View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
johnmit Full Member
Joined: 08 Dec 2006 Posts: 210 Location: CRETE,HERAKLION
|
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Tue Apr 15, 2008 3:31 pm Post subject: |
|
|
Για το εμπρευματικο κεντρο στη Θεσσαλονικη ξερουμε αν προχωραει τίποτα? |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 2:16 am Post subject: |
|
|
Εύγε φίλε johnmit.
Ιστορικό των παρελθόντων προτάσεων για τον Κρητικό Σιδηρόδρομο εδώ:
http://www.stadia.gr/forum/viewtopic.php?t=287&start=225
Όταν προωθούσαμε το θέμα δεν μπορείς να φανταστείς τι λοιδωρίες υπέστημεν ...
Έχοντας τέτοιες τρελές καθυστερήσεις στον βασικό άξονα της χώρας, το να μιλάμε για Σιδηρόδρομο στην Κρήτη μας έκανε να φαινόμαστε σαν να είμαστε από άλλον πλανήτη.
Δεν ξέρω αν έλκεις καταγωγή απ' την Κρήτη αλλά προσωπικά (αν και δεν προσωπικά δεν είμαι απ' τα μέρη) επιθυμώ σφόδρα να δω Σιδηρόδρομο στην μεγαλόνησο.
Το βασικό είναι να μείνει το έργο ΜΑΚΡΙΑ από ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ με την δημιουργία εταιρίας εκμετάλλευσης που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια (στυλ ΑΜΕΛ-ΤΡΑΜ).
Μην νομίζετε ότι ήταν τυχαίο ότι την πρόταση στο προηγούμενο Συνέδριο Κρητών την έκανε στέλεχος της Αττικό Μετρό.
Το ιδανικότερο θα ήταν μία το maximum δύο εργολαβίες για όλο το έργο ...
Τα αρνητικά αλλά όχι ανυπέρβλητα εμπόδια είναι το ξεχείλωμα του αστικού ιστού στην βόρεια Κρήτη (και οι συνεπακόλουθες αντιδράσεις που θα υπάρξουν-δείτε Σεπόλια ...) και τα πανίσχυρα κρητικά ΚΤΕΛ με την πολιτική δύναμη που αυτά έχουν (οικ.Μητσοτάκη κ.α)
Το όμορφο στην υπόθεση είναι ότι σε περίπτωση υλοποίησης του έργου η διέλευση της πόλης του Ηρακλείου θα είναι υπόγεια λόγω ανυπαρξίας διαθέσιμου χώρου στην επιφάνεια δημιουργώντας προϋποθέσεις λειτουργίας Μετρό (τουλάχιστον στο αστικό τμήμα).
Ποιός σύντεκνος δεν θα ήθελε να δει στην πόλη του τέτοια θέαματα ?
Metro στο Ηράκλειο ?
Γιατί όχι ?
Δείτε στην Μαγιόρκα:
http://i12.tinypic.com/2mrv2wy.jpg
http://i19.tinypic.com/30cxc9k.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t261/boozessc/03-30.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t261/boozessc/metro%20a%20son%20castello/08.jpg
http://i162.photobucket.com/albums/t261/boozessc/metro%20a%20son%20castello/15.jpg |
|
Back to top |
|
|
mfotinakis Stadium Expert
Joined: 06 Jun 2004 Posts: 733 Location: Brno,Chania
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 10:13 am Post subject: |
|
|
Αυτό το κόλλημα που έχουν ότι θα τους φάνε τη δουλειά τα άλλα ΜΜΜ δε μπορώ να το καταλάβω..Δηλαδή το Λονδίνο και το Παρίσι που έχουν τεράστιο δίκτυο μετρό δεν έχει λεωφορεία; Γιατί δεν πάνε τόσα λεωφορεία τη μέρα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, παρόλο που έχει και τρένο και αεροπλάνο; Όλα αυτά με σωστό σχεδιασμό συνυπάρχουν και αυξάνουν και τη δουλειά τους.. Ή μήπως προτιμούν την κατάσταση τώρα που τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ γυρνούν άδεια επειδή δε τα βρίσκουν στο ποιος θα τρώει τα πιο πολλά λεφτά; ΕΛΕΟΣ. Ας βάζαμε δυο βάρκες να πηγαινοέρχεται ο κόσμος από την μια πόλη στην άλλη χωρίς τρένα, δρόμους και αεροπλάνα... |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 3:08 pm Post subject: |
|
|
Μιλάς λες και δεν ξέρεις που ζεις ρε φίλε.
