stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Έργα στις υπόλοιπες πόλεις της Ελλάδας
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Next
 
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Omicron
Junior Member
Junior Member


Joined: 19 Aug 2004
Posts: 88
Location: Θράκη

PostPosted: Sat Jun 03, 2006 4:14 pm    Post subject: Reply with quote

cis wrote:
Μετα τη δεκαετια 1991-2001 ο πλυθησμος στις πιο πολλες επαρχιακες πολεις εχει αρχισει να αυξανεται με γρηγορους ρυθμους(καλο παραδειγμα ειναι η Αλεξανδρουπολη) και στις πιο πολλες περιοχες της Αθηνας να μειωνεται(μεχρι και 100.000 σε μερικες Shocked),σε αλλες να μενει σταθερος και σε λιγες να αυξανεται.Και στη περιοχη μου υπαρχει πολλη μεγαλυτερη ανοικοδομηση σε σχεση με τη δεκαετια 91-01.Τωρα ιδιεταιρα ειναι αναγκη για σοβαρα εργα Exclamation


η αύξηση του πλυθησμού της Αλεξ/πολης και της Ξάνθης είναι αποτέλεσμα της ερήμωσης γενικά των χωριών των νομών εκτός από μερικών εξαιρέσεων. Π.χ. ο έβρος έχει ερημώσει και όλοι μαζεύονται στην Αλεξ/πολη άντε και στην Ορεστιάδα. Δεν ξέρω για τις άλλες επαρχιακές πόλεις, αλλά φαντάζομαι ότι είναι το ίδιο. Δηλαδή δεν υπάρχει αλλαγή μετανάστευσης από Αθήνα σε επαρχία.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nassos
Full Member
Full Member


Joined: 16 Dec 2005
Posts: 347

PostPosted: Sat Jun 03, 2006 6:27 pm    Post subject: Reply with quote

Τώρα με τον Προαστιακό, πολλοί αφήνουν την Αθήνα για Κόρινθο και Βοιωτία.

Το ίδιο θα συμβεί και στη Βόρεια Ελλάδα, όταν ο Προαστιακός θα ενώνει τους πέριξ της Θασσαλονίκης νομούς. Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
cis
New Member
New Member


Joined: 27 May 2006
Posts: 21
Location: Trikala

PostPosted: Sat Jun 03, 2006 9:55 pm    Post subject: Reply with quote

Arrow Omicron
Γραφοντας αυτα δεν ενοουσα μονο την Αθηνα.Την ειχα ως ενα παραδειγμα.Παντως αρκετοι ειναι αυτοι που υστερα απο αρκετα χρονια σε πρωτευουσα,συμπρωτευουσα και εξωτερικο γυρνανε στον τοπο καταγωγης τους.Ηθελα να πω οτι αφου αρχιζουν να μεγαλωνουν οι επαρχιακες πολεις με γρηγορους ρυθμους να ασχοληθει καποιος επιτελους μαζι τους και να μη γινουν τα χωροταξικα κλπ λαθη που εγιναν σε Αθηνα και Θεσσ/νικη.
Back to top
View user's profile Send private message
Admin
Site Owner
Site Owner


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 2296
Location: Davelis Cave (απ'έξω)

PostPosted: Sun Jun 04, 2006 12:47 am    Post subject: Reply with quote

Kakalos wrote:
Tην (όντως τραγική) κατάσταση του τροχαίου υλικού των ΜΜΜ της Αθήνας μέχρι και πριν λίγα χρόνια την γνωρίζω πολύ καλά, ερχόμουν από μικρός τουλάχιστον μια φορά τον μήνα... Επίσης γνωρίζουμε πιστεύω και οι δύο ότι και στις πόλεις της επαρχίας τραγική είναι, και ότι δεν έχουν και κανένα άλλο ΜΜΜ.
Παρόλ' αυτά, και παρά τις συγκινητικές φωτογραφίες, εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω τι σχέση έχει με την κοινωνική αδικία των επιλεκτικών επιδοτήσεων που διεξάγεται κατά της επαρχίας, και νυν και αεί...

Όλη αυτή η κουβέντα (όχι μόνο με εσένα) ξεκίνησε στη βάση της αντιπαραβολής "προνομιούχα Αθήνα με υπέροχα ΜΜΜ λόγω επιδότησης vs αδικημένης επαρχίας με αρχαία ΜΜΜ λόγω έλλειψης πόρων". Οι φωτογραφίες είχαν σκοπό να τονίσουν το άτοπο της αντιπαραβολής, αφού βέβαια ληφθεί υπ'όψιν και προηγούμενο σχόλιό μου (για την επιδότηση από την ΕΕ και τα έργα λόγω Ολυμπιακών Αγώνων).


Kakalos wrote:
Όταν έγραψα "Εφόσον λοιπόν επιδοτούνται το ίδιο και οι δύο", μάλλον κατάλαβες ότι εννοούσα ότι επιδοτούνται το ίδιο ποσοτικά (σε απόλυτο νούμερο). ΟΧΙ, εννοούσα το ίδιο ποσοστικά.

Κανένα από τα δύο δεν κατάλαβα. Μιας που το αναφέρεις πάντως, τι εννοείς με το "ποσοστικά"; Η επιδότηση ως προς τι; Τον πληθυσμό (δυνητικοί επιβάτες); Τους (πραγματικούς) επιβάτες; Τα έσοδα από κόμιστρα; Τα λειτουργικά έξοδα; Τι;


Kakalos wrote:
Εδώ πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι θέλεις να πείς. (και δεν το λέω ειρωνικά)
1. Ότι ο ΟΑΣΘ, παρά τις επιδοτήσεις επί των εισιτηρίων, είναι ελλειματικός, και ότι το κράτος πληρώνει τα χρέη ιδιωτικής επιχείρησης;
ή
2. Ότι ο ΟΑΣΘ, χάρις στις επιδοτήσεις επί των εισιτηρίων, είναι κερδοφόρος, και κονομάνε οι ιδιώτες λεωφορειούχοι-μέτοχοί του;

Εννοώ ότι το λειτουργικό αποτέλεσμα του ΟΑΣΘ είναι ζημία. Μέρος της ζημίας (αυτής της μη-δημόσιας επιχείρησης) καλύπτεται από κρατική επιδότηση, βάσει του ν.2898/2001.


Kakalos wrote:
Anyway, έψαξα στο Google για "έλλειμα ΟΑΣΑ" και δυστυχώς βρήκα μόνο εδώ πόσο ήταν το έλλειμά του το 1996... Όταν δηλαδή κυκλοφορούσαν ακόμη κάποια από τα λεωφορεία των παραπάνω φωτογραφιών... 720 δισεκατομμύρια δραχμές. Περίπου 2.12 δισεκατομμύρια ευρώ. Exclamation Σχεδόν όσα απαιτεί η επένδυση "μαμούθ" της Ρόκας για τα 44 αιολικά πάρκα, ικανά να παράγουν πάνω από το 15% της ενέργειας που καταναλώνει ολόκληρη η Ελλάδα!

