|
stadia.gr/forum Εδώ μιλάμε για τα πάντα. Από Καλατράβα μέχρι… Καλομοίρα!
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 11:05 pm Post subject: |
|
|
kαλα αν ηταν ετσι..
αλλα ο στοχος πρεπει να ειναι καινουρια κανονικη χαραξη..στο μελλον..
η σημερινη χαραξη δεν εχει μελλον.. |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 11:11 pm Post subject: |
|
|
Agg3los, ας περιμενουμε λιγο για τις πρωτες εντυπωσεις .Παντως πιστευω οτι αυτη η "μετρικουλα" με καταλληλο τροχαιο υλικο και διαρθρωση δρομολογιων ,θα εκανε θαυματα. |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 11:12 pm Post subject: |
|
|
Αντιγράφω απόσπασμα απο την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ της Καλαμάτας, φύλλο 31/7/2009, σελίδα 5, από τη συνάντηση του υπουργού Στυλιανίδη με το νομάρχη Μεσσηνίας κ. Δράκο:
Quote: | Ο κ. Στυλιανίδης, που επέμεινε στην αντιμετώπιση των ελλειμμάτων του ΟΣΕ, ανέφερε πως θα εξεταστεί η δυνατότητα θεσμικής αλλαγής και εμπλοκής της Αυτοδιοίκησης με επιδότηση και διαμόρφωση δρομολογίων, με χρηματοδότηση από την πλευρά της.
Για την επαναδρομολόγηση των τρένων μέχρι την Καλαμάτα, στη γραμμή Κορίνθου - Τρίπολης (ξεκινούν αύριο στη συγκεκριμένη διαδρομή), είπε πως θα γίνει, χωρίς να δεσμευτεί πότε.
Για την κανονικοποίηση της γραμμής Πάτρα - Πύργος - Καλαμάτα είπε πως θα δοθεί εντολή να μελετηθεί με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, με μια μορφή συμμετοχής - συνεργασίας με ιδιώτες, με παράλληλη αξιοποίηση της περιουσίας του ΟΣΕ.
«Επιμείναμε η μελέτη της κανονικοποίησης να περιλάβει και τη γραμμή Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα», επεσήμανε ο νομάρχης Δημήτρης Δράκος και σημείωσε: «Ο υπουργός δεν απέκλεισε και δε δεσμεύτηκε. |
www.eleftherianews.gr
αρχείο...φύλλο 31/7/09
Επιτέλους μιλάνε για συμμετοχή ιδιωτών και τοπ. αυτοδιοίκησης στα έργα και δρομολόγια, κάτι που πάντα υποστήριζα. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 11:25 pm Post subject: |
|
|
Agg3los wrote: | αλλα ο στοχος πρεπει να ειναι καινουρια κανονικη χαραξη..στο μελλον..
η σημερινη χαραξη δεν εχει μελλον.. |
Αφού πρώτα δει και ο Γιαννιώτης τραίνο.
Προτεραιότητα πρέπει να έχει μια νέα γραμμή, σπουδαιότητας ανάλογης του Δυτικού ¶ξονα (η Ηγουμενίτσα είναι πύλη της Ελλάδας), και κατόπιν η βελτίωση του Κόρινθος-Τρίπολης.
Καλά κάνει και ζητάει ο κ.Δράκος (άλλωστε δεν κοστίζει τίποτα!), αλλά ΟΥΔΕΜΜΙΑ οικονομοτεχνική μελέτη δεν δικαιολογεί κανονική γραμμή στο Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα.
Απλούστατα, είναι "πολλά τα λεφτά ¶ρη" ...
@pindos10
Γνωρίζω άτομα που έχουν "περπατήσει" την γραμμή, και θα σου πω αυτό: ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ (με αυτά που γνωρίζαμε για το μετρικό).
Σαν να πρόκειται για νέα γραμμή (και είναι) ! |
|
Back to top |
|
|
vas8 Senior Member
Joined: 01 Sep 2008 Posts: 603 Location: Μαρούσι - Καλαμάτα
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 11:38 pm Post subject: |
|
|
www.tharrosnews.gr
να και τι λέει σχετικά το ΘΑΡΡΟΣ της Καλαμάτας, φύλλο 31/7/09:
Quote: | παραδίδεται στην κυκλοφορία η γραμμή Κορίνθου-¶ργους/Ναυπλίου-Τριπόλεως από τις 5.30 το πρωί του Σαββάτου. Θα γίνονται 3 δρομολόγια ημερησίως μετ’ επιστροφής μεταξύ Κορίνθου και Τριπόλεως, ενώ μεταξύ Κορίνθου και ¶ργους/Ναυπλίου 6 ημερησίως μετ’ επιστροφής. Πληροφορίες φέρουν την παράδοση σε κυκλοφορία της γραμμής μεταξύ Τριπόλεως και Καλαμάτας περί τον Οκτώβριο.
