stadia.gr/forum Forum Index stadia.gr/forum
Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας (Μετρό, Προαστιακός κλπ)
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 88, 89, 90  Next
 
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads
View previous topic :: View next topic  
Author Message
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Fri Nov 10, 2006 3:17 pm    Post subject: Reply with quote

Τις προάλλες βρέθηκα στη Μαδρίτη για 4 μέρες και είχα την ευκαιρία να χρησιμοποιήσω αρκετά το Μετρό τους, που φημίζεται για το μικρό κόστος κατασκευής ανά χιλιόμετρο και την ταχύτατη επέκτασή του και συχνά αποτελεί μέτρο σύγκρισης με το δικό μας αργά αναπτυσσόμενο δίκτυο.

Είναι αλήθεια ότι σε θέμα κάλλους και μεγέθους δεν μπορεί καν να συγκριθεί με το Μετρό της Αθήνας, όπως και κανένα άλλο σύστημα Μετρό στην Ευρώπη (τουλάχιστον). Οι σταθμοί είναι πολύ μικροί σε ορισμένες περιπτώσεις και όχι ιδιαίτερα όμορφοι (ειδικά οι κεντρικοί σταθμοί αλλά και όσοι περιφερειακοί έχουν χτιστεί παλαιότερα έχουν φανερά τα σημάδια του χρόνου), ενώ κυριαρχεί μια μυρωδιά κλεισούρας που σε ορισμένες περιπτώσεις συνοδεύεται από δυσωδία ανθρώπινων αναγκών.

Όμως δεν μπόρεσα παρά να ζηλέψω την ευελιξία και λιτότητα της κατασκευής (θύμιζε λίγο το Tube του Λονδίνου, όπου οι σήραγγες ήταν αρκετά πλατιές ώστε να χωρά ένας συρμός), τους μικρούς και λιτούς αλλά ευρύχωρους συρμούς και την μικρή απόσταση μεταξύ των σταθμών, ειδικά στο κέντρο. Α, και το εισητήριο από οποιαδήποτε περιοχή της Μαδρίτης (εκτός από κάποιες ιδιαίτερα απομακρυσμένες) προς ή από το αεροδρόμιο Barajas κόστιζε όσο και το κανονικό εισητήριο, δηλ. €1.

Όλα αυτά με έκαναν να αναρωτιέμαι για το trade-off μεταξύ της κατασκευής ενός τεράστιου (τεχνικά και αρχιτεκτονικά) δικτύου Μετρό με όλα τα προβλήματα ευελιξίας που το διακρίνουν και ενός συστήματος μικρότερου μεγέθους αλλά με μεγαλύτερη ευελιξία στην επέκταση και περισσότερους σταθμούς, και τι θα προτιμούσα για την Αθήνα. Ομολογώ ότι είμαι σε δίλημμα αλλά μου άρεσε η αποτελεσματικότητα του Μετρό της Μαδρίτης και το φαντάζομαι σε ένα setting στην Αθήνα όπου π.χ. η μελλοντική Γραμμή 3 "Ευαγγελίστρια - Δουκίσσης Πλακεντίας" δεν θα έχει μόνο 24 σταθμούς σε συνολικό μήκος 27 χιλιομέτρων αλλά αρκετά περισσότερους, έστω και σε μικρότερη κλίμακα...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
trelas
Full Member
Full Member


Joined: 15 Jun 2006
Posts: 262
Location: ΠΑΤΡΑ/Αθηνα-Αμπελοκηποι

PostPosted: Sat Nov 11, 2006 12:25 pm    Post subject: Reply with quote

Να ρωτησω κατι αλλο?δεν ειδα αν εχει γραφτει σε αλλο ποστ αλλα γιατι υπαρχει ενα τεραστιο κενο απο στασεις αναμεσα σε Εθν Αμυνα και Χαλανδρι?Θα γινουν νεες στασεις μελλοντικα?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
panos81c
New Member
New Member


Joined: 14 Nov 2006
Posts: 36
Location: Αθήνα (Μαρούσι) - Λονδίνο (Enfield Town)

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

Θα γίνουν 3 στάσεις ενδιάμεσα, και συγκεκριμένα η "Αγία Παρασκευή", το "Νομισματοκοπείο" και ο "Χολαργός".

Για τους δύο τελευταίους, ήδη έχουν κατασκευαστεί τα "κουτιά" των σταθμών, δηλ. τα ανοίγματα με ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο σχήμα μέσα στα οποία θα κτιστούν οι σταθμοί. Αν μάλιστα προσέξεις καθώς ταξιδεύεις στην Γραμμή 3, θα δεις ότι η στρογγυλή σήραγγα με τα τσιμεντένια τοιχία διακόπτεται, και φαίνονται οι πλατφόρμες ενώ στις άκρες τους έχουν υψωθεί τοίχοι από νοβοπάν ή γυψοσανίδα βαμμένοι γκρι για να μην φαίνεται το εργοτάξιο από πίσω.

Για την Αγ. Παρασκευή δεν έχει γίνει κανένα έργο και η κατασκευή του ορύγματος μέσα στο οποίο θα κατασκευαστεί ο σταθμός θα απαιτήσει την διακοπή λειτουργείας της γραμμής για 3-6 μήνες.
Back to top
View user's profile Send private message
panos81c
New Member
New Member


Joined: 14 Nov 2006
Posts: 36
Location: Αθήνα (Μαρούσι) - Λονδίνο (Enfield Town)

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 5:51 pm    Post subject: Στα ίχνη των χαμένων σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής Reply with quote

Ξέρατε ότι κάποτε υπήρχε ελαφρός σιδηρόδρομος που ένωνε τον Πειραιά με το Πέραμα; Ότι η γραμμή της Κηφισιάς συνέχιζε ως τα Λατομεία Διονύσου; Ή ότι υπήρχε γραμμή προς Λαύριο που εκτός από τα Μεσόγεια εξυπηρετούσε και περιοχές όπως το Χαλάνδρι, η Φιλοθέη, η Νέα Φιλαδέλφεια και οι Άγιοι Ανάργυροι;

Αν κάποια μέρα περάσετε από έναν δρόμο με μικρή σχετικά κίνηση αλλά με μια μεγάλη νησίδα στην μέση, ίσως να βρίσκεστε εκεί όπου κάποτε περνούσαν τρένα. Έχουμε και λέμε...