Νομίζεις ότι είναι τυχαίο ότι στην πρόταση αναφέρεται ότι ο Σιδηρόδρομος θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στα άλλα μέσα μεταφοράς στην Κρήτη ?
Υπόψιν ότι όταν έπεσε η ιδέα από κάποιους (και αρχίσαμε να γράφουμε για το θέμα) σύντεκνος Σιδηροδρομόφιλος μου τόνισε ότι στην εταιρία εκμετάλλευσης πρέπει να συμμετέχουν και τα ΚΤΕΛ, αλλιώς ας το ξεχάσουμε ...
Ξέρεις, no offence, αλλά η ξεροκεφαλιά ( ) σας είναι γωστή και εκτός Κρήτης και καμμία κυβέρνηση δεν νομίζω να ήθελε να μπλέξει με κουμπουροφόρους Κρητικούς ΚΤΕΛ-ατζήδες ().
Για να υλοποιηθεί το project θα απαιτηθεί ισχυρή υποστήριξη της τοπικής κοινωνίας (να το απαιτήσει η ίδια δηλαδή) για να υπερκεραστούν οι αντιδράσεις που θα προκύψουν απ' τις απαλλοτροιώσεις και τα συμφέροντα που θα θιγούν.
Ευελπιστώ, αλλά για το μέλλον ... |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 21 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Wed Apr 16, 2008 11:41 pm Post subject: |
|
|
Μιας και μιλάτε για σιδηρόδρομο και συμφέροντα, μήπως η ανυπαρξία σιδηροδρόμου και στη Δυτική Ελλάδα δεκαετίες τώρα έχει να κάνει με υπονόμευση του έργου από τα ΚΤΕΛ των νομών της Δυτικής Ελλάδας?? Για να μη σπάσει το μονοπώλιό τους ( με ακριβά εισιτήρια που έχουν? ) Μια απλή ερώτηση κάνω, τίποτα παραπάνω. Όποιος έχει ακούσει κάτι ας απαντήσει. Γιατί είναι παράλογο συνεχώς να αναβαθμίζουν τον ανατολικό άξονα και δυτικά να μην υπάρχει τίποτα τόόόόσα χρόνια. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 12:09 am Post subject: |
|
|
Συνδυασμός φίλε μηχανικέ (agr-engineer).
Συνδυασμός την ανικανότητας των ντόπιων πολιτευτών με τα γνωστά συμφέροντα.
Αυτά στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι μόνο του ΚΤΕΛ αλλά και της κοινοπραξίας που ανέλαβε την κατασκευή της γέφυρας Ρίο-Αντίρριο.
Επιδιώξαν και επέτυχαν να μην έχουν απώλεια εσόδων από πιθανή σιδηροδρομική σύνδεση.
Υπόψιν ότι σε τιμές '90 το επιπλέον κόστος ήταν 20 δις δραχμές. Το ποσό είναι αστείο όσο και αν μεταφράζεται σε σημερινά Ευρώ, όταν μιλάμε για την σιδηροδρομική σύνδεση της μισής Ελλάδας.
Τώρα χωρίς σύνδεση μέσω της γέφυρας έχουν ακουστεί κάποια εξωπραγματικά (για τα ελληνικά δεδομένα) περί υποθαλάσσιας σήραγγας τα οποία προκαλούν τον γέλωτα αν αναλογιστεί κανείς την σεισμικότητα της περιοχής και το εύρος του έργου καθότι ομιλούμε για σιδηοδρομικό τούνελ που απαιτεί μακρύτερο τούνελ λόγω της κλίσης που απαιτείται να έχει κτλ.