Νέα πολιτική
Με χθεσινή ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., εταιρείας επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, παρέχεται ενημέρωση για τη νέα πολιτική που εφαρμόζει από 1ης Αυγούστου 2009 σε δρομολόγια και τιμολόγια:
Α. ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Βασικά χαρακτηριστικά των νέου πλέγματος των δρομολογίων είναι τα εξής:
1. Εξασφαλίζεται η καθολική υπηρεσία, δηλαδή κάθε περιοχή της Ελλάδας με σιδηροδρομικό δίκτυο εξυπηρετείται σιδηροδρομικά.
2. Αυξάνεται η δυναμικότητα των δρομολογίων αιχμής.
3. Αναπτύσσονται περαιτέρω τα προαστιακά δρομολόγια και μάλιστα και σε περιοχές πέραν της Αττικής.
4. Διασυνδέονται τα αρτηριακά με τα περιφερειακά δρομολόγια, με τα δεύτερα να λειτουργούν τροφοδοτικά των πρώτων.
5. Εξασφαλίζονται όλες οι υπηρεσίες που απορρέουν από τον ιστορικά καταξιωμένο ρόλο του σιδηρόδρομου, όπως οι στρατιωτικές μετακινήσεις και οι νυκτερινές υπηρεσίες.
Τα πλεονεκτήματα του νέου δρομολογιακού πλέγματος μπορούν να συνοψιστούν στα παρακάτω:
1. Εξασφαλίζονται πολύτιμοι ανθρώπινοι πόροι.
2. Εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι, απαραίτητη προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης.
3. Μεγιστοποιείται η ασφάλεια, αφού θα υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία στις αναπαύσεις του προσωπικού αιχμής, συχνότερη συντήρηση του τροχαίου υλικού κ.λπ.
4. Βελτιώνεται η συνέπεια των δρομολογίων αφού αποσυμφορείται σε ικανό βαθμό ο βασικός άξονας.
5. Αναβαθμίζεται η ποιότητα της μετακίνησης (βελτιωμένο τροχαίο υλικό, καθαρότερα τρένα κ.λπ.).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο βασικό άξονα ΠΑΘΕΠ ( Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας ), όπου και κινείται η συντριπτική πλειοψηφία της επιβατικής βάσης (πλέον του 80% των επιβατών), τα δρομολόγια διατηρούνται ή και ενισχύονται με επιπλέον οχήματα στους συρμούς. Τέλος, επίσης από το Σάββατο 1 Αυγούστου 2009 αποδίδεται στην κυκλοφορία και η γραμμή Κορίνθου – ¶ργους / Ναυπλίου – Τρίπολης, αναβαθμίζοντας σημαντικά τα δρομολόγια της Πελοποννήσου.
Οι επιβάτες μπορούν να ενημερώνονται για τα νέα δρομολόγια που τους ενδιαφέρουν στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στον τηλεφωνικό αριθμό 1110 ή στους κατά τόπους Σταθμούς.
Β. ΤΙΜΟΛΟΓΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Από 1ης Αυγούστου 2009 τίθενται επίσης σε ισχύ και τα νέα τιμολόγια για τις επιβατικές μεταφορές. Εκτός των εισιτηρίων των προαστιακών μετακινήσεων (συμπεριλαμβανομένης και της Λάρισας – Θεσσαλονίκης) που παραμένουν σταθερά σε χαμηλή τιμή, τα υπόλοιπα εισιτήρια του σιδηροδρόμου αυξάνονται κατά 7% έως 33% - ανά περίπτωση και ανά κατηγορία εισιτηρίου.
Ενδεικτικά παραδείγματα παρατίθενται παρακάτω:
ΤΥΠΟΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΝΕΑ ΠΑΛΑΙΑ
ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑΣ ΤΙΜΗ ΤΙΜΗ
InterCity Express ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 48,4 48,4
« ΑΘΗΝΑ – ΛΙΑΝΟΚΛΑΔΙ 21,9 19,7
« ΑΘΗΝΑ – ΛΑΡΙΣΑ 35,8 32,3
InterCity ΑΘΗΝΑ – ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 36,3 35,3
« ΠΑΤΡΑ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ 11,4 9,7
« ΑΘΗΝΑ – ΠΥΡΓΟΣ 17 15,4
« ΑΘΗΝΑ – ΒΟΛΟΣ 24,4 20,7
Κοινή ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΑΛΕΞ/ΠΟΛΗ 12,9 9,7
« ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – ΚΟΖΑΝΗ 7 5,3
Οι ανωτέρω τιμές αναφέρονται σε εισιτήρια στη Β΄ Θέση.
Γ. ΛΟΙΠΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχει ήδη δρομολογήσει σειρά αλλαγών στον τομέα της Εξυπηρέτησης Πελατών.
Κυριότερες εξ αυτών είναι:
1. Η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων μέσω ΑΤΜ τραπεζών.
2. Η ριζική αναμόρφωση των Σημείων Πώλησης στα κέντρα των πόλεων.
3. Νέες υπηρεσίες μέσω σταθερού και κινητού τηλεφώνου.