Οδός Μαρίας Κιουρί (Πειραιάς-Ταμπούρια, Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νέο Ικόνιο, Πέραμα) Είναι η χάραξη του προαστιακού τροχιοδρόμου Πειραιά - Περάματος, που άνοιξε το 1936 και έκλεισε το 1977. Σε πολλά σημεία, σώζονται οι σιδηροτροχιές και επίσης ένα τραμ κοντά στο Α.Τ. Περάματος. Η γραμμή αυτή λειτούργησε ως προέκταση του ΗΣΑΠ στις δυτικές συνοικίες του Πειραιά. Αντίθετα με τα άλλα τραμ της Αθήνας, το μεγαλύτερο μέρος της ήταν σε αποκλειστικό διάδρομο με γραμμές κανονικού πλάτους αντί μετρικές, και τα βαγόνια σχημάτιζαν συνήθως συρμούς των δύο οχημάτων. Λίγο βόρεια από τον Άγιο Διονύσιο υπήρχε σύνδεση με την γραμμή των Σ.Ε.Κ. (πρόγονο του Ο.Σ.Ε.) και μια διακλάδωση προς το εμπορικό λιμάνι του Αγ. Γεωργίου στο Κερατσίνι.
Στα σχέδια της Τραμ Α.Ε. είναι η επαναλειτουργεία της γραμμής, αφού συνδεθεί με το υπάρχον (νέο) δίκτυο στο Σ.Ε.Φ. μέσω του κέντρου του Πειραιά.

Βιομηχανικός Σιδηρόδρομος Διονύσου.
Αποτελούσε προέκταση της διακλάδωσης των Αττικών Σιδηροδρόμων προς Κηφισιά (σήμερα αποτελεί μέρος της Γραμμής 1 των ΗΣΑΠ) προς τα Λατομεία Διονύσου. Βόρεια του σταθμού της Κηφισιάς, συνέχιζε μέσω της οδού Στροφυλίου, σταύρωνε την λεωφόρο Θησέως (προέκταση της Λεωφ. Κηφισίας) στην Νέα Ερυθραία λίγο νότια από εκεί που είναι σήμερα το Δημαρχείο, και κατόπιν μέσω των οδών Γεωργίου Παπανδρέου (Ν. Ερυθραία) και Ρόδων (Εκάλη), σταύρωνε την Λεωφόρο Διονύσου και έφτανε στα λατομεία. Υπήρχε μόνο ένας επιβατικός σταθμός στο Στροφύλι, αν και κατά καιρούς δρομολογούνταν επιβατικά εκδρομικα τρένα ως τον Διόνυσο. Η γραμμή έκλεισε το 1936, όταν σταμάτησε να λειτουργεί το "Θηρίο" (το ατμοκίνητο τρένο Αθήνας - Κηφισιάς) και σήμερα σώζονται μόνο κάποια κατάλοιπα από τις εγκαταστάσεις της, βόρεια της Λεωφ. Διονύσου (όπου η γραμμή δεν ακολουθούσε κάποιο δρόμο).

Το 1960, οι ΕΗΣ (πρόγονοι του ΗΣΑΠ), καταθέτουν πρόταση επαναλειτουργείας του τμήματος Κηφισιάς - Νέας Ερυθραίας, η οποία όμως δεν υλοποιείται. Σήμερα η ίδια πρόταση έχει επανέλθει (φυσικά για υπόγεια γραμμή) αλλά είναι στην φάση των μελετών, χωρίς να έχει γίνει επίσημη πρόταση.

Σιδηρόδρομοι Αττικής (Αθήνα - Ηράκλειο - Λαύριο/Κηφισιά)
Σημαντικό μέρος του δικτύου αυτού αποτελεί σήμερα μέρος της Γραμμής 1 των ΗΣΑΠ. Αυτό το δίκτυο ξεκινούσε από την Πλατεία Λαυρίου βόρεια της Ομόνοιας (ονομάστηκε έτσι ακριβώς γιατί αποτελούσε την αφετηρία των τρένων για Λαύριο) και έφτανε στο Ηράκλειο, όπου η κύρια γραμμή συνέχιζε για Καλογρέζα, Χαλάνδρι, Γέρακα, Παιανία (Λιόπεσι όπως λεγόταν τότε), Κορωπί, Μαρκόπουλο, Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό και Λαύριο. Από το Ηράκλειο ξεκινούσε και μια διακλάδωση για Κηφισιά και Διόνυσο, όπως είπαμε παραπάνω. Τα επιβατικά δρομολόγια στην γραμμή αυτή σταμάτησαν το 1957, αν και για εμπορικά τρένα διατηρήθηκε ως το 1962.
Στην Αθήνα, διέτρεχε την οδό 3ης Σεπτεμβρίου σαν τραμ, αλλά και τη σημερινή οδό Ρίζου που ήταν κάποτε καθαρά σιδηρόδρομος. Μετά ακολουθούσε την χάραξη του σημερινού ΗΣΑΠ, αλλά όλες οι διασταυρώσεις με δρόμους ήταν ισόπεδες. Δεν υπήρχαν οι γέφυρες που υπάρχουν σήμερα, ενώ είχε σταθμούς σε Αττική, Κάτω Πατήσια, Πατήσια, Ποδαράδες (Ιωνία), Ηράκλειο, Μαρούσι και Κηφισιά, στην θέση των σημερινών του ΗΣΑΠ. Μόνο το κτίριο του σταθμού Κηφισιάς σώζεται (βόρεια του σημερινού σταθμού) και χρησιμοποιείται από την ΔΕΗ.

Από το Ηράκλειο, διακλαδιζόταν δεξιά μέσω των σημερινών οδών Μαρίνου Αντύπα (Ηράκλειο), Σπύρου Λούη, Λαυρίου (Αλσούπολη), Καποδιστρίου, Δουκίσσης Πλακεντίας (Χαλάνδρι), Αγίου Νεκταρίου, Θεσσαλονίκης (Γέρακας), Σολωμού (Κάντζα), Αγίας Μαρίνας, Αττικής (Παιανία) κ.τ.λ.
Σε πολλά σημεία από τον Γέρακα και κάτω σώζονται και είναι ευδιάκριτες οι σιδηροτροχιές. Σώζονται και πολλοί σταθμοί (Γέρακας, Παιανία, Κορωπί, Μαρκόπουλο, Κερατέα, Δασκαλειό, Λαύριο) που έχουν αναπαλαιωθεί και χρησιμοποιούνται σήμερα για άλλες χρήσεις, ενώ στο Μαρκόπουλο και την Κερατέα υπάρχουν ακόμη και διατηρημένα βαγόνια. Πριν γίνει η διαπλάτυνση της οδού Δουκίσσης Πλακεντίας και η κατασκευή του μεγάλου συγκοινωνιακού κόμβου εκεί, φαίνονταν ακόμα σιδηροτροχιές κατά μήκος της οδού Δ. Πλακεντίας.
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος σχεδιάζει να ξαναλειτουργήσει την γραμμή από Κάντζα έως Λαύριο. Θα διακλαδίζεται από τον σημερινό Προαστιακό μεταξύ του κόμβου Μπαλάνας και του σταθμού Παιανία-Κάντζα. Θα επαναλειτουργήσουν, εάν υλοποιηθεί η πρόταση, και όλοι οι ενδιάμεσοι σταθμοί. Τα κτίρια, εκτός από την Κάντζα που είναι ετοιμόρροπο, είναι διατηρητέα.
Το 1960, η πρόταση για επέκταση του ΗΣΑΠ προς Ν. Ερυθραία περιέλαβε και επαναλειτουργεία του τμήματος Ηρακλείου - Γέρακα, αλλά δεν υλοποιήθηκε.