Πλησιέστερος (από πλευράς χρόνου) είναι ο οριζόντιος άξονας Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα που και αυτός όμως απαιτεί μεγάλου μήκους σήραγγες.
Χαρακτηριστικό της προκλητικής αδιαφορίας των υπευθύνων είναι η ανακαινισμένη γραμμή των ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι ΒορειοΔυτικής Ελλάδας) που παραμένει χωρίς τραίνο εδώ και 4 ΟΛΟΚΛΗΡΑ χρόνια παρότι είναι ουσιαστικά τελειωμένη κωλύοντας σε αστείες προφάσεις (1-2 πασάγια και ο Σταθμός Αγρινίου). Μπορεί αυτός ο Σιδηρόδρομος να φαίνεται (και είναι) ότι βρίσκεται στο πουθενά αλλά η λειτουργία του πέρα απ' τις τοπικές μετακινήσεις θα έδινε ένα ισχυρό μήνυμα για τον Δυτικό ¶ξονα που έρχεται (που 'ντος ?).
Τι να πεις.
Το παιχνίδι είναι χαμένο.
Τραίνο βλέπουμε όπου πιέζονται απ' την Ε.Ε. |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 21 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 12:31 am Post subject: |
|
|
Ο Δυτικός Σιδηροδρομικός ¶ξονας αποτελεί προτεραιότητα Νο 29 για τα ευρωπαικά δίκτυα. Ο ΣΒΔΕ στον οποίο αναφέρεσαι: Είναι απλά ανακατασκευή της παλιάς γραμμής ( Δηλαδή ΜΟΝΟ μετρική κι όχι διεθνών προδιαγραφών--1,44m ). Σπατάλησαν ένα κάρο χρήματα για να κάνουν μετρική γραμμή. Παρ'όλα αυτά θα μπορούσε να χρησιμοιποιηθεί ως προαστιακός σιδηρόδρομος μεταξύ των περιοχών που διέρχεται ( Αγρίνιο,Δοκίμι,Καλύβια,Αγγελόκαστρο,Σταμνά,Αιτωλικό,Μεσολόγγι,Ευηνοχώρι,Κρυονέρι).
Όσον αφορά το Σταθμό Αγρινίου: Πριν καμιά δεκαριά χρόνια, η τότε δημοτική αρχή είχε παραχωρήσει τ οικόπεδομπροστά από τον παλιό σταθμό για καακευή σχολικών συγκροτημάτων ( 2ο και 6ο Γυμνάσιο Αγρινίου και 3ο Λύκειο Αγρινίου ). Από εκεί διέρχονταν οι γραμμές που έφταναν στο σταθμό. Παρ'όλα ατά,πίσω ( Βάτα ) και μπροστά ( Μεγάλο κατάστημα με λουλούδια ) από τα σχολεία υπάρχει χώρος σχετικά μεγάλος για κατασκευή νέου σταθμού.
Οι γραμμές έχουν σταματήσει ακριβώς πριν την εθνική οδό ( Δηλαδή όπως έρχεσαι από Αθήνα, λίγο πριν από τα φανάρια στον κόμβο Αγ.Δημητρίου--στο ύψος του ΚΤΕΛ Αγρινίου ) κοιτάς αριστερά,ε,εκεί κάπου τις έχουν σταματήσει. Μιλάμε για γελοιότητες,είναι μια απόσταση 300-400 μέτρων. Απλά,για να μην διέρχονται οι γραμμές μέσα από την εθνική οδό ( η οποία σε λίγα μόνο χρόνια θα είναι αστική οδός λόγω κατασκευής της παράκαμψης ) και την κόβουν στα 2, θα μπορούσαν να κάνουν μια υπόγεια διέλευση αυτών. Η μικροπρέπεια σε όλο της το μεγαλείο. Κυριολεκτικά είναι ντροπή για τους πολιτευτές και τους βουλευτές αυτού του τόπου.