4. Η βελτίωση των “ξενοδοχειακών” υπηρεσιών επί των τρένων.
5. Αναθεώρηση πολιτικής αποζημιώσεων των επιβατών για καθυστερήσεις.
|
δε νομίζω ότι χρειάζεται γκρίνια για τις αυξήσεις. Βελτίωση υπηρεσίας χρειάζεται με καθαρά τραίνα και στην ώρα τους. |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 11:39 pm Post subject: |
|
|
Το "V" δεν εχει καμμια δουλεια να αλλαξει απο μετρικο. Μελετες και μπουρδες για κανονικοποιηση. Εκσυγχρονισμος ,καινουργια τρενα και το "βαρυ" Πατρα-Κορινθος-Αθηνα θα τροφοδοτειται συνεχως με πελατεια.
Καλα ,"εξασφαλιση ανθρωπινων πολυτιμων πορων" που σημαινει "ψαξτε το τραινο με το μικροσκοπιο". |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Fri Jul 31, 2009 11:56 pm Post subject: |
|
|
vas8 wrote: | δε νομίζω ότι χρειάζεται γκρίνια για τις αυξήσεις. Βελτίωση υπηρεσίας χρειάζεται με καθαρά τραίνα και στην ώρα τους. |
Οι τιμές στην Πελλοπόνησο παρέμειναν ανταγωνιστικές.
Αυτό που χρειάζεται είναι ανακατασκευή των ΜΑΝ4 ή αγορά νέων μετρικών κλιματιζόμενων Αυτοκινηταμαξών μέσων αποστάσεων.
Μεσοπρόθεσμα μπορεί να εξεταστεί η λύση της ιαπωνικής Α/Α μεταβλητού εύρους (πραγματοποιεί δοκιμές) μαζί με παραλλαγές χάραξης που θα μειώσουν τον χρόνο διαδρομής.
Το ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟ είναι ότι ΑΝΟΙΞΕ...
Όσον αφορά το δελτίο Τύπου της ΤΡΕΝΟΣΕ, οι άνθρωποι είναι απλ ανεκδιήγητοι.
Τι εισητήρια από ΑΤΜ να αγοράσουμε όταν ΔΕΝ θα υπάρχουν τραίνα ?
Να δούμε πόση ζημιά θα κάνουν ακόμα στον Εθνικό Σιδηρόδρομο μέχρι να φύγουν... |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Sat Aug 01, 2009 12:06 am Post subject: |
|
|
Αν και αυριο(δηλ. σημερα)φευγω διακοπες,πολυ με "γαργαλαει" το Κορινθος-Τριπολη. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sat Aug 01, 2009 12:16 am Post subject: |
|
|
Θα πω κάτι σε όλους όσους συγκινεί το σιδερένιο άλογο !
ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ οπωσδήποτε μια βόλτα Τρίπολη.
Θα περάσετε μια διαδικασία "εξαγνισμού", "αναβάπτισης" και εξιλέωσης...
Η γραμμή είναι αρκετά scenic, σκαρφαλώνει στα βουνά, βλέπεις τα βράχια δίπλα σου, και το υπέρτατο σημείο είναι ο Αχλαδόκαμπος και η γέφυρά του !
Θα δείτε τον Σύρτη (χρησιμοποιούνταν στην μανούβρα προ γέφυρας Αχλαδόκαμπου) και θα αφήσετε το μυαλό σας να ταξιδέψει...
Δεν νοείται Έλληνας Σιδηροδρομόφιλος που να μην έχει κάνει αυτή την διαδρομή.
Ακόμα και άσχετο (φίλο-κοπέλα) να πάρετε μαζί, θα συγκινηθεί και δεν πρόκειται να γκρινιάξει, πιστέψτε με.
Πείτε με προκατειλημμένο, αλλά μόνο το μετρικό δίκτυο μπορεί να προσφέρει μια τέτοια εμπειρία... |
|
Back to top |
|
|
balantis7 Junior Member
Joined: 06 Jul 2007 Posts: 76 Location: Sparti - Chania
|
Posted: Sat Aug 01, 2009 12:23 am Post subject: |
|
|
Δεν είναι μεγάλος χρόνος(για να είναι ανταγωνιστικός) οι 2,5+ ώρες που κάνει το Τρίπολη-Κόρινθος? |
|
Back to top |
|
|
pindos10 Stadium Expert
Joined: 11 Apr 2009 Posts: 866 Location: White River
|
Posted: Sat Aug 01, 2009 12:30 am Post subject: |
|
|
Δυομιση και, ωρες με την καινουργια γραμμη? Φιλε balantis7 μηπως κανεις λαθος? |
|
Back to top |
|
|
balantis7 Junior Member
Joined: 06 Jul 2007 Posts: 76 Location: Sparti - Chania
|
|
Back to top |
|
|
ariskop Senior Member
Joined: 18 Aug 2008 Posts: 678
|
Posted: Sat Aug 01, 2009 2:02 pm Post subject: |
|
|
Οι γραμμή μπορεί να ανοίγει αλλά οι χρόνοι που έχουν χαράξει είναι ψιλοαπαράδεκτοι, μεγαλύτεροι ακόμα και από αυτούς πριν κλείσει η γραμμή.