Συνδετήρια γραμμή Αγίων Αναργύρων - Ηρακλείου
Όταν σχεδιάστηκε η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Πλ. Λαυρίου - Κηφισιάς, προτάθηκε να γίνει διάδρομος με 3 τροχιές, δύο ηλεκτροκινούμενες κανονικού πλάτους για Κηφισιά και μία μετρικού πλάτους (με παρακαμπτήριες στους σταθμούς) για τα τρένα του Λαυρίου. Η ιδέα απορρίφθηκε λόγω του ανεπαρκούς πλάτους της Λεωφ. Ιωνίας. Η εναλλακτική λύση που δόθηκε ήταν η μεταφορά της γραμμής Ηρακλείου-Λαυρίου από τους Σιδηροδρόμους Αττικής στους ΣΠΑΠ (Πελοποννήσου) και η κατασκευή συνδετήριας γραμμής από τους Αγίους Αναργύρους (αμέσως πριν το σημερινό Οικολογικό Πάρκο "Αντώνης Τρίτσης") προς Ηράκλειο. Η γραμμή ξεκίνησε να φτιάχνεται το 1929, λειτούργησε το 1931, και έκτοτε τα τρένα για Λαύριο εντάχθηκαν στο Πελοποννησιακό δίκτυο, ξεκινούσαν από τον σταθμό ΣΠΑΠ του Πειραιά (δίπλα στον σταθμό των ΗΣΑΠ), και μέσω του Σταθμού Πελοποννήσου και της συνδετήριας γραμμής έφταναν στο Λαύριο.

Η γραμμή αυτή ακολουθούσε τις σημερινές οδούς Μπίμπιζα (Αγ. Ανάργυροι), Γεωργ. Παπανδρέου (Ανάκασα), Λαυρίου, Νικ. Πλαστήρα (Νέα Φιλαδέλφεια), και Ιφιγενείας (Ν. Ιωνία-Ηράκλειο). Στο Ηράκλειο είχε σταθμό στην σημερινή πλατεία. Κατόπιν, περνούσε κάτω από την γραμμή της Κηφισιάς και ενωνόταν στην οδό Μαρίνου Αντύπα με την αρχική χάραξη. Σήμερα στο Ηράκλειο, η υπόγεια διάβαση είναι πεζοδρομημένη ενώ μια μικρή διακλάδωση όπου παρκάρει ένας συρμός έργων του ΗΣΑΠ είναι ό,τι απέμεινε από μια μικρή συνδετική γραμμή.

Η γραμμή λειτούργησε έως το 1957. Για ένα σύντομο διάστημα το 1957 η γραμμή συνυπήρξε με τον ΗΣΑΠ και υπήρχε ανταπόκριση στο Ηράκλειο, όπως συμβαίνει σήμερα στην Νερατζιώτισσα. Το 1957 όμως τα επιβατικά δρομολόγια της γραμμής σταματούν, και πλέον η γραμμή χρησιμεύει μόνο για ελάχιστα φορτηγά τρένα και εκδρομικούς συρμούς προς το Δασκαλειό το καλοκαίρι. Το 1962, με τα έργα διαπλάτυνσης της Ε.Ο. Αθήνας-Λαμίας, η γραμμή αποκόπτεται και κλείνει οριστικά. Στο σημείο που διασταυρωνόταν με την Ε.Ο. (Ν. Φιλαδέλφεια - οδός Λαυρίου) φαίνονται ακόμα οι σιδηροτροχιές, ενώ λίγο πιο πάνω στην οδό Νικ. Πλαστήρα υπάρχει το κτίριο του σταθμού Ν. Φιλαδέλφειας.

Πρόσφατα, η ΤΡΑΜ Α.Ε. εξέδωσε πλάνα για μια γραμμή τραμ μέσω Λεωφ. Θηβών, Αγ. Αναργύρων, Ν. Φιλαδέλφειας, Ν. Ιωνίας, Ηρακλείου, Καλογρέζας και Χαλανδρίου για Αγ. Παρασκευή, και προτάθηκε από κάποιους να αξιοποιηθεί η χάραξη της γραμμής αυτής, για να περιοριστούν τα έργα κατά μήκος κύριων οδικών αξόνων.
Back to top
View user's profile Send private message
Admin
Site Owner
Site Owner


Joined: 16 Jan 2004
Posts: 2296
Location: Davelis Cave (απ'έξω)

PostPosted: Tue Nov 14, 2006 6:07 pm    Post subject: Re: Στα ίχνη των χαμένων σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής Reply with quote

Πολύ ενδιαφέρον post. Καλώς ήρθες panos81c Smile

panos81c wrote:
Πριν γίνει η διαπλάτυνση της οδού Δουκίσσης Πλακεντίας και η κατασκευή του μεγάλου συγκοινωνιακού κόμβου εκεί, φαίνονταν ακόμα σιδηροτροχιές κατά μήκος της οδού Δ. Πλακεντίας.

Θυμάμαι πριν από 20 χρόνια περίπου ότι οι ράγες ήταν ευδιάκριτες τόσο κατα μήκος της μεγάλης νησίδας της οδού Παπανικολή στο Χαλάνδρι (από τα Σίδερα μέχρι και την πλατεία Κέννεντυ), όσο και κατά μήκος της οδού Δ.Πλακεντίας, όπως γράφεις.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
gm2263
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 1840
Location: Athens, Hellas

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 12:47 am    Post subject: Reply with quote

...και φυσικά, δεν καταλαβαίνω γιατι θα πρέπει να ταλαιπωρηθούμε όλοι επί τρίμηνο έως εξάμηνο για την ξεροκεφαλιά των Αγιοπαρασκευιοτών να μη θέλουν μετρό όταν τους το πρότειναν και να πρέπει εν των υστέρων να ενοχληθούμε όλοι για πάρτη τους.