Σίγουρα θ ήταν αρκετοί αυτοί που θα χρησιμοποιούσαν το τρένο, γιατί και πιο οικονομικό και πολύ πιο άνετο είναι από τα λεωφορεία. Αλλά κατά καιρούς όταν κάτι πήγαινε να κινηθεί, κάπου ακουγόταν ότι πίσω από κάθε αναστολή κρυβόταν το ΚΤΕΛ.Τώρα αλήθεια,ψέματα δεν ξέρω. Ο καθένας έχει κρίση.
Συγγνώμη αν κούρασα,αλλά στην Ελλάδα τα αυτονόητα ( Δηλαδή έργα κοινής ωφέλειας ) είναι κάτι που πρέπει να τα αναλύεις πάάάάρα πολύ μέχρι να υλοποιηθούν. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 1:11 am Post subject: |
|
|
Γιατί μιλάς υποτιμητικά για την μετρική λέγοντας "ΜΟΝΟ" μετρική ?
Γνωρίζεις ότι μετρικές γραμμές έχουν ακόμα και τα πιο προηγμένα σιδηροδρομικά κράτη στον κόσμο ?
Η μετρική από πλευράς τεχνικής απόψεως δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει απ' την κανονική (ή διεθνών προδιαγραφών όπως την αναφέρεις).
Ας είχαμε την μετρική των ΣΒΔΕ ως τοπική-προαστιακή γραμμής όπως πολύ σωστά αναφέρεις, και αν στο μέλλον (που για μένα θα είναι απώτερο με βάση τις προτεραιότητες της ελληνικής κυβέρνησης) κατασκευάζαμε τον Δυτικό ¶ξονα εύκολα θα μπορούσαμε να την διαπλατύνουμε εφόσον προέκυπτε η ανάγκη της διαλειτουργικότητας-διασυνδεσιμότητας.
Ακόμα και η κατασκευή του Προαστιακού στην Πελλοπόνησο με γραμμή κανονικού εύρους (1,435mm) δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική και έγινε περισσότερο λόγω συμφερόντων παρά το ότι η μετρική δεν μπορεί να προσφέρει αυτά που προσφέρει η κανονική γραμμή ... |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 21 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 1:26 am Post subject: |
|
|
Δεν το λέω τόσο υποτιμητικά,όσο ότι αυτή την εποχή αντί να κατασκευάσουν κάτι καινούριο και σύγχρονο, απλά ανακατασκεύασαν το παλιό.Από αυτή την άποψη. Κατα τα άλλα, αφού έγινε αυτό,καλό θα ήταν να λειτουργεί ήδη. ¶ρα κάτι συμβαίνει που το έργο κολλάει. Τί άραγε? Τί θα μπορούσε να σκεφτεί και ο πιο αδαής?
Όσον αφορά το Δυτικό Σιδηροδρομικό ¶ξονα,πολύ φοβάμαι ότι έχει "μπλέξει" με τη σύμβαση της Ιόνιας Οδού, που έχω την εντύπωση ότι αναφέρει τη μη κατασκευή ανταγωνιστικών προς αυτή μέσων κι άλλων δικτύων ( Προφανώς για να μη ζημιωθεί η εταιρεία ). Ας το επιβεβαιώσει όποιος ξέρει σίγουρα. Κι αν αυτό ισχύει , τότε δεν πρόκειται να δούμε σιδηρόδρομο Δυτικά για τα επόμενα 20-25 χρόνια?? |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 21 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 1:33 am Post subject: |
|
|
Όσον αφορά τη μετατροπή της σε διεθνών προδιαγραφών, προσθέτοντας άλλη μια ράγα, δε νομίζω ότι είναι και τόσοεύκολο, γιατί απαιτείται ο επανασχεδιαδμός της σε πολλά σημεία,κυρίως καμπύλες ( μεγαλύτερες ακτίνες ). Υπάρχει χώρος για τέτοιες ενέργειες? Πρέπει να απαλλοτριωθεί κι άλλος χώρος λογικά,γιατί 44 εκατοστά ακόμα σε γραμμήσυν πόσο ακόμα πλάτος για τα σκύρα... Κι όλο αυτό κατά μήκος όλης της γραμμής. Δεν ξέρω αν αυτό είναι εφικτό κι αν αξίζει τον κόπο χρηματικά.