Κόρινθος - Ναύπλιο 1h 26min.
Το πρόβλημα δεν είναι στην γραμμή, η οποία κυριολεκτικά "φυσάει", επιτρέπει πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες και προσφέρει εκπληκτική κύλιση (καμία σχέση με το παρελθόν).
Το πρόβλημα είναι σε κάποια κεφάλια στον ΕΔΙΣΥ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που δεν προχώρησαν εγκαίρως στις διαδικασίες (γραφειοκρατικές σε μεγάλο βαθμό) για αναπροσαρμογή των ορίων ταχύτητας στη γραμμή. Η γραμμή ανοίγει με τα παλιά όρια ταχύτητας σε μεγάλο βαθμό.
Επίσης έχει καθυστερήσει η επανατοποθέτηση ή επισκευή 3 ΑΣΙΔ σε αντίστοιχες ισόπεδες διαβάσεις (με σημαντικότερη την ισόπεδη στις Μυκήνες) με αποτέλεσμα να έχουν επιβληθεί βραδυπορείες στα σημεία αυτά, όπως επίσης νομίζω και σε κάποια σημεία που γίνονται διάφορες συμπληρωματικές εργασίες.
Προσωπική εκτίμηση είναι ότι τα πράγματα θα βελτιωθούν αρκετά σχετικά με τους χρόνους από την νέα δρομολογιακή περίοδο (αρχές 2010) . Επίσης από τις αρχές του έτους μάλλον θα είναι έτοιμη και η Η/Κ μέχρι την Κόρινθο οπότε θα πάψει και το μαρτύριο του συνωστισμού στον Προαστιακό με τη δρόμολογηση των desiro και θα υπάρχει και ένα όφελος 15 λεπτών.
Αν είχαν βέβαια τη θέληση στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε μόλις εγκατασταθεί η Η/Κ μέχρι την Κόρινθο να βάλουν κανονικά ελκόμενα express τραίνα για Κόρινθο και Κιάτο με άμεσες ανταποκρίσεις στα μετρικά ανεξάρτητα από τον προαστιακό. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sat Aug 01, 2009 11:29 pm Post subject: |
|
|
Οι Κροάτες καθαρίζουν την γραμμή στο σημείο που έγινε το δυστύχημα που αναφέραμε παραπάνω.
Σήμερα πήγε ο γερανός που σήκωσε το πρώτο όχημα της σύνθεσης:
http://www.24sata.hr/news/clanak/s-pruge-kod-kastela-digli-vagon-sutra-izvlace-drugi/128705/?context=naslovnica&web_page_id=main_page_news
Τα οχήματα της σύνθεσης κρίθηκαν μη-επισκευάσιμα, και αφού καννιβαλιστούν (αφαιρεθούν όλα τα χρήσιμα ανταλλακτικά), θα καταλήξουν στα παλιοσίδερα.
Κατόπιν αυτών, η γραμμή θα καθαριστεί και θα παραδοθεί στην κυκλοφορία.
Η NFPA επιβεβαίωσε ότι δεν έχει εκδώσει πιστοποιητικό για το retardant TG-300, με το οποίο είχαν ψεκαστεί οι γραμμές (έτσι είχαν ισχυριστεί κάποιοι στους HŽ, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να ενισχύσουν την υπερασπιστική τους γραμμή).
Για την Τρίπολη, επιφυλλάσομαι για ένα report, όταν κάνω αυτοψία επί του πεδίου... |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Sun Aug 02, 2009 7:30 pm Post subject: |
|
|
Nozomi wrote: | ...Φίλε supera, ιδέες μπορούμε να έχουμε όσες θέλουμε, το πρόβλημα είναι ότι τα μπικικίνια είναι λίγα και οι προτεραιότητες άλλες.
Όλα αυτά που γράφεις είναι ΛΟΓΙΚΟΤΑΤΑ, αλλά θα πρόσεξες ότι πλησιάζουν εκλογές και ο κ. Στυλιανίδης εξήγγειλε Προαστιακό ...Θράκης αντί για επαναχάραξη της γραμμής Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, που όντως είναι λογικότερη.
Κατά την γνώμη μου η προτεραιότητα των έργων πρέπει να είναι 1) η κάλυψη περιοχών που ΔΕΝ έχουν Σιδηρόδρομο και 2) η βελτίωση της υποδομής στις περιοχές που εξυπηρετούνται τώρα.
Με αυτή την λογική, μετά τον ΠΑΘΕ θα προέκρινα το οριζόντιο σκέλος του Δυτικού ¶ξονα (Καλαμπάκα-Κοζάνη-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα) και κατόπιν την Σιδηροδρομική Εγνατία, που πάντως έγινε λάθος και κάποια κομμάτια της δεν έγιναν παράλληλα με την οδική (αλλά πρέπει να βγάλουν και οι εργολάβοι βλέπεις...)