Τοχω ξαναγράψει, δεν μπορώ να το χωνέψω. Εκτός αν ο κος Σουφλιάς (που κατοικεί στην Αγ. Παρασκευή από ότι ξέρω) εξοφλεί προεκλογικά γραμμάτια. Εμείς οι υπόλοιποι όμως σε τι ακριβώς φταίμε;
Back to top
View user's profile Send private message
billy8181
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005
Posts: 3759
Location: London-UK

PostPosted: Wed Nov 15, 2006 3:19 pm    Post subject: Reply with quote

kati eiha akusei gia ayto pos emblekotan kapios epihirimatias stin kataskevi gia ton opio ipirhe provlimatismos, gia ayto kai argise i teliki apofasi kai topothesia.
Back to top
View user's profile Send private message
Nameless
Senior Member
Senior Member


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 412

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 3:44 am    Post subject: Reply with quote

Μπορεί οι Αγιοπαρασκευιώτες να μην θέλανε σταθμό (μια μειοψηφία δηλαδή, μη το γενικεύουμε άδικα), αλλά για όλους εμάς τους υπόλοιπους κατοίκους του λεκανοπεδίου που θέλουμε να επισκεπτόμαστε γρήγορα και άνετα την περιοχή είναι ευχής έργου.

Btw, τα μάθατε τα νέα? Ο κυρ Λιάπης μίλησε πλέον για πλήρη υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ Ν.Φάληρο-Πειραιάς και τη δημιουργία νέου σταθμού μεταξύ Πειραιά και Νέου Φαλήρου, πέριξ του εργοστασίου του Κεράνη (ανάμεσα σε 34ου συντάγματος Πεζικού και Γρ.Λαμπράκη για τους μη γνώστες της περιοχής).

Ξεκόλλησε και το θέμα του τραμ - λέει - αφού απερχόμενη και νεοεκλεγμένη δημοτική αρχή συμφώνησαν στα νέα σχέδια.
Και έτσι ξαφνικά ο Πειραιάς θα αποκτήσει:

* Υπογειοποίηση της γραμμής του ΗΣΑΠ (Πειραιάς-Ν.Φάληρο)
* Νέος σταθμός ΗΣΑΠ μεταξύ Περαιά και Ν.Φαλήρο
* Την επέκταση του μετρό σε Ταμπούρια, Πειραιά, Δημ.Θέατρο και Ευαγγελίστρια
* Τραμ που θα καλύπτει ότι απομένει (αλλά δυστυχώς όχι το Χ"κυριάκειο και την Πειραική - ακόμα)
* Την επέκταση του προαστιακού στο λιμάνι (με σταθμούς σε Πειραιά και Λευκα και Ρεντη)

Τι να πω, τέτοιος οργασμός έργων ... παράξενο φαίνεται...
Back to top
View user's profile Send private message
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 11:27 am    Post subject: Reply with quote

Για δείτε κι αυτό

«Βυθίζεται» ο ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι τον Πειραιά

Από πάνω θα διέρχεται το τραμ προς Πλατεία Καραϊσκάκη! Το εντυπωσιακό είναι ότι σε 6 μήνες αρχίζουν τα έργα, που περιλαμβάνουν και την κατασκευή ενός ακόμα σταθμού μεταξύ Φαλήρου και Πειραιά!

Πότε ρε παιδιά έγιναν όλα αυτά, πότε εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση κι εμείς δεν πήραμε χαμπάρι; Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
panos81c
New Member
New Member


Joined: 14 Nov 2006
Posts: 36
Location: Αθήνα (Μαρούσι) - Λονδίνο (Enfield Town)

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 12:33 pm    Post subject: Reply with quote

Ο λόγος που γίνεται υπόγεια η γραμμή 1 είναι για να ελευθερωθεί διάδρομος για το τραμ. Αλλού δεν υπάρχει χώρος! Κατόπιν θα πρέπει οι γραμμές του τραμ μεταξύ του Σταθμού Πειραιά (Πλ. Ιπποδαμείας) μέχρι τον Άγιο Διονύσιο όπου ξεχωρίζει η χάραξη της γραμμής Περάματος να είναι πάνω στον δρόμο, αλλά εκεί ο χώρος είναι περισσότερος.

Όσον αφορά την επέκταση του Προαστιακού, δεν είναι και κανένα τόσο φοβερό έργο. Ουσιαστικά είναι ανακατασκευή των αποβαθρών στον σταθμό Πειραιά (πρώην Σ.Π.Α.Π.) και αντικατάσταση της μετρικής γραμμής με κανονική. Στο εξωτερικό τέτοια έργα ολοκληρώνονται σε 3 μήνες...
Back to top
View user's profile Send private message
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 1:42 pm    Post subject: Reply with quote

Παιδιά, ξέρετε εάν και κατά πόσο η υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ θα δημιουργήσει και κοινόχρηστο χώρο για πράσινο ή έστω χώρο για επέκταση του πλάτους των δρόμων εκεί? Από ότι καταλαβαίνω, το τραμ δεν θα πάει όλο το δρόμο ως το λιμάνι άρα θεωρητικά θα δημιουργηθούν ελεύθεροι χώροι...

Επίσης ξέρετε εάν σκοπεύουν να υπογειοποίησουν και τις αποβάθρες στον σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά? Εάν ναι θα ελευθερωθεί ένας αρκετά μεγάλος χώρος στο σταθμό, αναρωτιέμαι τι θα τον κάνουν, ίσως μαγαζιά? Φαντάζομαι πάντως ότι κάτω από τις αποβάθρες του ΗΣΑΠ θα είναι οι αποβάθρες του Μετρο? Πάντως όταν όλα αυτά ολοκληρωθούν πρέπει να ενώσουν το λιμάνι με τον υπόγειο σταθμό κατ εύθείαν και όχι μόνο μέσω της νεας πεζογέφυρας.

Τέλος, δεν καταλαβαίνω γιατί σκοπεύουν να κάνουν κι άλλο σταθμό του ΗΣΑΠ στον Κεράνη.... Άλλωστε δεν θα έχουν σταθμούς του τραμ εκεί κοντά? Συν του ότι ο ΗΣΑΠ είναι ήδη πάρα πολύ αργός, εν μέρη γιατί σταματάει πολύ συχνά (αν και ίσως τώρα ο κόσμος θα μπορεί να χρησιμοποιεί ως γραμμή express τον προαστιακό από Αθήνα/Μαρουσι προς Πειραιά).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Nameless
Senior Member
Senior Member


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 412

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:07 pm    Post subject: Reply with quote

Αν ρίξουν τα τειχία που διαχωρίζουν τις γραμμές του ΗΣΑΠ από τις διπλανές λεωφόρους και με κατάλληλες αναπλάσεις περισσεύουν 4-5 μέτρα πλάτος τα οποία δε ξέρω τι σκοπεύουν να τα κάνουν. Η αλήθεια είναι ότι πεζόδρομος ανάμεσα σε δύο λεωφόρους δε μου γεμίζει το μάτι. Ποδηλατόδρομος ίσως? Μπα στην Ελλάδα είμαστε. Αν δεν φυτέψουν κάτι έτσι για την ομορφιά, τότε πολύ απλά προβλέπω να επεκτείνεται ο δρόμος, όπου αυτό δεν ενοχλεί την ανάπτυξη των στάσεων του τραμ.