Η κρατική επιδότηση για την κάλυψη ελλειμάτων του ΟΑΣΑ έφτασε τα 120 εκ. ευρώ το 2004. Το νούμερο είναι περίπου σταθερό από το 1994. Πληροφοριακά, η ζημία του ΟΑΣΑ για τη χρήση 2004 έφτασε τα 300 εκ. ευρώ (υπολογιζομένης της επιδότησης - διαφορετικά θα ήταν ισόποσα αυξημένη), ενώ για τη χρήση 2003 τα 220 εκ. ευρώ. Αν κάποιος, βεβαίως, διαβάσει προσεκτικά και τις σημειώσεις του ορκωτού ελεγκτή επί των οικονομικών καταστάσεων, η ζημία θα έπρεπε να ήταν ακόμη μεγαλύτερη (κατά τουλάχιστον 50-60 εκ. ευρώ).


Kakalos wrote:
Ανακεφαλαιώνω σύντομα την άποψή μου για το όλο θέμα, προς αποφυγή παρεξηγήσεων:
1. Ίσες επιχορηγήσεις επί των εισιτηρίων και επί της αγοράς νέων λεωφορείων στους φορείς αστικών συγκοινωνιών σε όλες τις πόλεις της Ελληνικής επικράτειας. Π.χ. 30 λεπτά για κάθε εισιτήριο, 20% του κόστους αγοράς νέου λεωφορείου. Έτσι κάθε φορέας θα παίρνει ποσοστικά την επιχορήγηση που του αντιστοιχεί, ανάλογα με τις υπηρεσίες που προσφέρει (= αριθμός επιβατών). Καμία άλλου είδους επιχορήγηση ή διαγραφή χρεών, ώστε να σταματήσουν και οι μαύρες τρύπες.
2. Συμφωνώ απόλυτα με την ιδέα του Linus για δημιουργία ενός ενιαίου φορέα διαχείρισης των προμηθειών των μέσων συγκοινωνίας, έτσι ώστε να δημιουργηθούν οικονομίες κλίμακος.

Ανακεφαλαιώνω και εγώ, γιατί μάλλον το εξαντλήσαμε το θέμα:

Arrow 1. Το μοντέλο της κρατικής επιχορήγησης δημόσιων (ή ιδιωτικών) αστικών ΜΜΜ έχει αποδειχτεί Πίθος των Δαναΐδων, τουλάχιστον με τα εν Ελλάδι δεδομένα.

Arrow 2. Προκειμένου να καλυφθούν τα λειτουργικά έξοδα των συγκοινωνιακών φορέων, απαιτείται τουλάχιστον 2πλασιασμός του κομίστρου, κάτι που η κοινωνία πολύ απλά απορρίπτει. Αρα οι "μάυρες τρύπες" (που γράφεις) θα υπάρχουν όσο οι κυβερνήσεις θέλουν να κάνουν κοινωνική πολιτική με την διατήρηση των τιμών σε χαμηλά επίπεδα.

Arrow 3. Διαφωνώ με το ότι η επαρχία είναι αδικημένη σε σχέση με την Αθήνα, όσον αφορά την προσφερόμενη ποιότητα από τα ΜΜΜ (υποδομές και τροχαίο υλικό). Η προσφερόμενη ποιότητα στα ΜΜΜ της Αθήνας βελτιώθηκε κυρίως ως "παράπλευρη ωφέλεια" των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά και λόγω γενναίων ενέσεων από την ΕΕ (συμμετοχή σε επενδυτικά προγράμματα των δημοσίων επιχειρήσεων που είναι θυγατρικές του ΟΑΣΑ). Πριν από αυτά η κατάσταση ήταν το ίδιο τραγική με την επαρχία ή μάλλον ακόμη χειρότερη, λαμβανομένου υπ'όψιν του πληθυσμού, της έκτασης και του χαοτικού αστικού ιστού της Αθήνας.

Arrow 4. Συμφωνώ με το ότι η επαρχία είναι αδικημένη σε σχέση με την Αθήνα (και τη Θεσ/νίκη), όσον αφορά τις τιμές των εισιτηρίων. Προτείνεις να δοθεί επιχορήγηση σε όλα τα ιδιωτικά αστικά ΚΤΕΛ όλων των πόλεων της Ελλάδας. Επί της ουσίας όμως:
α) Ποιό είναι το κόστος για το δημόσιο ταμείο;
β) Ποιός είναι ο ελεγκτικός μηχανισμός που θα αποτρέψει την διασπάθιση δημόσιου χρήματος; Την ρεμούλα δηλαδή. Και τι (σε σχέση με lessons learned) σε κάνει να πιστεύεις ότι, αν βρεθεί αυτός ο μηχανισμός, υπάρχει περίπτωση να λειτουργήσει;

Arrow 5. Η ιδέα του linus όντως φαντάζει ελκυστική. Υπάρχουν βέβαια αρκετά προβλήματα διαχειριστικής φύσης που θα πρέπει σίγουρα να λυθούν, πιστεύω πάντως ότι είναι πολύ ευκολότερα πραγματοποιήσιμη.


Last edited by Admin on Sun Jun 04, 2006 11:03 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Kakalos
New Member
New Member


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 59
Location: Italia\ Thessaloniki

PostPosted: Sun Jun 04, 2006 9:35 am    Post subject: Reply with quote

Arrow Admin
-------------------------------------------------------------------------------------
edit:
Quote:
Όλη αυτή η κουβέντα (όχι μόνο με εσένα) ξεκίνησε στη βάση της αντιπαραβολής "προνομιούχα Αθήνα με υπέροχα ΜΜΜ λόγω επιδότησης vs αδικημένης επαρχίας με αρχαία ΜΜΜ λόγω έλλειψης πόρων". Οι φωτογραφίες είχαν σκοπό να τονίσουν το άτοπο της αντιπαραβολής, αφού βέβαια ληφθεί υπ'όψιν και προηγούμενο σχόλιό μου (για την επιδότηση από την ΕΕ και τα έργα λόγω Ολυμπιακών Αγώνων).