Ελπίζω μόνο να μην κρύβονται τα ΚΤΕΛ πίσω από αυτή την κωλλυσιεργία,γιατί τα συμπληρωματικά έργα που απαιτούνται είναι ελάχιστα μπρόστα στο μέγεθος του όλου έργου. Χωρος για σταθμό στο Αγρίνιο υπάρχει.Και μάλιστα πριν από 2 ή 3 χρόνια έγραφαν σε τοπικές εφημερίδες ότι δήθεν σύντομα θα ξεκινούσε η κατασκευή του...Ακόμα κατασκευάζεται..... |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 1:55 am Post subject: |
|
|
Καλά δεν θες και τις τρελές ακτίνες καμπυλότητας όταν φτιάχνεις ένα τοπικό δίκτυο.
¶λλωστε ο Δυτικός ¶ξονας σχεδιάζεται για Vmax 160 και σε αρκετά σημεία θα είναι στα 120 Km/h.
Εφικτό είναι και δεν προσθέτεις άλλη ράγα, απλά αλλάζεις όλη την εσχάρα (το σύστημα σιδηροτροχιών-στρωτήρων) της γραμμής. Μήνες απαιτούνται για τέτοια δουλειά (δες Θεσσαλικό-ανεξάρτητα αν καθυστέρησαν).
Τώρα αυτό που γράφεις περί Ιονίας είναι το ισχυρότερο κίνητρο κατ' εμέ.
Όντως φαίνεται να έχουν κάποιοι ισχυρά συμφέροντα να μην προχωρήσει το έργο και όλοι ξέρουμε τι δύναμη έχει το ΥΠΕΧΩΔΕ ...
Το άλλο που γράφεις περί δεύσμευσης χώρου για Σιδηροδρομικό Σταθμό του Δήμου Αγρινίου το διαβάζω μηδιώντας.
Τα ίδια ακούω και για τα Ιωάννινα και αν πάω με τραίνο στην πρωτεύουσα της Ηπείρου πριν εγκαταλείψω τον μάταιο τούτο κόσμο σκοπεύω να φιλήσω το δάπεδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ιωαννίνων ( ) |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 21 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 1:58 am Post subject: |
|
|
,εντάξει,αν δεν είσαι τόσο μεγάλος θα τον προλάβεις στα 50-60 σου. |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 2:04 am Post subject: |
|
|
30αρης είμαι αλλά άρχισαν να ασπρίζουν τα μαλλιά μου και ακόμα να δω τον ΠΑΘΕ ολοκληρωμένο (διπλή γραμμή + Ηλεκτροκίνηση).
Πόσο αισιόδοξος λοιπόν να είμαι για τον Δυτικό ¶ξονα όταν (κακά τα ψέμματα) δεν αποτελεί ίδιας σπουδαιότητας γραμμή ?
Και εγώ μετά από 20-30 χρόνια το βλέπω.
Να τελειώσουν ΟΟΟΛΑ τα οδικά έργα και όταν οι εργολάβοι ξεμείνουν από δουλειές ίσως αναλάβουν τα εναπομείναντα σιδηροδρομικά.