Μελλοντικά προβλέπεται να φτιάξουν υπόγειο σταθμό στον Πειραιά για το μετρό. Έτσι όπως τα θυμάμαι τα πράγματα, δεν θα υπογειοποιηθεί κάτι, απλά στον πάνω όροφο θα παίρνεις τη γραμμή 1 και κάτι ορόφους πιο κάτω τη γραμμή 3. Δεν έχω όμως κάποια μελέτη στα χέρια μου, οπότε απλά εικάζω. Το σίγουρο είναι ότι με τα έργα του μετρό θα ενωθεί υπόγεια το λιμάνι με ΗΣΑΠ/μετρό (το έχουν υποσχεθεί) και η πεζογέφυρα που έχει κατασκευαστεί θα μεταφερθεί -πιθανώς- στον Αγ.Σπυρίδωνα.

Καλή ερώτηση σχετικά με το νέο σταθμό. Είχε ζητηθεί πριν χρόνια από το προσωπικό του εργοστασίου Κεράνης. Τώρα δε ξέρω κατά πόσο έχει νόημα σήμερα, ειδικά με την μεγάλη υποβάθμιση που μαστίζει εκείνη την περιοχή, αλλά δε βλέπω το λόγο να μη γίνει. Δεν θα κάνει τη διαδρομή μεγαλύτερη, η απόσταση Πειραιάς - Φάληρο είναι αρκετά μεγάλη για να μην υπάρχει ενδιάμεσος σταθμός, θα είναι μια παραπάνω ανταπόκριση ΜΜΜ-ΣΤ με συμβατικά ΜΜΜ και στο φινάλε ένας καινούριος σταθμός είναι good thing (tm). Πόσο θα μας κοστίσει όμως δεν μας είπανε ....
Back to top
View user's profile Send private message
exitmusician
Moderator
Moderator


Joined: 03 Feb 2004
Posts: 2456
Location: Athina, Hellas

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:11 pm    Post subject: Reply with quote

Σύμφωνα με τα σχέδια, ο χώρος που θα ελευθερωθεί θα είναι από τη διασταύρωση Σκυλίτση-Λαμπράκη μέχρι το σταθμό Πειραιά (εφόσον το τραμ θα στρίβει στη Λαμπράκη και θα φτάνει στην Πλατεία Ιπποδαμείας περνώντας από το κέντρο του Πειραιά) ή λίγο πριν, ανάλογα με το σημείο στο οποίο η σήραγγα θα ανεβαίνει στην επιφάνεια. Αν θυμάμαι καλά, γιατί έχω αρκετά χρόνια να κατεβώ στον Πειραιά με Μετρό, αυτή η απόσταση πρέπει να είναι γύρω στο 1 χιλιόμετρο.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aquis Granum
Senior Member
Senior Member


Joined: 27 Feb 2004
Posts: 541
Location: Aachen/Germany

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 2:48 pm    Post subject: Reply with quote

Σύμφωνα με το σχέδιο της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ, η υπογειοποίηση ξεκινάει από το σημείο που βρίσκεται σήμερα το αμαξοστάσιο του ΗΛΠΑΠ στο Φάληρο και συγκεκριμένα απο την γωνία Μ. Αλεξάνδρου και Ομηρίδου Σκυλίτση και όχι απο την Γρ. Λαμπράκη.



Άρα και ο χόρος που θα ελευθερωθεί είναι από το σημείο αυτό (Μ. Αλεξάνδρου και Ομηρίδου Σκυλίτση) μέχρι και την πλατεία Ιπποδαμείας.

Στην επιστροφή του το ΤΡΑΜ, θα διέρχεται από το Δημοτικό Θέατρο, θα κατεβαίνει μέχρι την Γρ. Λαμπράκη και θα επανέρχεται στο τέλος αυτής στην Ομ. Σκυλίτση.

Επιτρέψτε μου να πώ, πως αυτή η χάραξη δεν βοηθάει τον Πειραιά σχεδόν καθόλου να λύσει τα κυκλοφοριακά του προβλήματα.
Οι περισσότερες γειτονίες του (όπως το Πασαλιμάνι, η Φρεαττύδα, η Πηγάδα, η Τερψιθέα, η Καλλίπολη και το Χατζηκυριάκειο) θα παραμείνουν χωρις μέσο σταθερής τροχιάς. Άρα ούτε το ΤΡΑΜ θα κερδίσει σε επιβατικό κοινό, ουτε οι Πειραιώτες θα αποκτήσουν καλύτερη συγκοινωνία. Confused
Back to top
View user's profile Send private message
Alkis
Senior Member
Senior Member


Joined: 20 Sep 2005
Posts: 448
Location: Τώρα πισω Αθήνα

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 5:42 pm    Post subject: Reply with quote

Ευχαριστούμε Aquis. Ξέρεις μήπως και ποια είναι τα σχέδια για το Μετρό στο κέντρο του Πειραιά έτσι ώστε να δουμε την συνολική εικόνα?

Πάντως όντως αυτή η ρύθμηση βάζει το Τραμ σε 60% της καινούργιας διαδρομής του σε ανταγωνισμό με τον ΗΣΑΠ. Και από ότι βλέπω δεν καλύπτει το ίδιο το λιμάνι όπου αν θυμάμαι καλά σκοπεύουν να κάνουν ένα ξεχωριστό ελαφρύ τραμ (!). Εν ολίγης, μια τρύπα στο νερό. Αφού θα ξοδέψουν τα χρήματα για την (έστω μερική) υπογειοποίηση, ας αφήνανε το ΗΣΑΠ όπως είναι, ας ξεφορτωνόμασταν το τραμ και ας ξοδέψουν τα χρήματα για παραπάνω επέκταση του μετρό στο κέντρο του Πειραιά.

Έχει ξανασυζητηθεί εδώ αλλά γενικά συμφωνώ με τον Σουφλία ότι το τραμ δεν δουλεύει καλά σε πόλεις τόσο πυκνοκατοικιμένες και με τόσο στενούς δρόμους. Είναι πολύ πιο ακριβά να κτιστούν και να συντηρηθούν και δεν μου φαίνεται ότι προσφέρουν αρκετά παραπάνω από τα λεωφορεία.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Aquis Granum
Senior Member
Senior Member


Joined: 27 Feb 2004
Posts: 541
Location: Aachen/Germany

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 7:13 pm    Post subject: Reply with quote

Φίλε Alkis,

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Αττικό Μετρό, προβλέπεται η επέκταση της γραμμής 3 από το Χαϊδαρι στον Πειραιά με σταθμόυς στο Λιμάνι, το Δημοτικό Θέατρο και την Ευαγγελίστρια.