Θέλοντας να τονίσεις το άτοπο της αντιπαραβολής "προνομιούχα Αθήνα με υπέροχα ΜΜΜ λόγω επιδότησης vs αδικημένης επαρχίας με αρχαία ΜΜΜ λόγω έλλειψης πόρων", μιλάς για την ευεγερτική επιδότηση της ΕΕ για τον εκσυγχρονισμό των ΜΜΜ της Αθήνας! Ουσιαστικά μάλλον επιβεβαιώνεις την παραπάνω αντιπαραβολή... Laughing
-------------------------------------------------------------------------------------

Παρόλ' αυτά, χαίρομαι που επιτέλους ήρθαμε επί της ουσίας...
Λοιπόν:

Όσον αφορά τα σημεία Arrow 1 και Arrow 2 της ανακεφαλαίωσής σου:
Υπενθυμίζοντας ότι είμαι κατά βάση υπέρ των επιδοτήσεων, έχω να πω ότι η μόνη "Πίθος των Δαναΐδων" που βλέπω, είναι ο ΟΑΣΑ, καθώς παρά τη διαγραφή 2 δις ευρώ εκ των χρεών του το 1997 (= τα πληρώσαμε όλοι οι Έλληνες φορολογούμενοι), σύμφωνα με τα στοιχεία που μας δίνεις, συνεχίζει ακάθεκτος... Και άλλωστε ο πρώτος που ανέφερε επιγραμματικά περί "της μαύρης τρύπας του ΟΑΣΑ" ήσουν εσύ... Εδώ να σημειώσω ότι ποσώς με ενδιαφέρει αν αυτοί που βγάζουν λεφτά είναι δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι, από την στιγμή που μου προσφέρουν τις σωστές υπηρεσίες, στην σωστή τιμή... (Παράδειγμα το Αττικό Μετρό - συνεργασία δημοσίου και ιδιωτών - το οποίο παει καλά εξ' όσων γνωρίζω)

Όσον αφορά το σημείο Arrow 3 της ανακεφαλαίωσής σου:
Εξακολουθώ να μην καταλαβαίνω με τι κριτήρια κάνεις την συγκεκριμένη σύγκριση (είτε... ποσοτικά είτε... ποιοτικά), εφόσον και οι δυό μας ξέρουμε ότι στην επαρχία, εκτός του ότι τα ΜΜΜ είναι σχεδόν... ανύπαρκτα, κοστίζουν και τα διπλά... (Και μιλάω ειδικά για το παρών φυσικά.) Εκτός αν θεωρείς ότι πολύ απλά... λόγω χαμηλότερου πληθυσμού... δεν τα χρειάζονται.

Όσον αφορά το σημείο Arrow 4 της ανακεφαλαίωσής σου:
α) Το κόστος για το δημόσιο ταμείο φυσικά και δεν μπορώ να το ξέρω, εφόσον, σύμφωνα με την άποψή μου, το ίδιο το δημόσιο και μόνο αυτό μπορεί να καθορίσει το πόσο θα επιδοτεί το κάθε εισιτήριο... Το μόνο που μπορώ να σου απαντήσω είναι... όσο μπορεί και όσο θέλει. Πάντως θα σου πω ότι θεωρώ περισσότερο κοινωνικά αποδεκτό το να πληρώνουμε 65 λεπτά το εισιτήριο όλοι μας, παρά 50 σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και τα διπλά στην υπόλοιπη Ελλάδα.
β)'Οσο για τον ελεγκτικό μηχανισμό... ζητώ συγνώμη που δεν είμαι ικανός να γράψω ολόκληρο και πλήρες νομοσχέδιο... Αυτή τη στιγμή ποιός είναι ο ελεγκτικός μηχανισμός που μοιράζει τις επιδοτήσεις ανάμεσα σε Αθήνα και Θεσ/νίκη άραγε;

-------------------------------------------------------------------------------------

Όσον αφορά το ΣΥΝΟΛΟ της ανακεφαλαίωσής σου:

Απ' όσα γράφεις, παρά το ότι "μαλώνουμε" τρείς μέρες τώρα, ακόμα δεν μπορώ να καταλάβω ποια ακριβώς είναι η συνολική άποψή σου. Δυστυχώς, βγαίνει προς τα έξω μια εκ των δύο εξής απόψεων:
1. Δεν θέλεις καμία επιδότηση σε κανένα ΜΜΜ.
2. Τρώμε ήδη υπερβολικά, καθήστε οι υπόλοιποι ήσυχοι, το δημόσιο ταμείο δεν σας "σηκώνει".

ΛΟΙΠΟΝ, ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΣΥ ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙΣ; Question
Back to top
View user's profile Send private message
Admin
Site Owner
Site Owner


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 2296
Location: Davelis Cave (απ'έξω)

PostPosted: Sun Jun 04, 2006 11:02 pm    Post subject: Reply with quote

Εγώ θεωρώ ότι το Κράτος δεν πρέπει να κάνει κοινωνική πολιτική μέσω των ΜΜΜ. Αρα ναι, καμία κρατική επιδότηση σε κανέναν (δεν μιλώ για την ΕΕ, όπως λάθος κατάλαβες).

Επίσης, και βασικότερο, το Κράτος δεν πρέπει να κάνει τον Επιχειρηματία, ελέγχοντας ΜΜΜ. Μην με ταυτίσετε με τον Μητσοτάκη βέβαια Laughing (με την αμαρτωλή ιστορία της διάλυσης της ΕΑΣ και ίδρυσης των ΣΕΠ).

Το Κράτος πρέπει να παρέχει το θεσμικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο θα δραστηριοποιούνται ιδιώτες επιχειρηματίες στα ΜΜΜ. Ο κύριος στόχος πρέπει να είναι η πρόληψη ή/και διόρθωση των στρεβλώσεων που αναπόφευκτα θα προκληθούν.

Επίσης, το Κράτος θα πρέπει να παρέχει βοήθεια στο σχεδιασμό (κεντρική διαχείριση) και την υλοποίηση έργων υποδομής στα ΜΜΜ. Στο ανωτέρω συμπεριλαμβάνω και τα Public Private Partnerships (PPPs).
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Mon Jun 05, 2006 9:37 am    Post subject: Reply with quote

Οι τελευταίες τρεις λέξεις του Admin είναι όλο το νόημα. Για εμένα το πιο πρόσφορο σενάριο θα ήταν η σύμπραξη κράτους και τοπικών (ή μη) επιχειρηματιών για την παροχή υπηρεσιών αστικών μεταφορών. Τρόποι για να γίνει το προϊόν επιχειρηματικά ελκυστικό υπάρχουν. Αυτό που φοβάμαι είναι ότι δεν υπάρχει η θέληση από το τοπικό κεφάλαιο να δραστηριοποιηθεί σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται η αντιπαραβολή "Αθήνα vs επαρχία", και να τονίζεται μάλιστα για να καλύψει την επιχειρηματική ανυπαρξία της επαρχίας.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Mon Jun 05, 2006 10:12 am    Post subject: Reply with quote

exitmusician wrote:
Αυτό που φοβάμαι είναι ότι δεν υπάρχει η θέληση από το τοπικό κεφάλαιο να δραστηριοποιηθεί σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις.