Αμήν και πότε |
|
Back to top |
|
|
agr-engineer Full Member
Joined: 21 Mar 2008 Posts: 323
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 2:10 am Post subject: |
|
|
Τα οδικά έργα δεν τελειώνουν ποτέ. Μετά από αυτά που έχουν ήδη προγραμματίσει λογικά παίρνουν σειρά τα : Λαμία-¶μφισσα-Ιτέα-Αντίρριο, Λαμία-Καρπενήσι-Αγρίνιο, ¶ρτα-Τρίκαλα. Οπότε υπάρχει ακόμα πολύ ψωμί και σε αυτοκινητόδρομους και σε σιδηρόδρομο για πολλάάά χρόνια ακόμα. ¶λλο είναι το κακό.Ότι τα περισσότερα από αυτα έπρεπενα είναι ήδη τελειωμένα με τόσα χρήματα που έχουμε πάρει από την Ε.Ε.Και μόλις τώρα αρχίζουμε,αν αναλογιστείς ότι ούτε καν η εγνατία δεν έχει τελειώσει. |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 2:04 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Η μετρική από πλευράς τεχνικής απόψεως δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει απ' την κανονική |
Η μετρικη έχει μικροτερη σταθεροτητα και ταχυτητες απο την κανονικη.Απλα είναι πιο φτηνη και ευελικτη....Παγκοσμιως οι κυριες γρηγορες γραμμες είναι κανονικες.......Μακαρι ,για μενα,να γινοταν όλη η Πελοποννησος κανονικη.Ο τρικουπης κυριως λογω χρηματων την εκανε μετρικη,αν εκλιπει αυτος ο λογος ,γιατι να μην βαλουμε κανονικη.?......... |
|
Back to top |
|
|
el_greco Junior Member
Joined: 06 Sep 2006 Posts: 91 Location: Athens/Volos
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 5:57 pm Post subject: |
|
|
Αν δεν κάνω λάθος, η συντριπτική πλειοψηφία του σιδηροδρομικού δικτύου της Ιαπωνίας είναι μετρικό (πλην Shinkansen)... Aπό wikipedia:
Quote: | The rail system of Japan consists of the following (as of 2005)[8]:
3,204 km of 1,435 mm standard gauge, all electrified;
117 km of 1,372 mm narrow gauge, all electrified;
20,264 km of 1,067 mm gauge, of which 13,280 km is electrified;
11 km of 762 mm gauge, all electrified. |
Οπότε θεωρώ ότι δεδομένου και του αναγλύφου της Πελοποννήσου η ολική κανονικοποίηση είναι σπατάλη... μπορούν να γίνουν θαύματα στη μετρική... αλλά ποιος ασχολείται; |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 6:02 pm Post subject: |
|
|
¶γγελε δεν υπάρχει ο όρος "σταθερότητα" στην Σιδηροδρομική και δεν ξέρω πως τον εννοείς.
Αν εσένα σου φαίνεται οπτικά ότι με την μετρική έχουμε μεγαλύτερο κίνδυνο εκτροχιασμών θα σου πω ότι αυτό είναι μια οφθαλμαπάτη καθότι αυτό δεν τεκμαίρεται από ΚΑΜΜΙΑ έρευνα.
Όσον αφορά το θέμα της ταχύτητας αυτό είναι σχετικό.
Σχετικό με τις ανάγκες σου φυσικά.
Για τις ταχύτητες που σχεδιάζονται οι γραμμές στην Πελλοπόνησο η μετρική θα μπορούσε να μας ικανοποιήσει μια χαρά.
Η μετρική δεν επιλέχθηκε όχι τόσο λόγω κόστους απ' τον Τρικούπη όσο απ' το γεγονός ότι με μετρική πας ευκολότερα σε ορεινές περιοχές καθότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις μικρότερες ακτίνες καμπυλότητας (μερικών δεκάδων μέτρων στο μετρικό) και έτσι αποφεύγεις μεγάλα και δαπανηρά τεχνικά έργα (σήραγγες-γέφυρες).
Αν δεν έφτιαχνε μετρικό ο Τρικούπης στην Πελλοπόνησο πιθανόν να μην είχαμε ποτέ τραίνο στην ορεινή Αρκαδία καθότι καμμία έρευνα δεν δικαιολογεί την κατασκευή γραμμής κανονικού εύρους ...