Όπως φαίνεται και στο σχέδιο,


α) ο σταθμός στο Λιμάνι, θα είναι στον τωρινό σταθμό του ΗΣΑΠ, δηλαδή μόλις 150 μέτρα από την πλατεία Καραϊσκάκη που σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας ΤΑ ΝΕΑ θα είναι το τέρμα της γραμμής του ΤΡΑΜ και μόλις λίγα μέτρα από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό του Πειραιά.

β) ο δεύτερος σταθμός θα κατασκευαστεί στο Δημοτικό Θέατρο, απ' οπου πάλι προβλέπεται διέλευση του ΤΡΑΜ και

γ) Η Ευαγγελίστρια είναι μια εκκλησία επι της Οδού Γρ. Λαμπράκη, αρα πιθανολογώ ο σταθμός να γίνει μπροστά της, οπου είναι και το μόνο σημείο (μαζι με το Γηροκομείο) όπου θα υπήρχε αρκετός χώρος για σταθμό του μετρό. Πάλι όμως μιλάμε για σημείο, απο το οποίο θα διέρχεται το ΤΡΑΜ.

Επομένως μιλάμε για ένα τρίγωνο που θα σχηματίζουν ο ΗΣΑΠ, το ΜΕΤΡΟ και το ΤΡΑΜ, στο οποίο θα αλληλοκαλύπτονται, αφήνοντας όμως όπως προανέφερα άλλες γειτονιές στην καρδιά της πόλης χωρίς Μέσο σταθερής τροχειάς. Αυτό δεν είναι παράλογο;

Η ιστοσελίδα της ΑΜΕΤΡΟ αναφέρει:
Quote:
αρχικός σχεδιασμός της επέκτασης, όπου ως τερματικός Σταθμός ήταν η ΖΕΑ, αναθεωρήθηκε αφενός λόγω σημαντικών τεχνικών δυσκολιών κατασκευής πλησίον του λιμανιού Ζέας, αφετέρου λόγω του αναμενόμενου μεγάλου αριθμού αρχαιοτήτων
.

Κάπου είχα δει παλαιότερα σχέδια, τα οποία προέβλεπαν την επέκταση της γραμμής απο το Δημ. Θέατρο μέχρι την Καλλίπολη, με ενδιάμεσο σταθμό στην Τερψιθέα. Πιστέυω πως μια τέτοια γραμμή θα ήταν τεχνικά δυνατή να κατασκευαστεί, αφού το συγκεκριμένο σημείο βρίσκεται υπερηψωμένο σε σχέση με τον σταθμό στο Λιμάνι αλλά και την γραμμή επι της Ομ. Σκυλίτση, οπου πιστεύω θα έχουμε πρόβλημα με την στάθμη της θάλασσας (θυμηθείτε τα προβλήματα στο Καραϊσκάκη). Παράλληλα θα εξυπηρετούσε και μεγαλύτερο αριθμό κατοίκων στις γειτονιές που προανέφερα και όχι μόνο το λιμάνι και το εμπορικό κεντρο της πόλης γύρω από το Δημ Θέατρο.

Όσον αφορά την χρησιμότητα του ΤΡΑΜ, επέτρεψε μου να διαφωνήσω μαζί σου. Πιστέυω πως το ΤΡΑΜ ενδείκνυται μέσα στις πόλεις και ειδικά για κοντινές αποστάσεις, αφού η σωστή του λειτουργία και την εξασφάληση της προτεραιότητας του απέναντι στα άλλα οχήματα, θα το έκανε πολύ χρήσιμο και ελκυστικό Wink .
Back to top
View user's profile Send private message
Nameless
Senior Member
Senior Member


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 412

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 8:13 pm    Post subject: Reply with quote

Aquis Granum wrote:
Φίλε Alkis,
Όσον αφορά την χρησιμότητα του ΤΡΑΜ, επέτρεψε μου να διαφωνήσω μαζί σου. Πιστέυω πως το ΤΡΑΜ ενδείκνυται μέσα στις πόλεις και ειδικά για κοντινές αποστάσεις, αφού η σωστή του λειτουργία και την εξασφάληση της προτεραιότητας του απέναντι στα άλλα οχήματα, θα το έκανε πολύ χρήσιμο και ελκυστικό Wink .


Θα συμφωνήσω σε αυτό. Το τραμ για κοντινές αποστάσεις (μέχρι 3-4 km) είναι ΓΡΗΓΟΡΟΤΕΡΟ από το μετρό. Πάντα με τα δεδομένα της Αθήνας, έτσι?

Αλλά, η γραμμή τραμ που βλέπω στις σημερινές εφημερίδες είναι μεγάλη κοροϊδία. Καλύτερα να τα πάρει τα λεφτά η Πολωνία παρά να φτιάχνουμε πράγματα με χρηματοδότηση της ΕΕ απλά για να λέμε ότι τα φτιάξαμε. Κύριοι ανευθυνουπεύθυνοι κερδίσατε τη μάχη αλλά όχι τον πόλεμο. Κρίμα όμως για τον Πειραιά.... Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 296
Location: Αθήνα

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 8:37 pm    Post subject: Reply with quote

Όπα ! Νά' μαι και 'γώ! Σας παρακολουθώ μήνες με μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά γράφω για πρώτη φορά.

Κατ' αρχήν να σας ενημερώσω ότι υπάρχει ένα αμιγώς σιδηροδρομικό ελληνικό φόρουμ το amnizia station forum που -επιτρέψτε μου την έκφραση- είναι hard core σιδηροδρομικό, δηλαδή αφενός υπάρχει πλήθος πληροφοριών και ειδικών θεμάτων, μπορεί όμως να καταντάει βαρετό για κάποιον με απλό γενικότερο ενδιαφέρον για τα σιδηροδρομικά.

Τώρα μερικά πρόσφατα νέα από τα έργα του προαστιακού στον άξονα Πειραιάς - ΣΚΑ:

Από Ρέντη προς Πειραιά, όπως ξέρετε, έχει διακοπεί η κυκλοφορία τρένων και στρώνεται διπλή κανονική γραμμή για τον προαστιακό, ενώ ανακατασκευάζεται η μονή γραμμή προς Πειραιά/Άγιο Διονύσιο. Κατεδαφίστηκε η άνω διάβαση της κανονικής γραμμής πάνω από τη μετρική γραμμή. Δίπλα στην ισόπεδη διάβαση της οδού Φαλήρου έχουν κατασκευαστεί εκατέρωθεν της διπλής γραμμής αποβάθρες για τη στάση "Λεύκα". Στο χώρο του παλιού εργοστασίου Ρετσίνα κατασκευάζεται η υποδομή της νέας διπλής γραμμής με βελτίωση της χάραξης γιατί η παλιά μετρική είχε πολύ κλειστές καμπύλες.