Ειδικά τα Ιωάννινα θα έδιναν αρκετό επιπλέον επιβατικό κοινό στον Σιδηρόδρομο (100,000 δραστήριοι κάτοικοι+φοιτητές) |
¶ρθρο της εφημερίδας 'Μακεδονία' για την Σιδηροδρομική Εγνατία...Πέρα από την παντελή απουσία αποφάσεων για αυτό το μεγαλόπνοο έργο, έκδηλη είναι η ανάγκη ένταξής του στο ΕΣΠΑ, ώστε να μην χαθεί αυτή η μοναδική ευκαιρία... http://www.makthes.gr/index.php?name=News&file=article&sid=42750
Το καλό είναι ότι ολοκληρώθηκε η προμελέτη για μέρος του σιδηρ. άξονα.
"Η μόνη θετική εξέλιξη σε όλη την καθυστέρηση του έργου είναι το γεγονός ότι ολοκληρώθηκε από την “Οδομηχανική ΑΜΕ”, μελετητική εταιρεία, η “προμελέτη κυκλοφοριακών έργων νέας σιδηροδρομικής γραμμής Καλαμπάκας - Ιωαννίνων”, ενός τμήματος δηλαδή του έργου.
Το μήκος αυτής της γραμμής, σύμφωνα με την προμελέτη, θα είναι 81,4 χλμ, με 19 κύριες γέφυρες, μία τη γέφυρα Αράχθου, μήκους 1.064 μ. και ύψους 100 μ., εννιά γέφυρες με βάθρα μικρού ύψους, μήκους από 200 έως 500 μ. και εννιά γέφυρες με βάθρα μεγάλου ύψους (45 με 65 μ.), μήκους από 150 έως 820 μ. Περιλαμβάνει επίσης επτά κύριες σήραγγες, τις σήραγγες Κατάρας (10.345 μ.), Περιστερίου (6.036 μ.), Δρίσκου (6.092 μ.) και τέσσερις σήραγγες μήκους 1.390 έως 3.050 μ." |
|
Back to top |
|
|
rush Junior Member
Joined: 23 Jul 2009 Posts: 72
|
Posted: Sun Aug 02, 2009 8:05 pm Post subject: |
|
|
Η σηραγγα της Καταρας θα ειναι η μεγαλυτερη στην Ελλαδα ε?
10345 μετρα, εντυπωσιακο...
Νομιζω κατασκευαζουν αλλη μια μεγαλη σηραγγα στον Μπραλλο η οποια ειναι περιπου 9 χιλιομετρα.
Παντως αν αρχισουμε να κατασκευαζουμε την σιδηροδρομικη Εγνατια ανα κομματια των 80 χιλιομετρων το νωριτερο για να ειναι ετοιμη ειναι το 2040.
Η σιδηροδρομικη Εγνατια και ο Δυτικος σιδηροδρομος επιβαλλεται να δημοπρατηθουν αμεσα. Ειναι πρωτης αναγκης και προτεραιοτητας.
Σιδηροδρομικα εχουμε μεινει παρα πολυ πισω..Κομματακι κομματακι δεν γινεται δουλεια. |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Mon Aug 03, 2009 1:20 am Post subject: |
|
|
Δεν θα χαρακτήριζα τον εαυτό μου σιδηροδρομόφιλο και δεν έχω γνώσεις για σιδηροδρομικά έργα, παρά μόνο (κυρίως) για οδικά..
Το μήκος της σήραγγας είναι εντυπωσιακό, αλλά δεν ξέρω αν η γραμμή προβλέπεται να έχει είναι με μια γραμμή ανά κατεύθυνση...Δεν υπάρχει αναφορά στο δημοσίευμα για την εξέλιξη των μελετών ( ; ) στα άλλα τμήματα...Πάντως ο αρθρογράφος αναφέρει απόψεις του ΤΕΕ/ΤΚΜ που έχουν ειπωθεί και μέσα από το Φόρουμ...Και κλείνοντας, η προμελέτη αφορά το κομμάτι του άξονα που ίσως θα εξυπηρετεί τους περισσότερους επιβάτες...
Κοντά στο χωριό της μητέρας μου που πήγαινα πολύ συχνά μικρός, μέχρι την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και κοντά στο χωριό Μεταμόρφωση, ανάμεσα δηλαδή από την Κοζάνη και την Σιάτιστα (προς Γρεβενά) υπήρχε παλαιότερα ένα παλαιό ψηλό κτήριο, το οποίο έμαθα ότι ήταν ένας Σιδηροδρομικός Σταθμός και είχε κατασκευάστεί για να εξυπηρετεί την γραμμή Κοζάνη-Γρεβενά-Καλαμπάκα (και τους κατοίκους του κάμπου της Ξηρολίμνης) που τότε κατασκεύαζαν... Αυτή η γραμμή λοιπόν δεν ολοκληρώθηκε και δεν πρέπει να λειτούργησε ποτέ μέχρι σε αυτό το σημείο, αλλά δεν γνωρίζω ακριβώς τον λόγο... Λοιπόν, όταν κατασκευάστηκε η Εγνατία στην περιοχή, πιθανότατα ο δρόμος σύμφωνα με την μελέτη κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου, 'πάτησε' πάνω στην ήδη προϋπάρχουσα σιδηροδρομική χάραξη (που νομιζω δεν είχε σιδηροτροχιές για χαμηλότερο κόστος απαλλοτριώσεων) και γκρέμισαν οι αθεόφοβοι τον σταθμό, ο οποίος είχε καεί παλαιότερα.