Δυστυχώς, από ότι φαίνεται, οι με τα σημαντικά ασχολούμενοι και σε δημοτικά συμβούλια συμμετέχοντες δεν είναι ότι καλύτερο από πλευράς έμψυχου υλικού ούτε στην Αθήνα αλλά ούτε στην επαρχία θα έλεγα. Να το πω έξω από τα δόντια, έχουν καβαλήσει οι 50, 60, 70 χρονών τα πάντα, οι νέοι είναι στην απέξω, και άλλοι είναι σε επαφή με την κοινωνία και τις ανάγκες της και άλλοι αποφασίζουν γι' αυτή. Σε επίπεδο τοπικής αυτοδιοίκησης, σε πολλές περιπτώσεις βρίσκόμαστε ακόμα στο στάδιο "μονοδρόμησε το δρομο να μην περνάνε τα αυτοκίνητα μπροστά από το σπίτι μου και εγω θα σε ψηφίσω" και εσείς μου λέτε για συμπράξεις και ιστορίες...

Εχουμε πολύ δρόμο ακόμα...
Back to top
View user's profile Send private message
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Mon Jun 05, 2006 12:01 pm    Post subject: Reply with quote

Έτσι είναι Γρηγόρη μου. Φαντάζομαι ένα ελκυστικότατο πρόγραμμα σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που θα περιλαμβάνει τις αστικές μεταφορές ενός πακέτου πόλεων/νομών + υπεραστικά δρομολόγια που δεν εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ και μου τρέχουν τα σάλια από την πιθανή αποδοτικότητά του. Αλλά τι λέμε τώρα. Εδώ κανένας δεν έχει ενδιαφερθεί για φιλέτα όπως οι αστικές μεταφορές στην Πάτρα και τα περίχωρα του νομού Αχαΐας...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
billy8181
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005
Posts: 3759
Location: London-UK

PostPosted: Mon Jun 05, 2006 12:26 pm    Post subject: Reply with quote

η λογική του admin είναι σωστή(τουλάχιστον από τι δίκια μου οπτική γωνια...),αλλα δυστυχώς εφόσον δεν ζω μόνιμα στην ελλάδα δε μπορώ να εκφέρω γνώμη γιατί δε θα ήταν ολοκληρωμένη. Πάντως πιστεύω πως σε άλλους τομείς γίνονται κίνησeiς όσον αφορά την είσοδο τον ιδιωτών και του ιδιωτικού τομέα. Ο δούκας και ο αλογοσκούφης πιστεύω το έχουν τονίσει αρκετές φορες αλλα είναι κάτι που δεν γίνετε με "αλαματα",αλλα με βήματα,ειδικά όταν έρχεσαι από...δε θα έλεγα λήθαργο,αλλα ας πούμε ύπνο.
Back to top
View user's profile Send private message
Kakalos
New Member
New Member


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 59
Location: Italia\ Thessaloniki

PostPosted: Mon Jun 05, 2006 9:04 pm    Post subject: Reply with quote

Το γεγονός ότι τα πιο σύγχρονα λεωφορεία στην Ελλάδα τα κατέχουν οι δύο μόνοι αντίστοιχοι επιδοτούμενοι φορείς (ΟΑΣΘ και ΟΑΣΑ), σας φαίνεται απολύτως τυχαίο; (Το αν τα λεφτά προέρχονται από το κράτος ή συνδιασμό κράτους-ΕΕ δεν έχει καμία διαφορά για την επιδοτούμενη εταιρία.)
Υπενθυμίζω ότι επίσης εκτός των επιδοτήσεων για κατασκευή υποδομών και αγορά νέου υλικού, επιδοτούνται και επί των εισιτηρίων, όλοι οι υπόλοιποι φορείς ΜΜΜ της Αθήνας, μέχρι και το μετρό. (Παράδειγμα Public Private Partnership;)
Το γεγονός ότι όλοι οι παραπάνω φορείς Αθήνας-Θεσ/νίκης, απέχουν έτη φωτός (και σαν τιμή και σαν ποιότητα) από εκείνους της υπόλοιπης Ελλάδας σας φαίνεται και αυτό τυχαίο;
Το γεγονός ότι η επιδότηση ΜΜΜ αποτελεί πάγια τακτική παγκοσμίως, τυχαίο είναι και αυτο;

Συμφωνώ και εγώ ότι το κράτος δεν πρέπει να κάνει τον επιχειρηματία, ελέγχοντας ΜΜΜ. Άλλωστε έχει αποδειχθεί κάκιστος επιχειρηματίας γενικότερα, χρησιμοποιώντας τις "επιχειρήσεις" του αποκλειστικά για τον διορισμό ψηφοφόρων. Κοινωνικές παροχές όμως, και θέλω, και δικαιούμαι. Και η επιδότηση των MMM, εφόσον γίνεται σωστά, είναι μια από τις "δικαιότερες" κοινωνικές παροχές. Και αυτό γιατί καλυτερεύουν την ζωή όλων, και όχι μόνο του χρήστη. Kυκλοφοριακό και περιβάλλον σας λένε κάτι; Η αποσυμφόριση του κέντρου μιας πόλης δεν δημιουργεί την βάση για μεγαλύτερη ανάπτυξη των προαστίων της; ( και εν τέλει, της ίδιας; ) Όσο καλύτερα ΜΜΜ, τόσο μεγαλύτερες δεν είναι οι βάσεις για οικονομική ανάπτυξή της; (Βλέπε τουρισμό π.χ, και όχι μόνο.) Το να δαιμονοποιούμε τις επιχορηγήσεις στα ΜΜΜ, επειδή το κράτος δεν έχει μπορέσει/θελήσει τουλάχιστον να φτιάξει ένα θεσμικό πλαίσιο και έναν ελεγκτικό μηχανισμό για τον δίκαιο, σωστό και παραγωγικό καταμερισμό τους, δεν το θεωρείτε λίγο απλοϊκό;



-------------------------------------------------------------------------------------


Υ.Γ: Διαβάζω "ότι δεν υπάρχει η θέληση από το τοπικό κεφάλαιο να δραστηριοποιηθεί σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται η αντιπαραβολή "Αθήνα vs επαρχία", και να τονίζεται μάλιστα για να καλύψει την επιχειρηματική ανυπαρξία της επαρχίας", τη στιγμή που σ' ολόκληρη την Ελλάδα, οι φορείς αστικών συγκοινωνιών είναι ιδιωτικοί; Shocked
Μα μόνο στη ναυαρχίδα της ελληνικής επιχειρηματικότητας βλέπεις ότι τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, ο ηλεκτρικός, ο προαστιακός, είναι όλα κρατικά. Ενώ αν πάτε στο site της Αττικό Μετρό (στην οποία ανηκουν η ΤΡΑΜ Α.Ε και η ΑΜΕΛ) και πατήσετε "Η Εταιρία"-"Αττικό Μετρό A.E."-"Ιδρυτικός Νόμος", θα μάθετε ότι "Τo ελληvικό Δημόσιo είvαι o μόvoς μέτoχoς της ΑΜ. Ποσοστό μέχρι 49% του συνόλου των μετoχώv είvαι ελευθέρα μεταβιβάσιμες σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα του ιδιωτικού τομέα και μπορούν να εισαχθoύv στo Χρηματιστήριo Αθηvώv. Η ΑΜ μπορεί να συγχωνευθεί με οποιονδήποτε άλλο συγκοινωνιακό φορέα, δημόσιο ή ιδιωτικό( Question ), που λειτουργεί στην περιφέρεια του Νομού Αττικής με την προϋπόθεση ότι σε κάθε περίπτωση θα διατηρείται στην κυριότητα του Δημοσίου ποσοστό 51% τουλάχιστον του συνόλου των μετοχών της εταιρείας που θα προέλθει από την συγχώνευση." Μάλιστα...
Τώρα, αν εγώ μιλήσω για... θράσος, θα είμαι κακός;
Back to top
View user's profile Send private message
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Tue Jun 06, 2006 11:44 am    Post subject: Reply with quote