Προς το βόρειο άκρο του Ρέντη κατασκευάζεται η στάση του προαστιακού με μονή ενδιάμεση αποβάθρα καθώς και κάτω διάβαση για την οδό Αγίας Άννης.

Στη γέφυρα του Κηφισού στρώνεται τετραπλή γραμμή. Στον Ταύρο στρώνονται δύο κανονικές γραμμές δυτικά της υφιστάμενης αλλά δεν έχουν ξεκινήσει έργα για τη στάση.

Στο Ρουφ ανακαινίζονται όλες οι γραμμές. Από Ρουφ μέχρι Αθήνα στρώνεται κανονική γραμμή στο ίχνος της αποξηλωμένης μετρικής. Μάλλον ο σχεδιασμός για τετραπλό ή έστω τριπλό διάδρομο εγκαταλείπεται λόγω της απαγόρευσης από το Συμβούλιο Επικρατείας για επέμβαση στις δενδροστοιχίες της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως. (Αλήθεια πόσα δένδρα θα κοπούν στους σταθμούς και φρέατα της επέκτασης του μετρό προς Ελληνικό; Εκεί γιατί δεν διαμαρτύρεται κανείς και δεν επεμβαίνει το ΣτΕ; )
Για τον ίδιο λόγο δεν θα κατασκευαστεί στάση στο Βοτανικό. Εγώ πιστεύω ότι η κατασκευή έστω στενών προκατ αποβαθρών (με... τρύπες για τους κορμούς των δένδρων) είναι άκρως απαραίτητη για ανταπόκριση με τον σχεδόν έτοιμο υπόγειο σταθμό μετρό "Βοτανικός".

Βόρεια της Αθήνας στρώνεται τρίτη γραμμή στο ίχνος της μετρικής και βόρεια του Σιδηροδρομικού Μουσείου (όπου υπάρχει χώρος) στρώνεται και τέταρτη γραμμή σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό.

Στα περισσότερα "πασάγια" (ισόπεδες διαβάσεις) της διαδρομής έχει ανακατασκευαστεί το οδόστρωμα και έχουν στρωθεί νέες ράγιες.

Το υπογειοπημένο τμήμα (cut and cover) μήκους 1800 μ στους Αγίους Αναργύρους κατασκευάζεται με ταχείς ρυθμούς. Ήδη καλουπώνεται τμήμα της οροφής του αριστερού ζεύγους γραμμών στον Πύργο Βασιλίσσης.

Στο ΣΚΑ κατασκευάζεται με αργούς ρυθμούς λόγω αρχαιολογικών ανασκαφών ο απευθείας κλάδος προς Κόρινθο που θα συντομεύσει το δρομολόγιο Αθήνα - Κόρινθος κατά 15΄ περίπου.

Τέλος σας ενημερώνω ότι άρχισαν δοκιμές με πεντάδυμους ηλεκτροκίνητους συρμούς Desiro από Νερατζιώτισσα προς Αεροδρόμιο κάθε βράδι στις 21.30 αναχώρηση από Ρέντη (εννοείται με δηζελάμαξα μέχρι Νερατζιώτισσα). Αύριο πρωί φτάνουν άλλοι 2 συρμοί Desiro από Θεσσαλονίκη. Το Desiro έκανε 18΄ μόνο πιάνοντας τα 180 km/h αντί 28΄των δηζελοκίνητων Railbus! Στις δύσκολες ανηφόρες έπιανε χαλαρά τα 160 και από επιταχύνσεις σε δύσκολα τμήματα έσκιζε (π.χ. από Παλλήνη για Πλακεντία). Καλορίζικα και καλοτάξιδα (και χωρις γκράφιτι ελπίζω).
Back to top
View user's profile Send private message
vag3721
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 06 Feb 2005
Posts: 2392
Location: Naousa/Athens

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 8:47 pm    Post subject: Reply with quote

mike wrote:
Στο Ρουφ ανακαινίζονται όλες οι γραμμές. Από Ρουφ μέχρι Αθήνα στρώνεται κανονική γραμμή στο ίχνος της αποξηλωμένης μετρικής. Μάλλον ο σχεδιασμός για τετραπλό ή έστω τριπλό διάδρομο εγκαταλείπεται λόγω της απαγόρευσης από το Συμβούλιο Επικρατείας για επέμβαση στις δενδροστοιχίες της Λεωφ. Κωνσταντινουπόλεως. (Αλήθεια πόσα δένδρα θα κοπούν στους σταθμούς και φρέατα της επέκτασης του μετρό προς Ελληνικό; Εκεί γιατί δεν διαμαρτύρεται κανείς και δεν επεμβαίνει το ΣτΕWink

H επέκταση προς Ελληνικό θα ειναι υπόγεια.

Quote:
Για τον ίδιο λόγο δεν θα κατασκευαστεί στάση στο Βοτανικό. Εγώ πιστεύω ότι η κατασκευή έστω στενών προκατ αποβαθρών (με... τρύπες για τους κορμούς των δένδρων) είναι άκρως απαραίτητη για ανταπόκριση με τον σχεδόν έτοιμο υπόγειο σταθμό μετρό "Βοτανικός".

Πράγματι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για σταθμό εκεί.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
billy8181
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 11 Mar 2005
Posts: 3759
Location: London-UK

PostPosted: Thu Nov 16, 2006 9:15 pm    Post subject: Reply with quote

ποτε υποτίθεται θα τελειώσουν όλα αυτά εφόσον αρχίζουν σε 6 μήνες σίγουρα (η βύθιση και το tram στον πειραιά?) Rolling Eyes

και ένα άλλο...θα γίνει ποτε τίποτα για να επιταχύνει ο ΗΣΑΠ;

πιστεύω αυτό είναι μείζον και το λένε εδώ και καιρό πως θα παρέμβαιναν στον συρμό....η διαδρομή πειραιά-κηφισιά δε τρώγεται με τίποτα...και προσθέσουν και στάση!; Shocked
Back to top
View user's profile Send private message
panos81c
New Member
New Member


Joined: 14 Nov 2006
Posts: 36
Location: Αθήνα (Μαρούσι) - Λονδίνο (Enfield Town)

PostPosted: Fri Nov 17, 2006 3:19 pm    Post subject: Reply with quote

Τα είδα κι εγώ τα ηλεκτρικά Desiro, τα είχα μάλιστα ταξιδέψει πριν καιρό στην γραμμή Θεσσαλονίκης - Ειδομένης όταν λειτούργησαν εκεί για λίγο καιρό. Εσωτερικά είναι ίδια με τα ντηζελοκίνητα, αν εξαιρέσεις τα περισσότερα βαγόνια και έχουν λίγο πιο ψηλό δάπεδο στις πόρτες. Θα λειτουργήσουν σύντομα τα "shuttle" δρομολόγια μεταξύ Νερατζιώτισσας και Αεροδρομίου.