Last edited by Squirrel on Mon Aug 03, 2009 2:03 am; edited 5 times in total |
|
Back to top |
|
|
Squirrel Junior Member
Joined: 19 Apr 2008 Posts: 197 Location: Μόντρεαλ Καναδά, Καστοριά
|
Posted: Mon Aug 03, 2009 1:37 am Post subject: |
|
|
Προσθέθηκε Αργότερα: Αφού δεν ήρθε γρήγορα απάντηση, κάνοντας λίγο Googling, διαπίστωσα ότι την αναφέρουν από παλιά 'Γραμμή Φάντασμα' καθώς:
Το 1928, υστερα απο συμβαση του Ελληνικου Κρατους και ενος Βελγικου ομιλου (Société Commerciale de Bélgique), ανεξαρτητα απο τους ΣΕΚ, αρχισαν εργασιες για τη κατασκευη ενωτικης γραμμης διεθνους πλατους (1435 mm), απο Καλαμπακα προς Γρεβενα, Σιατιστα, Κοζανη και Βεροια, δεδομενου οτι και η γραμμη Λαρισας - Βολου - Καλαμπακας επροκειτο να διαπλατυνθει. "Στρωθηκε γραμμη σε μηκος 17,5 χλμ. με αφετηρια την Καλαμπακα, ενω κατασκευαστηκαν και εργα υποδομης, οπως γεφυρες και σηραγγες. Τα εργα ομως σταματησαν το 1932, μετα την αναστολη του σχετικου Βελγικου δανειου, εξ' αιτιας της παγκοσμιας οικονομικης κρισης του 1929 - 1935. Σημερα διπλα στην οδικη οδο που ενωνει την Καλαμπακα με τη γεφυρα του Μουργκανη, διακρινεται καθαρα η χαραξη της γραμμης. Οι πεντε σήραγγες που υπαρχουν, εχουν κτιστει εκατερωθεν και χρησιμοποιουνται σαν αποθηκευτικοι χωροι. Στο δικτυο φαντασμα, κατασκευαστηκαν και σιδηροδρομικοι σταθμοι οι οποιοι δεν λειτουργησαν ποτε, οπως της Ξηρολιμνης, της Σιατιστας, της Οξυνειας και του Αγιοφυλλου".
Η υπόθεση παραπέμθηκε τότε στο Διεθνές Δικαστήριο επειδή το ελλην. κράτος αρνήθηκε να πληρώσει. Δηλαδή συμφορουμίστες από το 1928 παιδευόμαστε να κατασκευάσουμε το Δυτικό ¶ξονα ή Σιδηροδρομική Εγνατία ή Γραμμή Φάντασμα (όπως θέλετε πείτε το), και έχουμε 2009, μετά από 81 χρόνια δηλαδή και ακόμα ψαχνόμαστε Περισσότερα στο μέσο της ιστοσελίδας. |
|
Back to top |
|
|
rush Junior Member
Joined: 23 Jul 2009 Posts: 72
|
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon Aug 03, 2009 12:38 pm Post subject: |
|
|
αν ολα πανε καλα ποτε λετε να ξεκινησουν τα εργα για την σιδηδρομικη εγνατια?η Πινδος ειναι η δυσκολη νομιζω..σε μακεδονια και θρακη νομιζω οτι θα ειναι πιο ευκολη μια καινουρια χαραξη λογω πεδιαδων...θα γινει καινουρια χαραξη εκει,ξερετε?(τα σχεδια τι λενε..)
και οι σηραγγες αυτες που λετε,,θα ειναι μονές..δηλαδη οι μισες απο μια απλη οδικη σηραγγα?σιγουρα στο μελλον δεν θα χρειαστει αναβαθμιση?με τοσες σηραγγες που εχουν γινει οδικες...-των τεμοων πχ που ειναι τεραστια-6 χιλ νομιζω,ειναι τοσο δυσκολο να φτιαχτει μια κανονικη σηραγγα? |
|
Back to top |
|
|
rush Junior Member
Joined: 23 Jul 2009 Posts: 72
|
Posted: Mon Aug 03, 2009 2:06 pm Post subject: |
|
|
Στο τμημα Θεσσαλονικη - Αλεξανδρουπολη εχουν γινει καποιες βελτιωσεις και μια σηραγγα της Καστανουσας μηκους περιπου 2 χιλιομετρων.