Δεν κατάλαβα, μήπως τα ΚΤΕΛ που λειτουργούν ως κοινοπραξίες ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων (Κοινό Ταμείο) δεν έχουν εισπράξει επιδοτήσεις από το κράτος για την ανανέωη του στόλου; Και μάλιστα όχι μια και δύο φορές! Αν δεν θυμάσαι όπως εγώ, μια πολύ απλή αναζήτηση στο Google θα σε βοηθήσει.

Και σε ρωτώ το αντίθετο: γιατί οι "ιδιωτικές" κατά πώς λες εταιρείες αστικών μεταφορών δεν έχουν ως σκοπό τη μεγιστοποίηση των κερδών και την διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ποιότητας αστικών μεταφορών στις πόλεις που εξυπηρετούν; Μήπως γιατί αυτό θα προϋπέθετε αναδιάρθρωση των δρομολογίων και άρα θα καθιστούσε αχρείαστες τις υπηρεσίες ορισμένων ιδιοκτητών λεωφορείων; Μήπως γιατί τελικά απέχουν παρασάγγας από το να χαρακτηριστούν ότι λειτουργούν με βάση ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια; Πιστεύεις ότι μια εταιρεία που θα προέκυπτε από σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΡΡΡ) θα λειτουργούσε με τον ίδιο τρόπο, δηλ. θα άφηνε ο ιδιώτης συμμέτοχος στην ΡΡΡ να δημιουργούνται ελλείμματα για τα οποία μετά θα ζητούσε επιδοτήσεις για να τα καλύψει;

Η διαφορά είναι ότι οι τύποις (με όλη τη σημασία της λέξης) ιδιωτικές αστικές μεταφορές στην επαρχία είναι τόσο αναποτελεσματικές όσο ο δημόσιος τομέας. Και δεν είναι θέμα τύπων, αν δηλ. τα ΚΤΕΛ είναι Α.Ε., αλλά θέμα ουσιαστικής λειτουργίας.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Kakalos
New Member
New Member


Joined: 25 Jul 2005
Posts: 59
Location: Italia\ Thessaloniki

PostPosted: Wed Jun 07, 2006 7:33 pm    Post subject: Reply with quote

1. To αν κάποια ΚΤΕΛ έχουν εισπράξει επιδοτήσεις από το κράτος για την ανανέωση μέρους του στόλου τους, και δεν τον ανανεώσανε, είναι καθαρά θέμα θεσμικού πλαισίου και ελεγκτικού μηχανισμού. Και μάλιστα πρόκειται για το πιο εύκολο πράγμα για να ελέγξει κάποιος, αν το θέλει. Εδώ θα σημειώσω ότι τα ΚΤΕΛ είναι υπεραστικά ΜΜΜ, και ότι πρόκειται για άλλο ευαγγέλιο, μαζί με ΟΣΕ, Ολυμπιακή, καράβια...

2. Γράφεις ότι κάποιοι ιδιώτες αφήνουν να δημιουργούνται ελλείμματα για τα οποία μετά ζητούν επιδοτήσεις για να τα καλύψουν. Παρά των όσα έγραψα υπέρ των επιδοτήσεων, είπα ποτέ ότι το κράτος πρέπει να επιδοτεί... χρέη; Αν διαβάσεις προσεκτικά τα προηγούμενα post μου, θα βρεις ακριβώς το αντίθετο.
Εδώ θα σημειώσω ότι οι δημόσιοι φορείς ΜΜΜ, πλην των ποικοίλων επιδοτήσεων, είναι και μονίμως ελλειματικοί. Και τα έξτρα χρέη τους πληρώνονται εξ' ορισμού πάλι από το κράτος, χωρίς να χρειάζεται να ζητήσουν τίποτα.

3. Μου μιλάς για τα καλά των PPP, τη στιγμή που, όχι μόνο δεν είπα ποτέ κάτι εναντίον τους, αλλά πριν καν αναφερθεί αυτή η λεξη είχα γράψει ότι:
"Εδώ να σημειώσω ότι ποσώς με ενδιαφέρει αν αυτοί που βγάζουν λεφτά είναι δημόσιοι ή ιδιωτικοί υπάλληλοι, από την στιγμή που μου προσφέρουν τις σωστές υπηρεσίες, στην σωστή τιμή... (Παράδειγμα το Αττικό Μετρό - συνεργασία δημοσίου και ιδιωτών - το οποίο παει καλά εξ' όσων γνωρίζω)". Θα το βρείς σ΄αυτήν εδώ τη σελίδα, λίγο πιο πάνω (Posted Sun Jun 04, 2006 10:35 am).
Καταλαβαίνω ότι το ΑΜ είναι κάκιστο παράδειγμα, αλλά δεν νομίζω ότι υπάρχει καλύτερο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, στον χώρο των ΜΜΜ τουλάχιστον. Να διευκρινήσω ότι "σωστή τιμή" εννοώ το σύνολο της τιμής που πληρώνω, δηλ. κομίστρου, επιδοτήσεων και πιθανών (μη επιθυμιτών) διαγραφών χρεών της εταιρίας. Διευκρινίζω επίσης ότι σ' όλο το παρακάτω κείμενο, όπου "ιδιώτης" μπορείς να βάλεις και "ΡΡΡ". Άλλωστε για ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια μιλάμε και στις 2 περιπτώσεις.

4. Επί της ουσίας...

Quote:
Και σε ρωτώ το αντίθετο: γιατί οι "ιδιωτικές" κατά πώς λες εταιρείες αστικών μεταφορών δεν έχουν ως σκοπό τη μεγιστοποίηση των κερδών και την διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ποιότητας αστικών μεταφορών στις πόλεις που εξυπηρετούν; Μήπως γιατί αυτό θα προϋπέθετε αναδιάρθρωση των δρομολογίων και άρα θα καθιστούσε αχρείαστες τις υπηρεσίες ορισμένων ιδιοκτητών λεωφορείων;


Υπενθυμίζω ότι ποιότητα αστικών ΜΜΜ = κάλυψη όλου του αστικού ιστού και περιχώρων, συχνά δρομολόγια, σύγχρονο τροχαίο υλικό, φθηνή τιμή.