Για την υπογειοποίηση του Η.Σ.Α.Π. στον Πειραιά, δεν θα αλλάξει μορφή ο σταθμός που είναι διατηρητέος. Αν δεις, από την ανατολική άκρη του τα τρένα μπαίνουν ήδη σε "σήραγγα" που δημιουργείται από το γκαράζ των πράσινων λεωφορείων στην οδό Ρετσίνα και την πλατεία Ιπποδαμείας που είναι σε λοφίσκο. Οι είσοδοι του σταθμού της Γραμμής 3 μάλλον θα είναι στην πλατεία Ρούσβελτ. Το τραμ θα περνά στην Κόνωνος, και επίσης θα υπάρχουν περεταίρω είσοδοι για τον σταθμό της Γραμμής 3 ανάμεσα στους σταθμούς της 1 (Η.Σ.Α.Π.) και του Προαστιακού, που θα αποτελέσουν ενιαίο συγκρότημα.

Α, και κάτι σχετικά με την περιοχή Αγ. Αναργύρων, χθες είδα κάτι που ήταν ευχάριστο: κάποια δέντρα έχουν μεταφυτευτεί πιο έξω ώστε να μην επηρεάζονται από τις εργασίες. Λίγα μεν αλλά από το τίποτα...

Στον Βοτανικό δεν νομίζω να μην γίνει σταθμός, άλλωστε ο σχεδιασμός είναι για διπλή γραμμή κι όχι τετραπλή.

edit από exitmusician - συνεχόμενα posts
Back to top
View user's profile Send private message
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 296
Location: Αθήνα

PostPosted: Fri Nov 17, 2006 7:02 pm    Post subject: Reply with quote

@vag3721

H επέκταση προς Ελληνικό θα ειναι υπόγεια.
Ναι αλλά οι σταθμοί, το αμαξοστάσιο στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού και τα φρέατα εξαερισμού γίνονται με ανοικτή εκσκαφή. Αν δεις τις εκτάσεις που έχει περιφράξει ο εργολάβος με λαμαρίνες σε πάρκα, πρασιές και νησίδες της Βουλιαγμένης θα καταλάβεις πόσα δένδρα έχουν να κοπούν εκεί.
Back to top
View user's profile Send private message
Dimiskour
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 02 Jun 2004
Posts: 1189
Location: Αθήνα

PostPosted: Fri Nov 17, 2006 7:22 pm    Post subject: Reply with quote

mike, κατ'αρχας καλωσορισες στο φορουμ. Ειναι πολυ χρησιμο να εχουμε ενα συγκοινωνιολογο στην παρεα (εκτος και αν εχουμε και αλλον και δεν το ξερω!)

Απο τεχνικης αποψης, γνωριζεις ποσο πιο δυσκολο ειναι να ξεριζωθουν και να μεταφερθουν τα δεντρα αντι να κοπουν; Δεν υπαρχει καποιος νομος που να υποχρεωνει τον εργολαβο να διασωσει τα δεντρα και να τα επανατοποθετησει, αν γινεται, στον περιβαλλοντα χωρο; Γιατι, πχ στους Αγιους Αναργυρους τα δεντρα μεταφυτευτηκαν οπως μας πληροφορει ο φιλος panos81c (τον οποιο καλωσοριζω επισης Smile )
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
mike
Full Member
Full Member


Joined: 06 Oct 2006
Posts: 296
Location: Αθήνα

PostPosted: Mon Nov 20, 2006 5:54 pm    Post subject: Reply with quote

Δεν είμαι γεωπόνος ή δασολόγος αλλά μου αρέσει να ανακατεύομει με διάφορα θέματα που έχουν να κάνουν με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από συγκοινωνιακά έργα. Απ' ότι μου έχουν πει ειδικότεροι, ορισμένα είδη δένδρων είναι αδύνατον να μεταφυτευτούν με επιτυχία. Τέτοια είναι τα πέυκα. οι κουκουναριές, τα κυπαρίσσια και οι λεύκες. Αντίθετα άλλα είδη μεταφυτεύονται επιτυχώς με τη χρήση κατάλληλης τεχνογνωσίας και εξοπλισμού, όπως οι ελιές και οι φοίνικες, νομίζω και οι μουριές. Η δυνατότητα (πετυχημένης) μεταφύτευσης φαντάζομαι ότι έχει να κάνει με την έκταση του ριζικού συστήματος κάθε είδους. Δυστυχώς στους Αγ. Αναργύρους κατά μήκος της γραμμής ΟΣΕ η δενδροστοιχία αποτελείται κυρίως από πεύκα όπότε ατυχήσαμε. Στην περιοχή της Στάσης Βοτανικού υπάρχουν λεύκες οι οποίες πάλι δε μεταφυτεύονται. Παρεμπιπτόντως οι λεύκες σπάνε συχνά και πέφτουν στη γραμμή και με την ηλεκτροκίνηση της γραμμής θα υπάρξει πρόβλημα. Κανονικά δεν επιτρέπεται φύτευση υψηλόκορμων δένδρων κοντά σε σιδηροδρομικές γραμμές.

Για τους θάμνους (πικροδάφνες, δάφνες, λίγκουστρα κλπ.) δε συζητάμε -μάλλον μπορεί να γίνει μεταφύτευση, αλλά δεν αξίζει.

@ panos81c:
Μακάρι να είναι σωστή η πληροφορία σου, αλλά φοβάμαι ότι τα πράματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Θα προσπαθήσω να περάσω καμιά βόλτα από το σημείο για επιβεβαίωση.
Back to top
View user's profile Send private message
Dimiskour
Stadium Expert
Stadium Expert


Joined: 02 Jun 2004
Posts: 1189
Location: Αθήνα

PostPosted: Tue Nov 21, 2006 1:09 pm    Post subject: Reply with quote

Πολυ ενδιαφεροντα και ταυτοχρονα απογητευτικα ειναι αυτα που μας λες mike. Το κακο ειναι οτι δεν φροντιζουν τουλαχιστον για την φυτευση νεων δεντρων, οπως εχουμε ξανασυζητησει σε αυτο το φορουμ, απο τη στιγμη που δεν αφηνουν αρκετο χωρο μεταξυ τσιμεντοποιησης και επιφανειας του εδαφους. Το ειδαμε αυτο με τα νεα υπογεια γκαραζ, ωστοσο δεν ξερω αν ισχυει και για τους σταθμους του Μετρο.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Display posts from previous:   
This forum is locked: you cannot post, reply to, or edit topics.   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    stadia.gr/forum Forum Index -> Κλειδωμένα threads All times are GMT + 3 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 88, 89, 90  Next
Page 73 of 90

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Web hosting by isol.gr