Δεν προκειται να γινει τιποτα αλλο αμεσα και η γραμμη παραμενει μονη.
Για το τμημα Καλαμπακα - Ιωαννινα ειναι σε φαση μελετης οποτε θα αργησει πολυ.
Αναμφισβητητα πιστευω οτι θα υπαρχει προβλημα.
Η σιδηροδρομικη Εγνατια δεν ενωνει χωρια,πρεπει να γινει διπλη.
Δεν ειναι τοσο δυσκολο να κατασκευαστει αλλη μια σηραγγα διπλα.Απλα θα εχει το διπλασιο κοστος.
Οι δυο μεγαλυτερες σηραγγες που κατασκευαζονται στην Ελλαδα ειναι του Καλλιδρομου -δυο διδυμες σηραγγες μηκους 9200μετρα η καθεμια - και η σηραγγα στο ορος Οθρυς παλι διδυμη μηκους 6380 μετρα. Στα Τεμπη η σηραγγα ειναι μονη αλλα μεγαλυτερου πλατους αφου ειναι για διπλη γραμμη. (μηκος 4034μετρα)
Αν κατασκευαστει η σηραγγα της Καταρας θα ειναι η μεγαλυτερη στην Ελλαδα.
Η διπλη γραμμη Πατρας - Αθηνας - Θεσσαλονικης κατασκευαζεται για ταχυτητες 160-200km/h.
Για μεγαλυτερες ταχυτητες χρειαζεται εξ'ολοκληρου νεα χαραξη.
Προφανως η ταχυτητα για την σιδηροδρομικη Εγνατια -αν γινει - θα ειναι το πολυ για 160km/h.
Πολυ χαμηλες ταχυτητες για μια Ευρωπαικη χωρα... |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Mon Aug 03, 2009 3:54 pm Post subject: |
|
|
http://imeraonline.gr/090803/01_Hmera/big/p05.jpg
εγω λεω μπραβο στην εργοσε..αμαν πια με τα παιχνιδια..να φτιαχτει η γραμμη να τελειωνουμε..ειδατε τι γραφει?"οτι ειναι αυτονοητο να θελουμε να περναει η γραμμη μακρια απο τα χωρια" που το ειδαν αυτο γραμμενο?
για τις παραξενιες τους θα καθυστερησουν και την ολυμπια οδο?αμαν πια!
ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η ανάρτηση εικόνων με πλάτος άνω των 640 pixels.
Admin |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sat Aug 08, 2009 8:32 pm Post subject: |
|
|
rush wrote: |
Σιδηροδρομικα εχουμε μεινει παρα πολυ πισω..Κομματακι κομματακι δεν γινεται δουλεια. |
Ναι αλλά πέφτουν περισσότερες μίζες ! Που ζεις εσύ ?
Δεν διαβάζεις τον Τύπο αυτές τις μέρες ?
Οι Γερμανοί μας ενισχύουν, και έχουν την "απαίτηση" να ψωνίζουμε απ' αυτούς... Και βάζοντας το χέρι στην καρδιά, λογικό μου ακούγεται !
Squirrel wrote: | Δηλαδή συμφορουμίστες από το 1928 παιδευόμαστε να κατασκευάσουμε το Δυτικό ¶ξονα ή Σιδηροδρομική Εγνατία ή Γραμμή Φάντασμα (όπως θέλετε πείτε το), και έχουμε 2009, μετά από 81 χρόνια δηλαδή και ακόμα ψαχνόμαστε Περισσότερα στο μέσο της ιστοσελίδας. |
Δεν "παιδεύομαστε". Παιδεύομαστε π.χ στον Καλλίδρομο απ' το 1997. Στην γραμμή-φάντασμα που αναφέρεις, πότε είδες μπουλντόζες ?
Απλά μεταπολεμικά το ελλ.κράτος ακολούθησε μια μονόμπαντη πολιτική ενίσχυσης των οδικών μεταφορών και παραμελήθησαν-εγκαταλείφθηκαν οι σιδηροδρομικές.
Σ' αυτό το πλάισιο που να γίνει κουβέντα για νέες γραμμές ?
rush wrote: |
Η σιδηροδρομικη Εγνατια δεν ενωνει χωρια,πρεπει να γινει διπλη.
Η διπλη γραμμη Πατρας - Αθηνας - Θεσσαλονικης κατασκευαζεται για ταχυτητες 160-200km/h.
Για μεγαλυτερες ταχυτητες χρειαζεται εξ'ολοκληρου νεα χαραξη.
Προφανως η ταχυτητα για την σιδηροδρομικη Εγνατια -αν γινει - θα ειναι το πολυ για 160km/h.
Πολυ χαμηλες ταχυτητες για μια Ευρωπαικη χωρα... |
Δεν θα συμφωνούσα με αυτό τον μαξιμαλισμό. Η μονή γραμμή δεν σημαίνει ότι συνδέεις χωριά. Μπορείς να έχεις μια 200άρα γραμμή με όλα τα "καλούδια" που θα συνδέει πόλεις όταν δεν έχεις την κυκλοφορία που χρειάζεσαι για διπλή.