Η μεγιστοποίηση των κερδών σε σχέση με το ποσό επένδυσης, λειτουργώντας καθαρά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, ειδικά σε έναν τομέα δύσκολο για κέρδη (λόγω αναγκαιότητας πολύ χαμηλού κομίστρου), είναι εκ διαμέτρου αντίθετη προς την διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου ποιότητας αστικών μεταφορών στις πόλεις που εξυπηρετούν.
Απορώ πως δεν το καταλαβαίνεις, εφόσον λες μόνος σου εν μέρει το "γιατί". Ναι, θα προϋπέθετε αναδιάρθρωση των δρομολογίων. Περιορισμό των δρομολογίων στις γραμμές "φιλέτα", με δρομολόγια αραιά τόσο ώστε τα λεωφορεία να πηγαινοέρχονται συνεχώς "πίτα". Η ποιότητα του τροχαίου υλικού δεν ενδιαφέρει και τόσο, καθώς έτσι κι αλλιώς ανταγωνισμός δεν υπάρχει, όλοι μονοπωλειακοί είναι. Εκτός αν έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο ώστε να συμφέρει να αγοράσεις καινούριο, παρά να συντηρείς το παλιό.

Όλως τυχαίως( ; ), τα παραπάνω περιγράφουν ένα μεγάλο κομμάτι της εικόνας των ιδιωτικών ΜΜΜ της επαρχίας.

Τι κίνητρα θα δώσεις σε έναν ιδιώτη, για να διατηρεί (πιθανώς και ελλειματικά) δρομολόγια σε μικρές συνοικίες, να διατηρεί συχνά δρομολόγια, να έχει συνεχώς μοντέρνο στόλο, να κάνει 50% έκπτωση σε αδύναμες μερίδες του πληθυσμού (μαθητές, φοιτητές κλπ),αν όχι... επιδοτήσεις; Για την ψυχή της μάνας του θα τα κάνει;
Κι αν νομίζεις ότι μπορεί το κράτος απλά να τον υποχρεώσει με κάποιο νόμο, γλιτώνοντας τις επιδοτήσεις, ε τότε... "φιλέτα όπως οι αστικές μεταφορές στην Πάτρα και τα περίχωρα του νομού Αχαΐας" αποδεικνύονται... στραγάλια.
(*Να διευκρινήσω ότι μιλάω για κατοχυρωμένες επιχορηγήσεις βάσει θεσμικού πλαισίου, και όχι για παροδικά "δωράκια" ευθέως ανάλογα του μήκους της γλώσσας του ιδιώτη ή της "ευδιαθεσίας" του αντίστοιχου υπουργού.)

5. Γράφεις ότι "οι τύποις (με όλη τη σημασία της λέξης) ιδιωτικές αστικές μεταφορές στην επαρχία είναι τόσο αναποτελεσματικές όσο ο δημόσιος τομέας."
Η εξίσωση αυτή μου φαίνεται τόσο αστεία, όσο και η σύγκριση 2 εκ. με 2 δις. (Tα νούμερα είναι τυχαία.) Αν είναι δυνατόν να μην υπολογίζεις το πόσο κοστίζουν τα μεν και τα δε στον Έλληνα φορολογούμενο.



-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------

Τέλος, θα ήθελα να πω ότι εκτός από την επείγουσα ανάγκη θεσμικού πλαισίου και ελεγκτικού μηχανισμού, υπάρχει μία ακόμη, πολύ πιο επείγουσα. Αυτή για... αλλαγή μυαλών των πολιτών.

Αν είναι δυνατόν, εν έτει 2006, να έχουμε γεμίσει 3 σελίδες συζητώντας για πράγματα που θα έπρεπε να είναι αυτονόητα, όπως:
Το αν θα έπρεπε να υπάρχει ισοκατανομή των επιδοτήσεων στα ΜΜΜ μεταξύ Αθήνας και επαρχίας.
Το αν η αντιπαραβολή "προνομιούχα Αθήνα με υπέροχα ΜΜΜ λόγω επιδότησης vs αδικημένης επαρχίας με αρχαία ΜΜΜ λόγω έλλειψης πόρων" είναι άτοπη ή όχι. (Λες και οι επιδοτήσεις στα ΜΜΜ της Αθήνας και στον ΟΑΣΘ, ήταν για peeling, solarium, χαλάουα και ιαματικά λουτρά των εργαζομένων τους.)

Αν είναι δυνατόν, εν έτει 2006, να κυκλοφορούν urban legends περί "επιχειρηματικής ανυπαρξίας της επαρχίας" σε σχέση με την πρωτεύουσα, για να καλύψουν την έλλειψη θεσμών και νόμων εκ μέρους του Ελληνικού Κράτους, που να προτρέπουν την ανάπτυξη ιδιωτικών επενδύσεων και επιχειρήσεων.
( Αν δεχθώ την "επιχειρηματική ανυπαρξία της επαρχίας", αν δεχθώ και ότι για κάποιο λόγο, ο super-γ@μ@τος Αθηναίος επιχειρηματίας δεν γουστάρει τη φιλετάρα της Αττικής, μπορείς να μου εξηγήσεις exitmusician τι τον εμποδίζει να... φάει το φιλέτο της Αχαΐας; Μήπως ο πραγματικός super-γ@μ@τος επιχειρηματίας στην Ελλάδα, είναι το ίδιο το κράτος; Δηλαδή και ο super-υπεύθυνος για την ανισότητα μεταξύ των διαμερισμάτων της χώρας; )

Αν είναι δυνατόν, εν έτει 2006, να θεωρείται ότι όποιος μη Αθηναίος βρίζει το κράτος ή κάποια δημόσια επιχείρηση, βρίζει τους Αθηναίους πολίτες. Πράγμα που οδηγεί στις "απίστευτες" παραπάνω συζητήσεις.

-------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------



Το σοφό σπρέι έγραφε: Αυτό που ξεχωρίζει τις αναπτυγμένες κοινωνίες, είναι ότι το μεγάλο ψάρι, αντί να φάει το μικρό, το... επιδοτεί.
Βέβαια το έγραφε πάνω σε Ιταλικό λεωφορείο, οπότε... αν θέλουμε το παίρνουμε υπ' όψη. Εξαντλήθηκα.
Back to top
View user's profile Send private message
Psilalonitis-1982
Senior Member
Senior Member


Joined: 14 Dec 2005
Posts: 616
Location: Πατρα

PostPosted: Wed Jun 07, 2006 11:06 pm    Post subject: Reply with quote

Kakalos wrote:


Αν είναι δυνατόν, εν έτει 2006, να θεωρείται ότι όποιος μη Αθηναίος βρίζει το κράτος ή κάποια δημόσια επιχείρηση, βρίζει τους Αθηναίους πολίτες.