Η ανακαίνιση-ανακατασκευή του μετρικού δικτύου Πελλοπονήσου θα είχε συγκριτικά πλεονεκτήματα αν είχε παραμείνει το μετρικό εύρος γιατί απλούστατα θα έξασφάλιζε το αδιαίρετο και το ενιαίο του δικτύου.
Επίσης το μετρικό εξυπηρετεί περιοχές που το νέο κανονικού εύρους δεν καλύπτει.
Όσον αφορά το Αθήνα-Πάτρα δεν θα θα είχες παρά ελάχιστην επιοβάρυνση (ζήτημα αν θα ήταν 10 λεπτά) από ένα γρήγορο μετρικό των 160 km/h.
Υπάρχουν χώρες νησιωτικές (Ιαπωνία) ή αποκομμένες (Ελβετία) που βασίζονται σε μετρικά. Π.χ στην Ιαπωνία ο κορμός των Μέσων Σταθερής Τροχιάς στο Τόκιο (Μετρό-Προαστιακός) είναι γραμμές μετρικού εύρους οπότε δεν χρειάζεται να γράψουμε τίποτα παραπάνω.
Βασικά το πρόβλημα έγκειται στον operator.
Όταν έχεις σοβαρή εταιρία (RhB) παρέχεις σοβαρό service.
Όταν έχεις όμως την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο πλάτος γραμμής και να της φτιάξεις θα έχεις τα γνωστά αποτελέσματα ... |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 8:56 pm Post subject: |
|
|
"πλην Shinkansen"
Αυτο τα λεει όλα.Η Ελλαδα δεν έχει τοσα χιλ γραμμων όπως η Ιαπωνια οποτε μπορει να γινει όλο κανονικο..Στην καλαματα ή στην τριπολη πχ είναι πιο βουνισιο το εδαφος απο την παναγοπουλα και όλη τη β .πελοπον(που φτιαχνεται διπλη?).?Όπου φτιαχνονται αυτοκινητοδρομοι μπορουν να γινουν και γρηγορες κανονικες γραμμες(ακομη και διπλες)!Είναι απλα θεμα κοστους και κινησης.....
Η μετρικη υπαρχει στην Ελλαδα μονο για τη φτηνια.Οπως τρυπαν τη β.πελοπον μπορουν να τρυπησουν και την νοτια πελοπον. και να φτιαξουν ότι θελουν .Απλα,όμως θα βγαλει τα λεφτα του? |
|
Back to top |
|
|
worldofjustice Stadium Expert
Joined: 03 Sep 2004 Posts: 983 Location: Zurich
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 9:49 pm Post subject: |
|
|
^όχι |
|
Back to top |
|
|
Nozomi Stadium Expert
Joined: 26 Mar 2008 Posts: 754
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 10:13 pm Post subject: |
|
|
¶γγελε, αν πιστεύεις ότι θα πας ποτέ Πάτρα με κάποιο Shinkansen (όπως π.χ το 500αρι του αβάταρ μου) τότε τι να πω, εγώ σταματώ εδώ την κουβέντα.
Dedicated γραμμές για Τραίνα Υψηλων Ταχυτήτων έχουν μόνο μεγάλες και πλούσιες χώρες.
Last edited by Nozomi on Thu Apr 17, 2008 11:21 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 10:25 pm Post subject: |
|
|
όλα τα τρενα πανε παντου ,αλλα με ποση ταχυτητα...τυπικα λεμε μεγιστο 200χιλ... |
|
Back to top |
|
|
losada7 Moderator
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 4162
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 10:32 pm Post subject: |
|
|
Φίλτατε Nozomi σε ευχαριστούμε πολύ για την συμμετοχή σου στο forum.
Θα σε παρακαλούσα όμως να μας φέρεσαι με περισσότερη στοργή και να είσαι λίγο πιο βελούδινος στο λόγο σου, με αφορμή το τελευταίο σου post. Σίγουρα δεν γνωρίζουμε όλοι τόσα πολλά για κάποιες κατηγορίες θεμάτων, ούτε ενδεχομένως να έχουμε την αντίστοιχη εμπειρία.