Μήπως γνωρίζετε ότι με την υπάρχουσα κυκλοφορία τραίνων του ΟΣΕ, ακόμα και η γραμμή Αθηνών-Θεσσαλονίκης θα μπορούσε να είναι μονή (μιλάμε για τα υπεραστικά δρομολόγια και εξαιρούνται Χαλκίδα-Προαστιακός Θεσσαλονίκης προς Λάρισα) ? |
|
Back to top |
|
|
aikinn Stadium Expert
Joined: 08 Jul 2004 Posts: 763
|
Posted: Sat Aug 08, 2009 9:55 pm Post subject: |
|
|
Χωρίς να θέλω να πάρω το μέρος της απαράδεκτης κατάστασης των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, ας μην ξεχνάμε έναν πολύ βασικό παράγοντα, όπως είναι η μορφολογία του εδάφους, ο οποίος απαγορεύει σημαντικά όχι την εξέλιξη του σιδηροδρόμου, αλλά την επίτευξη μεγάλων ταχυτήτων. Για παράδειγμα, η σύνδεση Βιέννης-Σάλτσμπουργκ, μια απόσταση κατά πολύ μικρότερη της Αθήνα-Θεσσάλονικη, γίνεται σε 2,5 ώρες από το πιο σύγχρονο και γρήγορο τρένο της χώρας. Και το ζητούμενο σε μας δεν είναι να μπορούμε να πηγαίνουμε στην Θεσσαλονικη μέσα σε 1,5 ώρα. Ας είμαστε ρεαλιστές. Ακόμα και οι συνθήκες να το επέτρεπαν (που κάποιος μπορεί να πει οτι το επιτρέπουν αν σκάψουμε 200χιλ. τουνελ), η μέγιστη επιβατική κίνηση που μπορεί να υπάρξει στην χώρα μας, δεν μπορεί να συντηρήσει ένα τέτοιο δίκτυο. Κακά τα ψέμματα, ούτε Ιαπωνία είμαστε, ούτε Γερμανία, ούτε Αγγλία. Είμαστε το 1/6 αυτών των χωρών. Για μένα το ζητούμενο με τον ΟΣΕ είναι να μπορέσει να δημιουργήσει ένα δίκτυο με μεσαίες ταχύτητες των 160-200χιλ, με σιδηροτροχιές που δεν θα σε κανουν να νιώθεις σαν καφές σε σέικερ, και με αμαξοστοιχίες που σου προσφέρουν ανέσεις και πολυτέλεια. ¶ρα καλό είναι να μήν θεωρούμε τριτοκοσμική την χώρα μας λόγο ταχυτήτων, αλλά λόγο συνθηκών. Οι ταχύτητες αυτές θα είναι και όχι λόγο τριτοκοσμικότητας. Οι συνθήκες είναι αυτές που πρέπει να αλλάξουν. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Sat Aug 08, 2009 11:03 pm Post subject: |
|
|
Ώριμες οι σκέψεις του aikinn.
Αυτές είναι (στην ουσία τους) και οι δικές μου θέσεις για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο.
Κάποιοι επικεντρώνουν στην ταχύτητα, στην προσπάθειά τους να δείξουν την αντίθεσή τους σε αντισιδηροδρομικές πολιτικές που ακολουθούνται, όπως οι τελευταίες αποφάσεις της κυβέρνησης για περικοπές δρομολογίων και αυξήσεις εισητηρίων χωρίς κάποιοι πλάνο. Κατανοητό.
Το πρόβλημα όμως δεν έγκειται στην μέγιστη δρομολογιακή ταχύτητα ενός δικτύου αλλά στην αξιοπιστία των services που αυτό παρέχει.
ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ, ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ, ΣΥΝΕΠΕΙΑ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟΣ. Αυτά λείπουν απ' τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και όχι το ότι δεν πηγαίνει με 300.
Αν μάλιστα οδηγηθούμε σε βεβιασμένες αυξήσεις στην ταχύτητα, το αποτέλεσμα μπορεί να είναι μοιραίο.
Υπάρχει Εθνική Πολιτική Μεταφορών (που θα περιλαμβάνει και τους Σιδηροδρόμους) ? ΟΧΙ ! Η εκάστοτε ελλ.κυβέρνηση άγεται απ' τα διάφορα οδικά λόμπυ και ο υπουργός Μεταφορών εφαρμόζει την δική του πολιτική.
Μέσα σ' αυτό το περιβάλλον (του υπερβολικού κρατισμού), δεν πρέπει να ξενίζει που ο ΟΣΕ παραπαίει και δεν έχει ούτε τροχούς να κινήσει τα τραίνα του...
Λύσεις υπάρχουν, η απαραίτητη πολιτική βούληση απουσιάζει (ελέω ΚΑΙ συμφερόντων). |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Web hosting by isol.gr
|