Πες τα φιλε Κακαλε.

Το θεμα ειναι απλο. Οι αθηναιοι πολιτες ειναι τα πρωτα θυματα του αθηναϊκου συγκεντρωτισμου.

Οσοι δεν τοχουν καταλαβει
δεν εχουν παρα ν αναζητησουν τα αιτια αυτου του ασφυκτικου πολεοδομικου πολτου
χωρις αρχη και τελος
μεσα στον οποιο ζουν.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Fri Jun 09, 2006 11:47 am    Post subject: Reply with quote

Μερικά κλειδιά για την ορθότερη ερμηνεία του προηγούμενου post μου.

1. Οι ελεγκτικοί μηχανισμοί βεβαιώνουν την ορθή διαχείριση των χρηματικών πόρων. Αυτό που εγώ αναφέρω είναι ότι με το υπάρχον σύστημα δεν υπάρχει ορθή διαχείριση. Αφήνω στην άκρη για τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, εστιάζομαι στους φορείς που ασκούν πλημμελή διαχείριση.

2. Εγώ σου αναφέρω τι γίνεται στη συγκεκριμένη περίπτωση, όχι τι είπες. Επίσης επειδή κατάλαβες γενικώς λάθος το πνεύμα του post μου, αναρωτιέμαι αν θα γινόταν κάτι τέτοιο σε μια ΡΡΡ και απάντηση δεν παίρνω.

3. Για τις ΡΡΡ μίλησα ανεξάρτητα από τα δικά σου λεγόμενα.

4. Δεν σε καταλαβαίνω. Καταρχήν η αναδιάρθρωση των δρομολογίων δεν σημαίνει μείωση του επιπέδου εξυπηρέτησης αλλά στοχεύει στην ορθολογικοποίηση του υπάρχοντος συστήματος ώστε να καλύπτει πιο αποτελεσματικά και αποδοτικά τις δεδομένες ανάγκες και με δεδομένο επίπεδο εξυπηρέτησης. Ακριβώς αυτό που γίνεται στην Αθήνα τα τελευταία χρόνια με τις καταργήσεις γραμμών με επικαλυπτόμενα δρομολόγια, τη δημιουργία κυκλικών γραμμών κλπ. Εξάλλου είναι ξεκάθαρο ότι το κράτος θα θέσει κάποιες προδιαγραφές για τη λειτουργία των αστικών μεταφορών.

Τέλος, δεν καταλαβαίνω αυτά περί "γαμάτου Αθηναίου επιχειρηματία" και τα θεωρώ εκτός θέματος. Άσε που δείχνουν ότι τελικά η τοπικιστική νοοτροπία τελικά ισχύει. Εγώ προτιμώ να μιλάω μόνο για κεφάλαιο και όχι για "γαμάτους Αθηναίους επιχειρηματίες". Και θα περίμενα ότι αρχικά οι τοπικές αυτοδιοικήσεις θα αναλάμβαναν πρωτοβουλίες έστω για τη διερεύνηση της δυνατότητας τέτοιων ΡΡΡ.

5. Σχηματικό ήταν αυτό, όχι κυριολεκτικό. Εννοώ ότι παρά τη "συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων" (τρομάρα τους) παραμένουν εξαιρετικά αναποτελεσματικές.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pelops
Junior Member
Junior Member


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 199

PostPosted: Fri Jun 09, 2006 2:28 pm    Post subject: Reply with quote

Πέστα Κάκαλε , συμφωνώ απόλυτα με την επιχειρηματολογία σου και δεν καταλαβαίνω γιατί αντιδρούν (αν όντως διαφωνούν) όσοι μένουν στην Αθήνα αφού δε μιλάμε να αλλάξει κάτι στην Αθήνα αλλά να υπάρχει ισότητα και ίσα μέτρα και σταθμά και για εμάς τους πολίτες Γ (ή Δ) κατηγορίας.
Ας γίνει λοιπόν μια αρχή , όπως τζαμπατζε αγοράστηκαν εκατοντάδες νέα λεωφορεία στην Αθήνα να γίνει το ίδιο και για όλα τα αστικά ΚΤΕΛ της υπόλοιπης ελλάδας (που συνολικά αμφιβάλλω αν είναι περισσότερα σε αριθμό από το 1/3 των λεωφορείων της Αθήνας).
Ας επιδοτηθεί το εισητήριο .
Και βλέπουμε και για τα υπόλοιπα στη συνέχεια.
Back to top
View user's profile Send private message
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Fri Jun 09, 2006 2:32 pm    Post subject: Reply with quote

ΟΚ. Whatever Confused Εγώ αποσύρομαι.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Pelops
Junior Member
Junior Member


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 199

PostPosted: Fri Jun 09, 2006 4:20 pm    Post subject: Reply with quote

exitmusician η ανάγκη για ίση μεταχείριση των επαρχιακών αστικών ΚΤΕΛ από το κράτος δεν αναιρεί τα πολλά σωστά σου επιχειρήματα ή την πολύ πιθανή ανεπάρκεια σωστής διαχείρησης από τους φορείς των ΚΤΕΛ.
Για παράδειγμα (μιλάω για πάτρα) το γέγονός ότι δεν αναγράφονται ούτε καν οι στάσεις και τι ώρα περνάνε τα λεωφορεία (συνήθως υπάρχει μια σκουριασμένη πινακίδα τύπου 1960) , ή η απουσία ευγενικού προσωπικού (αρκετές φορές) ή η κακή συντήρηση των λεωφορείων (πενταβρώμικα , σκουριασμένα , τρίζουν ολόκληρα , κτλπ) δεν έχουν άμεση σχέση με την χρηματοδότηση αλλά με το πως διαχειρίζονται τη λειτουργία του ΚΤΕΛ οι ιδιοκτήτες.
Όμως παρόλα αυτά το κύριο πρόβλημα είναι η έλλειψη σύγχρονων λεωφορείων και το πανάκριβο εισητήριο , όλα τα υπόλοιπα έπονται.

