρώπη συνδέουν το κάθε κωλοχώρι με τρένο κι εμείς συζητάμε για το αν είναι περιττό για την Κρήτη ή όχι. |
|
Back to top |
|
|
johnmit Full Member
Joined: 08 Dec 2006 Posts: 210 Location: CRETE,HERAKLION
|
Posted: Fri Apr 25, 2008 9:17 pm Post subject: |
|
|
Οσον αφορά το θεμα του κλεισιματος της παραλιακης,διαφωνω καθετα. Συμφωνω στο να αναδειχθουν τα ευρυματα και παραλληλα να λειτουργει ο δρομος προς οφελος των οδηγων. Γιατι? α)γινεται να αναδειχτουν και να λειτουργει ο δρομος,δηλαδη δεν ειναι αδυνατο,απλα απαιτηται η αλλαγη των σχεδιων της παρεμβασης,πραγμα ομως που θα εκανε επικινδυνη την απενταξη του εργου απο τη χρηματοδοτηση του ΠΕΠ Κρητης αν αυτο δεν εχει αποπερατωθει ως τη τελευταια μερα του 2008! Και ξερω οτι τα γραναζια (οπως αναφερθηκε) του υπουργειου πολιτισμου..δεν..Λετε να ειμαι αντιθετος να βλεπω στη βολτα μου ΝΕΩΡΙΑ-ΚΟΥΛΕ-την προσφατη ανακαλυψη στο Μπεντενακι-τον ΝΑΟ του ΑΓΙΟΥ ΠΕΤΡΟΥ σε ενα μηκος που δεν υπερβαινει τα 500μετρα?? απλα με ενοχλησε η απολυτοτητα των αρχαιολογων οτι σονυ και καλα ο δρομος θα κλεισει απο την ωρα που ο Κουρακης βρηκε αμεσως λυση για ταυτοχρονη ικανοποιηση των 2 πλευρων. Η απολυτοτητα αυτη θα φερει απανοτες κοντρες για το ποιος ασκει εξουσια(Ελληνικο κομπλεξ)και ολα αυτα θα οδηγησουν στην απενταξη του εργου και ο δρομος θα μεινει κλειστος για αρκετα καιρο(χρονια)στραγγαλιζοντας τη κυκλοφορια,ενω ολα ειχαν προβλευθει απο το δημο να γινουν στην εντελεια!και πραγματι γινονται ολα στην εντελεια και αυτο το βλεπουν ολοι!
Οσον αφορα τον σιδηροδρομο,εννοειται πως ειμαι υπερ. Η Κρητη εχει το προτερημα να συνδυαζει ολα τα νησιωτικα με ολα τα ηπειρωτικα χαρακτηριστικα(μεγαλη αστικη και περιφεριακη αναπτυξη,μεγαλο μεγεθος,τουρισμος,χαμηλα ποσοστα ανεργειας,δυναμικη οικονομια και μεγαλες προοπτικες αναπτυξης σε ολους τους τομεις). Οποτε ειναι χρεος ολων και οχι μονο της πολιτειας να αντιμετωπιζουμε την Κρητη με τον δεοντα τροπο και να πιεζουμε προς τη δημιουργεια σε αυτη υποδομων τουλαχιστο ισαξιες με εκεινες της ηπειρωτικης Ελλαδας. Και λεω τουλαχιστο γιατι οπως διευκρινησα εχει το κτ παραπανω απο την ηπειρωτικη Ελλαδα,τις ιδιοτητες ενος νησιου,με ξεχωριστο χαρακτηρα. Η Αθηνα και η Θεσσαλονικη σαν γιγαντουπολεις εχουν το δικαιωμα στη μεριδα του λεοντος,ομως οτι δικαιωμα εχουν οι υπολοιπες πολεις της Ελλαδας σε εναν σιδηροδρομο,το ιδιο δικαιωμα εχουν και οι πολιτες της Κρητης. Μη ξεχναμε πως εδω δεν υπαρχει δημογραφικο προβλημα,το Ηρακλειο γιγαντωνεται και οικοδομικος οργασμος επικρατει και στην ενδοχωρα!
Το Αρκαλοχωρι ηταν απο παντοτε ενα μεγαλο χωριο στη μεση του Νομου Ηρακλειου,ομως με τα χρονια πηρε μορφη μιας μικρης πολης και γιάυτο πριν 10μερες μετονομαστηκε σε Αρκαπολις!!
http://www.patris.gr/articles/131948/74213 |
|
Back to top |
|
|
KPHTH Rulez Guest
|
Posted: Sat Apr 26, 2008 10:48 am Post subject: |
|
|
johnmit wrote: | Το Αρκαλοχωρι ηταν απο παντοτε ενα μεγαλο χωριο στη μεση του Νομου Ηρακλειου,ομως με τα χρονια πηρε μορφη μιας μικρης πολης και γιάυτο πριν 10μερες μετονομαστηκε σε Αρκαπολις!!
http://www.patris.gr/articles/131948/74213 |
Νόμιζα ότι ήταν απλά μία πρόταση από το δήμαρχο αυτό!Δεν ήξερα ότι πλέον μετονομάστηκε...
Κατά τη γνώμη μου είναι λίγο αστείο,μην πω γελοίο...Αυξάνεται ο πληθυσμός και δεν επιτρέπεται να υπάρχει μέσα στο όνομα της περιοχής το συνθετικό χωριο;!
Άσε που το καινούριο όνομα μου φέρνει κάτι σε γελοιογραφία,κάτι σε Τεχνόπολις...
Είμαστε τρελοί εμείς οι Κρητικοί... |
|
Back to top |
|
|
|