Ίσως να κάνω λάθος αλλά διακρίνω μία μπηχτή στην τελευταία φράση που έκανες 2 post παραπάνω.
Μπορεί κάποιος από την παρέα του topic να το πάρει στραβά και νομίζω ότι δεν θέλουμε να συμβεί στο μέλλον κάτι τέτοιο.
Καλή συνέχεια... |
|
Back to top |
|
|
Agg3los Stadium Expert
Joined: 01 Mar 2008 Posts: 829 Location: Ριο Πατρων
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 10:45 pm Post subject: |
|
|
Quote: | Dedicated γραμμές για Τραίνα Υψηλων Ταχυτήτων έχουν μόνο μεγάλες και πλούσιες χώρες. |
Οπως η Τουρκια ?Η γραμμη μας σε αρκετα μερη μπορει να παει με 250 και πανω(επισημα εγραφα του οσε το λενε,απλα θελει μελετες και δοκιμες και το λενε διστακτικα).Είμαστε πιο φτωχοι απο την Τουρκία?Και tgv και velaro μπορουμε να παρουμε ,απλα είναι θεμα λιγων χρονων και καλης μελετης...Η ισπανια με velaro 360 είναι πιο πλουσια απο εμας?Όλος ο κοσμος αγοραζει γρηγορα τρενα απο γερμανια και γαλλια ,όταν πρεπει θα παρουμε και εμεις!(άλωστε με τη siemens συνεργαζομαστε τοσα χρονια...) |
|
Back to top |
|
|
Nameless Senior Member
Joined: 21 Jan 2005 Posts: 412
|
Posted: Thu Apr 17, 2008 11:09 pm Post subject: |
|
|
Χωρίς να σταθώ στο θέμα του εύρους των γραμμών (ΜΕΤΡΙΚΗ -vs- ΚΑΝΟΝΙΚΗ), θα ήθελα απλά να πω ότι δεν θα ήταν αδύνατο για τη χώρα μας να αποκτήσει αποκλειστικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων. Το πρόβλημα δεν είναι απλά οικονομικό, καθώς δε μιλάμε για κάλυψη όλης της χώρας, αλλά για αναβάθμιση της υποδομής αρχικά για τα πιο "εμπορικά" δρομολόγια.
Το πρόβλημα υπάρχει στη νοοτροπία των διοικούντων και των κατοίκων. Όλοι και όλα θυσιάζονται στο βωμό του ΙΧ. Όμως αργά ή γρήγορα το τρένο θα βρεί τη θέση που του αξίζει _ΚΑΙ_ στην Ελλαδίτσα μας. Η οικονομία του κλάδου θα βελτιωθεί θεαματικά.
Εξ'άλλου, το μετρό (ναι ξέρω, καμία σχέση σε πρώτη ματιά) της Αθήνας εγκαινίασε μια νέα εποχή για το σιδηρόδρομο στα μάτια του απλού και "άσχετου" πολίτη. Και ο προαστιακός παρά τις όποιες παλινωδίες κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, δυστυχώς όμως με ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ βήματα. Μαζί με τις αναβαθμίσεις του κύριου δίκτου του ΟΣΕ (λέγε-με-διάδρομο-Πάτρα-Αθήνα-Σαλονίκη), θα έρθει κάποτε η μέρα που θα έχουμε ένα αξιοπρεπές δίκτυο. Απλά θα μας πάρει δεκαετίες να φτάσουμε το επίπεδο των άλλων χωρών.
Τέλος, θέλω να σταθώ στο υπέρτατο σχόλιο του Losada που απευθύνεται στον Nozomi:
"Θα σε παρακαλούσα όμως να μας φέρεσαι με περισσότερη στοργή και να είσαι λίγο πιο βελούδινος στο λόγο σου, με αφορμή το τελευταίο σου post."
Παίζει να είναι από τα καλύτερα moderator remarks που έχω διαβάσει ποτέ. Ακόμα γελάω Να'σαι καλά ... !!!! |
|
Back to top |
|
|
|