Υ.Γ. Παρεπιμπτόντως και επειδή μίλησα για λεωφορεία που τρίζουν , έχω πάρα πολλές φορές δει στην αθήνα λεωφορεία 2 ετών τα τρίζουν λες και είναι 15 ετών (θα μουπείτε φταίνε οι λακούβες και οι δρόμοι ) αλλά τέλος πάντων.
Σίγουρα στη συντήρηση των οχημάτων και τη διατήρησή τους σε καλή κατάσταση (πλύσιμο , καθάρισμα , αντικατάσταση φθαρμένων μερών ) υπάρχει χαοτική διαφορά με αυτό που υπάρχει σε χώρες όπως η γερμανία.
Back to top
View user's profile Send private message
siakabetis
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 01 Oct 2004
Posts: 1426
Location: patras

PostPosted: Sat Jun 10, 2006 9:12 am    Post subject: Reply with quote

χθες συγκεκριμενα κατεβαινα στο κεντρο με το λεωφορειο και τοοχημα οχι απλα βρωμαγε..... βρωμοκοπουσε ο τοπος. καλα οι επιβατες αυτος ο ρημαδης ο οδηγος πως αντεχει εκει μεσα 8 ωρες
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dimitris
New Member
New Member


Joined: 07 Jun 2004
Posts: 20
Location: NY

PostPosted: Mon Jun 26, 2006 8:42 am    Post subject: Reply with quote

Λάρισα και Βόλος μαζί διεκδικούν τους Μεσογειακούς του 2013

http://www.naftemporiki.gr/news/static/06/06/26/1206908.htm
Back to top
View user's profile Send private message
ael
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 15 Feb 2004
Posts: 1854
Location: πινω Λουμιδη.ΚΟΥΠΑτο...

PostPosted: Thu Jun 29, 2006 11:54 am    Post subject: Reply with quote

kykloforhse apo th dhmotikh arxh ena periodiko to opoio deixnei ta erga pou exoun ginei ta teleutaia xronia sthn polh kathws kai ta mellontika erga pou tha akolouthisoun.einai plousio se fwtografiko yliko apo erga se dromous,ktiria,ston phneio(an de to xerete apokthsame limani Shocked Laughing ),athlitikous xwrous opws kai photos sxediwn mellontikwn ergwn.an mh ti allo,an ginoun,to mellon ths polhs anamenetai lampro!fysika se auto perilamvanetai kai to megalo oneiro tou ael gia tram! Very Happy to kako einai pws de mporw na anevasw photos.ektos tou oti den exw scanner,einai kai para polles...skeftomai na paw apo th dhmarxia mia volta na dw an yparxoun se cd wste na anevasw merikes Smile cross your fingers...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Thu Jun 29, 2006 12:59 pm    Post subject: Reply with quote

Νάσαι καλά βρε ΑΕΛ. Αν μπορείς κάντο, και μη τρελλαθείς, και καμμιά 20ριά φωτό καλά είναι. Μακάρι να δούμε... Smile
Back to top
View user's profile Send private message
ael
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 15 Feb 2004
Posts: 1854
Location: πινω Λουμιδη.ΚΟΥΠΑτο...

PostPosted: Tue Jul 25, 2006 4:22 pm    Post subject: Reply with quote

xairetai meta apo poly kairo!kalokairaki twra,pou na trexw se net cafe... Razz

@gm kai loipous:
lepon,oson afora to prohgoumeno post mou.phga sto dhmarxeio,zhthsa cd me tis photos kai ofeilw na omooghsw pws oi ypeu8inoi htan kati parapanw apo exypretikoi enw,endiafer8hke kai o idios o dhmarxos me ton opoio eixa oligolepth kouventa.to olo egxeirhma de mou phre panw apo 10'...mou zhthsan na perasw thn allh mera wste na kanoun tis katallhles kinhseis gia na apokthsw to cd,kathws logw copyright tou periodikou eprepe na paralavw to cd apo to typografeio pou eixe kai ta dikaiwmata.ki ekei kapou periplekontai ta pragmata.enw to grafeio tou dmou ekane oles tis kinhseis gia na me exyphrethsei,o kyrios tou typografeiou mallon den eixe kamia diathesh na me exyphrethsei...enw ton enhmerwsan 2 fores apo to grafeio tou dhmarxou(hmoun parwn kai sta 2 thlefwnhmata),zhthse na ton parw thlefwno thn epomenh gia na synnenohthoume(kai enw eixan prohghthei 2 diafwtistikotata thlefwnhmata).apofasisa na paw apo to magazi tou,opou prwta irtha se epafh me kapoia ypallhlo ths opoias h symperifora htan to ligotero anarmosth,kathws afou peisthke na parei thlefwno to afentiko ths,metaxy allwn mou eipe pws den 'tha kanw egw to spasmeno thlefwno,pare kai mila tou',irtha ek neou se epafh mazi tou kai o typos mou milhse se yfos tou styl 'de tha asxoloumai mazi sou,mh me zalizeis',zhtwntas na ton xanaparw thlefwno...dekton,kathws de tha evgaze kerdos apo auth th douleia.epeidh omws de thelw kai poly gia na stravwsw,eidika otan eimai eugenikotatos kai ypomonetikos,ton euxaristhsa gia ton kopo(pou den mphke) kai tou eipa pws mallon tha to kanw monos mou...tha mou parei kai ligotero xrono apo to na me stelnoun apo ton anna ston kaiafa...
sas yposxomai loipon oti tha prospathisw na afierwsw xrono gia to en logw thema...
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Tue Jul 25, 2006 7:39 pm    Post subject: Reply with quote

Καλά ael, χαρά στο κουράγιο σου! Ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί ορισμένοι άνθρωποι είναι γαιδούρια... τι θα του κόστιζε να έβαζε την γραμματέα του που μάλλον βάφει τα νύχια της όλη μέρα, να σου δώσει τις φωτογραφίες? Ακόμα και εάν δεν είναι πολύ εύκολο, μπορεί κανείς να το πει πιο ευγενικά βρε παιδί μου. <<Πολύ θα ήθελα να βοηθήσω αλλά είναι μεγάλη φασαρία και για μένα και πνίγωμαι>>, τόσο δύσκολο είναι?? Άλλο που άμα εκνευρίσει και τον δήμαρχο μπορεί να χάσει και δουλείες στο μέλλον. Τρέχα γύρευε!

Βέβαια, καθόλου δεν με εντυπωσιάζει που ο δήμαρχος ήταν εξυπηρετικότατος: δωρεάν διαφήμιση και μάλιστα λίγο καιρό πριν τις δημοτικές! Laughing

Πάντως και εγώ ανυπομονώ να δω τις σκαναρισμένες φωτογραφίες που μας υποσχέθηκες Razz Razz , ιδίως καθότι δεν έχω πάει ποτέ στη Λάρισα (ντροπή μου) και είμαι περίεργος!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Tanash
Full Member
Full Member


Joined: 19 Dec 2005
Posts: 219
Location: Λάρισα

PostPosted: Wed Jul 26, 2006 1:03 am    Post subject: Reply with quote

Φίλε ael κάτι άκουσα τώρα τελευταία ότι θα ξεκινήσουν έργα για τον περιφερειακό της λάρισας, έχεις ακούσει τίποτα;
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    stadia.gr/forum Forum Index -> Υποδομές και έργα All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 22, 23, 24  Next
Page 13 of 24

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr